Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

incheba-2020-std

Zrušenie oddeleného mazania - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZrušenie oddeleného mazania - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor, Olej.

28.08.2009 0:04

Zrušenie oddeleného mazania

mario1p
 Štvorkolkár 

Mam jeden dotaz. Na vodnom skutry kawasaki 3 valec je oddelene mazanie, a rad by som to pre istotu zrusil al a olej rovno daval do benzinu. Lenze problem ktory neviem vyriesit je, ze klukovka ma dve vyvazovacie koliecka, ktore su umiestnene nad klukovkov v loziskach, ku ktorym viedli samostatne hadicky z olejoveho cerpadla. Ak by som ich zrusil, tak by sa mi zadreli, lebo tie loziska nie su mazane moc z motora. Ako to vyriesit? Nema niekto uz podobnu skusenost z trojvalca?


28.08.2009 16:58

Re: Zrušenie oddeleného mazania

volodaj
Darca Krvi  Bahniak 

Prečo to rušiť? Oddelené mazanie je super vec ak funguje správne. Dávkuje olej podľa momentálneho zaťaženia, takže motor ja mazaný primerane otáčkam. Byť tebou, tak to radšej pravidelne kontrolujem miesto demontáže.


28.08.2009 17:07

Re: Zrušenie oddeleného mazania

Varan
 Jogurťák 

Ikona

volodaj: lebo problem je v nespolahlivosti mazacieho čerpadla u 2taktov, mne tiež na skutri priepieklo kružky lebo čepradlo dalo vypoveď, bolo to Piaggio.


28.08.2009 17:16

Re: Zrušenie oddeleného mazania

pokiaľ nemáš informácie a skúsenosti, že sa to na motore, ktorý máš ty kazí a zadierajú sa kvôli tomu motory, tak je somarina to odpájať a špekulovať najmä ak vravíš, že ti čerpadlo priamo maže tie ložiská vyvažovakov.


28.08.2009 17:17

Re: Zrušenie oddeleného mazania

mario1p
 Štvorkolkár 

Presne kvoli tomu to chcem zrusit, to su vysokootackove motory a ked to cerpadlo neda kolko ma, tak potom je to hned zapecene. A do cerpadla nevidim, takze radsej by som ho chcel odstavit, a vo vacsine vsetkych pretekarskych motorkach aj skutroch sa rusia tieto oddelene mazania, prave pre nespolahlivost.


28.08.2009 17:47

Re: Zrušenie oddeleného mazania

volodaj
Darca Krvi  Bahniak 

Spoľahlivosť ako spoľahlivosť, treba tam liať olej na to určený a raz za čas to čistiť. Mal som to na predchádzajúcej motorke 3 roky a ani raz som kvôli tomu nezadrel. Inak ak sú tie ložiská umiestnené tak, že ich bude mazať zmes, tak by som sa o ne nebál. Ak sa ku ním nedostane, tak to zadrieš určite.


28.08.2009 18:46

Re: Zrušenie oddeleného mazania

BiTurbo
 Edvenčr 

Ikona

Seci nadavaju na mixer u 2T ze sa to kazi ale ani jeden ktoreho poznam a ma 2T mi nepovedal ze sa mu nieco na nom pokazilo,ak sa ti do oleja nedostane spina a davas olej jaky tam ma ist neni problem,v tom mixeri su dva sneky a nanich sa neda nic pokazit jedine ze by sa tam dostala spina.


28.08.2009 18:49

Re: Zrušenie oddeleného mazania

volodaj
Darca Krvi  Bahniak 

BiTurbo> Presne to isté tvrdím aj ja. Každý len niekde počul, ako niekto zadrel. Príbehy "Môjho otca koňov brat". Ale tak každý nech si robí čo chce...


28.08.2009 19:17

Re: Zrušenie oddeleného mazania

baho
 Skútrista 

Problém je väčšinou v užívateľoch, nie v čerpadlách. napr na piaggio sa udáva interval výmeny remienka, ktorý ťahá čerpadielko, 10000 km. Myslíte že to niekedy niekto menil??? a potom sa nadáva a pripekajú krúžky....


28.08.2009 22:13

Re: Zrušenie oddeleného mazania

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

Mam tento system oddeleneho mazania na starej CZ-te, a funguje bez problemov dodnes, a to uz je tam 2 vybrus, tak uz nieco CZ-tka pamata..kolko ma kilometrov na svojom konte nevie nikto, a stale funguje bez problemov.


28.08.2009 22:53

Re: Zrušenie oddeleného mazania

tref
 Turista 

Ikona

chapem tvoje dovody, ale odpajat to je aj tak hlupost. Ako bolo povedane, davkovanie podla zatazenia atd atd.. pokial budes dodrzovat udrzbu tak sa tomu nic nestane. Praveze naopak, motor bude len viac opotrebovany ked ho odpojis.


