Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Mam striekacku GSX-R 600 K8, prida to na vykone, ked tam dam KN filter. |
ze vraj bude "zivsia" pri 140konoch by to mozno mohlo byt o 3-4kone |
Chcel by som pocut niekoho, kto to ma a nech povie sovju skusenost |
miuko:Ja len teoreticky.Vstrekovacia jednotka dávkuje množstvo paliva primerane k množstvu prúdiaceho vzduchu do sacieho kanála.KN filter má oproti pôvodnému filtru menší odpor na filtračnej ploche a prepúšťa väčšie množstvo vzduchu.Väčšie množstvo vzduchu znamená, že riadiaca jednotka zvyšuje aj množstvo paliva a to by malo viesť k nárastu výkonu.O koľko sa zvýši výkon neviem.Možno to pocítiš len ako zmyslové vnímanie. |
Egrešova teória je pekná, ale má zádrhel, že prúdenie je zladené celkovo, čiže sanie, vstreky, motor, výfuky... Neverím, že "vylepšením" iba jednej tejto časti sa môže niečo vylepšiť... |
miuko:o KNku tu je popisane mrte. Pri 140 konoch normalny clovek nepostrehne ziadne 3 kone naviac. Jedine co mozes postrehnut je iny priebeh krut.momentu. Subjektivne sa t to zivsie zda, ale ci aj objektivne? Na to potrebujes troska viac uprav ako len vymenit filter. |
pri 600ke vymenou filtru, koncovky vyfuku, montazou PCUSB (abebo podobneho zariadenia) a naslednym doladenim na brzde nazenies cca 5 konikov. Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (30.01.2010 10:12) |
egres, mylis sa.. kym riadiacej jednotke "nepovies", ze prudi vacsie mnozstvo vzduchu, nic nevie.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (30.01.2010 10:26) |
KN bez zvysnej dalsej upravy ti totalne rozladi toto co tam teraz mas. a zmeni pomer paliva vzduchu nie vsak k lepsiemu , |
pitaz:A kto iný ako vzduch prúdiaci do sacieho potrubia hovorí riadiacej jednotke o tom, koľko vzduchu tam je? |
kanalmi a tesnenim nazenies dalsie kone, hlavu rozhone nebrusit nerobit upravy co sa nedaju vratit spat |
Význam KNka vidím v možnosti jeho "prania" bez nutnosti kupovania nového filtra. |
chcete mi povedat, ze kupou draheho K&N filtra som si este viac rozladil motorku a robi mi tam len sarapatu? |
nieco o K&N som popisal tu : |
maTooB... asi tak ... ked sa on dobre staraš tak ta "prezije"... |
K tej hlave... Na zvysenie vykonu sa hlava nebrusi, pouziva sa tensie tesnenie pod hlavu, cim sa zvysi kompresny pomer... |
lambda tam sice meria spalovanie ale priebeh pomeru palivo/vzduch je pevne dany 'mapou' v riadiacej jednotke. aj dalsie senzory, napr. o tlaku vzduchu, posielaju udaje, ale RJ si ide hlavne podla svoje cisel... |
ked namontujes K&N na karburatorovy motor a nezmenis trysky a ihlu, tak ti ten motor dobre nepojde (trhanie pri akceleracii), (jedine ak si mal predtym prilis bohatu zmes tak by to mohlo fungovat), bude mat vela vzduchu, ale ak das K&N na motor so vstrekovanim , tak pojde stale dobre , takze ta riadiaca jednotka asi nie je uplne "mechanicka" . |
egres, riki - riadiaca jednotka nema presny udaj o objeme vzduchu.. iba o tlaku (atmosferickom) a teplote vzduchu.. aspon ta moja moto. preto je nastaveny pomer presne mapou (alebo tryskami v karburatore) - teda aspon myslim Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (30.01.2010 11:16) |
pitaz :A z tlaku a teploty si vypočíta vážený priemer "objemové množstvo".So zmenou tlaku prúdiaceho plynu sa mení aj objem prúdiaceho plynu. |
mate niekto graf z brzdy ku svojej moto, pred a po vymeneni KN (iba KN)? by som chcel vidiet, kolko to moze byt - viac ako 1 kooon? Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (30.01.2010 11:23) |
