Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Potrebujem radu mám suzuki gsx r600 r.v.2007. Pri naštartovaní sa niekedy rozsvieti červená kontrolka mazanie/teplota a palubák píše FI. Ked zhasnem motor a znovu naštartujem tak na druhý - tretí krát je všetko ok. Čidlo mazania som vymenil. Nestretol sa niekto s takýmto problémom. Poradte prosím dík. |
Pod sedčkou maš konektor na diagnostyku a ked ti zasvieti FI a prepojiš kontakty(neviem presne ktore mam starši model z dvomi kablami a ked som to robil novšej(05) prepajal som to podla farieb na mojej ,zisti si to v manuali)na displei ti ukaže kod chyby a v manuali alebo na nete si zistiš o aku chybu ide. Mne to vypisalo chybu a mal som len blby kontakt v konektore.Musiš zistit kod chyby aby si vedel kde maš hladat. |
Caw,mne to vypísalo tiež,Mašina mi išla max 40km/h a keď som ju vytočil na 4000ot.tak skákala ako stepná koza!Dal som ju do suzuki servisu,kde mi naučtovali 185eu a povedali mi,že mám odpálenu riadiacu jednotku!Ale že mi ju komplet naštelovali,že bola rozladená!Tak som mu povedal,že za tie prachy musí ísť aspoň 300km/h! |
Mám to opravené! V servisoch sú len nenažranci opravil som si to sám chyba bola v prívere rozobral som ju vyčistil a všetko ide tak ako má. |
Mne to svieti tiez. Mam masinu len asi 3 tyzdne.Pred tym som nemal ziadne moto ani skusenosti. Svieti to od zaciatku ako som ju kupil len som tomu nevenoval pozornost pri kupe lebo bola vtedy nepojazdna a tak sme ju len nachvilku nakoply a skusobne jazda nebola(viem dost hlupe odomna).Asi svietila aj tomu predomnou pretoze ta kontrolka bola prelepena paskou( Asi som mal priliz horucu hlavu ked som si to nevsimol) Moto ide ok ziadny problem az nato ze sa dost prehrieva.Len tak medzi recou pri akej teplote sa zapina ventilator chladica ? Moze to byt odpalene cidlo ? Je to k4 600. Ak niekto vie prosim poradte pripadne hodte nejaky link na manual. Vopre pekne dakujem. |
vetrak bezne zapina pri 95 az 100 stupnov,kedze chladenie je tlakove tak voda pri 100 stupnoch este nevrie. Cidlo spinacie na vetrak mas v chladici - najdes ma 2 vyvody,to co je na motore je referencne cidlo pre riadenie predstihu,vstreku a pre teba - ma 1 vyvod, toto plati pre 70% aut aj moto . Neplati napr. pre BMW tam sa pouzivaju aj dual senzory - 3 vyvodove, vetrak sa ale aj tak spina z cidla v chladici - je to silovy okruh,nikdy nie podla cidla na/v motore. |
myslim ze aj tebe by sa mal spustat vetrak chladica pri 105 a vypinat pri 100ºC Upravené 2 krát. Naposledy upravil 1tom1 (09.06.2010 11:42) |
No tak 100 mi este nepresiahla lebo som sa to bal pustit tak vysoko.Pri 99 som radsej vypol( Mam tam totiz este len destilku naliatu tak som sa bal aby mi nezovrela).Prehrieva sa mi len ked idem v 1-ke pomaly alebo stojim v krizovatke pri jazde nie. TAkze okruh chladenia je funkcny.To s tym tlakom som nevedel takze ju hned idem nastartovat a necham vybehnut nad 100 stupnov a uvidime co to povie. |
No tak to mam prave tento manual . Ale neva aj tak ocenujem tvoju snahu aj ked si nemusel. Zato mas umna velke vychlaene orosene pivo ked sa raz niekde stretneme |
Nie je sa comu cudovat, ze ti teplota v pohode vyskoci nad 100vku... to je normalne v takejto horucave ked ides po meste v zapche alebo stojis dlhsie na cervenej... Vravim ti, skus to ohriat na tych 105 ci sa spusti vetrak. Ked zopne teplota by ti uz nemala stupat. Vyskusaj. |
