Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
zdar chlapi, zaujima ma ako sa prejavuje upaleny alebo poskodeny ventil, ako ste na to prisli a preco sa vam to stalo, kto ma osobne skusenosti alebo vie odborne popisat co sa vtedy s motorom deje pri takejto poruche, budem rad za kazdy prispevok, dikes |
Synergy...nie som odbornik a uz vobec sa mi nechce odborne kecat ale podpaleny ventil = netesnost teda strata kompresie a vsetky prejavy s nou spojene. Takze od zhorseneho startovania az po stratu vykonu. Staci? |
Znizeny vykon a vo vyssich otackach "chrčanie" motora + vyssie vibracie.Viem to,lebo mi teraz nastavovali ventily po 12.000 km a ten rozdiel bol poriadny.Celkovo mam nabehanych cez 25.000 km na 125ccm. Upravené 1 krát. Naposledy upravil rono (24.09.2009 15:15) |
rixo - tak logicky to aj mne vychadza a vies aj napisat ako sa to moze stat? |
synergy: najlahsie zhodit hlavu valcov a pozret si dosadacie plochy ventilov ako aj hlavy, podpalenie, pripadne ine poskodenie je vacsinou vidiet a ventil nedosadne dobre (nehovorim ze vzdy sa to da jasne rozoznat). V principe ale za jazdy su problemy s vykonom a moze sa prejavovat neziaducimi zvukmi (spoaznas). Vznika to predovsetkym zlymi spatnymi tlakmi vo vyfuku, zle nastavenym casovanim ventilov, ci oblubenym strielanim do vyfuku. |
stat sa to moze aj vtedy ked maju malu volu alebo ked je chudobna zmes |
Stane sa to jednoducho, ak nekontrolujes volu a ona sa strati a ventil prestane dokonale zatvarat, zacne popod neho fucat vtedy ked nema, to co nema a to poskodi dosadacie plochy az tak, ze potom aj po nastaveni uz nedosada dokonale a moze to sposobit nemale problemy, hlavne ak sa podpalia sacie. Mal som taku moto, ktora predchadzajucemu majitelovi vdaka tomu zacala horiet a ja ked som ju kupil nepoznajuc jej historiu, som na to cumel a nevedel som pochopit, preco je zdeformovany airbox ako od tepla a poskodeny plast ako ked ho niekto chce rychlo strhnut. Az ked som ju spoznal (po niekolkych tyzdnoch) som si dal veci do suvisu. |
ziaden benzin nedokaze vytvorit take teplo aby spalil kalenu ocel aj autogen by sa dost natrapil to comu hovorite podpaleny ventil nesposobuje benzin ani zmes ale tlak zle nastaveny ventil ktory ma volu najskor zacne podfukovat a je uplne jedno ci vo valci nieco hori alebo nie proste tlak vzduchu do ventilu vyreze diery v mieste kde nedosada spravne na hlavu ventilu staci zhodit hlavu z motora obratit ju opacne na ventil s hlavou naliat naftu (nie benzin ten sa odpari )a pockat ktory presakuje hned budes vedet ktory je zly vetsinou pokial u nie je neskoro staci lapovacia pasta a vrtacka pokial uz ma vyrezane diery tak ho vymenis ale zalapovat ku hlave musis aj novy |
mlhos>a ake druhy plamenov u autogenu poznas?? Nie je v jednom z nich nahodou viac kyslika?? A neda sa prave s nim "rezat"?? |
moj nazor-ventil ak ma spravnu volu=dosada celou plochou do sedla tak sa idealne chladi. Pokial je vola mensia nastavaju problemy-tanier sa neunosne rozzeravi z predoslych cyklov,lebo tanier nedokaze optimalne odviezt teplo cez sedlo do hlavy valca, a tlak horucich vyfukovych plynov mu poskodi dosadacie plochy taniera. |
diky hosi, je mi to uz jasnejsie |
uz tu bola tema o ventiloch a ich poruchach. |
Väčšinou s mlhosom nesúhlasím, ale tu áno. Pri dobre nastavenej zmesi nie je teplota spaľovania taká vysoká aby roztavila ventily alebo ventilové sedlá. Poškodia sa tým, že keď nedovrú tak tam vznikajú vysoké tlaky a rýchlosti odchodu spalín, ktoré poškodia ventily. Dochádza tam k erozívne opotrebeniu vplyvom nespálených zvyškov unášaných výfukovými plynmi. |
Chlapci a ako je možne že obyčajna voda celkom uspešne niči lopatky turbin vo vodnych elektrarnach?? ten jav sa odborne nazyva kavitacia....a každy strojar vie o čom hovorim... |
mlhos - mas pravdu, je to ozaj ako autogen |
hmm.. ..nemam cas, ale niekto by tu mohol mudrlantom napisat nieco o tzv. podpalenom ventile a chudobnej zmesi.. |
.. a o tlaku vo valci ktory ako sucinitel spolu s vyssou teplotou pri chudobnej zmesi dokaze divy Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (26.09.2009 10:40) |
www.motoservispetra.sk tam je obrazkov po milu kedves, sak napiste karol1-ovi |
