Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

prejav znicenych ventilov - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuprejav znicenych ventilov - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
24.09.2009 13:34

prejav znicenych ventilov

synergy
 Čoprák 

Ikona

zdar chlapi, zaujima ma ako sa prejavuje upaleny alebo poskodeny ventil, ako ste na to prisli a preco sa vam to stalo, kto ma osobne skusenosti alebo vie odborne popisat co sa vtedy s motorom deje pri takejto poruche, budem rad za kazdy prispevok, dikes


24.09.2009 14:58

Re: prejav znicenych ventilov

rixo
 Motarďák 

Ikona

Tak logicky asi menší výkon nie?


24.09.2009 15:04

Re: prejav znicenych ventilov

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Synergy...nie som odbornik a uz vobec sa mi nechce odborne kecat ale podpaleny ventil = netesnost teda strata kompresie a vsetky prejavy s nou spojene. Takze od zhorseneho startovania az po stratu vykonu. Staci?


24.09.2009 15:11

Re: prejav znicenych ventilov

rono
 Skútrista 

Ikona

Znizeny vykon a vo vyssich otackach "chrčanie" motora + vyssie vibracie.Viem to,lebo mi teraz nastavovali ventily po 12.000 km a ten rozdiel bol poriadny.Celkovo mam nabehanych cez 25.000 km na 125ccm.

Edit:u mna sa jednalo len o nastavenie ventilov,nie o vymenu znicenych.Sorry,zle som cital otazku.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil rono (24.09.2009 15:15)


24.09.2009 17:06

Re: prejav znicenych ventilov

synergy
 Čoprák 

Ikona

rixo - tak logicky to aj mne vychadza a vies aj napisat ako sa to moze stat?
bruno - diky
rono - hej to je pravda,tiez som laboroval s ventilmy a prvy pokus nastavenia nejak nepriniesol ovocie a tak som rukavy vyhrnul sam a rozdiel je jasne citelny, krasny cisty chod motora bez vibracii aj vo vyssich rychlostiach

---aaa ako sa to moze stat?ked uz niekto podpali ventil, nejak sa to muselo prejavovat pred tym ako sa tak stane, ze? no sa mi nechce zdat, ked sa motor zacina divne chovat aby na tom dalej jazdil az kym neupali ventily co?


24.09.2009 17:14

Re: prejav znicenych ventilov

tref
 Turista 

Ikona

synergy: najlahsie zhodit hlavu valcov a pozret si dosadacie plochy ventilov ako aj hlavy, podpalenie, pripadne ine poskodenie je vacsinou vidiet a ventil nedosadne dobre (nehovorim ze vzdy sa to da jasne rozoznat). V principe ale za jazdy su problemy s vykonom a moze sa prejavovat neziaducimi zvukmi (spoaznas). Vznika to predovsetkym zlymi spatnymi tlakmi vo vyfuku, zle nastavenym casovanim ventilov, ci oblubenym strielanim do vyfuku.


24.09.2009 18:07

Re: prejav znicenych ventilov

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

stat sa to moze aj vtedy ked maju malu volu alebo ked je chudobna zmes


24.09.2009 23:04

Re: prejav znicenych ventilov

Pedro1moto
 Kávičkár 

Ikona

Stane sa to jednoducho, ak nekontrolujes volu a ona sa strati a ventil prestane dokonale zatvarat, zacne popod neho fucat vtedy ked nema, to co nema a to poskodi dosadacie plochy az tak, ze potom aj po nastaveni uz nedosada dokonale a moze to sposobit nemale problemy, hlavne ak sa podpalia sacie. Mal som taku moto, ktora predchadzajucemu majitelovi vdaka tomu zacala horiet a ja ked som ju kupil nepoznajuc jej historiu, som na to cumel a nevedel som pochopit, preco je zdeformovany airbox ako od tepla a poskodeny plast ako ked ho niekto chce rychlo strhnut. Az ked som ju spoznal (po niekolkych tyzdnoch) som si dal veci do suvisu.


