Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Nase ne/smrtelne JAWKY - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNase ne/smrtelne JAWKY - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Karburátor.

16.11.2009 19:30

Nase ne/smrtelne JAWKY

dduuro
 Bahniak 

Zdravim vsetkých.
Potreboval by som radu jedna sa o jawu 250 (typ presne neviem) ,
mam problem s tym ze vyskakuje stvorka, motor bol ciastocne generalovany. Mam ho osadeny v malotraktore (domaca vyroba) neviete co s tym moze byt napr vydlicka ale nieco ine ... popripade mam rozpolit motor alebo staci dat dole veko lavej strany ?
2. problem je ze niekedy striela do sania(karbeca) jeden chlapik mi nastavoval predzapal ale po case to zacine zase blbnut nieviete mi poradit mam zapalovanie "posunut " smerom vzad alebo v pred. viem ide tam o mm. popripade moze to robit to ze mam tam debily filter a ze nevytvara urcity odpor vzduchu aby doslo v karbeci k podtlaku.?
diky


16.11.2009 22:03

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

dduuro, v čom spočívala tá čiastočná generálka? Ložiská na kľuke sú nové?


16.11.2009 23:13

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

dduuro
 Bahniak 

papiboy pravdu povediac ani neviem, viem vyznelo to blbo ale robil mi to jeden v KE priniesol som mu tam motor nechal zalohu povedal som chcem vsetky nove loziska vybrus popriapde vymenit opotrebovane kolieska a opravit spojku asi o 2tyzdne som prisiel a poveal prosim si 5500 sk (este v korunach) pridem domov motor zalozim a nic skratka nic. asi si vies predstavit nerv nenormalny oco mi povedal len tolko ze je to stare a nech sa na to vykaslem (oco sa do motoriek nerozumie nic v zlom) stalo mi to cca rok v garazi no teraz som sa do toho pustil akurat som pretensnil hlavu je tam vlozka na sviecke predchadzajuci majitel zrejme utrhol zavit a dal urobit vlozku, vycistil som karbec nalial olej do prevedovky a ono to startlo potom som menil gufero na kluke na pravej strane a inak nic viac momentalne tomu odhadujem aspon novu ihlu natiahol som celu novu kablovacku od dynama po regler a dalej sice to je nepodstate...
tak ako pisem malo by tam byt to co som pisal nove aspon ten vybrus viem na 100% lebo ked som mal dole hlavu tak tam bolo vidiet novy piest neodymeny proste novy...leskly
takze neviem....... co mi dalej odporucas ...


16.11.2009 23:23

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

roman
 Turista 

Ikona

Ak si to dal k Oscarovi tak to si moc dobre neurobil.
Ak ti vypadava rychlost tak problem bude pravdepodobne vo vidlicke a tak ci tak sa poleniu nevyhnes. bolo by vhodne dat foto ako ten motor vyzera, ako mas porieseny filter a tak.
Predzapal by mal byt nastaveny na cca 4mm a odtrh 0.3mm.

A ak si uz tolko za to vyplatil tak nerozumiem preco si to nesiel hned reklamovat ;-) .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil roman (16.11.2009 23:24)


16.11.2009 23:42

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

dduuro
 Bahniak 

roman na reklamaciu teraz kasli :-D :'( ano robil mi to oscar... filter tam mam rieseny nieco ako kus rury nasadenej na karbeci a 2 koniec je omotany sietkou (podobna ako ta co je na oknach prosti mucham :D) pocuj ten prezapal a odtrh nastavim podla coho teda akeho bodu sa mam drzak odkial pocitat 4 a tiez 3 mm odtrh (a to si robis srandu ja mam polit motor :-D nevies treba tam niejake stahovaky ? popriapde nieco ine a tu vydlicku kupit novu alebo len obvariť)
dik

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dduuro (16.11.2009 23:44)


17.11.2009 1:09

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

PetozKE
 Kávičkár 

Ikona

"Obvaranie" vydlicky urcite nepomoze :-) .Jedine novu.K vydlickam sa dostanes jedine polenim motora.Ale moze to robit aj vadny radic.Ked Ti striela do sania,tak je velky predzapal.4mm sa mi zda vela.