pokial spravne chapem chudobna zmes je vela vzduchu a malo benzinu =mensie teplo mensi tlak,bohata zmes = stejne vzduchu ako v chudobnej ale podstatne viac horlaviny na vybuch = vyssi tlak a vyssia teplota vzduch sa zahrieva aj tlakom napriklad tak funguje vznetovy motor sorry som mechanik na baterky |
Chapes to zle, je to naopak, chudobna zmes znamena vyssiu teplotu spalovania, bohata zmes nizsiu teplotu spalovania. Vlastne ale ani neviem, naco to sem pisem. |
este k tomu obrazku videl si niekedy ze by na tom ventile zostali nejake natavene kusy ako ked palis autogenom?nic take tam nenajdes ten ventil je proste olamany tlakom keby vo valci bola taka teplota ze by roztavilo najodolnejsiu cast=ventil tak piest by ti zmizol za par minut Upravené 1 krát. Naposledy upravil mlhos (26.09.2009 11:51) |
marek poprosim ta ked si vo svungu prid do zlatych moraviec mojej milovanej sucke vysvetlit kvantovu fyziku... myslim ze ta pochopi skor Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (26.09.2009 12:00) |
raptor, co rozumies pod pojmom zmiznuty piest ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (26.09.2009 12:32) |
duggo ked pride do prace poslem ti fotku toho wingovho z hayabusy Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (26.09.2009 12:52) |
ok ja len tak, ze hento je zadrety olamany piest |
presne ano, ale k danemu slovu odparit som to chcel pomenovat pre pochopenie, ze niekde ten roztaveny matros musi byt |
duggo sublimacia je pre teba dostatocne technicky pojem? |
duggo a len tak mimochodom ako si napisal ''ze by sa material odparil je tiez dost netechnicky pojem .. odparit sa v ziadnom pripade nemohol, mohol sa odtavit'' je pekna somarina ,pretoze k ubytku materialu nepotrebujes ani teplo (ked pises o odtavovani) staci tlak , a Prejavuje sa vytrhavaním mikročiastočiek materialu, čo sposobuje rychle opotrebenie , o tom pisal napr. JASO |
?? |
ked nema ventil volu alebo ju ma malu tak pri zohriatom motore , ked sa vole pre rozpinavost materialu stratia , zostava ten ventil trosililinka otvoreny a obtekaju ho plyny , tie sposobuju trenie a to sposobuje zvysovanie teploty . ked je ventil uz dost zohriaty tak sa material zacne tlakom vytrhavat. |
ja som vo vyfuku nasiel piliny a boli asi z hlinika. spravil som cez 5000km a moto stale fahci. mohli tie piliny byt asi aj z piestu... stratu vykonu som nepocitil |
znicene ventily maju jednoznacne vplyv na kompresiu teda aj na vykon motora |
Aky je ten jednoznacny zvukovy prejav podfukovaneho ventilu? |
Ako to moze byt len tlakom, ked na ventil posobi taky isty tlak ako na piest a steny valca? Je to suhrou viacerych okolnosti, ak ventil zle dosada, tak sa slabo chladi, material sa zohreje a je menej odolny, ked navyse miestom, kde nedolieha, tecu rychlo horuce plyny, tak to material jednoducho nemoze vydrzat a vznikne to, co sa vola podpaleny ventil. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Moderator (30.09.2009 12:07) |
Ja som sedlak z dediny a tam nepozname nic take ako mikronovy vrtak a nepouzivame ani pojmy sublimacia a kavitacia. |
ano, ano..mlhos, viem co chces povedat. Ale ked sa Ti vo valci straca kompresia, moze to byt aj cez piestne kruzky, ktore "prepustaju" a tiez sa "neodpalia". Ako pisal MarekZ a to je to, co som Ti chcel naznacit tym kyslikovym plamenom "Tvojho" autogenu. Chudobna zmes=vyssia teplota ako pri stechiometrickej zmesi. V kombinacii s tlakom je "uspech" zaruceny.. ;) Navyse, bohata zmes dokonca napomaha chladeniu, akokolvek sa Ti to zda cudne. ;) |
Chlapci , každý máte svoju pravdu. Podpálený ventil má x príčin. Ten čo tvrdí že nesprávna vôla - má pravdu, ten čo tvrdí chudobná zmes - má pravdu, ten čo tvrdí bohatá zmes - má pravdu, ten čo trdí zle nastavenie zapalovania - má pravdu , ten čo tvrdí že piestne krúžky - má pravdu. |
MarekZ> Ako? Pokiaľ sa dobre pamätám, tak Volfrám sa ako legujúci prvok používa. A dokonca na to, čo mlhos píše. Spôsobuje odolnosť voči vyšším teplotám. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (30.09.2009 15:51) |
Otázka znela: |
Zdravím Vás. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Rylan (16.04.2016 22:51) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 23408 | Včera: 217725