Ok prave som sa vratil od mojej lasky :D a vetrak s zapina cca pri 103 stupnoch takze to mozem vylucit. Ale vsimol som si ze mi pod tou cervenou diodkou svieti ta olejova kanvicka takze to bude asi horsie ako som cakal. Jeden znamy mi vravel ze jemu zo robilo na banditovy a ked vybral cidlo tlaku oleja a kusok sa snim pohral tak to prestalo robit tak to idem skusit a ked ani to nepomoze tak budem musiet vymysliet nieco ine. Ak ma niekto konkretne s tymto skusenosti tak poradte prosim. |
evemaster: od toho tu motoporadna je. Ked ti svieti ta kontrolka, tak urcite skontroluj ja hladinu, ci mas dost oleja. Mne na 4kolke svietila kontrolka mazania a bol to len odpojeny kablik od cidla. |
No prave som sa vratil s rozoberacky. Vybral som a premeral cidlo tlaku oleja. Je ok. Takisto referencne cidlo teploty kvapaliny v motore a stale svieti . Aj ked, ked som odpojil kabel od cidla tak prestala svietit. ked som tak skusil par krat nastartovat a vypnut tak sa zas rozsvietila a svietila nadalej. A uz mi podnou neukazuje ani tu olejovu a ani tepelnu kontrolku. Nemoze to bit tym ze sa jej proste chce svietit ? . Uz fakt neviem rozmyslam ze mozno po diagnostike by som bol mudrejsi. Ale este preistotu skusim este raz poriadne prejst manual. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Evemaster (09.06.2010 20:05) |
este jedna vec ma napadla. Ked kuknes manual, tak tam najdes hodnoty tlaku oleja pri urcitej teplote a prislusnych otackach. Tiez najdes skrutku, ktoru treba vbrat a namiesto nej pripojit tlakomer. Zmeraj urcite ten tlak, mozno sa poskodilo cerpadlo. Pripadne ozubenie na olejove cerpadlo. Napriklad na DT-cku je cerpadlo na vodu hnane plastovym kolieskom. |
a co tak skusit samodiagnostiku ci ti fakt nevyhodi daku chybu. Kamaratovi tot na V-Strome zacala tiez svietit tato kontrolka... Mal chybny snimac tlaku oleja - vymenili mu to a je to OK. |
Evemaster - nemas za co. cidlo tlaku oleja zvykne byt zavinene bordelom / a pri merani moze ukazovat OK cize zopnute/,hlavne ak je montovane dakde na spodku bloku kolmo hore, kazdopadne mas kluku na tlakovych klznych loziskach, bez tlaku oleja by si bol pretocil loziska v ojniciach aj v bloku pripadne odtrhol ojnicu uz davno.. bez tlaku taky motor znesie par sekund... |
Takto. Aby som to uviedol na spravnu mieru. ASi som to nejak domotal takze sa ospravedlnujem (moc do sa do toho nevyznam, len s tymito vecami zacinam) Kontrolka teploty mi nevyskakuje hned po nastartovani zhasne.Len teplota mi dost velmy kolise. Co sa tyka kontrolky tlaku oleja tak ta zhasne o nieco pozdejsie (cize asi po natlakovani) ale zhasne(A mas uplnu pravdu cidlo tlaku oleja je kolmo dohora, ale vybral som ho a presparal tenkym drotikom a potom premeral, myslym ze je ok) Ona mi svieti len ta cervena kontrolka v pravom hornom rohu displeja a dole mi ukazovatel teploty strieda napis FI. Z manualu som vyzistil ze to bude nieco na elektrickom okruhu pravdepodobne. Uz asi hodinu sa borim s tym anglickym manualom ale mam pocit ze zachvilku sa dostanem tam kam chcem.(dufam) Ak to poriesim dam vediet ako. A ak ma niekto este nejaky napad alebo radu sem s nimi. Dakujem |
