Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ahojte! |
Jani, ak potrebuješ narezať dezén motocyklovej pneumatiky, tak ti dám jednu otázku. |
Podobní experti chodia aj k nám do servisu, a je ich na počudovanie dosť. Na zrazoch gumuje ostošesť ale vtedy si neuvedomí, že pneu sa zoderie a okrem dymu z toho nemá nič. Potom by chcel narezať nový dezén asi tak 5 mm. Vtedy mu dám nafúkanú dušu a rezačku aby nám ukázal ako sa dá v troch milimetroch gumy narezať päť milimetrový dezén. Zatiaľ to vyskúšal iba jeden a po chvíli rezania mu zamrzol úsmev a mal taký čudný pohľad. Asi tušíte od čoho. V žiadnom prípade neodporúčam ani len pomyslieť na prerezávanie dezénu motoplášťov a ani plášte na osobné autá. Mali sme v servise jednu pneu, ktorá sa v stredovej drážke rozdelila na polovice. Nejaký blbec to prerezával a zašiel s nožom až do chemlonových kordov, ktoré sa roztavili a auto prešlo na gume asi 20 m, v tom rana a už mal pneu na 2 polovice. Asi toľko. Howgh!!!!! A ešte jedna vec o ktorej mnohí nevedia. Bezdušová pneu sa nedá opraviť bez demontáže z disku. Akékoľvek štupľovanie zvonka môže mať veľmi nebezpečné následky. Takáto pneu sa musí vulkanizovať zvnútra. Takže pozor aj na toto, keď budete v pneuservise |
maguma: Keď "Bezdušová pneu sa nedá opraviť bez demontáže z disku", tak na čo je totoľa?: |
Lorenzo, moja otazka je si myslim jasna, ci som normalny nehra ulohu, vies mi pomoct? robil si to uz niekedy? Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (31.12.2009 17:49) |
ta totola nema chybu,preco by to nebolo ako plnohodnotna oprava? na stvorkolke ich mame uz asi 4 a ziadny problem s tym neni..viete mi povedat aky je v tom problem? |
To je iba na núdzový dojazd a iba obmedzenou rýchlosťou. Bol som v Nemecku na školení opráv pneu vo firme Rema Tip Top v Mníchve a tam nám školiteľ doslova ukázal ich vyhlášku ktorou sa v Nemecku zakazuje vôbec toto používať. Na našu otázku, že ich firma to tiež vyrába nám povedal, že áno ale v Nemecku to nesmú ani predávať. Keď sme sa ho pýtali načo to teda vyrábajú tak nám povedal, že je to určené pre východné trhy od Čiech až po Čínu, Afriku a pod. Predpisy výrobcov pneu hovoria, že pneu sa nedá spoľahlivo opraviť bez demontáže pneu z disku, teda záplata musí byť umiestnená vo vnútri pneu. Ďalej sa musí použiť technologický postup výrobcu opravných materiálov na pneu. Je tam popísané čo sa môže lepiť, kde sa môže a kde sa nemôže pneu opraviť atď. |
audion, niesom sice vyskoleny specialista, ale pokial dojde k prerazeniu pneu cez kord, tak vzhladom na miesto, kde sa to stalo, je mozne pneu opravit zvnutra (plnohodnotne), zavulkanizovat, zalepit a pod. Pokial je nieco strcene cez pneumatiku, moze dojst vplyvom odstredivej sily, namahania atd. k uvolneniu tohto pasika a pneu zacne spustat. |
je to urcene pre nas,nemci nemozu ...ale urcite mas pravdu,taketo skusenosti.. |
maguma, aj vo francuzku a podobne, Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (31.12.2009 18:03) |
to lesa to netreba,na cestu sa to urcite radsej opravuje ako pise. |