29.08.2009 12:50

Re: Zrušenie oddeleného mazania

mario1p
 Štvorkolkár 

Ono oddelene mazanie je spravene pre jednoduchost obsluhovania, ale vo vsetykch upravovanych a pretekarskych strojoch sa to odpaja prave kvoli tomu, ze su upravene na vyysie otacky a spolahlivost oddeleneho mazania je otazna. Ono na CZ ked toci oko 2500 tak sa nic nestane ked zacne vynechaavat to zistis ale na tomto ked toci okolo 7500, ked vynecha mas po motore. A chcel by som to vyhodit preto, lebo na druhom skutry mi prestalo mazat a motor mi normalne roztrhlo pri tych otackach, a nie je to lacna zalezitost to opravovat, a rad by som sa tomu vyhol. Preto hladam riesenie a ked raz nalejem do benzinu olej tak viem ze ho tam mam a hotovo. Ale cerpadlo ked vypovie, tak to pri vozeni nezistim tak lahko.


29.08.2009 13:42

Re: Zrušenie oddeleného mazania

dando
 Bahniak 

nechapem ale naco to demontovat? nenalejem tam olej ale dam ho do benzinu.


29.08.2009 15:51

Re: Zrušenie oddeleného mazania

mario1p
 Štvorkolkár 

dando: - mas pravdu ale tam ide o tie loziska ako ich mazat :-)


30.08.2009 7:10

Re: Zrušenie oddeleného mazania

dudo25
 Turista 

To Mario 1p:A nemohol by si to nejako pofotit? Ja a myslim ze aj viaceri co tu prispeli nevedia ako to ma ta tvoja vodna Kawa poprepajane. A moj nazor: Zda sa mi to dost netypicke riesenie ze by sa vyvazovak mazal olejom,ktory preleze cez loziska vyvazovaku a potom ho cerpadlo fukne do valcov. :-O


30.08.2009 9:36

Re: Zrušenie oddeleného mazania

BiTurbo
 Edvenčr 

Ikona

Olej z mixera ide do karburatora kde sa zmiesa z benzinom a cez priruby ide do valca,alebo ku klukovej hriadeli cize je jedno ci tam mas mixer ci davas do nadrze zmes bude mazat loziska stale ....


30.08.2009 9:57

Re: Zrušenie oddeleného mazania

karol1
 Bahniak 

Ikona

čerpadlo by som rozhodne nerušil , aj práve kvôli tým ložiskám . U lodných motorov bežná vec dávať olej cez ložiská .
Ak chceš mať istotu a kontrolu nad olejom , tak do nádobky na oddelené mazanie dávaj len primerané množstvo oleja k benzínu , ktorý dáš do nádrže a pre väčšiu istotu ešte do benzínu tak 1:60 - 70. To či olej dáva zistíš potom jednoducho , že pri dolievaní benzínu budeš musieť doliať aj olej do nádobky.


30.08.2009 14:16

Re: Zrušenie oddeleného mazania

mario1p
 Štvorkolkár 

toto su parametre olejovej pumpy ako by mala davat.

Engine Oil Pump
Oil pump output when oil pump pulley is fully
opened @3 000 r/min (rpm), 2 min per one line:
Output for #1 Carburetor 3.83 mL (0.234 cu in.) ±10%
Output for #2 Carburetor 4.00 mL (0.244 cu in.) ±10%
Output for #3 Carburetor 3.83 mL (0.234 cu in.) ±10%
Output for Front Balancer 1.33 mL (0.081 cu in.) ±10%
Output for Rear Balancer 1.33 mL (0.081 cu in.) ±10%

a medzi vyvazovacim kolieskom a klukovkou (kde prudi zmes je jednosmerny ventil) cize olej ide len z vyvyzovacej do valca - opacne nejde. Preto aj rozdielne ml v jednotlivych valcoch v strednom je viac ako v krajnych, lebo do krajnych ide olej aj z tych vyvazovacich. Nafotit to nemam ako lebo uz mam motor zlozeny v nutri, a nic by nebolo vidiet.

Pripadne ak by to niekto mi vedel vyriesit, tu je manual 5,5 Mb uloz.to/2388572/ultra-150-repair-manual.pdf

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mario1p (30.08.2009 14:23)


30.08.2009 15:13

Re: Zrušenie oddeleného mazania

karol1
 Bahniak 

Ikona

Ak by si sa silou mocou chcel zaobísť bez čerpadla (mimochodom nádrž na olej 4,7 l uff)
, tak musíš obetovať vyvažováky. Vybrať ich a priechody medzi kľukovou skriňou a skriňou vyvažovákov zaslepiť natvrdo.