1tom1: Dopracoval som sa v manualy k tej samo diagnoze. Akurat som narazil na problem ze nemam tu srandu ktorou sa prepina medzi uzivatelskym a servisackym modom. Takze to vidim tak ze kym to nepozhanam tak na to kde je problem asi nepridem. |
Pocuj, GSXR moc nepoznam,ale ako som mrkol po forach tak budes mat rovnaky problem ako vsetky ostatne 600 k6/k7... Upravené 1 krát. Naposledy upravil TheTraveller (09.06.2010 23:18) |
fafej, tvoja chyba je elektricka, nie tlak oleja. najskor neaky senzor - vieme ti s tvojou moto pomoct, ak mas zaujem kontakt je na www.fastbikes.sk dakujem |
No takze som urobil tu auto diagnostiku a moj problem nabral konkretny rozmer. Je to chyba s kodovym cislom c28 ateda ovladac sekundarnej skrtiacej klapky (seconddary throttle valve actuator) . Tak a teraz sa idem zahrabat do manualu a zistit ci je to nieco vazne a ci som nejak ublizil mojej masinke ked som nanej takto nabehal asi 300 km. Ak niekto viete co s tym tak som same oko . |
Takze dopdlo to takto. Zistil som ze konektor bol odpojeny od zmienovaneho ovladaca skrtiacej klapky. Po pripojeni a otoceni kluca tam zacalo cosi rapkat akoby tam preskakovalo nejake ozubene koliesko.Tak som hned radsej vypol privod prudu. Potom som zlozil veko vzduchoveho filtra aby som videl na klapky. Proceduru som zopakoval a videl som ze klapkami jemne trha(cize by sa chcely dovriet) ale staly na mieste (naplno otvorene) Skontroloval som osku na ktorej su klapky a pri pohlade z druheho boku moto som to nasiel. Na opacnej strane osky kde je vyvedena vin je taka polkruhova sradicka. Ta je drotom pripevnena napevno o uchytku plynoveho lanka.(priadm fotku nazaver )A ten drot teda drzi tu osku aby sa nevedela hibat. Este skusim zistit ci to tak je original montovane alebo je to nejaky pokus predosleho majitela o akesi zvysenie vykonu.(Nasvedcuje tomu aj ta paskou prelepena diodka chyboveho hlasenia a odpojeny konektor od ovladaca) Upravené 4 krát. Naposledy upravil Evemaster (10.06.2010 21:50) |
Evemaster - Do Zvolena nehrozi ani nikam inam,prace po k.k.t. a nedakuj uz tolko,je myslim normalne ze ak niekto vie tak poradi. |
To znie ako rozumne argumenty.Myslym ze to asi aj bude najlepsie riesenie. Trochu zamrzy ze sa budem musiet zmierit s trochu slabsim vykonom ked uz som si zvykol na takyto, ale zas lepsie slabsi vykon ako ziadny. |
Este maly postreh - myslim ze naplno otvorene klapky vykon nezvysia absolutne o nic,akurat motor reaguje trochu inak pretoze tie klapky sa naplno otvaraju aj pri merani vykonu vo vyvoji/vyrobe.Na zvysenie vykonu potrebuje motor viac vzduchu,viac paliva,vacsi predstih - oproti originalu. Teda pokial tam nemas vacsie klapky,vacsie trysky/striekacky,ostrejsie vacky a vacsi predstih/remapovanu RJ alebo turbo -ale ku tomu potrebujes o hoodne vacsie striekacky/dvojlistu+programovatelnu RJ+zlepsenie chladenie tak ten vykon je rovnaky ako ma original bike. |
Aha. no tak potom nemam co riesit. Sice tam je aj sportovy filter vzduchu(koly tomu tie klapky asi) a urcite tam bol aj ladak len sa stratil niekde medzi tym talianom co ju mal a manikom co ju sem doniesol.No co uz. |