ak by to dokazala robit RJ na jaku mariu by sa vyrabali power commandery? |
nerd lebo aj oni chcu zarobit , inac Suzuki RJ sa daju pekne preprogramovavat a nastavovat : |
Takze finalne, kupa K&N filtra namiesto OEM filtra(v mojom pripade) bola spravna vec ci nespravna vec? |
egres: chapem... ale myslim, ze ta RJ to upravi iba velmi jemne.. 'nedostatocne' na nejake citelne zvysenie vykonu, pretoze si ide stale hlavne podla svojich cisel z mapy (prip. trysky) |
borto OEM je bezudzbovy namiesto udrzby ho vyhodis |
pitaz:Zober si , že u 600 sa zvýšil výkon náporovým saním s 94.9 kW 14,500 ot./min na |
nerd, tak v tom pripade (chudobna zmes)bude nizsia spotreba, to som potreboval pocut |
borto bohuzel, chudobna zmes znamena nem gut spalovanie, co moze mat za nasledok rychlejsie znicenie tych drahych iridiovych sviecok.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (30.01.2010 11:46) |
Iridiove sviecky maju podla vyrobcu NGK zivotnost 100.000km. Saaak ja bych to zreklamoval |
pokiaľ nejdeš na preteky,pocítiš tak akurát kravské gule,ako aj pri vymene tlmiča...dva tri kone pri stokonovej mašine nespoznáš!tak moja rada-kup si silnejšiu mašinu a máš pokoj...všetko to stojí kopu penez a za pi....to stojí!kup si zato viac benzínu a voz sa..... |
Ten KN filter ma vyssiu priepustnost a nizsi odpor, to je asi jeho cely prinos k zvyseniu vykonu, motor musi vydat menej prace na to, aby si natiahol vzduch. Moze instalacia takehoto filtra sposobit chudobnu zmes aj v pripade, ze ide o motor so vstrekovanim a lambda sondou? Vsak to by malo fungovat tak, ze lambda poskytuje udaje o mnozstve zostatkoveho kyslika vo vyfukovych plynoch a podla tohto upravuje riadiaca jednotka mnozstvo paliva. Tato zmena bude asi len nejaka pomerna, nieco sa pripocita alebo odpocita od vysledku vypocitaneho na zaklade standardnej palivovej mapy, kam vstupuje x dalsich udajov. Ci inak to funguje? Preto si myslim, ze KN filter nemoze v porovnani s papierovym sposobit chudobnu zmes, rozdiel v parametroch KN a papieroveho filtra by mal byt v tolerancii, s ktorou si vstrekovanie poradi. Alebo? |
Konkrétna skúsenosť: |
Vychádzam stále len z teórie ale nemalo by tam byť viacero "máp" alebo flexibilná mapa na riadenie vstrekovania na základe teploty vzduchu,rýchlosti prúdenia a objemu?Veď musí reagovať na teplotu napr,pri štarte,po dosiahnutí prev.teploty a mala by dokázať reagovať aj na rýchlosť otvárania klapiek a na ich polohu.Veď len teplota nasávaného vzduchu má vplyv na objem vzduchu. |
mapa je tam iba jedna.. ale pravdepodobne je dana urcita 'tolerancia', povedzme +-2% od zakladnych udajov v danej mape, v ktorych sa moze RJ pohybovat v zavislosti od udajov zo senzorov |
pitaz:Ak má "mapa"určitú variabilitu a podľa mňa ju musí mať,tak po nasadení KN musí zvládnuť riadenie zmesy absolútne bez problémov.K tej tolerancii.Teplota vzduchu sa môže meniť rádovo v desiatkach % a ako sa tu raz rozoberalo aj tlak podľa n.výšky.Tak tá tolerancia "mapy"tiež musí byť rádovo v desiatkach %. |
Na co je u aut debimeter-airflow meter-váha vzduchu? |
ja by som vyhodil filtre a isiel by som ju vyskusat. bol by tam vacsi prietok vzduchu ako cez kn, ale za skusku to stoji |
dsi1:To nemôžeš, pretože odstrániš odpor na vstupe a podtlak vo valcoch spôsobí prekročenie maximálnych hodnôt vstrekovacej jednotky a budeš mať strašne chudobnú zmes. |
na v-strome 1000 som ziaden rozdiel nepostrehol po namontovani KN filtra |