17.11.2009 1:25

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

Alebo rozhodíš motor, alebo nebudeš mať štvorku. U starých motorov to už tak býva. Ak ti robili len výbrus (ale nový piest ešte neznamená, že bol robený :-( ), ložiská na kľuke už budeš mať asi sakramentsky staré a normálne nastavenie zapaľovania už bude otázkou stále častejšieho experimentovania. Teoreticky je možné, že motor bežal málo a ložiská sú dobré - ale ako to opisuješ, asi ti už vačka lieta (kvôli vybehanému ložisku) ako chce. Teda ďalší dôvod na rozhodenie bloku. Reťazové koleso z kľuky stiahneš obyčajným trojnohým sťahovákom, rotor dynama skrutkou (po vytiahnutí vačky) a sekundárne reť. koliesko drží len matka, ktorú vidíš, býva pod ňou zahnutá istiaca podložka. Spojku trpezlivo, pôjde to.
Mal by si do toho ale zatiahnút niekoho z regiónu hlavne kvôli oprave prevodovky a kompletizácii, lebo na diaľkové ovládanie to nie je úplne štandardné... Ale keď to rozložíš, určite aj sám zistíš problém, seriózny fachman ale môže všetko jednoducho vyriešiť bez rozobrania, ak problém nie je až tak veľký. Je to na tebe, môžeš začať aj sám. Veď v zime sa trošku pohráš, a bude to... [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (17.11.2009 1:27)


17.11.2009 1:53

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

Pozri obrázok


dduuro - len pre inšpiráciu - moja domarobka (Jawa 350, kompletizácia 1990)


17.11.2009 7:10

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

Vyskakovanie 4ky moze mat za pricinu:
Vydlicka
Kolieska v prevodovke
radiaci automat
Takze poleniu sa nevyhes....


17.11.2009 7:28

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

nejdem mudrovat, len amatérska otázka: nemože to byt velká vola prevodovky , napr po zalození hrubého tesniaceho papiera alebo jednoducho völa a ako sa teáto choroba prejavuje a ako sa rieši?


17.11.2009 8:49

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

mcdalko pri skladani sa velka vola musi vymedzit. Myslim ze u starych kyvaciek to bolo max 0,4mm. Mas pravd, keby to nevymedzis tak ti to vydrzi 5km


17.11.2009 9:26

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

Ano, Johnny, [dobre] ďakujem za (oprávnené) upresnenie, samozrejme prevodovku "zvonka" nikto neopraví >:-) - ale hádam to je jasné aj z tej prvej mojej vety. Poznámka na konci sa týkala zapalovania, ale som to neupresnil, takže keď to teraz čítam, veru dosť zavádza... Platí len za predpokladu, že tá štvorka nie je dôležitá (a na malotraktoroch sa to stáva, to viem z praxe, nie sú to bežci na dlhé trate)


17.11.2009 15:31

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

dduuro
 Bahniak 

papiboy tak ako vidim tvoja masina je naozaj pekna moju tu radsej nefotim. :-))) pocuj mas tam aj hydrauliku? ako si tam napojil cerpadlo ? a ano mne je tam ta 4-ka dost dolezita ja skoro stale chodim na 4-ke ono to je tak sprevodovane, je tam este jedna prevodovka a na ostatnych rychlostiach je to iba strata casu a penazi tym chcem povedat ze motor je vystaveny zataži podstate je tam nato aby som tam mal zdroj otacaveho pohybu ... co sa tyka toho polenia ak mam pravdu povedat bojim sa do toho ist este som nic take nerobil a som rad ze to aspon tak ide :-D (srandujem) ..zial nikto ste mi neodpovedali podla coho nastavit to zapalovanie akeho bodu sa drzat ono sa tym cely "segmentom" da posuvat vpred aj vzat to mi je jasne len to nechcem este viac rozladiť. popriapde dialsi otazka resp. infomacia na 90% som si isty ze tam su nove loziska na kluke (dufam) aj ked niekedy mam pocit ze rotor (dynamo) a teda aj ta "oska" na ktorej je ten kopcek kt. vlastne dvyha vacku a tym sa vytvara iska ako keby sa nie len tocil ale ako to povedat ...tak sa trasie pripad vybyteho loziska co dufam ze nie ... dik