25.09.2009 2:08

Re: prejav znicenych ventilov

ziaden benzin nedokaze vytvorit take teplo aby spalil kalenu ocel aj autogen by sa dost natrapil to comu hovorite podpaleny ventil nesposobuje benzin ani zmes ale tlak zle nastaveny ventil ktory ma volu najskor zacne podfukovat a je uplne jedno ci vo valci nieco hori alebo nie proste tlak vzduchu do ventilu vyreze diery v mieste kde nedosada spravne na hlavu ventilu staci zhodit hlavu z motora obratit ju opacne na ventil s hlavou naliat naftu (nie benzin ten sa odpari )a pockat ktory presakuje hned budes vedet ktory je zly vetsinou pokial u nie je neskoro staci lapovacia pasta a vrtacka pokial uz ma vyrezane diery tak ho vymenis ale zalapovat ku hlave musis aj novy


25.09.2009 8:05

Re: prejav znicenych ventilov

tomcarsky
 Motarďák 

Ikona

ty si dobry tlak vzduchu na hlavu ventilu :-)))


25.09.2009 8:17

Re: prejav znicenych ventilov

karburator
 Turista 

Ikona

mlhos ako vzdy...nesklamal si :-D


25.09.2009 8:44

Re: prejav znicenych ventilov

Onko
 Kávičkár 

Ikona

mlhos>a ake druhy plamenov u autogenu poznas?? Nie je v jednom z nich nahodou viac kyslika?? A neda sa prave s nim "rezat"??


25.09.2009 9:05

Re: prejav znicenych ventilov

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

moj nazor-ventil ak ma spravnu volu=dosada celou plochou do sedla tak sa idealne chladi. Pokial je vola mensia nastavaju problemy-tanier sa neunosne rozzeravi z predoslych cyklov,lebo tanier nedokaze optimalne odviezt teplo cez sedlo do hlavy valca, a tlak horucich vyfukovych plynov mu poskodi dosadacie plochy taniera.
Podobny problem vznikne aj pri slabo zatiahnutej zapalovacej sviecke, okrem uniku tlaku sa neunosne rozpali a znici "fajku".


25.09.2009 11:49

Re: prejav znicenych ventilov

synergy
 Čoprák 

Ikona

diky hosi, je mi to uz jasnejsie

tref - ako to myslis s tym spatnym tlakom vyfukov? viem ze v origos vyfukovom systeme spatne tlaky su ale myslis ze ked si niekto da trebars na choppra vykuchane rury tak to ma vplyv na vyfukove ventily?musi sa vtedy nieco prenastavit ked vymenis origos vyfuky?asi aj dost zalezi od druhu motorky,co?


25.09.2009 12:21

Re: prejav znicenych ventilov

uz tu bola tema o ventiloch a ich poruchach.
kuk sem :
motoride.sk/?P=phorum&tema=poradna&tid=7856


25.09.2009 13:57

Re: prejav znicenych ventilov

volodaj
Darca Krvi  Bahniak 

Väčšinou s mlhosom nesúhlasím, ale tu áno. Pri dobre nastavenej zmesi nie je teplota spaľovania taká vysoká aby roztavila ventily alebo ventilové sedlá. Poškodia sa tým, že keď nedovrú tak tam vznikajú vysoké tlaky a rýchlosti odchodu spalín, ktoré poškodia ventily. Dochádza tam k erozívne opotrebeniu vplyvom nespálených zvyškov unášaných výfukovými plynmi.


25.09.2009 14:18

Re: prejav znicenych ventilov

jaso
 Kávičkár 

Chlapci a ako je možne že obyčajna voda celkom uspešne niči lopatky turbin vo vodnych elektrarnach?? :-) ten jav sa odborne nazyva kavitacia....a každy strojar vie o čom hovorim...


