Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
 
	Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky: .
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
 Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
 Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
|  Dobry den. | 
|  Nie som odborník na Jawu ale rozhodne by som vymenil celé za také ako tam má byť. Ak to nespravíš budeš sa tu o pol roka pýtať, prečo Ti šmýka spojka... | 
|  No ak tam je spojkový koš zo 634ky tak je dobre ,lebo spojka 368 bola poruchová a často šmýkala alebo ťahala ,preto aj Jawa a.s. začala do motorov 640 opäť montovať spojkový koš z 634 kôli spolahlivosti a vätšej zaberovej plochy lamiel 634 ,ak budeš kupovať tak koš 640-634 a vymeň aj primarnu reťaz ak je dosť vyťahaná    | 
|  Ta retaz by bola celkom v pohode. | 
|  ten kos skus radsej zohnat z 350 tky,spojka je fakt chulostiva. a je dobre ju mat v poriadku. | 
| Zoltan nepises typ tvojej J 350. Spojka pri J250 a J350 je vo vacsine pripadov rovnaka, J350 ma primarne koliecko na kluke vacsie, tym je prevodovy pomer primarneho prevodu mensi a tym je aj vykompenzovany vyssi krutiaci moment motora 350ccm. Jediny rozdiel v spojkach bol pri Bizonoch, typ 250/623,350/633 kde spojka 250ccm mala o jeden par lamiel menej (mala 4 lamely s oblozenim a 3 plechove) kdezto ostatne 250 a 350 mali 5 lamiel s oblozenim a 4 plechove. Pre uplnost treba este dodat, ze motorky do typu 634 mali jedoradovu retaz, od 634 vcetne uz dvojradovu retaz a spojka mala hlinikovy pritlacak. Pri neskorsich J250/590,559,592 sa pouzivali korigovane retazove kolesa kvoli tomu, ze pri nekorig.ozub. kolesach pri starsich 250-tkach bola aj nova retaz prilis volna. Korigovane retaz. kolesa maju vyrazene "559". Lamely s kovokeramickým oblozením zo 634 sa daju namontovat na vsetky Jawacke spojky po roku 1964/65, je jedno ci je to 250ccm, alebo 350ccm az do nastupu modelu 638. | 
|  No tak potom ja som mal asi smolu na toho Bizona,lebo tam mam len 4 lamely,ale zato dvojradovu retaz. | 
|  Bizon mal v originale jednoradovu retaz, mozno nejake posledne kusy mohli mat dvojradovku, ale ti mas asi spojku s dvojvalcovej  CZ 250/471, ta mala motor prevzaty z JAWY634, akurat sa lisilo vrtanie a zdvih a spojka (4lamely), karburator, ale Jawa uz ekvivalent k 350/634 s objemom 250ccm potom nerobila. Na pohlad sa tie motory dali odlisit len karburatorom, CZ250 mala JIKOV 2924 a CZ350, J350/634 JIKOV2926. Kose mali vzdy rovnaky pocet zubov (47zubov) , lisilo sa to poctom zubov na malom kolecku na kluke. Kos na jednovalcovej CZ250 mal mensi pocet zubov, podobne ako na CZ125/175. | 
| BranoOHC ... mozno som unaveny,mozno prilis nechapavy,ale z toho,co si mi napisal som nepochopil skoro nic ....... privela informacii,ktore mi myslim nic nepomozu. | 
|  dôležitá informácia je , že máš len 4 lamely. Predpokladám , že viac sa tam nezmestí , lebo vonkajší kôš je nízky a 5-ta lamela by bola nad ním. Pokiaľ Ti ešte jedna lamela vleze - bác ju tam. Pokiaľ nevleze , prenituj vyšší spojkový kôš a dolož ju . Pravdepodobne máš nižší spojkový kôš z 353 .  | 
|  Suhlas s Karolom, akurat ze kos asi nebude z 353, lebo 353 mala jednoradovu retaz, iba ak by to niekto prenitovaval. Zoltan akurat si aj pozri vysku kolikov na unasaci - unasac to je to co nasasadis na prev. hriadel a poistis maticou a mali by tam byt 6 kolikov, 3 o ktore upevnujes pritlacne pruziny a 3 ktore vedu plechove lamely a prave tieto 3 koliky musia trcat pri zmontovanom stave aspon o nejake 2  mm nad pritlacny kotuc. | 
| Brano OHC - košom som myslel len ten plechový výlisok na zachytenie lamiel a nie celý komplet.. | 
|  No pani teraz skuste poradit,lebo som z toho vol. | 
| Ak sa spojka po vypnutí pekne vracia a páčka na riadítkach nemá väčšiu vôľu, možno sa nejedná o poruchu spojky, ale o voľné primárne koliesko na kľuke, ktoré sa napr. po zahriatí pretáča. Keby sa menila vôľa páčky, mohlo by sa jednať o drhnutie vypínacej tyčky, alebo poruchu poloautomatického vypínania spojky. Nezdá sa mi, že by samotná spojka raz išla normálne a o chvíľu šmýkala, ako keby bola vypnutá. | 
|  Packa je v poriadku. | 
|  Skontroluj si, či máš pod štelovacím šróbom guličku. Ak nie, môže sa to pri vypnutí spojky samočinne dotiahnuť. | 
|  Ty si robis srandu,vsak ??? | 
|  Zasa som na nej chvilu jazdil s tou opravou ako som pisal,ale po asi 20 km mi z nicoho nic znova zasmykala jedna radost a nedokazal som ist viac ako 40    | 
|  Príčinu si povolením štelovacej skrutky neodstránil, spravilo to znova. Musí tam byť gulička. Upravené 1 krát. Naposledy upravil zeleno (09.05.2006 16:23) | 
|  myslis ten pliesok,co mi hovno pomoze ???? | 
|  kým tam budeš mať len 4 lamely , tak sa s ňou nedohodneš a môžeš mať guličiek aj sedem. | 
|  Tak urob zlepšovák a miesto poistenia štelovacej skrutky plieškom použi kontramatku. Jediná nevýhoda bude, že pri štelovaní musíš dať dole dekeľ. Guličku tam daj a natlač tam aj vazelínu, aby bola mazaná.  Pri vypnutí spojky sa vypínacia tyčka točí spolu s prítlačným tanierom a trením unáša so sebou aj štelovaciu skrutku. | 
|  Zoli, Ty blby Madar, chalani sa Ti snazia pomoct a Ty tu vypisujes ze "co hovno ten pliesok pomoze". Dal by som Ta spopolnit...   | 
|  OK. Diky zatial chalani. Dam tam tu kontramatku ... dufam,ze pomoze,lebo inak hodim tu moto najblizsie do nejakeho jarku    | 
| Ma napadla este taka vec: K comu su v motorke 4-5 lamiel,ked v aute staci jedna ?? | 
| pretože na aute je spojka suchá a veľkého priemeru- skús na ňu frknúť olej a prestane stíhať. | 
|  karol1 a v motorke nie su nahodou tie lamely v oleji ??    | 
|  islo,islo | 
| Ak nedrží dobre plechová poistka, povolí sa aj od chvenia. A písal si, že dáš kontramatku..! | 
|  Ano pisal som,ze dam tu kontru,ale ta mi pomoze,aby sa nezatahovala skrutka .... ale teraz je u mna opak .... ze sa mi uvolnuje   | 
|  Daj dole pravé veko motora. Vytoč štelovaciu skrutku. Natoč na ňu maticu až na koniec.   | 
|  No ak toto pomoze,tak si zjem topanky ! | 
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS: 
 
 
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 127718 | Včera: 223010