DAJ o dva zuby viac dozadu ,tiez vselico spekulujem ale najprv filter ,ano ? potom co? vyfuk ? comander? a dalej 15000 v prdeli a kolko koni mas navrch? |
chalani nerozumiem(-: ale borto sa mi pozdava,ten co pise o tej spotrebe..to musim vyskusat(-: |
borto si to nahovara. .aj ja som urobil zmenu iba vo filtry a sviecky...ziaden rozdiel..iba v penazenke,ale mozno sa to vrati..pretoze ma dlhsiu zivotnost |
Paradoxne najsarkastickejší sú opät len členovia, ktorí do diskusie ničím neprispeli, na portáli nikomu nepomohli a prišli do diskusie len podjebávať a múdro pózovať... |
nechce sa mi to citat cele.. ja mam kruhovy K - kurva kde je and- N filter.. |
neviem na koho samko narazas ale ja som pisal k teme.moja skusenost ,tak mu to podam.. |
suhlasim so spalek om Upravené 1 krát. Naposledy upravil 1tom1 (30.01.2010 20:20) |
Z vlastnej skusenosti ked som na brzde zmeral vykon mojej uplne seriovej GSXR1000-k7 ,potom som namontoval KN filter vykon aj krutak bol presne ten isty. |
Alino myslim ze mas pravdu ,mohol by si pirdat grafy rad by som pozrel ze asi aky rozdiel |
motoexcite: na okruhove masiny s racing RJ so pouzivaju vylucne len iridiove sviecky? |
Fastbikes-povedz kolko chceš koni a taky graf ti vytlačia |
Mal som KN na mojej CBR-ke... to iste bolo aj u mna ako u motoexcite. Mierny prepad vykonu medzi 8000-9000. Ak som zaradil 6-ku pri 100 km/h a dal som plny plyn tak isiel len do 180-190 a musel som podradit lebo otacky vysli presne medzi 8-9000 a nechcel dalej zrychlit. Dal som tam KN a toto cele zmizlo. Maximalku som mal 265. Ja som bol nadmieru spokojny so zmenou. Odporucam |
Mikey, na teba som nereagoval, ale ked si to beries na seba, tak asi nemas ciste svedomie. |
MaChr Nie nepouzivaju sa len iridiove.Najlepsie drzat sa doporucenia vyrobcu. |
Motoexcite - mohol by si sem hodit výsledky meraní ako si ich popísal? Myslím, že viacerých by to zaujímalo... |
Nahodil som ladený výfuk,zvody + sada do karburátora + nastavenie na brzde.Navyše 7 koňov. |
1. ako sa upravuju ventily? iba vymenou pruzin za tuhsie? |
azino: dufam ze vsetkym vysvetlis na zaklade coho tvrdis toto "Fastbikes-povedz kolko chceš koni a taky graf ti vytlačia " a nebudes ako nerd, ten tiez tvrdi ze nevieme merat a nevie nam povedat preco. |
motoexcite - ked mas tie grafy vytlacene, nemohol by si ich zoscanovat a supnut sem?.. dik Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (31.01.2010 15:45) |
pitaz:jasne Aj keď som si na bicykel na predné koleso namontoval kartón na povrázku tak som mal dojem , že predbehnem aj trabant 601 a Cortinu 1300. |
ak ma budú škrtiť , nenadýchnem sa. |
Samko1 píše: Paradoxne najsarkastickejší sú opät len členovia, ktorí do diskusie ničím neprispeli, na portáli nikomu nepomohli a prišli do diskusie len podjebávať a múdro pózovať... |
spyke uz som ti to X-krat povedal |
spyke jednoducho,graf od vas by sedel asi na serioveho litra,meral mi to ludvo beno aj češi na zraze a tie dve merania zhruba sedeli,vaše bolo o sedem koni vyššie ,na grafe to sice lepšie ale načo klamat sam seba |
azino, ak si dobre pamatam, tebe sme motorku nemerali,ci? daj sem prosim graf, alebo aspon hodnoty a nezabudni uviest ci je to vykon na motore alebo zadnom kole. este prosimta skoro vzdy ti chceme zvisovat vykon? co to meles ... to asi ta mariska. |
azino-nemam dobru pamat, merali sme ti moto,teraz som to pozrel v PC. Tvoje hodnoty pri prvom merani boli na zadnom kolese 122PS a na motore 137PS. Mozme to porovnat s tvojimi hodnotami? |