25.09.2009 17:36

Re: prejav znicenych ventilov

synergy
 Čoprák 

Ikona

mlhos - mas pravdu, je to ozaj ako autogen
jaso - kavitacia, no daj co to je, ja som na priklad strojar neni ale zaujima ma to


26.09.2009 10:22

Re: prejav znicenych ventilov

tahitan
 Bahniak 

Ikona

hmm.. ..nemam cas, ale niekto by tu mohol mudrlantom napisat nieco o tzv. podpalenom ventile a chudobnej zmesi.. ;-)


26.09.2009 10:40

Re: prejav znicenych ventilov

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

.. a o tlaku vo valci ktory ako sucinitel spolu s vyssou teplotou pri chudobnej zmesi dokaze divy

Pozri obrázok

Pozri obrázok

pricom netvrdim ze k podpaleniu ventilu nemoze dojst tak ako popisal psychoš zlymi volami na ventiloch ale rozhodne to nie je to jediny sposob... ale co uz, ja som iba mechanik teoretik ktory sa na skutocnych mechanikov iba strasne rad pozera a pyta sa ich rozne otazky

...kdezto taky mlhos... to je iny level [dobre] on vie vsetko, ...alebo to iba hra :-D :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (26.09.2009 10:40)


26.09.2009 11:03

Re: prejav znicenych ventilov

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

www.motoservispetra.sk tam je obrazkov po milu kedves, sak napiste karol1-ovi


26.09.2009 11:18

Re: prejav znicenych ventilov

pokial spravne chapem chudobna zmes je vela vzduchu a malo benzinu =mensie teplo mensi tlak,bohata zmes = stejne vzduchu ako v chudobnej ale podstatne viac horlaviny na vybuch = vyssi tlak a vyssia teplota vzduch sa zahrieva aj tlakom napriklad tak funguje vznetovy motor :-D sorry som mechanik na baterky

taky ventil ako je na obrazku dufam nie je tvoj pretoze podfuk ventilu je pocut skoro hned ako prestane tesnit


26.09.2009 11:44

Re: prejav znicenych ventilov

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Chapes to zle, je to naopak, chudobna zmes znamena vyssiu teplotu spalovania, bohata zmes nizsiu teplotu spalovania. Vlastne ale ani neviem, naco to sem pisem. I-GRR


26.09.2009 11:50

Re: prejav znicenych ventilov

este k tomu obrazku videl si niekedy ze by na tom ventile zostali nejake natavene kusy ako ked palis autogenom?nic take tam nenajdes ten ventil je proste olamany tlakom keby vo valci bola taka teplota ze by roztavilo najodolnejsiu cast=ventil tak piest by ti zmizol za par minut

cim chudobnejsia zmes tym menej benzinu tym horsie startovanie vobec to nechapem zle

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mlhos (26.09.2009 11:51)


26.09.2009 11:55

Re: prejav znicenych ventilov

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

marek poprosim ta ked si vo svungu prid do zlatych moraviec mojej milovanej sucke vysvetlit kvantovu fyziku... myslim ze ta pochopi skor ;-) [dobre]