17.11.2009 21:16

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

dduuro, ja tam mám všetko, niekde tu v segmente "Len tak" je článok "Ruská štvorkolka" (asi 4 alebo 5 strán dozadu) - a nakoľko tam to je podľa mňa "traktor", s čistým svedomím som tam švacol aj svoju "slovenskú štvorkolku". Tam je aj krátky popis a aj nejaká fotka. Ale to, že ako to vypadá, je len otázka trpezlivosti a trošku trebárs znalostí s plecharinou. U týchto mašín je dôležitá predovšetkým funkčnosť, takže aj u teba bude asi najdôležitejšie, aby to spoľahlivo fachčilo. Dnes sa už takéto mašiny nerobia, sú to charakteristické artefakty ľudovej tvorivosti za komunizmu :-D
Čo ti môžem radiť na základe tvojho posledného popisu, skús niekoho zohnať, kto sa ti na to zapalovanie pozre, a aj ukáže, ako sa to robí. Ak chceš popis postupu, je toho na Jawwáckych stránkach (tu na nete) na dva roky čítania... Trošku to tam popozeraj, je tam toho oveľa viac, ako by ti tu bol hocikto schopný napísať...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (17.11.2009 21:18)


17.11.2009 21:23

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

dduuro
 Bahniak 

papiboy ano viem o akej stvorkolke hovris podla mna je to celkom slusne mal to moj znamy chcel som to od neho kupit no nejak ju predal a nedal mi vediet bola generalkovana vsetko islo hydraulika redukcie vsetko..... a co sa tyka toho postupu tak som tu nic take konkretne nenasiel viem ako to vyzera :-))) a nerobi mi problem povolit 2 sturbky a pohnut zapalovanim len to nechcem este viac dodrbat ......takze nejak navod na to by samozrejme potesil ....
a este si mi nevysvetlil ako si tam dal hydrauliku mas cerpadlo na kluke s nejakou prevodovkou ??
diky


17.11.2009 22:52

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

roman
 Turista 

Ikona

dduuro stiahni si knizku od Dockala www.jawamania.info/technika/detail.aspx?techid=172 ak si to precitas tak by si mal zvladnut aj rozobrat motor a je tam aj popisany postup ako nastavit zapalovanie (v kapitole nastavenie predpalu).
Pripadne ak zistis aky mas typ motoru tak si skus stiahnut aj ine manualy pre 250tky www.jawamania.info/technika/default.aspx.

nechce sa mi pisat vlastny text tak som nieco nasiel na jawamanii:
od kladívka odpojíš kabel k indukční cívce, místo něj připojíš jeden kontakt pípáku (nebo žárovkové zkoušečky) druhý kontakt připojíš na kostru. vyšroubuješ žapalovací svíčku a otáčením motoru klíčem najdeš horní úvrať pístu (okamžik, kdy je píst nejblíže hlavě válce), zapneš pípák a otáčíš motorem proti směru hodinových ručiček, v okamžiku, kdy začne pípák pípat (žárovka svítit), tak jsi našel bod přeskoku jiskry na svíčce, vzdálenost pístu mezi horní úvratí a bodu přeskoku jiskry se nazývá předstih. odtrhem se rozumí největší vzdálenost kontaktů kladívka v rámci jedné obrátky motoru. při seřizování se nejprve nastaví správný odtrh, potom předstih. odtrh by měl být 0,4mm, předstih cca 3mm, přesný údaj najdeš v příručce ke tvému typu motorky.


PS: dufam, ze ti cestina nerobi problem ked si uz z tej mladsej generacie ;-)


