Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
14 rocny nezvladne 125ku? moj bratranec ma 16 rokov a jeho prva motorka je honda cr 250r 2001....a zije pije dycha pycha a 80 by som uz nebral len s toho dovodu lebo po 5 hodinach jazdy mu bude slaba |
rapper10101 |
myslite ze 14rocny chlapec zvladne daku ostru 125ku ked mal len pioniera... povedal by som ze daka yz80 mu bude akurat... |
4 takt je dobry ale nie ked ma 14 rokov ...on asi na servis prachy mat nebude ja by som poradil nejaku 125 2takt na tom sa naucis velmi vela v tvojom veku motorka akurat |
ok, sedliacky rozum pravdepodobne nezafungoval... ja si to sam neopravujem, takze az take hlboke skusenosti so servisom nemam... Upravené 1 krát. Naposledy upravil hofik (07.10.2009 10:31) |
KaTeM: 5 ventilov používa Yamaha ale už v novej YZ 450 F 2010 použili 4 ventily. Ostatné moto majú 4. Niektoré motory používajú 2 vačky, niektoré jednu. Tažko tu posudzovať čo je lepšie a čo horšie každé má svoje pre aj proti čo sa týka opráv. Dosť s ventilmi mali problém CRF 450 staršie ročníky, ale predávajú sa sady oceľových ventilov namiesto titánových. Motor trochu stratí s oceľovými ale zase vydržia dlho a hobík to ani moc nepocíti a oceľové jazdia aj profíci zase si to na tom motore naženú výfukom, pretryskovaním a zmenou mapy. |
hofik: chlape poštuduj kus a potom vypisuj,že 2t koplikovanejší mechanizmus |
kxibibo |
hofík: to sa mýliš, oprava 4T je drahšia je tam viac súčiastok. Na dvojtakte čo sa týka motora meníš, piesť, valec, ojnica, ložiská kľuky, guferá. Štvortakt: piest, valec, ojnica, ložiská, guferá, rozvodová reťaz plus kolečká rozvodov, tesnenia ventilov, poprípade ventily pretože sa používajú hojne aj titánové takže zabrúsenie nie je dosť možné, nehovorím o olejovom čerpadle trochu choroba niektorých KTM, napinák rozvodovej reťaze, vačka sa často nemení. Určite za menej opravíš rozhonený vydojený dvojtakt ako štvortakt. |
je mozne ze Ty si dal 25 tis a kamarat dal 55 tis... ale ked budes robit rovnaku opravu, v rovnakom servise, alebo budes kupovat veci na rovnakom mieste a motorky budu podobny rocnik od toho isteho vyrobcu, nieje dovod aby tam bol zavazny rozdiel v servise. Naopak, 2T je komplikovanejsi mechanizmus (nasavanie), takze logicky to musi byt drahsie. Kedze typicky musi ist na vysie otacky, predpokladal by som aj vyssie opotrebenie... Olej ano, ale to az taka velka polozka nieje... na druhej strane, nemusis miesat olej do benzinu... |
HOFIK čo sa týka servisu mne sa podarilo zadreť tak motor že mi prsknul valec takže som dával aj nikasil všetky ložiská tesnenia peist ... jednoduch som tu GO robil poriadne (spojku s prevodovkou som mal dobrú tu som nemenil ) a vyšlo ma to na 25 000 kamarat ma 250 YZF a rosypal sa mu motor teda rozdrbkal aj rozvody a dal do servisu dákych 55 ale tom usamizda už aj spojku robili okrem iného ... a navyše so 4 taktom je viac roboty čo sa týka meniť olej každých 1000km alelbo na motohodiny ako to je ... 2T ti táto starosť odpadá |
Cross-a alebo enduro co malo zere je naozaj nezmysel. 2T alebo 4T by som volil podla toho, co s tym chces robit. Ak sa chces stat pretekarom a ma ta kto ucit - kludne chod do 2T. Tu moto budes musiet drzat v otackach, tak ako sa ma... ak si chces "pojazdit", potom by som siel do 4T, naozaj lepsie taha odspodu a pomoze ti lepsie zvladnut jazdecke nedostatky. Co sa tyka servisu, nechapem preco by 2T mala byt jednoduchsie a lacnejsie servisovatelna... pokial na 2T vznikne vazny problem s napr. s valcom... no tak to potom gratulujem... na druhej strane si neviem predstavit v ktorom pripade ma 2T vyhodu ohladne servisu.... |
Myslím, že s tvojou výškou na zem dočiahneš v pohode. Sú aj menší jazdci a jazdia na svetovej úrovni. Na začiatok je podľa mňa najlepšia 125/200 2T alebo 250/400 4T. |
Ano nie sú živé, nemajú taký pekný zvuk, a navyše keď sa ti rosype 2-takt tak ho dáš dokopy do 25 000 Sk no nech do 30... A pri štvortakte ti je málo 50 litrov |
bla bla bla KaTeM , neviem čo máš proti 4tčku ... niesu také živé , ale majú spolahlivý ťah od spodu a nemusíš ich vytáčať jak mlynár ... |
lapo110 Upravené 1 krát. Naposledy upravil KaTeM (05.10.2009 22:01) |
V prvom rade enduro a crossa sú dosť veľký rozdiel - porovnaj napr Yamahu DT 125 a Hondu CR 125... |
Pri takýchto motorkách nie je spotreba podstatná. Takže ak chceš niečo úsporné určite nejazdi terén. |
a enduro by nemohlo byť? napr. Honda xl 200? malo žere aa na zem dosiahneš. |
jazdit to moze super, ale asi som staromodny a zvuk dobre vytacaneho motora mi tam chyba, dufam ze je to piesen buducnosti, tieto nehuciace moto |
hmmm.Dost sa tie elektricky vypracovali. Jasne ze bi to zas niekomu vadilo,lebo bi pribudlo pripadov ze: Motorkar zrazil srnu ktora ho nevidela a nestihla ujst ,kedze ho nebolo pocut. Do usi sluchatka z nabrusenym 2-taktnym zvukom a uz sa vidim ako lietam z elektryckou po trati . Upravené 1 krát. Naposledy upravil petox (02.10.2009 18:55) |
miro263> Mne sa to celkom páči a chcel by som to časom, keď sa to trochu vyvinie a batérie viac vydržia. Kamaráti mi vravia ako by som mohol byť bez zvuku motora a vône benzínu, ale mne to je jedno. Na zvuku a vôni sa nevozím. Keby to mohlo jazdiť po hore, tak by bolo fajn. Ale ako poznám jebnutých závistlivých ľudí tak tým by v lese vadilo aj toto... |
Zero X 2008 |
cavte potreboval by som poradit...chcel by som si kupit daku crossu,alebo enduro,chcem daco co menej zere,hlavne chcem dociahnut na zem mam 175cm a 62kg |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 85226 | Včera: 217558