Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Práve sa nachádzam v štádiu hľadania moto. Mám vo výhľade Yamahu XTZ 750 Super Tenere r.v. 95 a Afriku Twin r.v.93. Čo vy na to? |
Som sice fanusik a zastanca znacky Suzuki,DR BIG,ale jednoznacne by som bral Hondu Africu. |
jednoznacne afrika !!! |
Som zarytý fanušik Kawasaki ale take niečo ako Afrika Kawa ešte nevyrobila ,takže Afriku jednoznačne,prajem ti šťastnu ruku a veľa štastných kilakov bez nehody |
afrika .neni o com ... (hovorit) Upravené 1 krát. Naposledy upravil quadman (28.02.2006 21:52) |
stotoznujem sa s kazdym aj ked na yamahe som nesedel.ale tiez mam z nej pocit ze to bola len odozva na afriku.a kdesi som cital ze nieje az taka spolahliva.pri vymene sviecok ta vraj caka onania v podobe demontaze 1000-skrutkovej kapotaze.netvrdim ze je to pravda,je to z casaku motocykl.ale je to pravdepodobne ked zoberies do uvahy ze XTZ je lacnejsou alternativou afriky.tej este nikto nic nevitkol |
Jedine afriku. Je to nezmar, drží si cenu, má niečo do seba, V-čkový motor ide super a v neposlednom rade je to Honda. Daj si poradiť a kúp afriku. |
Afrika ma len jednu chybu, uz sa nevyraba... Jednoznacne afriku ! |
Afrika ... neje absoluuutne o com |
jednoznacne africku na cestovanie aj so spolujazdkynou a kuframi a tenerku na santenie v zakrutovych cestach a navstevu cerpaciek lebo pri nahanani v pohode zoberie aj desat litrikov a bezne sedem .kamosovi v meste pri vytacani pod devat nejde.africka je lepsia spotreba okolo pat sest litrikov pri beznej jazde a super spolahlivost dvadsatrocneho motora s vychytanymi muchami, len sem tam odhchadza cerpadlo paliva a loziska v hlave a na yamahe relger a dost potiahne aj oleja ale zalezi aj na cene ak najdes dobru yamahu tak ju ber je omnoho zivsia ako afrika a da sa lacnejsie kupit. |
jaska ze Afriku,Tenerecka ma zle umiestnene tazisko a tazko sa ovlada.Najlepsi je V-Strom |
janoDL kua a nedovazas ty tie stromy nahodou profesionalne? |
Aj ked jazdim na Yamahe v tomto pripade jasne hovorim - AFRIKA ... |
Ja jazdim na TENERE ale 660 je to spolahlivy stroj super spotreba , bezproblemova masina ale Afrika je v tomtosmere Kralovnou.... |
Určite by som volil Africu, dokonca ročník 93 je myslím prechodový, ktorý má výhody starého aj nového modelu. |
!!!AFRIKA!!! Honda - King of the ride! |
Neviem preco zrovna afriku ved supertenere je lepsia aj vykonovo ma oskoro 10koni viac aj akceleraciou je lepsia zivsia menej poruch a hlavne lacnejsich dielov a v druhom rade prijemnejsimi ludmi v servise yamaha taha uz od spodnych otacok a tak isto jazdila dakar ako afrika tak preco vsetci tu afriku??? |
Raptor co trepes jaka napodobnenina afriky ved jej nesiaha ani po rozetu magor |
Ja som laik ale čo som čítal na nete, tak veľa je za Africu a ja sa tiež chystám v budúcnosti, na nejaký takýto strojček. |
ked tu vyhra tenera,zozeriem svoju nadrz./a je co jest-gs/ Upravené 1 krát. Naposledy upravil malylako (27.01.2008 21:00) |
