Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
...dat ju do zavesu za rozbehnuty rychilk... Upravené 1 krát. Naposledy upravil bobberfan (15.01.2010 13:50) |
Ako sa vyznas v motoroch? Dokazes vobec realne nieco spravit na tom motore? Upravy su rozne, najviac by ti pomohol vyfuk s expanznou komorou pocitanou na tvoju motorku, zmenit priemer trysiek v karburatore, rozhodne elektronicke zapalovanie, piest, ojnica a kluka z lahkych zliatin a inak tvarovana hlava, alebo potom hrackarske upravy, ako lestene kanaly, zmenit sekundarny prevodovy pomer a hlavne odlahcovat odlahcovat odlahcovat (nie len karoseriu, ale aj motor)... taka uprava, aby sa nejak prejavila na vykone motorky (okrem prevodu a odlahcenia) ta bude stat viac ako jazdena japonska motorka s brutalnym vykonom... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (15.01.2010 14:00) |
Tuning starej motorky je ako tuning starej herecky... |
cinky uz prestan boha som zvedavy v akom veku ti dopne ze aky si bol *cenzura* uvidis potom sa budes chytat za hlavu ze preco si tu jawku tak do*ebal |
Cinky : najskôr upracte s ocom dvor, a potom sa pustite do roboty ... |
Cinky dobrá rada. daj šetrne dole nálepky daj tam povodný klaksón, dvierka na baterkový kastlík, daj dole tú handru zo sedany, a nedodrbkane vyfuky zober silichromovu pastu pobehaj motor a s niečim prebehni ten zašlý lak. A založ tému ako som ju porobil. Potom sa konečne dočkáš pozitívnych ohlasov. |
Cinky nehovoril som ti aby si si kupil radsej nieco ine? |
aceton?, radsej naftu, bude jazdit jak tank (so zadymovanim) |
ano naftu, ved isla dola spotrebna dan - budes jazdit aj lacnejsie |
Johnny55: ... chlapec ty ešte na motorke nemáš ani sedieť .. nie to sa ešte upravovať ju ... skromný názor .. |
chudák činky ako ho tu všetci je.eme. Jasné činky že sa ten výkon dá zvýšiť. Ak máš možnosť vypožičaj si niekde knižku Vyššia škola motorizmu je to kniha z cca 60 tych rokov. Je fakt dobrá, dokonca sú tam aj úpravy "našich" motocyklov (jawa a CZ) lebo vtedy sa súťaže jazdili hlavne na takých. Ak by si šiel podľa tej knihy tak tie úpravy sú tam rozdelené na 2 stupne. I je čo si spravíš aj Ty doma tj. vyleštenie kanálov, zníženie hlavy o 1.5 mm (nič viac!). II stupeň (potreba dobre zariadenej dielne !!!) tak ako v I stupni ale zniženie hlavy o 2 mm(prípadne tiež je v tej knihe možnosť objednať si priamo z mototechny závodnú hlavu pre 2 sviečky s väčším rebrovaním a upraveným kompresným pomerom)+ spraviť max. možný výbrus + rozlisovať a odľahčiť kľuku, osústružiť zotrváky o 1.5mm z vonkajšej strany nanitovať 2mm hliníkový plech a následne ich zlisovať o 1 mm bližšie k sebe + ešte nejaké úpravy. Podľa priloženej šablony = je v tvare rozvinutého valca (tá je v tej knihe) na určených! miestach zväčšiť sanie, prefuky a výfuk. Podľa výkresu (tiež je v knihe) zväčšiť prefukové kanály v kartroch, podľa výkresu zväčšiť nasávací kanál v kártroch, spraviť prírubu pre závodný karburátor AMAL (28,) (idem podľa tej knihy). Vycentrovať kľuku + vyvážiť sústavu (piest, cap, ojnica, zotrvačníky) a v tlmiči výfuku spraviť pár dier (tiež je dané kde a aké). No a potom, (stále idem podľa tej knihy) pri dobre prevedenej úprave toho II stupňa bude mať motor + cca 2,5 max 3,5 koníka naviac, mal by mať lepšiu dynamiku ALE so životnosťou a spotrebou to ide dolu vodou (a ty by si mal asi naviac pár šedín). Ak tú knihu niekto má a spravil som v opise nejké chyby tak nech ma opraví. A činky keby si tvoju predal a kúpil tú 125/516 s (ako ma JawaEVO opravil) 24 koníkmi tak si sa už mohol voziť, iste by si z toho nezosadol tak skoro. Upravené 2 krát. Naposledy upravil miob (16.01.2010 19:03) |
z takej masini vela nedostanes su to stare motorky boli robena aby nemali nejak velku spotrebu a aby si sa na nich odviezol z bodu A do bodu B radsej ju daj do povodneho stavu urobis lepsie |
ak sa jedná o tú 559 v profile velmi jednoducho a účinne sa výkon dá zvýšiť prevrtavím na 290ccm ide tam piest z MZ 250 je to az zároven najlacnejšia úprava z dobrým efektom, tie úpravy ktoré tu odzneli boli pre kývačky pre panelku platí málo z toho a naviše velmi jednoducho sa u 559 dá ísť z výkonom dosť hore nebudem zavádzať ale môj osobný názor je že sa z výkonom dá ísť až cez 20koní a to bez drastických úprav ako je znižovanie hlavy o pol centy, a vyššia škola motorizmu sa dá v pohode stiahnuť na nete www.jawagallery.net/?page=clanky/prirucky odporúčam aj Pavel Husák upravujeme motocykl pro závod, dalej existujú návody pre úpravu 250 kývačky kde je písané že motocykel pri závode dosahoval bez kapotaži rýchlosť cez 150km/h maxilálny výkon bol 21,6k pri 5200ot/min nebudem to sem dávať nemá to zmysel kto chce nájde si to aj sám |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 209237 | Včera: 128052