pre ušlých zo samotky malý výcuc z internetu

chudobná zmes prispieva ku zvýšeniu účinnosti spaľovania, ktorá je najvyššia len pri určitom pomere zmiešania zo vzduchom a to zhruba 16,7 až 17,3:1. Tu sa naopak využije všetko palivo, pretože sa všetko odohrá obrátene ako u bohatej zmesi. Rýchlosť horenia je badateľne menšia ako u bohatej zmesi, teplota pri spaľovaní je vyššia. Rozdiel v účinnosti je okolo 20%. Preložené do zrozumiteľného jazyka – rozdiel v účinnosti je síce 20%, ale rozdiel v dodávke paliva prekračuje (samozrejme podľa toho ako sa to počíta) 30%, ale výkon pri bohatej zmesi vzrastie len o 15%. Takže pre zvýšenie výkonu o 15 % sa spotrebuje o viac ako 30% paliva. (Z tohto pohľadu zvyšovanie výkonu obohacovaním zmesi nie je optimálnym riešením.) Pokles výkonu oproti bohatej zmesi je normálne asi 15%, ale smerom k otáčkam voľnobehu sa musí zmes z funkčných dôvodov obohacovať a tak sa rozdiel výkonu zmenšuje. Tvorba emisií – NOx silne klesne, CO zostáva blízko nulovej hodnoty, ale tvorba HCx sa začína mierne zvyšovať oproti stechiometrickej zmesi, samozrejme stále je asi 1/5 až 1/6 oproti bohatej zmesi. Z tohto pohľadu je prevádzka motora bez katalyzátora na takto chudobnú zmes s ohľadom na životné prostredie a našu peňaženku najšetrnejšia. S ďalším ochudobňovaním zmesi narastá HCx, ostatné sledované emisie zostávajú nízke. Pretože sa pri pokračujúcom ochudobňovaní zhoršuje homogenizácia zmesi a to ďalej zhoršuje podmienky spálenia paliva, rýchlosť horenia ďalej klesá, účinnosť poklesne a výkon klesne ešte viac, tento režim – i napriek neúspešným pokusom automobiliek s priamym vstrekovaním paliva do valcov, kde sa snaží dosiahnuť pomer až 50:1 – je pre prevádzku spaľovacieho motora nevhodný rovnako ako prevádzka s nadmerne bohatou zmesou. Karburátory sú nastavené tak, aby pracovali pri čiastočnom zaťažení s ochudobnenou zmesou o 15%, kedy sa dosahuje najväčšia hospodárnosť.

psychoš ty si fakt myslíš že čím viac paliva (menej kyslika potrebneho na horenie) tym lahsie
nastartujes? zahadzane sviecky ti nieco hovoria? .. blbec!!

k miznutiu piestu.. od winga mam na stole piest z jeho orient expresu ktory chodil na NOS a ktory vyzera nejak podobne ako tento... este stale si myslis ze piest nemoze "zmiznut"

Pozri obrázok

NOS - viac kysliku -> vacsi vykon -> vacsia teplota vo vnutri valca pri horeni

uz bud prosim ta ticho a nemudruj lebo nepresvedcis ani retartovany kamen ze to na nas iba hras

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (26.09.2009 12:00)


26.09.2009 12:31

Re: prejav znicenych ventilov

duggo
 Kávičkár 

Ikona

raptor, co rozumies pod pojmom zmiznuty piest ?

to o obrazku je normalne klasicky odlomeny olamany piest, nie roztaveny

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (26.09.2009 12:32)


26.09.2009 12:51

Re: prejav znicenych ventilov

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

duggo ked pride do prace poslem ti fotku toho wingovho z hayabusy ;-)

mas pravdu, na obrazku je olamany, na tom wingovom sa material odparil... moj kolega co studoval materialovo technicku univerzitu nechcel verit vlastnym ociam

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (26.09.2009 12:52)


26.09.2009 13:01

Re: prejav znicenych ventilov

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ok ja len tak, ze hento je zadrety olamany piest

susedovi zasa na Jawe prepalilo do piestu dieru ked tam natankoval 100wpower, mal som aj fotku, nechce sa mi ju hladat.
a ze by sa material odparil je tiez dost netechnicky pojem .. odparit sa v ziadnom pripade nemohol, mohol sa odtavit


26.09.2009 13:05

Re: prejav znicenych ventilov

roztaviť, nie odtaviť =)


26.09.2009 13:14

Re: prejav znicenych ventilov

duggo
 Kávičkár 

Ikona

presne ano, ale k danemu slovu odparit som to chcel pomenovat pre pochopenie, ze niekde ten roztaveny matros musi byt
ked sa susedovi prepalila ta diera, - roztavil sa piest, mal roztavene ulomky uplne vsade


26.09.2009 13:14

Re: prejav znicenych ventilov

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

duggo sublimacia je pre teba dostatocne technicky pojem?