Tiež oblubujem Africu Twin ale XTZ 750 je Tiež super mašina a čo sa spolahlivosti týka nijako extra nezaostáva....XTZ sa mi zdá dokonca ovela ostrejšia ako AT.70koní a radový dvojvalec má niečo do seba.Sice spotreba je oproti AT väčšia ale je to len otázka vkusu.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil hrac (27.01.2008 21:05) |
kral2 , Koudy248 , ... , vaše rady sa opozdili asi len o dva roky . |
Tiež oblubujem Africu trochu |
Edott zvikni si ,BMW urobila kópiu supertenére lebo radový dvojválec je lepší.Afrika je zastaralá 3 ventilová technika 80 tych rokov za premrštenú cenu.Oproti XTZ zaostáva vo všetkom výkon -10koní váha +11kg vyššie ťažisko max. rýchlosť nižšia.Kedˇti poviem že Africa má problém dohnať Apriliu Pegaso smiech ťa prejde.www.rallye-tenere.net/So_YZE-750-T_extr.htm Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (27.01.2008 21:41) |
marek750 a KTM urobila kopiu africkeho vecka lebo Veckovy dvojvalec je lepsi Upravené 3 krát. Naposledy upravil raptor (27.01.2008 22:32) |
pozeram ze crusader sa anyway dobre rozhodol.v profile kraaasna africanka. som mu hodil ss nech sa pochvali jak sme mu radili pred 2 rokmi.a ked bude nespokojny k nadrzi prikldam aj sedadlo./tiez bude co zuvat / |
Raptor na teba som čakal Supertenéré vyrábali asi do roku 98 Afriky dlhšie -do neviem kedy .Príliš drahý nápis na nádrži Afriky ,bohužiaľ technika cene nezodpovedá a len jebnutí si myslia že áno Mimochodom radový dvojválec je ľahší ,má nižšie ťažisko a kôli výmene sviečok nemusíš dávať dole nádrž .BMW dalo požiadavku na radový paralelný motor ktorý sa do endura hodí a pozri aká je GS 800 fasa motorka |
marek750- nevidel som v tej prvej vete "štvorvalec"? ale to je jedno, už som pochopil a z tými parametrami na papieri máš pravdu ale ked tie tri ventili fungujú tak neni o čom, aj ked netvrdím že je to zlá moto a aj nad tou som chvilku rozmýšlal ale proste ten vzhlad a aj motor a skúsenosti skúsených hovoria v prospech AT, ale je to relatívne. A tá cena štve aj mna. |
marek750 je lahke zdokonalit nieco co uz je hotove.. fakt je ten ze supertenere je kopia afriky vzhladovo aj zameranim... Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (27.01.2008 23:46) |
Raptor zle si guglil .Kedˇspravili XTZ AT mala 650ccm a 50 koní neskôr 750 ccm a 50 koní.XTZ začali vyrábať v 89tom 750 ccm hned zo70koníkmi a zčasti vychádza zo 105 koňového superbiku FZ z 20 ventilovou hlavou.O tom že všetky Yamahy papajú olej je len tvoj výmysel ,lebo ja mám 73000 km a nepapá skoro nič.Točivé SS ho berú kedˇtočíš 13OOO otáčok a tvoje BMW tiež.Kamoš mal TA a pri 60 000km žral olej ako sviňa ale Honda je Honda.Raptor v technickom preukaze aj v manuáli mám suchú hmotnosť 195kg a AT má 206kg ,tých 11kg je riadny rozdiel .Prečo stojí vymakaná VFR 800 rok 97 130 000sk a zastaralá AT rok 97 180 000sk?Meno? Afrika vživote nijaké preteky nevyhrala ,len je napodobeninou Dakarských špeciálov.Pričom Supertenéré bola konštrouvaná aj pre rely Dakar a vyhrala ho 7 krát.A paralelný motor je kedˇchodia obidve piesty naraz ako na XTZ ale tebe ťažko vysvetliť lebo nevieš prehrávať |
a ja ze XRV 750 ma 60 koni heh ale nevadi.. ty vies vsetko lepsie |