Nechapem pojem naporove sanie, co to vlastne je????? |
miuko:Náporové sanie zvyšuje tlak a množstvo vzduchu na vstupe filtra rýchlosťou motorky.V podstate "trúba" cez ktorú prúdi vzduch. |
spyke:šak som to napisal,povedal si že mi tam spravyš 140 k a spravil si,ja mam na grafe137,63 pred a 141,78 po ladeni a maximalku si mi tvrdil že mam 315 čomu sa mi nechcelo verit a ta je v skutočnosti 296 myslim.Ale vidim že ty maš v pc asi pravdive hodnoty lebo sa to už skor približuje ostatnym meraniam.toto leto si mi zase nukal že mi to ešte o dalšich 5 koni zdvihneš a ked sa ti to nepodari nemusim nič platit,si proste kuzelnik ked sa naučim dostat foto do PC pridam graf |
Mal som hondu 929 v serii mala 135 koni na kolese na brzde na valcoch sla 312kmh ,azino takze taku rychlost pod odporom vzduchu nemozes dostat lebo ta brzdi vietor a ine fyzikalne zakony valivost kolies atd |
ked sa bavia o ladeni palici,co jazdia na okruhoch a potrebuju kazdeho konika,tak to chapem.. |
ulba:Netlačí ho do valca ale len znižuje diferenčný tlak medzi podtlakom v sacom potrubí a atm.tlakom. |
AZINO, ano cca 137 pred a 142PS po ladeni - je to vykon na motore. Vela ludi si pletie hodnoty udavane na motore a hodnoty na kolese. |
Barlac si ma potesil, mne vobec nejde o maximalnu rychlost je to pre mna uplna somarina, ved aj tak sa podla predpisov neda takto ist |
miuko: tak tomu ver ze zmena prevodu spravi vela! Ja ked som kupoval moju predchadzajucu moto, Ninju sestku, tak tam bol tiez lahsi prevod, aj ked ti teraz nepoviem o kolko zubov, ale co ta moto robila ... ked som bol sam tak dvojka a so spolujazdcom aj trojka isla na zadne, alebo mi to na trojke pri 130-tke este prehrablo (na asfalte samozrejme) a ked sa siel na nej previest kamarat co mal litra, tak nechcel tomu verit ako to ide Ale ja som tam dal potom origo prevod, pretoze sa mi tie rychlosti zdali uz take kratsie a to mi vadilo |
po vymene filtra za kn budes mat mozna + 2 kone ale aj tak to nepocitis. Vyhoda je ze ked ho menis castejsie tak mozna usetris.A asi to lepsie reaguje na plyn. Ked chces viac vymen zvodi koncovku riadiacu jednotku a daj to nastavit na mot brzde to je uz citit ale aj tak ti to prida max 15-20 koni. Asi. |
no tak som napisal asi vela . ale Na cm1000 novi novi supersport to asi prida 10 PS-15PS max to musi pridat . Investicia 80000sk+ aj tak neviem ci sa to oplati pre hobi jazdca. sorry ked sa milim |
spyke tvoje hodnoty 122 a po137 na kolese,moj graf 137 a poladeni 141,pred ladenim rozdiel 15koni po ladeni už len 4 aj to mi "vysvetliš" ja som neni nespokojny,mne je len luto že realne hodnoty som sa musel dozvedet inde než u vas. |
miuko-presne tak,pochopil si to velmi spravne.. |
Mne ta moja pripada zivsia vo vyssich otackach, ale stupla mi spotreba obcas aj o liter |
aky ma zmysel menit prevod na SS pri beznom jazdeni po slovenskych cestach? |
nerd:Aby si bol zo Starej Turej v Trnave skôr o 28 sekúnd |
Na DragStar som namontoval hypercharger (naporove sanie, klapky, KN filter). |
egres no v tomto pripade to nie je pravda, skor by to bolo o 5min neskor |
nerd:A ja ti už ani vlastne neviem či náhodou rýchlosť 100km/h bez KN filtra nie je pomalšia ako 100km/h s KN filtrom. |
no to stoji za uvazenie aky je rozdiel v 100km/h rychlosti bez a s KN filtrom, mozno by bolo zaujimave zmerat tu 100km/h rychlost aj pri pouziti inych filtrov BMC, pipercross.... |
musim dodať že som to urobil výlučne kvôli vzhľadu. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 110121 | Včera: 238264