pricom pripustam ze odparit asi nie je spravne slovo ale v tomto pripade najlepsie vystihuje podstatu

len dufam ze sa nechces tahat za slovicka


26.09.2009 13:15

Re: prejav znicenych ventilov

Trewor
 Edvenčr 

Ikona

duggo a len tak mimochodom ako si napisal ''ze by sa material odparil je tiez dost netechnicky pojem .. odparit sa v ziadnom pripade nemohol, mohol sa odtavit'' je pekna somarina ,pretoze k ubytku materialu nepotrebujes ani teplo (ked pises o odtavovani) staci tlak , a Prejavuje sa vytrhavaním mikročiastočiek materialu, čo sposobuje rychle opotrebenie , o tom pisal napr. JASO


26.09.2009 13:33

Re: prejav znicenych ventilov

duggo
 Kávičkár 

Ikona

??
Lidl neni pri Trnave ?

raptor, ja sa netaham za slovicka, musel som si na nete vyhladat co znamena sublimacia, v skole som asi chybal, tak som nasiel a pre moje pocudovanie to znamena laicky povedane odparit ... a tak ti znova napisem, ze ocel sa nemoze odparit, sublimovat . Nic ine nevravim.

Trevor, ano material sa nemusi len roztavit, moze sa odvrtat, odrezat, odobrazat, odtrhnut ako si napisal ty, odhrdzaviet, odfrezovat, odpilnikovat, ale opakujem sa, nemoze sa odparit .

kto pise somariny nemozem posudit a ani nechcem, len pisem zo zivota a z mojej praxe ... ocel je 100% recyklovatelna, recykluje sa pri vysokej teplote, kde sa tavi ale neodparuje.


prosim uz nie


26.09.2009 13:58

Re: prejav znicenych ventilov

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

ked nema ventil volu alebo ju ma malu tak pri zohriatom motore , ked sa vole pre rozpinavost materialu stratia , zostava ten ventil trosililinka otvoreny a obtekaju ho plyny , tie sposobuju trenie a to sposobuje zvysovanie teploty . ked je ventil uz dost zohriaty tak sa material zacne tlakom vytrhavat.
je to podobne ako ked pada meteor ;-)

a ked je zmes bohata nespalene zvysky ventil chladia , ked je chudobna nielenze ho nic nechladi ale chudobna zmes ma vyssiu teplotu pri horeni
len tolko by som k tomu


26.09.2009 19:48

Re: prejav znicenych ventilov

durinkos
 Kávičkár 

Ikona

ja som vo vyfuku nasiel piliny a boli asi z hlinika. spravil som cez 5000km a moto stale fahci. mohli tie piliny byt asi aj z piestu... stratu vykonu som nepocitil


26.09.2009 23:18

Re: prejav znicenych ventilov

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

znicene ventily maju jednoznacne vplyv na kompresiu teda aj na vykon motora


27.09.2009 7:32

Re: prejav znicenych ventilov

moltom
 Kávičkár 

Ikona

Aky je ten jednoznacny zvukovy prejav podfukovaneho ventilu?


27.09.2009 7:55

Re: prejav znicenych ventilov

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Ako to moze byt len tlakom, ked na ventil posobi taky isty tlak ako na piest a steny valca? Je to suhrou viacerych okolnosti, ak ventil zle dosada, tak sa slabo chladi, material sa zohreje a je menej odolny, ked navyse miestom, kde nedolieha, tecu rychlo horuce plyny, tak to material jednoducho nemoze vydrzat a vznikne to, co sa vola podpaleny ventil.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Moderator (30.09.2009 12:07)


