Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Čaute. Chcem sa popýtať, či je možné použiť 6V indučky na motor 638 12V? dik |
Filip: 6V indukcky mozes pouzit, nesmies ale nechat motor stat so zapnutym zapalovanim, lebo ti jedna zhori. Aj Trabant, ked sa prerabal na 12V, indukcky sa nemenili... |
Chápem to teda správne, že pokiaľ bude z cievok odber na sviečku (iskra) tak je všetko OK, ale keď bude vypnutý motor a zapnuté zapaľovanie a cievky budú dostávať 12 Voltové šupy z baterky tak zhorí (teda konkrétna jedna, ktorú kladivko otvára) ??? To je otázka času kedy sa to stane, čiže ich nahradím za 12V... Diky moc |
Indukčky sú síce väčšia finančná položka, ale určite by som dal nové na 12V - je to trvalá investícia a istota na jazde. |
Díky za rady chalani... Ešte taká otázočka mimo tému.. Čo si myslíte o výlete do Slovinska na JAWE 634? |
Pokiaľ motor beží, cez indukčky tečie prúd prerušovane a ani 6 voltová sa neprehreje (stíha sa ochladzovať). Ak motor odstavíš a necháš zapnuté zapaľovanie, cez indukčku, ktorá má zopnuté kladivko prerušovača tečie trvalý prúd, ktorý je pri 12V veľký a indukčka zhorí. |
Co tak pouzit inducky napriklad z skody 120 pripadne niecoho podobneho? |
Kludne ich tam nechaj, nic ti nezhori. zapalovanie musis vypnut preto, lebo aj indukcna cievka, ako kazdy jeden transformator nema rada jednosmerny prud. ked motor bezi vznika prerusovany prud(kladivka), a ten je pre cievku ovela lepsie stravitelny ako jednosmerny. pre teba plati ze cim dlhsi cas plnenia jadra, tim lepsie. inducka ti zhori ak nou nechas tiect jednosmerny prud. je to tak ze ked kladivko zopne, tak sa zacina akumulacia energie v jadre, a prud tecuci primarnim vinutim ju neohrozuje. ked svak dojde z naakumulovaniu energie(nasyteniu) v magnetickych obvodoch, zacina prud tecuci cievkov produkovat odpadne teplo az do okamihu rozpojenia kontaktov.pre teba z toho vyplyva len tolko, ze ak pouzijes cievky 6V, tak stav nasytenia dosiahnies skor ako pri 12V, a skor aj zacne cievka produkovat teplo, ale tu sa jedna o tak kratke casy(ms), ze to nema vyznam podrobne rozoberat vzladom na pouzitie v motore ktory netoci nejak zavratne.no a preto nesmies nechat zapnute zapalovanie na mieste, inak uplne v pohode. |
Téma sa nám rozvinula, preto si dovolím trochu indukčkovej matematiky: |
tento tvoj priklad vyratat neviem...ale nedavno som sa o tom radil na jawamanii, lebo mam jednu inducku 8V a jednu 12V. vraj to nevadi, ze je lepsia iskra, ale je tam moznost ze sa skor opotrebuje a pojde do prdele.ale to je tiez relativne,ze kedy to je. kludne to tak nechej a casom si zozen nejake |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 169419 | Včera: 120729