Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
RAPTOR: mrzi ma ak som niekoho urazil, ale ako sa vravi trafena hus.. |
Jen taková drobnost - není KN jako KN - je filtr do airboxu místo originální vložky a filtr přímý/sportovní. |
mne nestupla ani neklesla (citelne sa vsak zlepsil spodok a ochota ist do otaciek) |
egres,no ved pisem,ze znizenim toku,vyrenie a premiesanie nizsie,takze minus pre papierak. |
152 nepovi sa riaden,ale poradny a promnazamna si tam natlac aj hajzlak,sak jak sa povi aj to je papir |
bruno76 šak si tam daj, oné, jak sa poví že silónku, nech to má riaden airflow. |
A ja nemám ani papierový ani bavlnený.Mám pod nádržou kus molitanu. |
jakych "dragoch" zas? Upravené 1 krát. Naposledy upravil ogard (30.10.2009 14:56) |
bruno76 pri drag race vzduchove filtre nie su vobec (zivotnost motora nie je podstatna) |
jogcar:Písal som " zrýchlenie prúdenia" pri menšom odpore na filtroch. |
152 postaci aj papierak?no to by si sa teda divil,keby si videl co maju namiesto vzduchoveho filtra kvoli maximalnemu nasavaniu pani pretekari v masinach. |
valve je vselico: |
egres, znizenim rychlosti prudenia castic ale dosiahnes menej homogenne premiesanie zmesy v sacom potr. |
ja menim na svojej moto filter za K&N, vyfuk tam uz je otvoreny, tak som dokupil aj powercommander a idem s tym na brzdu, nech je zmes/mapa naladena poriadne, ako ma byt |
Neviem ako na ostatných moto, mne na mojej R6 (striekačke) s KN a VIPERom nastavuje podtlaky raz ročne... |
valve=ventil aspoň v tých manuáloch čo používam, opravte ma ak sa mýlim. |
jogcar: Zníženie odporu vzduchu na filtračnom médiu neznižuje hodnoty podtlaku.Ten je konštatný.Zvyšuje sa len rýchlosť prúdenia až do doby vyrovnania tlakov na úroveň atmosferického. |
kazdopadne stale sa zastavim pri bode (hovorim o kombinacii airbox a vlozka), ci uz striekacka alebo karbec, ulahcenie prechodu vzduchu cez filtracnu jednotku znamena pre cele sanie znizenie podtlaku v sani, coz z mojho hladiska vzhladom na jednoduche riesenie motoriek bez meraca hmotnosti vzduchu nie je mozne doladit. Ostava pouzit pwr commander. |
curvy americké ako to všetko dopletú tak už aj "valve" neni to čo kedysi.no to asi tou krízou. |
no som vedel, ze z toho bude pekna debata, |
152 ps nie, nie som...zase netrep hovadiny aj ty Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (30.10.2009 12:12) |
pito pohľadaj ešte trošku lebo teraz si len pri nadstavovaní ventilov |
raptor, stavka nebude berem spat.. pozrel som ten manual a nastavuje sa "starter valve synchronization" |
Kazdy motor co na viac ako jeden karbec alebo 1 "throtle body " cize strikacie hrdlo sa nastavuje na podtlak V8 alebo radovy 4valec .- osobna skusenost. Lambda sonda nikdy nedokaze upravit zmes na spravnu uroven ak sa zmeni vzduchovy filter a vyfuk popripade este aj upravi hlava motora na optimum flow, fuel maps to nezvladnu, su nastavene na urcitu teplotu, atmosfericky tlak a vlhkost vzduchu. Preto je tu Power commander aby to islo lepsie a ine aftermarket systemy na upravu spalovanej zmesi. Inak motor bude bezat na chudobnu zmes a minimalne pridries ventily. Chudobna zmes od 16,0 a hore hori podstatne vyssou teplotou ako pri stochiometrickom spalovani alebo s prebytkom kysliku |
Raptor: myslel som ten snimac, ktory snima tlak (podtlak) az za skrtiacimi klapkami, nieje umiestneny v airboxe (Inlet air pressure sensor). Upravené 1 krát. Naposledy upravil JayKey (30.10.2009 11:20) |
raptor mrzí ma berem späť, môj príspevok si prečítajte až po raptorovom |
egres motorky priame vstrekovanie pokial viem nemaju (tusim som cital az o jednom exotovi na ktoreho meno si teraz nespomeniem ktory ho ma) Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (30.10.2009 10:57) |
Ako už je tu toho fakt veľa. |
Neviem či majú motorky priame vstrekovanie ale ak majú nepriame, tak sa do atmosfericky nasávaného vzduchu do sacieho potrubia vstrekuje palivo.Podľa mňa/teoreticky/by malo byť množstvo vzduchu a podtlak nastaviteľné - synchrónne pre všetky sacie potrubia.Množtvo paliva vstrekovaného a jeho cyklus by mal vychádzať z tlaku vzduchu.Opravte ma ak sa mýlim. |