30.08.2009 18:58

Re: Zrušenie oddeleného mazania

mario1p
 Štvorkolkár 

to karol1: A vybrat vyvyzovaky? :-@ ved potom nebude vyvazena klukovka? Nie?


30.08.2009 19:25

Re: Zrušenie oddeleného mazania

rixo
 Motarďák 

Ikona

Tiež ma napadlo, že keď je toa ký športový stroj, prečo potom to vyrábajú tak že tam už dávajú ten mixér? Veď keď robia ten stroj taký vyšpikovaný a športový prečo potom tam dávajú hento?:D to by tam ani nedali a napísali by do manuálu že miešať olej s benálom nie?:D

A pre zaujímvasť, aký to má objem, výkon, krútiak? Neni to náhodou 1,2HTP?:D

A ešte pre druhú zaujímavosť, nešiel si asi pred dvoma dňami cez modranku a skúter na vozíku za autom? :-)


31.08.2009 7:00

Re: Zrušenie oddeleného mazania

karol1
 Bahniak 

Ikona

mario1p - nie že nebude vyvážená kľuka , ale určite sa oproti súčastnému stavu vibrácie zvýšia.

Ide o to , čo je pre športový účel použitia prioritou. Či menšie vibrácie , alebo vylúčenie "kritického " prvku-olejového čerpadla.


31.08.2009 9:11

Re: Zrušenie oddeleného mazania

mario1p
 Štvorkolkár 

No precital som aj asi vacsinu zahranicnych for, na tomto type, kvoli tym vyvyzovakom sa neda oddelit mazanie :-(((((( aspon som sa poucil, ze nabuduce budem pozerat aj na ine veci.
Dakuejem vsetkym, ktori sa snazili mi pomoc [dobre]


31.08.2009 11:55

Re: Zrušenie oddeleného mazania

rixo
 Motarďák 

Ikona

mario: prosímťa odpovedz mi, mňa to strašne zaujíma:D


31.08.2009 11:57

Re: Zrušenie oddeleného mazania

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

A nedalo by sa nejako hermeticky oddelit priestor vyvazovakov od klukovej skrine, a vyvazovacie hriadele by mali vlastnu napln nejakeho velmi riedkeho oleja.samozrejme by bolo treba este vymysliet plniaci, a vypustaci otvor.


31.08.2009 15:28

Re: Zrušenie oddeleného mazania

Iron
 Edvenčr 

Ikona

No ako tak čítam neviem si to úplne predstaviť ako to vyzerá,niečo ma napadlo,len ma ešte zaujíma-ten olej z čerpadla ide nejakou hadičkou ku karburátorom?


31.08.2009 15:48

Re: Zrušenie oddeleného mazania

mario1p
 Štvorkolkár 

to rixo: objem to ma 1176 ccm, v ykon 106 kW,kompresny 5,8:1, ake krutiak neviem, neni zapisane v technicaku.
to Iron: ano z ceroadla ide 5 hadiciek, 3 idu do karburatora a 2 do tych vyvazovacich koliesok.
to arpad: to nie je zly napad, ono by sa to dalo, ten priepustny jednosmerny ventil zaslepit a spravit otvor na nalievanie , ale kedze som to uz cele zlozil tak je to nerealne - skoda ze som nemyslel na to skor.


31.08.2009 16:41

Re: Zrušenie oddeleného mazania

dudo25
 Turista 

Ked hovoris ze dve idu na vyvazovak,ratam privod a spiatocka. Tak potom len odpojit tie tri hadicky co idu do karburatora, ak neboli niekde po trase predtym rozdvojene tka zlucit do jednej a vratit naspet do nadobky. Samozrejme otvory v karburatore musis zaslepit. Na skusku najlepsie nejakymi kuskami hadicky a do hadicky srobik s hlavou. Mas vyriesene oddelenie pre vyvazovaky,a nesmiez zabudnut do benzinu lievat olej. [dobre]


31.08.2009 16:53

Re: Zrušenie oddeleného mazania

mario1p
 Štvorkolkár 

dudo : nie je dna ide na predny vyvyzovak a druha ide na zadny vyvazovak, ten olej co tam sa vleje na tie loziska vyvazovakov, jednosmernym ventilom prejde do skryne a zmiesa sa a spali sa. Ziadna vratna hadiska tam nie je. Keby to bolo tak ako si popisal privod a spiatocka, to by bola "malina" ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Adamoto KTM

incheba-2020-side

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2020 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 61876 | Včera: 229091