Podvazovat klapky koli sportovemu filtru je prepac za vyraz nezmysel,vyrobca vyvynul a vyrobil filter na original panensky bike pre bezneho zakaznika barskde na svete ,filter sa meni kus za kus bez zasahu do mechaniky biku,ved to by majitel prisiel o zaruku ak by na novom biku cokolvek modifikoval a to nehovorim ze v pripade nehody napr. v Anglicku by ti neplatila poistka ak by sa zistilo ze si zasahoval do mechaniky motorky.Casom tieto pravidla pridu aj na Slovensko.No a ladak - Skus si najst na nete testy vyfukov s meranim na brzde/dynamometri, kamos ma R1 a z 12 vyrobcov len jeden jediny ponuka ladak ktory naozaj zvysi vykon o neake drobne a aj to je myslim cena prilis vysoka za par konikov dat tisice. Najlacnejsie koniky sa mimochodom robia turboduchadlom. Upravené 2 krát. Naposledy upravil TheTraveller (11.06.2010 16:53) |
Masinu som teda uviedol do povodneho stvu a vsedko ide ako ma. dufam ze to tak aj na velmy dlho ostane :D A to turbo si este na chvilku odpustim |
Nepises nic o vykone - prepokladal si ze je tam sport. filter + vyviazane klapky takze masina je silnejsia. |
Vyzera to ze som sa tesil predcasne . Hned na druhy den som zistil ze chybove hlasenie je tam znovu. Po skontrolovani klapiek som zistil ze sa neotacaju takze teraz je uz jasne kde je problem a preco boly podviazane. Ovladac alebo aspon motorcek v nom je pokazeny a chlapec nato asi nechcel minat peniaze tak zvolil lacnejsiu cestu a podviazal ich. TAkze som dopadol asi takto. Tesi ma len to ze to nieje az take srasne vazne ako som sa na zaciatku obaval. |
A tu je este nieco pre ostatnych Gixxerakov. Neviem ci to tu uz niekde bolo alebo nie. |
Pridám sa to threadu... Mám Suzuki GSXR 1000 K1, ergo r.v. 2001. Kúpil som ju na konci minulej sezóny a z času na čas sa stalo, že po naštartovaní začalo svietiť červené svetielko, chybu som si nevšimol. Po vypnutí a znovu naštartovaní motora svetielko nesvietilo. Po zime sa však chyba objavuje častejšie a tak som pohľadal na internete a našiel som diagnostickú zásuvku, ktorá má 4 otvory, no len do dvoch z nich idú káble. Keď som postupoval podľa návodu, teda zapol kill switch (červené tlačidlo) a otočil kľúčom, na disleji žiadne chybové hlásenie, napíše CHECK, prepojím diagnostickú zásuvku, vypnem kill switch, napíše -C00 všetko okej. Druhý pokus bol, že po naštartovaní a rozsvietení svetielka som motor vypol kill switchom a postup opakoval s rovnakým výsledkom. Pretože chybu FI po stlačení kill switchu nahradí opäť CHCEK na disleji. Mám podozrenie, že je problém v SET válci vo výfuku, nakoľko pri štarte vydávajú bowdeny zvláštne zvuky. Vie mi niekto povedať, prečo si moja motorka túto chybu nepamätá a pri každom štarte sa tvári že je všetko ok? Teda že chyba FI vyskočí až pri naštartovanom motore? Ako postupovať ďalej? Pozn. Oleja je dosť (možno až kúsok nad rysku, chladiacej je po vrchnú rysku). Vďaka za rady. |
Na tejto mi to svieti tiež ale to preto lebo mam odpojenú príveru kvôli laďáku. |
Ešte doplním, že SET válec výfuku je zapojený nakoľko počuť bowdeny pracovať a výfuk je zložený z pôvodných zvodov a ladenej koncovky LeoVince. |
Update mojej situácie, pri naštartovanom motore a vysvietenej chybe F1 po prepojení diagnostickej zásuvky a vstupe do "dealer módu" moto vyhadzuje chybu C46 čo je práve SET válec vo výfuku. Otázka znie, ako ho správne nastaviť? |
pred vcerom som to nastavoval, ale uz si na to asi dosiel, vsak |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 303622 | Včera: 140305