Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
velmi pekne a nazorne videjko... hlavne prenos sily na "klukovku"... |
kraaaasa, ked si predstavim, ze pan Wankel spustil prvy protoyp do prevadzky uz v 1957. |
keby svine tolko nezrali.... sa mi lubi rx-8 icka... ale nemal by som chut to zivit.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MASAKER (01.11.2009 19:30) |
masaker - vieš na isto že v rx osme je tiež wankelov motor ja viem iba o rx 7 , ale tá rx 8 by žrala 10- 15 litrov aj s normálnym benzínikom Upravené 1 krát. Naposledy upravil slajo (01.11.2009 19:32) |
Pekne videjko tiez ked som to videl prvy krat som nechapal ze ako to prenasa otacky na hriadel z toho to bolo krasne vidiet |
slajo: rx8 ma wankel na beton ;) nepreskriepis ma ani keby si sa jak snazil...len sa wankele museli nanovo pretesnovat..aj chybu mali vyrobnu... odchadzali bud loziska abo tesnenia... a rx8 zere 16 litrikov... |
Rx8čka, robil som prospekt do školy, má to wankel, konkrétne typ RENESIS, je to naj wankel na svete, myslím, že z 1,4ky dostať niečo cez 240koní, vela ludí sa čudovalo keď som ten prospekt pustil, a nechcem si predstaviť čo by robil taký dvojliter alebo nebodaj trojliter, hold 10 000x za minútu sa nezapre... a predstavte si osadiť taký motor na kostru motorky, a poriadne to sprevodovať ... |
mam pocit ze dava 231 hp.... a nieje to len tak nahodou 1,3-ka? renesis je len tovarenske oznacenie mazdy pre wankel.. v podstate je to na chlp to iste...skoda je ze s tou spotrebou uz vela nespravia... a to kovli samotnej podstate fungovania motora.. .ale zvuk je mnam |
Len pre upresnenie: piest ma tvar sferickeho trojuholnika a pracovny priestor ma tvar epitrochoidy |
duroslav: ja viem, keby sa ujali tak nič nehovorím, žial kôli vzhldu a častým poruchám sa neujali a boli dosť zložité ... atď, ale podstatné je , že sa chápeme Upravené 1 krát. Naposledy upravil Trojan (02.11.2009 21:06) |
Pred mnohými rokmi sa v akomsi motoristickom časopise pokúšali poodhaliť dôvod pažravosti nejakej Mazdy RX . Výsledok bol zaujímavý a aj preto si to pamätám . |
|
brazel: to je dosť možné ale akonáhle zobudíš tie kone pod kapotou budeš prekvapený ako "zaerdžia" |
Pre fajnšmejkrov: www.sportrider.com/features/146_0803_norton_nrv588... |
to bola len podpichujúca otázka ale je pekná ... ktovie ako ide ... |
Vadim: myslíš , že to vibruje ? ono to bol "dvojvalec" alebo ako ? |
MASAKER: hej hej ... neviem či si taký nevšímavý alebo či si šiel tak rýchlo ... že si si nevšimol tie úvodzovky ... hej hej ... dvojrotor ... ale dostavme sa k pointe ... a tá znie ? |
Neviem preco niektori ziju v omyle ze Wankel motor vela zerie (ked hovorime o tych uvadzanych 15tich litroch).Treba si uvedomit ze vdaka tejto koncepcii sa v pripade RX8 podarilo dostat z 1.3l !!! motora okolo 240 koni.V pripade bezneho 4-6 valcoveho motora je potrebnych 2.5-3.5 litra objemu na ziskanie tohto vykonu a spotreba je v tom pripade na tej istej urovni.Jedine co je u Wankela vyssie je spotreba oleja. |
RadoR6: V podstate mas pravdu, no ked berieme do uvahy moderne vznetove motory, tak tie su schopne jazdit pri rovnakych vykonoch za 8 az 9 litrov nafty. Dovod, preco sa Wankelov motor nepresadil je, ze na rozdiel od klasickeho motora s posuvnym piestom dosahuje nizsiu spolahlivost. Dalsia vec je, ze Wankel dosahuje podstatne vyssie otacky, cize ma kratsiu zivotnost a taktiez mala seria zarucuje vysoku cenu nahradnych dielov. Cize koniec koncov, Wankel je na beznu prevadzku nakladnejsi a kupi si ho len ozajstny fanatik. |
Ináč aj žiguli používalí wankel motor digilander.libero.it/cuoccimix/ENGLISH-automotorusse4(l... |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil HD1200 (04.11.2009 7:44) |
Samko1,to s tou zivotnostou je pravda,vadia im hlavne caste starty a kratke trasy. |
Mazaci system rotacneho motora: |
samko1 a čo majú amíci s motorom Wankel ? Čo si vlastne patentovali ? |
brazel islo mi skor o mazanie Wankelovho motora, ako o motor ako taky. |
V októbri 2008 som držal v ruke kľúče od full výbavy RX8 1.3 s pridaným turbom. 16 to vraj žralo pri bežnej jazde, ak sa jej kúrilo a kamarát (syn) išiel prevetrať maminkinu (62) erixu tak to žralo aj viac. Bol to ročník 2006 a mal niečo cez 50000 km. Jeho mama na tom chodila do práce a , keďže sa rozhodla pre novú A4, musela erixa symbolicky (tá cena bola smiešna) opustiť garáž. Párkrát som sa na nej viezol a napriek radosti v mojich očiach som predsa len musel uznať, že tento zadný náhon nie je tým ideálnym pre tehotnú budúcu mamičku. Prevádzka toho auta bola neskutočne vysoká (spotreba,Gumy a podobne) inak vývrtka jak vyšitá a nastupovanie do zadu jak do Trabanta |
RX8 je nadherne auto, vyborne jazdi ale nikdy by som si ho nekupil ..... a to som sam velmi mazda positive .... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 70852 | Včera: 160824