28.09.2009 8:28

Re: prejav znicenych ventilov

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Ja som sedlak z dediny a tam nepozname nic take ako mikronovy vrtak a nepouzivame ani pojmy sublimacia a kavitacia.
U nas sa pouziva iba sprosty sedliacky rozum :-) a ten mi hovori ze podpaleny piest vznika z primarnej priciny preto, ze je nedostatocna ventilova vola a pri zohriati a roztiahnuti materialu ostava ventil otvoreny. Kedze je ventil otvoreny deje sa to, ze smes sa dostava do sania pripadne do vyfuku (toto je asi castejsi pripad). Deje sa to, ze po vybuchu ak sa jedna o saci ventil sa zmes vznieti aj v sani (to sa prejavuje strielanim do sania) a ked sa jedna o vyfukovy tak zmes hori vo velkej miere este vo vyfukovom kanali. Vsetko toto sposobuje, ze ventil (hlavne vyfukovy) nie je dostatocne chladeny, kedze horenie zmesy nastava aj pred nim (zo strany piestu) a aj za nim (vo vyfukovom potrubi). Toto sposobuje extremne teploty s doslova odtavovanim ventilu a naslednych vyplachnutim jeho zvysiek do vyfuku.
Asi tolko vyplodil moj ubohy sedliacky rozum bez vysokej skoly a miliona rozobratych motorov kozmickych rakiet a detailnej studie meteoritov ;-)


28.09.2009 8:40

Re: prejav znicenych ventilov

Onko
 Kávičkár 

Ikona

ano, ano..mlhos, viem co chces povedat. Ale ked sa Ti vo valci straca kompresia, moze to byt aj cez piestne kruzky, ktore "prepustaju" a tiez sa "neodpalia". Ako pisal MarekZ a to je to, co som Ti chcel naznacit tym kyslikovym plamenom "Tvojho" autogenu. Chudobna zmes=vyssia teplota ako pri stechiometrickej zmesi. V kombinacii s tlakom je "uspech" zaruceny.. ;) Navyse, bohata zmes dokonca napomaha chladeniu, akokolvek sa Ti to zda cudne. ;)


28.09.2009 11:00

Re: prejav znicenych ventilov

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Chlapci , každý máte svoju pravdu. Podpálený ventil má x príčin. Ten čo tvrdí že nesprávna vôla - má pravdu, ten čo tvrdí chudobná zmes - má pravdu, ten čo tvrdí bohatá zmes - má pravdu, ten čo trdí zle nastavenie zapalovania - má pravdu , ten čo tvrdí že piestne krúžky - má pravdu.
Všetko komplexne v plýva na životnosť ventilov. Dokonca ešte drieková vôľa , únava pružín,časté pretáčanie motora ktoré má odstavený obmedzovač atď, atď...
Dobrý alebo aspoň priemerne dobrý mechanik Vám po rozobratí motora povie na 99% príčinu podpálenia ventilov.


28.09.2009 15:29

Re: prejav znicenych ventilov

volodaj
Darca Krvi  Bahniak 

MarekZ> Ako? Pokiaľ sa dobre pamätám, tak Volfrám sa ako legujúci prvok používa. A dokonca na to, čo mlhos píše. Spôsobuje odolnosť voči vyšším teplotám.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (30.09.2009 15:51)


30.09.2009 12:17

Re: prejav znicenych ventilov

Moderator
 Turista 
Virtuálny člen

Otázka znela:

ako sa prejavuje upaleny alebo poskodeny ventil, ako ste na to prisli a preco sa vam to stalo, kto ma osobne skusenosti alebo vie odborne popisat co sa vtedy s motorom deje pri takejto poruche?

Dole pod týmto príspevkom sú povolené len príspevky, odpovede na túto otázku.

Moderátor.


16.04.2016 22:50

Re: prejav znicenych ventilov

Rylan
 Kávičkár 

Zdravím Vás.
Mám jendu otázku ohľadne spätných tlakov z výfuku. Zvažujem výmenu originál výfukov za brutal scream od BUYAK na Volusiu Intruder 800 karburátor.
Môže mať zmena výfuku vplyv na poškodenie ventilov ?
Ďakujem Vám za každú radu a usmernenie

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Rylan (16.04.2016 22:51)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 23408 | Včera: 217725