podtlaky na vstrekovacoch? to si videl na akej moto? Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (30.10.2009 9:43) |
bruno76 |
raptor: tak za 1 vcera si sa hadal ty a ne ja |
pici, ja uz vazne chcem skoncit v tejto teme, ale neda sa |
152 a naco mi bude otvoreny vyfuk,ked sanie budem mat zatvorene?podla mna ma zmysel davat KN-otvoreny len v tom pripade,ked bude otvoreny aj vyfuk. |
Sportovy filter treba cistit castejsie ako papierovy pretoze znecistenim sa rapidne znizuje jeho priepustnost (vsetky necistoty saju olej). Ci ma sportovy filter nizsiu filtracnu schopnost ako papierovy neviem posudit, ale vnutro airboxu aj klapky mam ciste. Na filter sa okrem ciastociek prachu zachytava aj iny bordel ako piesok, hlina a kto ma naporove sanie tak po takej jazde v dazdi je na tom filtri iny humus. Tento bordel samozrejme nasaje vlhkost a z papieroveho filtra sa uz vyfukanim nedostane. A este detail, nie kazda moto so vstrekovanim ma lambda sondu, ale kazda ma snimac tlaku nasavaneho vzduchu, ktory prave vyrovna ten rozdiel v priepustnosti filtrov. |
www.knfilters.com/audio/audio_book_mp3.htm |
152ps tych 80tkm len pri pouziti na cestach (ale tiez si myslim ze je to hodne nadneseny udaj) a v letaku je napisane ze pri silnom zaneseni spinou cistit podla potreby (ja som tento rok cistil a impregnoval 2x) Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.10.2009 21:28) |
DAZDO nemám síce výšku ale písal som to tak aby to pochopili aj tí čo na tú základnú ešte chodia.Moje príspevky mali len vniesť trochu svetla do tejto problematiky,keďže s ňou akú takú skúsenosť mám.By si napríklad neveril ale priamo v Kawasaki zakazovali používanie vzduchových filtrov KN a hneď o rok na to už KN vyrábalo modifikované filtre ktoré už kawa schválila.Najväčší problém filtrov KN je ich údržba a ako som už písal strašne málo ľudí ju vykonáva, a to je asi ten najväčší problém a chcel som ľudí oboznámiť aké to má potom následky. |
uz som sem nechcel pisat ale ked vidim aku arogantnu koninu napisal dazdo tak ma zodvihlo zo stolicky Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.10.2009 19:50) |
nieco o K&N : |
1.to ze filter treba vycistit oproti behaniu po obchodoch povazujem za velku vyhodu.. |
chmelo, teraz uplne vazne, cize ma jedine dva minusy: |
Tý čo používate tzv. sport filters skúste si dať dole airbox a kuknúť na škrtiace klapky.Každá moto s týmto filtrom čo som mal na servise ich mala zasraté vrstvou kalu (niektoré viac iné menej) a ten sa dostava aj dole,nielen na klapky.Ďalšia vec, tým pádom že sú vo filtry väčšie póry a ty tam nastriekaš olej ktorý zachytí prach si ešte nič nevyhraj, pretože olej je medium ktoré sa cez práve tie vačšie póry dostane spolu s nečistotou tam kde nemá.Pri tej sacej sile čo má motor to ani inak nejde. |
jogcarjogca: sak minus je ze ho musis cistit a mazat(o com nie kazdy vie) a ze na karburatorovych motorkach treba nastavit bohatost zmesi. |
No zatial som ani jedno minus tuto nevidel, cize zrejme je to tzv nadfilter |
kazde plus ma svoje minus a kazde minus ma svoje plus |
ako samozrejme, ze ked si prestudujes stranky kn, tak vidis, len vyhody, otazka je, preco to nieje v seriovej vyrobe ak je to take super??? |
jogcar: ved pisem ze ti to pekne popisal egres. Ked uvazujes ze papierak a KN maju na zaciatku rovnaku filtracnu schopnost a casom sa zanasaju rovnako, KNko pri rovnakom znecisteni prepusti viac vdzuchu. Po vyprati KNka sa jeho filtracna schopnost bude dost blizit schopnosti povodnej, kym vyfukany papierak bude oproti povodnemu stavu v prdeli. |
jogcar mam pocit ze uz sa naozaj chytame za slovicka |
superflanker, rozdiel medzi bavlnenym a papierovym poznam, ako si sa mohol docitat o par prispevkov nahor, otazny je stupen filtracie pocas celej jeho zivotnosti, pripadne od prania do prania. |
najskor takto : egreš Upravené 1 krát. Naposledy upravil superflanker (29.10.2009 11:46) |
teda, princip je jasny. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (29.10.2009 11:41) |
egres po dlhom case nemozem inak ako Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.10.2009 11:44) |