Je smutné, když někdo obhajuje své moto jaké je skvělé a nezná ani její základní parametry. U XTZ samozřejmě NECHODÍ spolu písty naráz. Je to přesazený paralelný dvojválec o 270Stupňú. Takže nechodí ani spolu, ani proti sobě ale s fázovým posunem 90stupňú. |
merci beacoup papa... ja som ho chcel este chvilu nechat nech mi napise este nejaku novinku |
Raptor tak teraz si musím zastať mareka750 lebo napísal že "AT mala 650ccm a 50 koní neskôr 750 ccm a 50 koní" a to je pravda. Prvé Afriky a myslím že to bolo do 91 sa robili 37 KW a 50 koňové a to aj 750 až neskôr mali 750 44 KW motory. To len na margo toho čo píšete. Upravené 1 krát. Naposledy upravil sumi (28.01.2008 12:09) |
Opět vedle : Africa Twin od 1989 je stále 742 ccm a 44kW neboli 60 koní. A celou dobu je řeč o XRV 750 , nikoli o 650 z 88, kdy XTZ 750 taky ještě neexistovala. |
sumi papa wing ma predbehol... chcel som ti napisat ci mozes nejako podlozit svoje tvrdenie o XRV 750 s 50 konmi |
Ako pozeram vzkriesili ste moju temu Moja africa sluzi uz takmer 2 roky bez vyhrad na ceste aj v terene. Neviem ju porovnat s XTZ bo som na nej nejazdil. Je mi uplne jedno, kto ma ako a kde predbehne - niesom pretekar. S cestnou gumou da tych 180, na stuploch som isiel 170 a nerad tocim do cervena motor. Inac co sa tyka vykonu XRV 750 pokial bola neskrtena mala 58 koni a pozdejsie 62. A co sa tyka tej revolucnej 5 ventilovej technologie od yamahy......povedzte mi prosim niekto preco ju uz nepouzivaju a vratili sa k 4 ventilom? |
Raptor vychádzam z toho, že keď som si zháňal motorku (v nemecku) tak skoro všetky Afriky 750 čo som našiel do roku výroby 1992 boli 37 KW. A z technického preukazu som nemal pocit, že by boli škrtené, nakoľko nemci to píšu priamo dnu. Je pravda, že Nemci sú dosť špecifická krajina ale toto je moja skúsenosť. |
z technickeho preukazu si nemal pocit ze by boli skrtene? a co by mohlo sposobit aby si z technickeho preukazu mal pocit ze boli skrtene ... vodotlac? |
..k tym vitazstvam Tenerky v Dakaroch.. ..tak to si kupim seriu "C4 by Loeb" a budem mat take iste auto ako Sebastien! |
Wing u XTZ samozrejme chodia piesty naráz ináč by to nebol paralelný motor.Kedˇsi mením rozvodovú reťaz a nastavujem rozvody i ventily a jazdím na svojej mašine 9 rokov tak o nej aj niečo viem.Čo píšeš platí o TDM 2 a 3.Tie údaje o kubatúre i výkone AT sedia ako píše Sumi aj XTZ sa vyrábali škrtené na 27 a 50 koní. Crusader AT je spoľahlivá mašina len má horšie parametre ako XTZ ktorá je športovejšia.U mňa i mojich kamošov na XTZ maximálka 200 km/h na tachu a tiež bezproblémový motor.Na youtube je jeden blázon ktorý na XTZ 750 spravil za 6 rokov 180 000km po 50tich štátoch. Päťventil má aj nová TDM 900 .Tahiťan jasné že dakarský špeciál má silnejšie prevody lepší výkon i podvozok .Ale kedˇsa pozriem na Dakarskú YZE 750 má rovnaký blok motora, hlavu,válce spojku i palivové čerpadlo .Yamaha sa samozrejme môže chváliť úspechmi.XT prvé enduro na svete vyhrala Dakar 2x a XTZ 7x |
