Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

aku crossu - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuaku crossu - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
02.10.2009 14:55

aku crossu

lapo110
 Bahniak 

Ikona

cavte potreboval by som poradit...chcel by som si kupit daku crossu,alebo enduro,chcem daco co menej zere,hlavne chcem dociahnut na zem mam 175cm a 62kg


02.10.2009 15:06

Re: aku crossu

miro263
 Kávičkár 

Ikona

Zero X 2008

Video: www.youtube.com/watch?v=RLZ68I2NeRg

alebo

Quantya

Video: www.youtube.com/watch?v=EgGJyDjfcYg&feature=related

Obe zaru malo a na zem dociahnes. 8-)

V CR:
www.quantya.cz/cs/uvod

A v lese ta nebude pocut


02.10.2009 15:45

Re: aku crossu

volodaj
Darca Krvi  Bahniak 

miro263> Mne sa to celkom páči a chcel by som to časom, keď sa to trochu vyvinie a batérie viac vydržia. Kamaráti mi vravia ako by som mohol byť bez zvuku motora a vône benzínu, ale mne to je jedno. Na zvuku a vôni sa nevozím. Keby to mohlo jazdiť po hore, tak by bolo fajn. Ale ako poznám jebnutých závistlivých ľudí tak tým by v lese vadilo aj toto...


02.10.2009 18:52

Re: aku crossu

petox
 Bahniak 

Ikona

hmmm.Dost sa tie elektricky vypracovali. Jasne ze bi to zas niekomu vadilo,lebo bi pribudlo pripadov ze: Motorkar zrazil srnu ktora ho nevidela a nestihla ujst ,kedze ho nebolo pocut. :-D Do usi sluchatka z nabrusenym 2-taktnym zvukom a uz sa vidim ako lietam z elektryckou po trati :-D .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil petox (02.10.2009 18:55)


02.10.2009 22:00

Re: aku crossu

Express
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

jazdit to moze super, ale asi som staromodny a zvuk dobre vytacaneho motora mi tam chyba, dufam ze je to piesen buducnosti, tieto nehuciace moto


04.10.2009 11:35

Re: aku crossu

roboxtr
 Bahniak 

caute kde to kupim super hracka na volny cas [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]


04.10.2009 14:04

Re: aku crossu

lapo110
 Bahniak 

Ikona

a kolko to stoji?


04.10.2009 18:36

Re: aku crossu

pastrana16
 Kávičkár 

Ikona

no 7500eur za to by si uz mal poriadnu masinu:D


04.10.2009 18:37

Re: aku crossu

lapo110
 Bahniak 

Ikona

pastrana16:A NIE JEDNU


04.10.2009 18:42

Re: aku crossu

pastrana16
 Kávičkár 

Ikona

no to teda mas pravdu:DD
srat aj na elektricke kraviny:D


04.10.2009 18:42

Re: aku crossu

Stamp
 Edvenčr 

a enduro by nemohlo byť? napr. Honda xl 200? malo žere aa na zem dosiahneš.


04.10.2009 18:43

Re: aku crossu

pastrana16
 Kávičkár 

Ikona

alebo honda cr


04.10.2009 19:10

Re: aku crossu

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

vedel by som o jednej, 125 2T KTM na tvoj vek primerané.


04.10.2009 20:05

Re: aku crossu

MASAKER
 Geriatrik 

Ikona

quantyu cem:D ale su to drahe zabavky.. este..


04.10.2009 20:47

Re: aku crossu

rapper10101
 Bahniak 

Ikona

kolko ma xl500 kw?


04.10.2009 21:24

Re: aku crossu

Stamp
 Edvenčr 

xl 500 má 30 Kw


05.10.2009 8:36

Re: aku crossu

lapo110
 Bahniak 

Ikona

no moc ste mi nepomohli,ale rozmislam nad tou XR200


05.10.2009 21:32

Re: aku crossu

Pri takýchto motorkách nie je spotreba podstatná. Takže ak chceš niečo úsporné určite nejazdi terén.


05.10.2009 21:48

Re: aku crossu

dragonhunter
 Edvenčr 

Ikona

V prvom rade enduro a crossa sú dosť veľký rozdiel - porovnaj napr Yamahu DT 125 a Hondu CR 125...


05.10.2009 21:57

Re: aku crossu

KaTeM
 Edvenčr 

Ikona

lapo110

Prosím ťa ty mi chceš naznačiť že by si mal problém dočiahnuť na zem ? Ja meriam 165 cm a dočiahnem síce na rovine ... a v kopci si musím vlemi dobre vyberať ktorú labu otrčím a ked zvolím nesprávnu tak sa prevalím ale výškový rozdiel medzi 450 kou a aj 125 kou moc neni Mne sa moja 125 zdá by ešte trošičku vyššia ako ocová 450....Takže čo sa výšky týka je to podla mna jendo. A spotreba ? No mne moja 125 žere tak 7- 7,5 L na 100 km HORAMI!!!! A to je veľký rozdiel či jazdíš po trati kde sú skoky alebo či ideš po tiahych kopcoch, výjazdoch ... bz skokov. Lebo stačí sa ti chviku pokrútiť po nejakej trati s pár skokmi a nádrž za chvilku prázdna a a veľa záleží na štýle jazdy ked niekto jazdí ako maniak že furt naplo a potom zas nemôže dobrzdiť alebo aj či jazdíš tak že plyn prudko naplno aj ked to nepotrebuješ a vtedy dochádza k zbytočnému obohacovaniu zmesi (ked to potrebuješ dobre ) ale inak ked sa nenahliš to zmysel nemá Ale každopadne 4-takt je uspornejší ale ak ho nemáš kúpiť nový tak ja by som starší 4- takt nekúpil určite :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil KaTeM (05.10.2009 22:01)