17.11.2009 23:28

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

Hehe, to s tou hydraulikou je zložitejšie. Ja mám namiesto sek. reťazového kolesa remenicu, ktorá poháňa pod motorom umiestnené olejové čerpadlo. To čerpadlo má síce aj samostatne odpojiteľný pohon, ale ja to mám zapnuté furt, hydraulika je vždy potrebná.
Táto remenica je špeciálne vyrobená tak, že je do nej kotvený hriadeľ asi 80 cm dlhý, ktorý na druhom konci krátkou úplne zapúzdrenou reťazou (v oleji vo vyrobenej prevodovej skrini) poháňa repasovanú malotraktorovú prevodovku. Táto mala rozbitú celú spojkovú skriňu aj s časťou motora (bola aspoň lacnejšia, to som kúpil ako šrot - ale aj s kolesami :-))) ) - takže som to flexkou jednoducho "odstránil" - prakticky som len zarovnal okraje :-D
Nakoľko traktorová prevodovka inak funguje perfektne, tak Jawácky motor má furt zaradenú väčšinou trojku (ak nepotrebujem redukciu) a furt točí olejovým čerpadlom hydrauliky, dokonca aj pri jemne stlačenej spojke, čo zas stačí na to, aby som na veľkej prevodovke mohol radiť aj v prípade, že práve používam hydrauliku. Za "normálnych okolností" - t.j. za jazdy alebo ak tam je na hlavnej prevodovke neutrál, to ide všetko úplne v pohode.
Spojkovú tyčku som samozrejme zrušil, dierku zaslepil a ovládanie spojky som spravil tiahlom cez spojkový dekel, vyrobil som ho z osky pedálu z bicykla aj s pôvodným ložiskom, utesnilo sa to malým simeringom na dekli a na moje prekvapenie to dodnes absolútne bez problémov funguje.
Podobne je bezproblémová aj zapúzdrená sekundárna reťaz v oleji, nedá sa šponovať, len meniť - ale doteraz nebolo treba, menil som len 2x olej, bol vždy čistý, len starý.
Kardany, to je zložitejšie, to radšej nechci... Ale inak super vec, taká kosa dosť pomáha v 20 árovom ovocnom sade (po otcovi) - Ale to už je dosť OFFTOPIC, už prestanem.
Zapalovanie v kocke: (keď už nedáš pokoj >:-) )
1 - Dáš dole dekel dynama a vyberieš sviečku
2 - Točíš kľukou a keď vačka úplne zdvihne kladívko (fíbrová "papuča" je na väčšom polomere vačky), skrutkovačom nastavíš štrbinu medzi kontaktmi na 0,4 mm, meaciu súpravu (pliešky s vyznačenou hrúbkou) kúpiš v každom Tescu.
3 - Predzápal nastavíš najlahšie šublérou (= posuvné merítko) tak, že v momente rozopnutia kontaktov zapalovania má byť piest cca 4 mm pred hornou úvraťou. Nastavuješ to otáčaním panelu na dyname po povolení dvoch skrutiek po obvode (skrutkovačom).
Ak sú ložiská vybehané, to "nastavenie" je málo platné a lieta tam všetko, strieľa to za chvíľu znova, tak aby si tie ložiská mal ozaj dobré. Vačka musí tiež perfektne sedieť v rotore, nesmie
"lietať"... Je toho dosť, prečo to naprvýkrát nemusí byť dokonalé.


18.11.2009 7:48

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

Traktoride


18.11.2009 8:25

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

Johnny, [dobre] >:-) uvedomujem si, že sa tu dosť odbočilo, pôjdeme do SS.
( :-D nechcem brať priestor na úkor riešenia sociálnych, politických, sexuálnych... a iných dôležitých motorkárskych problémov :-D )


18.11.2009 10:08

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

Mne to vobec nevadi.ved to ma motor z motorky.


18.11.2009 15:32

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

Duzo
 Bahniak 

Ikona

5500sk :-O :-O :-O čo si blázon za takú robotu ?! Ak ti vyhadzuje rýchlosti skús dať dole pravý kryt motora daj dole reťazové koliečko a skús či nemá vôľu ten vývodový hriadeľ na ktorom je to koliečko ak má vôľu chyba je tam chlapík zabudol vymedziť prevodovku alebo ju nevymedzil dostatočne presne...to spôsobuje vyhadzovanie rýchlosti ak beha hlavný hriadeľ hore dole tak môžeš mať aj nové vidličky a bude ti ich vyhadzovať...a ešte som zabudol kľudne to môže byť aj zle nastavenou spojkou čiže pokiaľ nebude mať ten hriadeľ veľkú vôľu (malú môže mať) tak skús povoliť spojku poprípade sa s ňou pohraj tak aby sa páčka stláčala ľahko a zaberala hneď...toto boli poruchy na mojej čz keď som ju kúpil najprv som rozpolil motor vymedzil prevodovku a zošteloval som spojku ako má byť...ešte som menil aretačné struny v kulise radenia a struny na spojkovom koši...a potom už rýchlosti nevyhadzovalo :-)))

Upravené 2 krát. Naposledy upravil DUDO175 (18.11.2009 15:39)


18.11.2009 15:46

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

dudo ty si uz videl rozrobeny motor z 250 alebo si to len myslis?