marek750- opět blábolíš protože nevíš o XTZ 750 zhola nic, a nikdy si jí neviděl ani rozebranou ! A nyní se opětovně ztrapňuješ. Opětovně ! Nevím proč to děláš ? Písty neběhají stejně....... Zeptej se někoho kdo tomu skutečně rozumí víc než Ty , když mě nevěříš . Nejblíže od Tebe, třeba Yamaha Petro Prešov :051/7721144 . Zavolej a uvidíš že plácáš nesmysly ! |
Make Model |
mISOp - v tomto případě, pak asi ani v Yama SK nevědí též zhola nic, kde toto bylo opětovně konzultováno před předchozím příspěvkem...se stejným výsledkem..= 270st. |
marek750, preboha |
Raptor: |
hrac nemusim byt najmudrejsi.. ja si len viem spojit dve a dve |
Napríklad: |
Tahitan špeciál na Dakar je postavený na báze XTZ ,s ralye úpravami a 60 litrovou nádržou.Jasné že z 80% sú tam špeciálne diely .Na preteky chodím od 95teho roku Hričov SS,Boľkovce veterány,Široké MTC,Krompachy MS enduro.Dve svetlá malo veľa endúr a najkrajšia Ducati je Cagiva Elefant .Raptor k tebe sa už neoplatí vyjadrovať -Ty si iný ako ostatné deti nemáš argumenty tak len drísceš nezmysly. |
marek, prave preto ze mi bolo jasne ze rozoznavas special od seriovej motorky mi boli tvoje argumenty smiesne. |
Raptor prosím ťa nehádaj sa so mnou mám to fakt obehané a netrieskam len tak do vetra! V každom nemeckom technickom preukaze platnom do roku 2005/6 je napísané VÝSLOVNE, že motorka je škrtená! a to nasledovne: v kolónke 7 je napísané na aký výkon je škrtená s tým, že v poznámke je napísané: ZIFF. 7: LEISTUNGS - REDUZ. D. DROSSELSCHEIBEN, a presný údaj o technike škrtenia! Ško da že nemám po ruke skener inak by som ti to oskenoval. Takže tvoju poznámku o vodotlači si nechaj pre niekoho iného dobre. |
A ešte jedna vec..........keď si pozrieme dakarské špeciály v čase keď prišla na trh africa, tak vyzerajú všetky rovnako! takže určite to nemajú po africe. Africa je výborná mašina o tom niet pochýb tiež som po nej poškuľoval len tá cena je neúmerná! XTZ a Elefant mi sadli lepšie ale to je vec vkusu no a úplne najlepšie mi sadol môj Tigrík takže preto ho mám doma |
sumi-Ty 50 koňové Afriky jsou modely z Rakouska nebo Švýcarska a VIN jim začínají JH 2RD07C-D a ty se otvírají na plný výkon špatně / mimo přírub v sání je třeba měnit i vačky/. |
Wing môže byť.Ja mám tiež v Motor katalógu čo je nemecký Motorrad uvedené Afrika rok 90 výkon 50 koní rovnako ako XRV 650 z roku 89 a je možné si dokúpiť kit na zvýšenie výkonu na 59 koní.Ale z tým paralelným motorom XTZ si zaperlil ,prejdi si to znova.Z Jarom Petrom sa poznám 12 rokov ešte zo starej predajne . |
Zavolej Maťovi dolú do dílny , nebo Vladovi P. Včera večer sme se o tom bavili osobně v trojici...a jsou stejného názoru...a kde jinde, než v Yamě by to měli vědět že? Mimochodem Maťo byl již na Pavlovičáku před 10 lety. |
Wing: veď ale ja sa predsa nehádam, aj keď si mýslím, že boli aj pre nemecký trh, iba reagujem na Raptorove vyjadrenie "750 sa nerobili skrtene na 50 koni .. urcite ne". |
no dobre, tak sa robili ... ale zovseobecnovat ze afrika 750 je 50 konova je bohapuste zavadzanie Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (29.01.2008 12:21) |