06.10.2009 7:47

Re: aku crossu

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

:-P :-P :-P bla bla bla KaTeM , neviem čo máš proti 4tčku ... niesu také živé , ale majú spolahlivý ťah od spodu a nemusíš ich vytáčať jak mlynár ... :-))) :-)))


06.10.2009 10:19

Re: aku crossu

KaTeM
 Edvenčr 

Ikona

Ano nie sú živé, nemajú taký pekný zvuk, :-D a navyše keď sa ti rosype 2-takt tak ho dáš dokopy do 25 000 Sk no nech do 30... A pri štvortakte ti je málo 50 litrov


06.10.2009 10:35

Re: aku crossu

MartineR
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

motoride.sk/?P=inz_detail&ID=149280&preview=true


06.10.2009 12:11

Re: aku crossu

Myslím, že s tvojou výškou na zem dočiahneš v pohode. Sú aj menší jazdci a jazdia na svetovej úrovni. Na začiatok je podľa mňa najlepšia 125/200 2T alebo 250/400 4T.

Trojan ty rozmýšlaj čo píšeš, takú 250 4T musíš tiež držať v otáčkach aby riadne išla, samozrejme má o trošku lepší záťah odspodu ale to je aj vec jazdca čo mu vyhovuje. A 250 4T točí tak isto ako aj 125 2T. S tým súhlasím, pri tvojtakte je lacnejšia GO motora.

MartineR: osobne si myslím, že z toho inzerátu by som stiahol to, že je to po GO motora, určite si nevymenil všetko to čo sa pri GO motora robí.


06.10.2009 12:55

Re: aku crossu

hofik
 Edvenčr 

Ikona

Cross-a alebo enduro co malo zere je naozaj nezmysel. 2T alebo 4T by som volil podla toho, co s tym chces robit. Ak sa chces stat pretekarom a ma ta kto ucit - kludne chod do 2T. Tu moto budes musiet drzat v otackach, tak ako sa ma... ak si chces "pojazdit", potom by som siel do 4T, naozaj lepsie taha odspodu a pomoze ti lepsie zvladnut jazdecke nedostatky. Co sa tyka servisu, nechapem preco by 2T mala byt jednoduchsie a lacnejsie servisovatelna... pokial na 2T vznikne vazny problem s napr. s valcom... no tak to potom gratulujem... na druhej strane si neviem predstavit v ktorom pripade ma 2T vyhodu ohladne servisu....
Takze ak sa naozaj jedna o hobby zaciatky - doporucoval by som 4T a nejaku mensiu kubaturu... urcite netreba nad 250. Aj na 250 ti bude trvat poriadne dlho, kym sa naucis pridat.


06.10.2009 19:01

Re: aku crossu

KaTeM
 Edvenčr 

Ikona

HOFIK čo sa týka servisu mne sa podarilo zadreť tak motor že mi prsknul valec takže som dával aj nikasil všetky ložiská tesnenia peist ... jednoduch som tu GO robil poriadne (spojku s prevodovkou som mal dobrú tu som nemenil ) a vyšlo ma to na 25 000 kamarat ma 250 YZF a rosypal sa mu motor teda rozdrbkal aj rozvody a dal do servisu dákych 55 ale tom usamizda už aj spojku robili okrem iného ... a navyše so 4 taktom je viac roboty čo sa týka meniť olej každých 1000km alelbo na motohodiny ako to je ... 2T ti táto starosť odpadá


06.10.2009 20:28

Re: aku crossu

hofik
 Edvenčr 

Ikona

je mozne ze Ty si dal 25 tis a kamarat dal 55 tis... ale ked budes robit rovnaku opravu, v rovnakom servise, alebo budes kupovat veci na rovnakom mieste a motorky budu podobny rocnik od toho isteho vyrobcu, nieje dovod aby tam bol zavazny rozdiel v servise. Naopak, 2T je komplikovanejsi mechanizmus (nasavanie), takze logicky to musi byt drahsie. Kedze typicky musi ist na vysie otacky, predpokladal by som aj vyssie opotrebenie... Olej ano, ale to az taka velka polozka nieje... na druhej strane, nemusis miesat olej do benzinu...


