Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Potreboval by som poradit s takym mensim vacsim problemom. Mam ciernu sviecku na Yamahe XT600, cize mam bohatu zmes. Na spodnej strane karburatora je skrutka na nastavovanie zmesi. Ked je ta skrutka zakrutena na doraz tak je sviecka cierna, ked ju povolim o 1, potom o 2, o 3, o 4, ba dokonca aj o 5 otacok stale mam ciernu sviecku. A motor ide max do 1500-2000 otacok. Kde je chyba?? Vedeli by ste mi poradit? |
Myslim , ze ta skrutka je len na nastavenie bohatosti zmesy volnobehu, takze tym to neporiesis, mohol by to byt zaneseny vzduchovy filter, ale to si uz asi pozeral . |
Filter je cisty a skusal som pojazdit aj bez filtra a vysledok bol rovnaky. |
to na spodnej strane karburátora je otvorenie prepadu plavákovej komory. zmes bude dakde z boku alebo hore. neviem aký tam je karbec |
Zevraj zmes je zospodku karburatora. Ved ten karburator ma 4 prepady a este kadejake hadicky z toho trcia. Na tom karburatore su iba 2 skrutky, jedonou sa steluje zmes a druhou volnobeh. Ziadnu inu som tam nenasiel...... |
Ak to nejde zmesov posun ihlu dole(segerku hore) |
Och boze..... zase rozoberanie, dnes som ju konecne poskladal a uz ma caka rozoberenie........ |
ihlu si nastav podla servisneho manualu na spravny zarez. nateraz neexperimentuj. skrutku bohatosti zmesi dotiahni uplne a uvolni o jeden a pol otacky od dorazu. nastav volnobeh na spravne otacky. skrutku bohatosti otoc tak, aby si mal max. mozne otacky. dosteluj volnobeh. prevez sa, vyber sviecku, skontroluj. a tak dokola. |
Thommas > myslim , ze este nechapes jednu vec stale, tie dve skrutky na karburatore, tak jedna je na nastavenie "dorazu plynu" , cize tou ako by si pridaval plyn a tym sa daju nastavit otacky volnobehu (ale nie zmes volnobehu) , potom je ta druha skrutka a tou nastavujes bohatost zmesi vonobehu. |
No a este tam bude aj tretia skrutka (ta je uplne zakrutena) na vypustenie benzinu z plavakovej komory cez prepadovu hadicku |
No neviem ci to bude len zmesou,mala by ist do otacok aj ked je bohata,sviecka je tam ok?? vysoku hladinu nemas??...ale skus pustit tu ihlu aspon o zarez dolu potom uvidis...mala by byt nastavitelna uz si presne napamatam ako je to u xt600 ta skrutka bohatosti zmesi je skor len take digitalne doladenie co doma nemas sancu ale povoluje sa o jed a pol otacky priblizne |
riki1: Ja som to napisal preto tak, lebo su tam iba 2 skrutky s ktorymi sa da nieco nastavovat, jedna je na boku karburatora (tou sa steluje volnobeh a nema nic spolocne s mojim problemom), a ta druha skrutka je zo spodku karburatora a tou by sa malo doladovat mnozstvo vzduchu. |
ja si myslim ze ta skrutka funguje naopak zatiahnuta chudobna zmes povolena bohata |
TomasVFR: A nevies aka by mala byt vysoka hladina? (viem ako sa to meria) |
Membrana by to nemala byt...to by nechodilo supatko,respektive zle a zmes by bola skor chudobna...zacalo ti to robit z nicoho nic alebo co...nejak opis tie priznaky...takto je tazko radit...na tu skrutku zabudni ta s tym nic nema ako som tu uz spominal...skusal si inu sviecku??? |
trosku od veci ... ja som mal ciernu sviecku ked bola zle dotiahnuta ... ale to asi tvoj pripad nebude ... to len tak pre zaujimavost ... |