wing> asi nevedia,tak to s nimi este raz prekonzultuj pri pive...xtz 750 (vsetky rocniky) a tdm 850 (rocniky 1994-95) 360 od 1996 TDM odsadene 270 tak ako pisal chalanisko tam hore volakde....sak nech to ceknu v EPC, tam to musia mat este aj na "mikrofisi" zobrazene |
Chlapci ale fakt sa už preberte! Ako v Triumphe aj GS 800 -650 aj v XTZ a TDM 1 chodia piesty naráz -paralelne!Posunuté fázovanie má až TDM model 96 .Servisný manuál Yamaha XTZ-TDM č.5203 strana 66 Zylinder und Kolben.Menil som si aj rozvodovú reťaz aj nastavoval rozvody + ventily a z kamošom sme to robili aj na CBR ,XJ,GSXR.Nie som len leštič ale motorky si aj sám servisujem. |
marek750 mas pravdu, v supertenere chodia oba valce spolu, ospravedlnujem sa vsetkym zucastnenym, mea culpa |
... hmmm chlapci, že Vás bavia tieto žabo-myšie vojny, sa Vám čudujem choďte sa račej povoziť a vyfúkať si hlavy ... |
rmacko a co som mal dalej tvrdit ze nechodia spolu ked som zistil ze chodia |
... tak totok uznávam chalanko, uznať si vlastné chyby je velká vec ... |
OK raptor o BMW určite vieš viac ty .Už aby začala sezóna. |
Mať tak vaše starosti ! Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoxl (29.01.2008 15:55) |
Jano, ja som nemal odvahu to sem napisat |
chuja, co neviete ze najlepsi je VSTROM? |
Tak aby ste vedeli! Upravené 1 krát. Naposledy upravil MaAT (30.01.2008 9:00) |
miSOp,MaAT - nabuduce ked budete uvadzat do cinnosti druhy piest na XTZ a jemu podobnych prekonovanych jebkach, otvorte si dvere na garazi - CO,HC a zvysok partie si z vami robia co chcu |
Nemá zmysel sa tu naťahovať kto má lepší nápis na nádrži.Jednoducho výkonnejšia ,ľahšia a rýchlejšia motorka nemôže byť horšia! Kto chce 5 či 6 ročné 750 ccm enduro nemá inú možnosť ako Africu,a to len preto že iné z takým rokom výroby nieje.Preto má niekto tú odvahu za 10 ročnú AT pítať 180 000sk a rovnaká Hi-tech vymakaná VFR 800 ide za 140 000sk. |
marek750 no vsak skus vysvetlit preco /nielen na slovensko trhu jazdenych motoriek/ je afrika cenovy drziak |
Už som napísal nie je iné dvojválcové 750tkové enduro.Budˇprinajlepšom 12 ročnú XTZ 750 alebo ešte relatívne novú 5 ročnú AT.Komu je Transalp malý a Varadero veľké si nemôže ináč vybrať.Bohužiaľ stredná 750ccm trieda zanikla. |
musim sa vyjadrit citam ze sama afrika ja nie jazdil som aj afriku DR-big a sam som si kupi yamahu XTZ a to mam teraz hondu cbr som za super tenere ovladatelnost super phodlie tiez je sirsia nez afrika vyhrala dakar je to super spolahlivy stroj je silnejsia co picitis pri jazde zo spolujazdcom na dlhe cesty..... |
no este tu nadrz fakt budem musiet zuvat |
k tej afrike co nevyhrala dakar... hmmm tak afrika zrejme ne ale motorka s ktorej sa afrika narodila ano |
marek750;ta to vyhvarka.sak porovnaj cenu 12 rocnej XTZ v 12 rocnej XRV ty dili. |
Šikovný Raptor Len toľko že NXR bol postavený špeciál na Dakar ,ale Afrika s ním nemá spoločnú ani skrutku.Africa má upravený 3ventilový motor z čopra ako aj Transalp -Shadow.Malylako drahý nápis na nádrži Ty mi vysvetli pomer technická úroveň VFR 800 a AT a + 40 000 sk rozdiel v prospech AT.Nie som odporca AT ,mám rád všetky endurá .Len tá nadutosť a preceňovanie (neopodstatnené) mnohých majiteľov mi vadí. |
