Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Neviete niekto poradit preco mi mozu na motorke klepat ventily? Davali sa na motorku nove rozvody,ale s hlavou ani ventilmi sa nic nerobilo, len sa vymenil sponer a retaz,,motorka je zlozena a strasne klepu ventily...Neviem preco... Neviete niekto poradit? doteraz to nerobilo nikdy...Zacalo to len tak z nicoho...a co by sa s tym dalo spravit aby to slo normalne? |
zabudnul si dat podložky ale ne sak ich len zosteluj...ako ti poradil kolega |
akonahle sa meni rozvod automaticky sa trosku zmeni aj casovanie ventilov lebo ked bol remen vytahany (retaz) niekto vtedy mohol nastavit ventily a teraz ti klepu.Podla mna |
No ale tu ide o to ze ja som s ventilmy nic nerobil...Nerozoberal som ich,nic...a predtym im nic nechybalo tak neviem preco sa to stalo len tak odrazu z nicoho nic...Nastelovat ich...no to bude sranda, dufam ze to nepokazim viac ako je akoze vykon ma,motor slape,vsetko je ok,len to tam klepe... |
a bacha v servise ked si to ides dat spravit, vedia za to pytat nekrestanske prachy... |
A dodajme k tomu ze nekrestanske prachy za 4 podlozky/valec |
kde by xl200r nabralo štelovacie podložky? |
Skús otestovať motorovú brzdu, ak je slabšie zle si poskladal rozv. reťaz a mal si šťastie ě dobrým smerom si sa pomýlil. |
Ked uz dlhsie stojim tak ich pocut uz aj na volnoveh a tak dost silno...ked poriadne pridam tak to poriadne silno pocut a hlavne ked sa rozbieham,to klepkanie pocut viac ako vrcanie motora...taha dobre,motor brzdi dobre,poskladane je to vsetko dobre,2x som to kontroloval a a potom este raz...uplbne vsetko je dobre spravene |
Neviem, neviem preco teraz niesu nadstavene spravne ked som ich nerozoberal...ani hlava sa nedala dole,nic...proste som len vytaihol retaz,dal novy sponer a dal naspet retaz,lenze novu... |
RXbacik-neviem ci vies ze rozvodova retaz sa nemeni tak jak na bicykli zalezi na tom aby ozubene kolesa v tvojom pripade asi dve boli presne natocene tam kde maju byt to je zaklad |
Urcite som dal retaz spravne,urcite boli kolieska dobre natocene,ved inak by to vobec neslo,ak by som sa sekol o jeden zub tak sa moze akurat stretnut piest s ventilmi...tam su rysky,robil som to presne podla nich...je to presne...ventilov som sa ani nedotykal...No ak j eto tou novou retazou,neviem...ale vykon ma rovnaky,presne tak isto taha...No ale tie ventily,to asi nemozem nadstavit len tak od oka,co? Teda neviete ktosi ako sa dostanem k tomu aka tam ma byt vola? lebo ono to vecsinou byva uplne tesne,par desatin milimetra,ved a autoservise vidim ako sa to robi ale vecsiniou to jednemu mechanikovi trva dobru pol hodinku...no ja som zatial len ucen...to sme sa zatial est eneucili robit... |
od oka nie potrebujes na to listove mierky a hodnotu a postup pozri v manualy |
jednoznačne bi som odporučil servis, ešte predtým než príde ku škode Upravené 1 krát. Naposledy upravil striedmy (23.09.2009 6:50) |
karol: |
No mne to klepe na volnobeh,ale ako pridam klepe to este viec...pocujem to aj ked silno vrci motor...No manual nemam,ani ziadne pliesky...a ked som pocul co to stoji v servise...dobre ze nie tretinu hodnoty mojej motorky...ked motorka stoji 500eur urcite by ju ktosi dal do servisu za 3-5tisic korun... |
RXbacik> Nemyslím, že to bude nejak drahé. Drahšie to je pri motorkách, kde sa to nastavuje pomocou podložiek, lebo treba zhodiť kryt hlavy, vybrať vačky, prípadne ich len odsunúť nabok, vybrať podložky a vymeniť ich alebo zbrúsiť. Na týchto starších motoroch je výhoda, že ventilové vôle sa nastavujú pomocou nastavovacích skrutiek, takže stačí len zhodiť kryty pod ktorými sú vahadlá so skrutkami, nastaviť hornú úvrať a pomocou listových mierok ventily nastaviť. Pre skúsenejšieho človek je to robota na chvíľu, pre normálneho človeka čo sa nejak neponáhľa ako ja, robota asi na hodinu. Horšie to bude ak budú vydraté vahadlá prípadne vačka ako píše karol1 a janoval. Tam to bude drahšie. |
uz 4 dni ti tu kazdy pise ze nastav ventily , mierky cca 2.5 eura a za pol hodinku nemas co robyt , na tvojej masine to nieje ziadny problem |
urcite ti klepu ventily preto ze mas volu? co ak ti jemne ale ozaj len jemne naraza piest do ventilu? |
nastav to podla manualu a snaz sa to urobit co najpresnejsie,rozhoduje kazdy detail,ja som s tym laboroval tiez a prve nastavenie mi dodrbali iba preto ze tocili klukovkou do protismeru hod ruciciek, na mojej moto to ma byt po smere hod ruciciek,takze riadne si zisti aky je postup na tvojej motke a podla toho chod,nepodcenuj to a zabezpec si mierky a maj trpezlivost, inac to bude na vaginu, rozvod bude asi dobre spraveny ked ti to ide a drobnost moze mat vplyv na ventily, sak sa tam jedna o mikrometre, este rada, hraj sa s volnobeznymi otackami, znizuj zvisuj a riadne pocuvaj, nepridavaj plyn na raidoch, ked budec mat volnobech na minimum tak vdety to musis najlepsie rozpoznat co ti klepoce, ked ozaj ventily tak vies co mas robit |