No prave som sa vratil z garaze. Na karburatore som posunul ihlu o jednu drazku dole. Segerka bola v strednej drazke a dal som ju na druhu od vrchu (je tam 5 drazok). Potom som ju nastartoval a skusal som tocit s tou skrutkou co sa steluje vzduch, a uz som mal prve vysledky. Ked bola skrutka zakrutena, tak motor skapinal na volnobehu, a pri vyssich otackach strielal do vyfuku. Ked som skrutku povoloval, tak motor mal coraz pravidelnejsi chod. Motor ma teraz celkom pravidelny chod, len ta skrutka je vykrutena asi o 5-6 otacok. Ked dufam ze pocasie sa trochu umudri a okolo obeda pojdem na skusobnu jazdu, potom skontrolujem sviecku. |
Takze dnes som tam dal novu sviecku s vyssou tepelnou hodnotou. Tu skrutku co sa s nou steluje vzduch som vykrutil o 2 otacky a s problemom som na zaciatku. Stale robi to iste. Uz mi to zacina liezt na nervy |
takze Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (06.09.2009 9:46) |
dando: Presne takto to mam urobene, a stale to nechce ist do otacok. Vpohode potiahne do nejakych 2000otacok a potom to zacne rapcat, strielat a motorka uplne strati tah a dalej nejde a musim preradit. Jej max. rychlost je teraz 70kmh, to by mi az tak nevadilo, ale najviac ma trapi ze ju nemozem vytocit v terene. |
Ja som toto riešil minulý týždeň, začalo to strieľaním do výfuku a ťažšie štartovala moja xt 600. Až keď som vybral karb. tak som zistil, že obidve sacie hrdlá boli popraskané = falošný vzduch. Vymenil som obe,po naštartovní ešte horšie ako pred tým veď aj muselo, lebo zloženie zmesi v karb. sa zmenilo, potom som vyčistil karburátor, všetky trisky, ihlu som dal na druhý zárez od vrchu a vzduchový šrób je vytočený asi o 4 otáčky. Odvtedy štartuje dobre a nestrieľa do výfuku. Silikónom by som to netesnil, tie podtlaky to nemusí vydržať. |
mivra:Urobil som vsetko tak ako si popisal: Sacie hrdla mam v perfektnom stave, všetky trisky som vyčistil a aj cely karburator, ihla je na druhom zareze od vrchu a vzduchovy srob bol vytoceny o 4 otacky a stale to robilo (teraz je vytoceny asi o 2 otacky. Ona nema problem zo startovanim, ale s otackami nad 2000... |
ked si skual bez filtra, tak podla mna na 90% membrana |
janoval: Membrana ja na 100% vporiadku, lebo som ju 2 krat kontroloval. A po poslkadani karburatora aj odskusal, a funguje. Ventily su nastavene dobre v stredu mi ich nastavoval pacik a kompletizoval mi motor. |
riki1: žeby nádrž??? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thommass (06.09.2009 19:14) |
no, neviem, ale jednovalec s karburatorm, to nie je atomova fyzika a vyfuk nemas zaneseny ? |
Uz som skusal jazdit aj bez vyfuku..... Sice tahala lepsie, ale strielala a dusilo ju tak isto. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thommass (06.09.2009 19:24) |
Naaahodou nemas ju prestavenu na rozvodoch??? aby sa polepsilo tym,ze vymenis hadicku z nadrze...no neviem divne |
Ak si uz vyskusal vsetko skus skontrolovat nastavenie rozvodu... |
No boli tam menene pestne kruzky a gufera na ventiloch ale ja som to nerobil. Rozvod bol uplne vybraty, daval som to robit skusenemu mechanikovi, takze nepredpokladam ze by nieco mohlo byt s rozvodmi. |
Tak mu to tam zavlec ked je taky skuseny...pojem reklamacia ti nieco hovory?? |
Tie rozvody mozes skontrolovat aj ty doma. Ak mas manual mas tam aj spravne nastavenie. Su tam rysky a ak su tam kde maju byt rozvod je spravne. |
No manual nemam. Keby som chcel kontrolovat rozvod, tak by som musel dat dole veko co je nad hlavou, vsak? No a v tom je problem ze je tam jedna skrutka, ku ktorej sa dostanem iba ked je motor von z ramu. |
este raz by som skontroloval, ci neprisava falosny vzduch. skontroluj vsetko filtrom zacnuc |