18.11.2009 17:20

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

Duzo
 Bahniak 

Ikona

ja som ich videl rozobratých aspoň 20 rôznych typov a v niektorých som sa už aj vŕtal toto je posledný úlovok 3motry jawa 250,175 prečo sa pýtaš ? Tu u nás je toho hodne či už kamaráti čo majú a tak podobne.
img156.imageshack.us/i/snmka171.jpg/


18.11.2009 17:46

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

no lebo ked vyhadzuje 4ka tak to byvaju vymlatene bocne vycnelky na koliesku a na protikuse diery. Alebo vydlicka. Lebo ked sa zistuje vola tak sa nerobi tak ako to pises ty


18.11.2009 20:49

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

Duzo
 Bahniak 

Ikona

To je zase iná porucha Johny55 a ja som vôlu zisťoval tak ako som zisťoval a prišiel som na chybu vyrobil som si podložky doma na mieru pár krát som zložil motor nasucho a uistil som sa že prevodovka nelieta zložil som to a ako fungel...a tá porucha zistuje tak ako píšem stači keď más vačšiu vôlu na hriadeli vývodového koliečka ako cca 2mm a ak ti vyhadzuje je to jasná príčina tam neni o čom. a pokial tak beháš na tej jawe že ti vyhadzuje tak sa ti obrusia aj hrany zničia sa vidličky a máš ďalšiu poruchu ale ja som vedel že tie hrany niesu obrusene ani vidličky niesu zbrusene lebo predošlý majiteľ nebol taký typ čo by na tej motorke nevedel radiť a nevážil si ju...tie hrany sa pri normalnom zaobchadzani nikdy neobrusia jedine ak to dostane do rúk nejaký jašo a bude na tom radiť že bude počuť škripot na kilometer z prevodovky...pri jawkach treba aj trocha sedliackeho rozumu nie len príručky...ja som zložil už veľa jáw aj čz a viem o čom hovorím ;-) mimochodom toto je môj web ale moc neni aktualizovaný nieto čas www.cezetka.wgz.cz/


18.11.2009 21:31

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

dduuro
 Bahniak 

ok. tak zatial by som sa VAM CHCEL POĎAKOVAŤ a do mojej "malej " opravy sa pustim v sobotu
naozaj dakujem a aj tu pritomnym "veteranom" kt. bez problemou pomohly zasranovy ako ja
este raz DIKY., hoši a opat sa prihlasim v sobotu vecer zatial dovi-dopo tu duro z garaze expres :-))) :-D


18.11.2009 23:04

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

dduuro, stačí aspoň trošku korektný profil, ktorý nevyjadruje hneď na prvý pohľad, ako túto komunitu tuná máš v P.či. Jasné, že by si mohol aj klamať, ale aj to sa dá normálne, a nie ako môj obľúbenec niekde vedľa:
"moped-mustafa vinetou so žiadnou motorkou značky Aprilia 007 z fuckingoviec z vietnamu"
No jasné, že každý ho môže len milovať (ľudovo: je.ať ) :-D :-D :-D


19.11.2009 18:34

Re: Nase ne/smrtelne JAWKY

dduuro
 Bahniak 

papiboy co myslis tym korektny profil ? co saa tyka moto ano mam doma stellu 50 kt. vlastnim od 12r. a uz konecne na druhy rok chcem hondu cr 125 ..a toho mustafa idem pozriet
zatial (inak pohral som sa dnes so zapalovanim lebo mi to nedalo nasiel som tu srubu cim sa nastavuje odtrh nevim ale asi cele 2roky som ju stale prehliadol :-D a konkretne zapalko som posunul v smere hodinovych ruciciek asi cca 2mm a to strielanie takmer prestalo robi to pri starte alebo ked motor len tak vole brnka na volnobehu ked je v zabere tak vôbec a ma podla mna celkom slusny chod...)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 284310 | Včera: 154114