Bežne prerezávame pneumatiky pre nákladné vozidlá. Na pneu musí byť nápis regrovaable. Taká pneu ma oceľový nárazníkovy pás. Lenže motopneu a osobné pneu majú nárazníkový pás z chemlonových alebo im podobných nití a tu je problém. Prerezávaci nožík je elektricky vyhrievaný na vysolú teplotu a tieto pneu majú pomerne tenkú konštrukciu, to znamená, že pri rezaní sa nemusíš ani dotknúť nožikom kordových nití a od vysokej teploty sa pretavia. Toto nie je vidieť ani počuť a nedá sa to ani nahmatať. Prvdepodobnosť, že tú pneu pri pohybe roztrhne sa skoro rovná istote. Preto prerezávať neodporúčam a u nás v servise by sme ti to ani neprerezali. |
podobnych tem tu uz bolo,ja by som poprosil tych rezacov aby si moto oznacili..nejakym polepom...britvy by bola ideal...nech sa drzim od toho dalej |
cize teoreticky, ak by sa na novej pneu, zarezalo nozikom do hlbky 2-3 mm moze to znamenat totalne znicenie kordu? nieje ziadna sanca teda to spravit v beznych podmienkach? |
mikey, nevies o co ide, tak nehraj formu, pretoze ak som dobre cital, tak budes pekne osvetlovat s xenonom. Upravené 2 krát. Naposledy upravil jogcar (31.12.2009 18:31) |
Chlapci na vašom mieste by som nešpekuloval z rezaním gúm a račej za investoval do nových gúm síce sú není najlacnejšie ale lepšie ako potom investovať do vseliakych liečení aby vás dali zase do kopí keď vám v najnevhodnejšie dobe ako napríklad keď si to šinieš po ceste nejakých 90 km/h. |
nano, po druhy krat opakujem! zapnem caps |
"JEDNALO BY SA O REZANIE DO NOVEJ PNEUMATIKY!!!" Daj to do nadpisu,lebo si myslia.. |
maguma: Keďže niektorí ľudia podobné vyhlásenia ako ty len tak strieľajú odboku, potom sa často stávajú nedorozumenia typu: Ja som to tak nemyslel... |
jogcar doma mam urobenu " rezacku" so starej pajkovacky (nie sekundovej) jej hrot som nahradil domamade rezakom z plechu urobil som ich viac s roznymi hrotmy "inou sirkou" |
jasan, len maguma ma pravdu s tym kordom, jedine co myslim ma ocelovy kord by boli mozno nejake pneu z nizsej triedy ako napr conti motion, len tam je toho hodne uz narezane.. |
Tvoja veta: Bezdušová pneu sa nedá opraviť bez demontáže z disku je skrátka jednoznačne hovadina. |
VadimTie knoty sice zalepia pneu,ale stalo sa mi ze mi ten knot v Brne na drahe,vypluvalo a mal som co robit aby som to ustal. |
namiesto rezania beznej pneu si radsej kup pouzitu |
Kamoš robí vo švajciarskej firme a tam gumy na aute po defekte jednoducho nelepia. Tam si zamestnanca "cenia" tak že mu kúpia novú (ak sa rovnaký dezén už nepredáva tak dostane 4KS!!) |
motoexcite: Nehodnotím kvalitu takejto opravy. |
Myslim, ze Jogcar ba mal napisat, na co potrebuje zrezat gumu, inak sa tu zase pohadate. Pise celkom rozumne, preto si nemyslim, ze je to samovrah, ale sleduje urcity ciel. |
Mám jednu otázočku, to s toťolou platí iba u motoriek či všeobecne pre všetky vozidlá pretože na aute keď sme dostali defekt išli do servisu tak chlapík nám pneu zalepil presne niečím takým istým a ani ju nevyzúval z disku. Vďaka. |
Kua kde sú tie časy ked som mal na GSX-Re v prednéj Supercorse pat špuntov |
Milan, tak to upresnim, len som nemal chut byt ukamenovany ale co uz |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 57773 | Včera: 220689