Papierový filter nie je recyklovateľný , pretože tlakom vzduchu z "čistej" strany sa oddelia nečistoty spolu s čiastočkami filtra, takže filter získa menší odpor a väčší prietok ale za cenu zníženia stupňa filtrácie prípadne ju úplne stratí.Tu má raptor pravdu. |
superflanker, daj aspon odhad, co si myslis ty, resp. porovnanie naimp. kn a vzuchac. |
jogcar: filtracnu schopnost vyprateho a naimpregnovaneho KN filtra nemozes porovnavat s "vyfukanym" papierakom ani z rychlika. |
K&N kazopadne tvrdi, ze filtracia nieje ovplyvnena prietokom, toto ma zabezpecit nastriekana bavlna tym onyyym a tvar filtra, kde sa pri toku vzduch zachytia ciastocky na stenach atd.. |
superflanker, bez podjebu, nejde o to na co ja verim, ale o diskusiu. a hlavne neviem naco si reagoval, a hlavne ked som si precital Tvoju vetu, NECHAPEM NACO SI REAGOVAL. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (29.10.2009 11:07) |
jogcar a ako ho mas vyfukat niekde v pici riti v rumunsku na lazoch? he? das ho opacne pri vyfuk a pridas plny? |
a este ak pripocitac nejake pripravky na cistenie a naolejovanie sportoveho filtra.... tak to az tak lacne ani nieje, ci Vy ich cistite len vyfukanim? |
tak isto ako kn vyperies, papierovy vyfukas, ak je mechanicky poskodeny, oba, tak su v ri.. |
jogcar nemyslim si ze jedina vyhoda sportoveho filtra je v tom ze ho nevyhodis po kazdom raze... |
Mikey, tak to je. Ma jedinu vyhodu, a to tu, ze ho nevyhodis po kazdom raze. |
hluk nestupol ani mne....potiahne troska viac z nadrze..vykon nepocitim...narast..neocakaval som nejaky narast..ja som chcel len aby volne dychala ani vykon nebudem nijako zvysovat.. |
jogcar: Ja si vobec nemyslim, ze by bola moja moto hlucnejsia (vobec som si nevsimol, stava sa to?)...ono to proste zacne prudsie zrychlovat, taha to za ruky... |
RAPTOR, SAMOZREJME CI UZ U VYSAVACOV ALEBO... PRIETOKOMEROM, JE TO MERATELNE. |
jogcar ty si naozaj myslis ze vyfukanim papieroveho filtru uvolnis upchate pory v papieri? |
duroslav, nechcem pochybovat o Tvojich subjektivnych dojmoch, ale hluk robi svoje.. |
Ja som dal KN, spotreba stupla min. o pol litra...a naopak, mne sa zda, ze to ide lepsie od 5tis. ot. hore... |
Raptor, musim oponovat, nasavany vzduch ma podla mna obrovsky vyznam na opotrebenie atd. Predstav si kolko vzduchu cez spalovacie priestory preleti, kolko sadzi vsade ostane, kolko bordelu zo vzduchu sa pripali. |
patrik nepomylil si si to s bohatostou zmesi? chalan sa pyta na podtlaky |
Rapto s tým že papá asi veľa nenarobíme |
- moja zere olej od novoty Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (28.10.2009 16:32) |
ale JOGCAR to ti máš tak na každej škatuli je ti to inak napísané.Niekto píše 2 až 5, iný zas 2 až 7.Ale ak sú to tie 2 tak je to veľmi dobré |
a uz si dospal Mikey, neber to tragicky, nechcel som to az tak drsne povedat ako 152konovy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (28.10.2009 16:18) |
joj mám rád týchto samo-výbrusárov |
Majky, ja by som kludne nemohol spat, nikde neuvadzaju rozdiel filtracie, tj. ake velke ciastocky prepusti kn narozdiel od papiera |
diky moc chalaniska,,,uz mozem kludne ist spa...ja som to robil z lasky k motoru.. |
nic neries, podtlaky koli KN filtru nenastavuj |
no vyfuk som nemenil...zatial...iba filter a sviecky iridiove..tak je treba nieco urobit??? |
Mikey to mas vstrek, vsak? Tak tam ti to vyriesi lambda, s tym si starosti nerob.. iba ak by si chcel zvysit vykon tak cez sanie ju otvorenu uz mas, chcelo by to ten owercommander a nejaky vyfuk.. ale pokial si chcel KN len preto ze je bezudrzbovy nic viac riesit nemusis.. |
K&N filtrom meníš prietok plynov v systéme , keď by si namontoval ešte aj priepustnejšie koncovky výfukov tak by bolo vhodné nainštalovať napr. power commander, alebo niečo podobné |
Mikey zas chces byt rychlejsi?? |
STROJ V PROFILE..CBR 600RR 07 VYBRAL SOM POVODNY STARY SERIOVY,DAL SOM TAM K&N. |
chcem sa opyta,je nutne nastavit podtlaky ak zamenim seriovy filter za K&N?? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 154392 | Včera: 207229