Chrene keby sala falosny vzduch tak by bola skvor biela... |
no tak ci tak, ked si jej po vymene kruzkov a gufier bez zabehu nalozil 130, tak to kludne na zimu mozes rozobrat zas. Ten co ti to poskladal, tak ti nevravel, ze ju treba zabehnut? |
janoval: ja neviem kolko to ma otacok, lebo nemam otackomer. |
ej ej , zle to zabehneš a môžeš na tom chodiť s dedom na ryby |
Podla toho co pise to bolo len prekruzkovane tak to nedramatizujte...o vybruse tu rec nebola,takze ten motor uz bol v prdeli a to prekruzkovanie mu pomoze len na par tisic a je tam kde aj bol...nic skus pozriet elektriku...kabelaz a pod...uz ma nic nenapada okrem tych rozvodov!!! jedine ta reklamacia,asi najlepsie riesenie pre teba teda ak sa nechces vozit 60-70kmh |
môže byť aj : |
no mna este napada: |
janoval...ved jasne,ze by nemal hned plny kotol jej dat...ale to,ze nejde nieje sposobene tym,ze sa prekruzkoval...nieco sa tam posralo...takto sa da poradit ale nie vzdy...a toto je ten pripad,uz tu boli povedane vsetky mozne teorie...ak ani jedna z nich nesadla tak uz len kupit liter benzinu a zapalovac |
no ja mám podobný problém. mám hondu xl 200, kúpil som ju zadrenú. spravil som výbrus, kúpil novy piest, semeringy na ventiloch,. keď žrala olej(na 15 km liter oleja) tak štartovala paradne na šupu. ale teraz keď nedymí mám strašne čiernu sviečku a vôbec nechce štartovať. a keď štatujem tak normálne strieľa do sania až posúva karburátor dozadu. a naťahuje manžetu. Čo to môže byť? Ďakuem |
No mne trochu pomohlo spustenie ihly v karburatore o jeden zarez nizsie. Segerku mam na predposlednom zareze, trochu to pomohlo ale zatial to este stale nieje v poriadku. Myslim ze ked spustim ihlu uplne dole (segerku na posledny zarez), tak by to malo fungovat na 100%. Ale na to teraz nemam cas, takze niekedy cez zimu.... |
a ešte mám strašne zakarbonovaný vyfuk od vtedy čo žrala olej, čiže ked sa zohreje tak začne dymiť ale keď dám vyfuk dole dal nedymi ale ked pridam zhurta tak len vyplúvne taky čierno biely dym. a niekedy bez vyfuku ju tak pridusí |
Thomas to krútenie skrutkou zmesi hore dolu ti nepomohlo. Zisti továrenské nastavenie (XTZ má 2 otáčky otvorenia) a nastav . Spustením ihly si ochudobnil bohatú zmes a pomohlo to. Tak skús teraz nastaviť skrutku zmesi . |
marek750: skrutka zmesi je uz nastavena, ale sa mi zda ze je stale nejaka bohata zmes, tak rozmyslam ze pustim ihlu este nizsie. S XTckou su tento rok iba problemy. Tenerka slape ako najlepsie svajciarske hodinky, a jedine do nej tankujem benzin, ale uz by sa mi zislo vymenit pneu a olej. A tvoja Tenerka sa ako ma???? |
Moja sa má dobre , teraz behám viac s kočíkom Ešte môžeš mať na XTéčku opotrebenú ihlu.Pozri ju či nie je oklepaná zospoda. Už som jednu takto menil keď som nevedel nastaviť správnu zmes na 1.válci . |
Myslim ze ihla je v poriadku, lebo ked som pustal nizsie, tak pri takej mensej neopatrnosti sa mi zapichla do prsta, a veruze ostra je riadne.. U nas je este sneh, takze na testovaciu jazdu sa mi nejako nechce, ale do piatku by mal zmiznut tak potom ju pojdem prevetrat a uvidime co to bude robit. |
ked sa dusi.. tak to nebude falosny vzduch... keby to bol falosny vzduch, tak bud by nebola cierna ihla.. alebo by to islo same do otacok... najskor to bude vysoka hladina v karburatore... na nete urcite najdes ako ju nastavit... popripade moze sytic pustat... |
Zdravim, |
a čo môže znamenať to strieľanie do sania až skače karburátor |