marek 750 tu nikto neni naduty... toto je fakt a situacia na trhu.. skus ju nejako odovodnit.. a uz ti viac krat tu otazku nepolozim Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (30.01.2008 21:24) |
Marku teď si děláš opět srandu že, stejně jako v příspěvku, že společně běhají písty u jednoválcového bmw 650 |
Raptor BMW nie je spoľahlivé? XTZ je rovnako spoľahlivá ako Afrika ,problém z palivovým čerpadlom nemá ( má slabo chladený reglér ).Neviem či je ešte nejaká mašina na ktorej musíš nastavovať ventily po 42 000km?(jasné čopre s hydraulickým samoštelovaním)Pre mňa je technická úroveň :malé nároky na údržbu a spoľahlivá technika ale s výkonom a nízkou hmotnosťou.Pre mňa je teraz takým no.1 nové GS 800 . |
chces mi povedat ze supertenere ma male naroky na udrzbu? |
Wingu Brezovar šiel cez Irán a všetky tie hrozné štáty do Indie sám z frajerkou na mašine .Bol preťažený všetkým možným tak že zlomil zadné prepákovanie . Pre objektivitu treba povedať ,že šiel po púštnych nespevnených cestách tisícky km.Terén nie je asfalt a spotreba ti vyskočí aj dvojnásobne a v jeho prípade sa ani nečudujem,jazda na prvé 3 prevody + preťaženie.Asfaltový cestovatelia to nepoznajú.Nikdy som nepovedal že XTZ je dokonalá -pozri vyššie ,ale je lepšia ako Africa.Raptor tiež končím vyššia cena neznamená vyššiu kvalitu ,nemá cenu o tom diskutovať. Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (30.01.2008 22:02) |
v spotrebe oleja urcite |
Honda Sevenfifty s hydraulickým vymezováním ventilových vúlí nepotřebuje nastavovat ventily nikdy narozdíl od XTZ, ale není to čopr , tak se to taky asi nepočítá. OK Synu taky končím v této již vyčerpané téme. |
uuuplne mimochodom...dvaja ludia mi nezavisle od seba povedali, ze na Jawe 500 idu oba piesty subezne, pravda? |
Sry ze vam do toho zasahujem. Ujovi co ju mal, olej nezrala (mala okolo 55 tis. km). Celkovo si ju pochvaloval. Ja len ze mna Super Tenerka doviedla k motorkam. Mozno sa zrodila laska k cestovnym enduram, mozno to nebola prave ona, mozno keby mal AT tak som za Hondu. Viem len o jednej vade co na XTZ bola. Bolo to nieco pod sedadlom, co sa strasne hrialo. Ale to bolo tusim v roku 96? odstranene. |
marek750;no,jasne ze musis skoncit po tej perle "nehovorim,ze XTZ je dokonala,ale lepsia ako XRV"a to hned pred touto vetou si utrusil cosi o objektivite |
... videl som jak chodí Brezovar naložený, takže kludne verím tomu, že to mohol s tou prípustnou nosnosťou moto prešvihnúť ... |
honda je všeobecne drahšia .Mal som Xtz 750 2 roky najazdil na nej 25000 km bez jedinej poruchy a olej nežrala bola to paradna motorka aj som olutoval predaj len som chcel vyskusat SS tak som kupil cbr 900 moto bolo dobre ale to utrpenie na ruky ked si na nu spomeniem hned ma bolia zapastia. |
brazel |
Nedá mi to. |
images.google.sk/imgres?imgurl=http://www.rallye-tenere... |
Wing!! |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 254875 | Včera: 145430