06.10.2009 20:39

Re: aku crossu

hofík: to sa mýliš, oprava 4T je drahšia je tam viac súčiastok. Na dvojtakte čo sa týka motora meníš, piesť, valec, ojnica, ložiská kľuky, guferá. Štvortakt: piest, valec, ojnica, ložiská, guferá, rozvodová reťaz plus kolečká rozvodov, tesnenia ventilov, poprípade ventily pretože sa používajú hojne aj titánové takže zabrúsenie nie je dosť možné, nehovorím o olejovom čerpadle trochu choroba niektorých KTM, napinák rozvodovej reťaze, vačka sa často nemení. Určite za menej opravíš rozhonený vydojený dvojtakt ako štvortakt.


06.10.2009 21:16

Re: aku crossu

KaTeM
 Edvenčr 

Ikona

kxibibo

presne ... a hofik čo je komplikované na nasavani 2 T ??? pár dobre umiestnených dier vo valci to je všetko no neivem čo je zložitejšie či nasatie zmesi do klukovej skrine alebo rozvodovy mechanizmus zložený z milion veci ako vypíssal kxbibo a ako povedal tie ventily su pekne drahe zvyčajne ked ho podpališ sa už moc opraviť nedá a neviem ak ov starých motorkách ale v nových býva zvyčajne 5 ventilov a vymeniť 5 ventilov nebude stáť 1000 korun .... a rozvod DOHC tiež neni zrovna najednoduchší .... A to čo som ti vravel že kolko stála oprava tak dávali sme to robiť tomu istému človeku a zas ak človek je trochu technicky zdatný tak by si možno aj sám dokázal 2T urobiť ale do 4T by som sa ako amater vživote nepúšťal ;-)


06.10.2009 23:23

Re: aku crossu

stihi
 Bahniak 

hofik: chlape poštuduj kus a potom vypisuj,že 2t koplikovanejší mechanizmus :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Ti neprajem robiť motor,keď ti na 4t roztrhne ojnicu :-~ 2t je oveľa jednoduchší motor ako 4t,presne ako to napísal kxbibo,či už na údržbu,alebo opravy. A nemysli si,že 2t má vyšie otáčky ako 4t,na yzf450 zapína obmedzovač pri 11000 otáčkach,pri kxf250 dokonca pri 13500.....


07.10.2009 9:12

Re: aku crossu

KaTeM: 5 ventilov používa Yamaha ale už v novej YZ 450 F 2010 použili 4 ventily. Ostatné moto majú 4. Niektoré motory používajú 2 vačky, niektoré jednu. Tažko tu posudzovať čo je lepšie a čo horšie každé má svoje pre aj proti čo sa týka opráv. Dosť s ventilmi mali problém CRF 450 staršie ročníky, ale predávajú sa sady oceľových ventilov namiesto titánových. Motor trochu stratí s oceľovými ale zase vydržia dlho a hobík to ani moc nepocíti a oceľové jazdia aj profíci zase si to na tom motore naženú výfukom, pretryskovaním a zmenou mapy.


07.10.2009 10:30

Re: aku crossu

hofik
 Edvenčr 

Ikona

ok, sedliacky rozum pravdepodobne nezafungoval... ja si to sam neopravujem, takze az take hlboke skusenosti so servisom nemam...
kazdopadne, co sa tyka doporucenia aku motorku kupit, stojim si za tym co som povedal. To boli aj u mna dovody, preco som kupil 4T

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hofik (07.10.2009 10:31)


07.10.2009 11:09

Re: aku crossu

smrt
 Bahniak 

Ikona

4 takt je dobry ale nie ked ma 14 rokov ...on asi na servis prachy mat nebude :-} ja by som poradil nejaku 125 2takt na tom sa naucis velmi vela v tvojom veku motorka akurat [dobre]


08.10.2009 13:12

Re: aku crossu

rapper10101
 Bahniak 

Ikona

myslite ze 14rocny chlapec zvladne daku ostru 125ku ked mal len pioniera... [zle] povedal by som ze daka yz80 mu bude akurat...


08.10.2009 13:27

Re: aku crossu

MASAKER
 Geriatrik 

Ikona

rapper a preco nie?


08.10.2009 14:34

Re: aku crossu

KaTeM
 Edvenčr 

Ikona

rapper10101

Jemu 80ku by som nedoporučoval ke dje taký velký a už určite nie YZ neivem kao ostatné 80 ky ale ja som mal yz 80 a to je strašne agresívne ked otvara priveru to by ho furt dávalo na zadné a potom myslím si že 80 ka na kolesách 18, 16 by mu bola už asi malá (to je tak do výšky 160cm) a na kolesách 21, 19 by mu bola slabá - takúto moto v tom prípade iba ak by ju chcel za ár mesiacov kd sa naučí predať


08.10.2009 20:00

Re: aku crossu

smrt
 Bahniak 

Ikona

14 rocny nezvladne 125ku? :-} moj bratranec ma 16 rokov a jeho prva motorka je honda cr 250r 2001....a zije pije dycha pycha :-D a 80 by som uz nebral len s toho dovodu lebo po 5 hodinach jazdy mu bude slaba :-)))



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 124882 | Včera: 232387