A šteluj to ked to bude studene.Mierky kupiš za par euračov.Inač čo napisal ANDY1 je uplna pravda a potom si riadne prečitaj aj piaty prispevok od JOHNNY55 ale riadne!!!Ina vec by bola keby si mal na motorke samoštelovaky,no ale kašli na to Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (28.09.2009 15:03) |
No klepu jedine ventily,asi mi neostane nic ine len to nejak nadstavit...len sa bolim ci to nepokazim est eviac...na hlave valca su dva take velke matice,tie ked som dal dole hned som pti tom kde sa to nadstavuje...ale inak co sa tyka toho volnobehu,drzi perfektne...na volnobeh mi nikdy v zivote neskapala...ani studena ani zohriata...drzi ho krasne,hladko...jazdi to inak paradne,nikdy som necitil ze by jej nejak chybal vykon alebo tak...len klepkaju tie ventily...no pokusim s ato nejak nadstavit...len sa bojim nech to nedoseriem este viac ako to je...a ked tu pisete ze to su len mikromilimetre...jasne,ale kolko to asi moze byt na tom nadstavovani? len tak priblizne...je tam 6ka srobik s ktorymsa to nadstavuje...ma to byt ja newem,trenem pol zavitu? alebo viac zavitov alebo fakt len milimeter posunut...jasne ze to nemozem robit takto,spravi sa to ako sa ma ale kolko to asi ma vynst? priblize? |
ked som dobre porozumel, chces nastavit ventily bez toho aby si pouzil mierky??? To by nedokazal ani ujo Chuck... A vobec to ani neskusaj lebo to doje...s viac ako to je... |
citron> Dokázal. Napr. na KTM a HSB, možno aj iné motorky sa to dá spraviť tak, že dotiahneš nastavovaciu skrutku a potom ju povolíš o 1/6 otačky. Nakoľko je tam 6-hranná matica, tak sa podľa toho dá pekne určiť koľko je 1/6. Záleží to od stúpania závitu, či to na tej ktorej motorke výjde ako nejaké rozumné číslo. |
volodaj: Bez mierky odkial bude vediet ze kolko mm treba nadstavit??? Upravené 1 krát. Naposledy upravil gabo1985 (28.09.2009 18:06) |
gabo1985> Ako som napísal, platí to len pre KTM a HSB. Skrutka tam má stúpanie 0,75 mm. 0,75/6=0,125 mm. Špecifikácia je 0,12 mm, takže to je OK. Bol to len príklad pre citron-a, že to ide aj bez mierok. A pridávam sa k tebe, ak nevie ako, tak nech si to prvý krát nechá niekomu ukázať. Upravené 1 krát. Naposledy upravil volodaj (28.09.2009 18:11) |
volodaj: ...nebudem sa tvarit ze som vedel, ze sa to tak nastavuje na KTM, ale mam pocit ze sa bavime o konkretnej motorke, kde potrebujes na nastavenie mierky a ked nechce podpalit ventily tak by ich mal pouzit.. Takze skus sa nabuduce vyjadrit k teme... |
citron> Neviem prečo filozof. Povedal si, že to bez mierky idem, tak som povedal ako to ide. Možno keby prehľadal trochu internet tak by zistil, že aj na jeho motorku to ide takto spraviť. Ale v pohode, radšej už nikomu nebudem radiť a bude pokoj. |
Nie,j a som to nechcel robit bez mierky,len som chcel vediet kolko asi to moze byt na tom srobe,nech tomu nedam podstatne vaic...ked ja som take nic est enikdy nerobil tak sa bojim nech ta motorka nedopadne este horisie ako je na tom teraz,ale tak manual som uz nasiel an nete... |
ja som to tiez este nikdy nerobyl, ale posup by mal byt asi takto: povolis maticu, a nasladne aj skrutkovacom skrutku. do vzniknutej strbiny medzi vahadlo, a driek ventilu vlozis prislusnu mierku napriklad 15, a krutkovacom dotiahnes skrutku.potom prekontrolujes.15-ka musi este strbinou prechadzat, aj ked trosku moze klast odpor, ale nesmie zadrhavat.no 20 nesnie strbinou prejst. potom toto nastavenie zafixujes tak ze skrutkovacom pridrzis skrutku, a klucom dotiahnes maticu. ak sa mylim, tam to ignorujte, no a hodnoty som dal len tak ako priklad. |
no bacha to sa robi ale pri urcitej teplote motora takze akej to ti nepoviem lebo neviemaku prevadzkovu teplotu ma tvoj motor. Jednoznacne si to niekde zisti. Ale predtym vymen rozvody ak si ich nemenil. Ale to nerob pokial nevies ako na to lebo tam staci ine pootocenie vacky a moze sa ti stretnut piest s ventilom a konec. Neskutocna oprava. Takze to radsej niekomu daj |
vzdy sa volna nastavuje pri studenom motore, resp. pri teplote okolia okolo 20`C. Preto aj ta vola, ked sa motor zohreje vola sa zmensi na minimum |
janoval ale ked som robil feliciu (aj v dielenskej prirucke je to pisane) tak musi byt motor zahriaty. Zase nie na 90. Podla mna to moz byt roznorode pri akej teplote. |
Najlepšie je ventile štelovať ked je motor studeny,hlavne pri moto.Pri autach to môže byť teplota taka,ak zhodiš ventilove viko a daš ruku na vrchnu časť motora a udržiš ju tam.Vtedy sa môže štelovať ale v žiadnom pripade nie pri horucom motore!!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (03.10.2009 13:01) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 117878 | Včera: 122182