Stamp: no to znamena, ze ti zmes sviecka zapaluje pri ciastocne otvorenom ventile nasavania. Bud mas zle nastavene ventili a podfukuju, alebo preskoceny rozvod, alebo ciastocne pootoceny magnet zapalovania a iskru hazde v nespravnom okamihu. |
serwis.........a sitič je v poho??????????????????????? |
PeopleCanFly- ale strieľa do sania len keď štartujem inak nie. A teraz skoro vôbec nechytá len keď dlho točíim tak si postreľa a potom horko ťažko chytí. A keď pridám zhurta plyn tak zdochne ale zase nie vždy. Inak predtým aj keď mi dymila tak štartovala "na šupu". prosím o nejakú radu. Ďakujem |
Thommass tak ešte vyskúšaj zhodiť všetky tie hadičky z karburátora a prepadovu.Poriadne ich prefukni konpresorom a ujisti sa že sú voľne priechodné. |
Stamp-ak bola vylietana potrebovala na chod hohatu zmes , teraz po vybruse jej musis trocha ubrat |
no veď som jej ubral až o 5 otáčok ale stále mi začierni sviečku. |
Vsetko je to ihlou,ked posunies segerku hore na najvissi zarez na ihle neegzistuje aby bola sviecka cierna. |
no veď mám ihlu najnižšie a stále je čierna sviečka. Predtým išla dobre aj štartovala len dymila. Už neviem čo s ňou. aj vôľu ventilov som kontroloval. |
no magnet som nemal povolený. teraz na to pozeram. horna úvrať sedí s T.čkom. prosím ďalšie rady. ak niekto vie |
ak nestartuje hlavne v zime treba nastavit na vysiu bohatost zmesi.......dobre hovorim vsak? |
turboman> Áno dobre, z nižšou teplotou treba zmes obohatiť. |
a ked má tu sviečku stále čiernu tak uz je asi zlý karbec.....alebo co.... |
mal som podobny problem, ale na dvojtakte. motorka zrala, bola stale bohata aj ked ihla bola na poslednej drazke. startovala perfektne ci studena ci tepla. ked som uz bol bezrdny rozobral som karbec a odhalil som problem. Panko co ho skladal urobil kulehu. Zalozil plavaky tak, ze nezatvarali privod paliva. Preplavovalo karbec a motorecka dymila strielala a nesla. Zrazu je ale vsetko inak |
Stamp môžeš mať opotrebenú-zodranú a oklepanú ihlu ,alebo aj poškodený ventil kde dosadá ihla a škrtí prívod paliva do difúzora. |
No takze problem bol odhaleny!!! Na vine je spinacka. Pri vyssich otackach nastali vibracie a triasol sa aj klucik v spinacke a tym padom sa vypinal a zapinal, co malo za nasledok strielanie, zdochynanie a trhanie motorky pri vyssich otackach. Nemam original spinacku, ale mam tam asi 40 rokov staru spinacku z Fiata 125p, pasovala tam bezproblemovo. Prisiel na to pacik, ja by som na to nikdy nebol prisiel. Takze cez zimu mam o robotu na jeden den postarane Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thommass (17.11.2009 23:21) |
Thommass: no toto su najzakernejsie chyby, clovek skusi vsetko mozne a nakoniec: kua odial je tento kablik, preco je taky volny... alebo nieco podobne. Proste uplna hlupost. Ja som sa raz tak natahoval asi mesiac s jednym skutrom. Skusil som vsetko, nakoniec bola chyba v elektrike v automatickom sytici, nevypinal sa. |
Pánečky koho by to napadlo |
No takze som rozobral tu spinacku. Je riesena velmi jednoducho, takze bolo treba ohnut iba jeden kontakt asi o 0,5mm aby ho nerozpajalo pri vibraciach. A bol som na testovacej jazde, a samozrejme to pomohlo. Uz s nou nieje ziadny problem, a vpohode ide aj do vyssich otackach. Len som mojou neopatrnostou odpalil sklopoistku, takze uz iba to jej chyba k dokonalosti. |
tak v tomto pripade boli vsetky rady na dialku zbytocne |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 116490 | Včera: 186963