Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Čo sa stalo: začala mi šmýkať spojka tak som dal vymeniť lamely. Po ich výmene sa moto začala správať lepšie ale stále bolo cítiť že to nie je ono. Trvalo cca 60-70 km keď zrazu motorkou citeľne trhlo a odvtedy funguje všetko tak ako má. Je to normálne? |
lamely sa nezabehavaju (neni ake plochy opracovavat), navyse akekolvek obrusenie by bolo postupne, nie "citelne trhnutie". Ale ak setko ide ako ma, tak neries, mozno bola medzi lamelamy necistota alebo co. |
Ok, som len bol zvedavý, lebo nikde som nič podobné nečítal (o zabehávaní). Dík. |
slaughter... a nechals ty lamely najprv napit v oleji? lebo jesli ne, tak to je to, co potrebovali |
kralik: presne toto mna napadlo. Lamely treba pre namontovanim dat na par hodin, najlepsie na noc do oleja. |
Nasiaknuť olejom má zmysel iba korkové lamely. Ak sa veľmi nepletiem, týka sa to len veteránov. |
Vadim co nemozes spavat?[/b] Upravené 1 krát. Naposledy upravil motoexcite (14.11.2009 8:35) |
Alino to vieš, starecká nespavosť. Spoznáš aj ty. |
nejak som v žiadnom manuály nenašiel nič o nočnom pochode lamiel olejom. Že potrieť olejom pri montáži to áno , ale okrem korku na noc do oleja , to sotva. |
Karol: To namáčanie do oleja je rada z toho istého súdka ako zabehávanie pneumatík. |
...hm.., to ma caka hned po puberte. |
Ak neboli zarovnané na spojkovom koši ozuby vytvorené starými (opotrebovanými a preto tenšími) lamelami, nové (a tlstejšie) lamely ti začínajú "dosadať" trošku neštandardným spôsobom do tých ozubov až teraz. Spojka "podozrivo" rozopína, občas trošku trhá. Ono tie lamely sa "zabehnú" aj samé, ale na životnosti to veru nepridáva. Ak si to dal robiť a zaplatil si za to, obráť sa s dôverou na svojho "chirurga" Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (14.11.2009 10:40) |
Pozerám, že ste oživili jednu moju staršiu tému. Ďakujem za postrehy. Na tachometri odvtedy pribudlo pár kilometrov a moto šlape v pohode. Len pre doplnenie. Motorka bola servisovaná v autorizovanom servise, takže neviem v akom je stave pod deklom. Vzhľadom na to, že od opravy už ubehol nejaký ten čas tak by reklamácia bola asi zbytočná. Podľa faktúry boli použité nasledovné diely: 2x lamela, tesniaca pasta, 18mm matka 2x podložka, 22401MEG000 (podľa google je to spojková pružina). |
Potom to bola len výmena pár dielov a nastavenie. Normálne tam ide asi po 8 lamiel, ale zbytočne mudrovať nechcem. Profíci to musia vedieť. Ja som myslel, že a´la garáž... |
V manuale od DRka sa pise, ze zmerat hrubku lamiel a tie ktore su pod limitom opotrebovania, tak vymenit, podomne aj pruziny. Ja som menil radsej komplet vsetko, ale asi stare pomeram a njblizsie ked dojde rad na spojku, tak poskladam z 2 spojok jednu, len ci sa toho vobec dozijem, ked uz na motorku moc casu nezostava. |
janoval: Ani skrutkám neublíži, keď ich pred použitím namočíš na noc do Coca-Coly. Tak môžeš začať... |
vadim: neviem ako si dosiel k tej coca-cole, mne v nej skrutky bezne neplavu. Alebo ty lejes namiesto oleja do motora coca-colu? |
Píšem niekde o plávaní? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (14.11.2009 17:43) |
preco psychoanalyzy? namam na to kvalifikaciu, ani naladu. Jednoducho mi nejak ta cola nesla k motoru, tak som sa spytal |
"The clutch should be installed wet--soak the new frictions in oil while you are taking apart the clutch." |
kralik: ja tiez tak viem, ze to treba namocit, ma to celkom aj logiku. Ale ked niekto nechce, tak nech nemaca. Ja si svoje namocim aj nabuduce a o cudzie sa dalej nestaram. |
na jawe si musia "sadnut" ale to trva tak dlho asi tak ze hned . V podstate si myslim ze to bola len mechanicka chyba. Mozno nieco do niecoho spravne zapadlo (pruzina) a bolo.... |
jo, podla mna je to logicke, aspon u mokrej spojky urcite... |
tak lamely mam doma, takze to slubene odporucani: |
jasne ,ze ano. ja ich zabieham 1 2 3 4 5 6 a plna baganza.potom zase 6 5 4 3 2 1 . |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 24071 | Včera: 217725