Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Problém s Pionierom - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuProblém s Pionierom - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

19.08.2009 14:37

Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Zdravím vás mám taký problém s pynclom nechce mi naštartovať iskru má benzín dostáva no ja už neviem čo mám robiť ??? :-~ Nedávno som menil novú kľuku,piest,krúžky ja neviem no...poradte niečo... :'(


19.08.2009 14:42

Re: Problém s Pionierom

slajo
 Edvenčr 

Ikona

Má dobrú kompresiu keď doňho kopňeš? A skús vymeniť svícu lebo tá čo ti teraz von iskru hadže dnu pod tlakom nemusí.


19.08.2009 14:45

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Kompresiu ma dobrú veď som menil piest aj krúžky a sviečky som skúšal aj iné a stále nič . :-~


19.08.2009 14:47

Re: Problém s Pionierom

MCrae21
 Jogurťák 

TOYO/ a zapalovanie mas dobre nastavene? lebo iskru ti moze hadzat ked nie je spravne nastavene


19.08.2009 14:50

Re: Problém s Pionierom

slajo
 Edvenčr 

Ikona

no s tým zapalovaním má mekri pravdu ....to u nás taký dedinský tuneri to nadstavujú na pajoníroch každú chvíľu a potom to tak vyzerá I-GRR :-D


19.08.2009 14:51

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

MCrae21:Čo ja viem ja som ho mal u kamaráta on mi ho opravoval prišiel som doňho a nakopol na šupu priviezol som ho domov tak isto na šupu dal som ho do garáže a už sa mu nejako necelo.Ráno som ho kopol taktiež na šupu a potom ho to asi prestalo baviť . :-((((((


19.08.2009 14:58

Re: Problém s Pionierom

MCrae21
 Jogurťák 

TOYO/mno tak kukni sa nanho ece raz mohlo sa uvolnit abo take nieco...a ked nie tak potom nefim


19.08.2009 15:02

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

MCrae21:Ach mne sa už nechce s tým babrať a ani neviem ako a čo mam spravyť. :'( :-(


19.08.2009 15:15

Re: Problém s Pionierom

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

a skusal si tlacit :-O


19.08.2009 15:24

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

TomasVFR:Áno skúšal ale čo ja viem zas ako keby nedostaval benzín niečo také ale ma to štve riadne :-(((((( :-((( som dal zanho 100€ a bol v tak stave že...a teraz som dal doňho viacej ako 100€ a nejde stále takže mám pioniera za 200€ 6000SK-,a stále nejde !!! :-(((((( [zle]


19.08.2009 16:05

Re: Problém s Pionierom

jjmoto
 Jogurťák 

Ikona

Ak je to ten pionier čo máš v profile, môžeš byť rád že je aspoň pekný. :-)))

Ale nie skús zamerať kedy ti dáva iskru. Musí ti hodiť cca 2 mm pred hornou úvraťou

Ale tam môžeš mať aj viac zádrheľov ako iba iskra.....


19.08.2009 20:10

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Ach bože mne sa nece s tým babrať uvidím no...ešte mi k tomu aj nádrž tečie som ju už 3xlepil s tekutým kovom a stále len tečie :-~ Dám vedieť no .....


20.08.2009 13:00

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

No.tak som sa do toho pred chvíľou pustil odmeral som je to dobre platina mala trochu viac ale napravil som to a stále nič :-~ mne sa zdá že je slabá iskra možno nie no ja nwm :-O
Ale mne sa zdá že má bohatú zmes benzínu lebo keď ho páru raz kopnem a vyšrúbujem sviečku tak je mokra mam taký pocit ako keby ju zalievalo a viete ak je sviečka mokrá tak neda iskru???alebo áno??? :-~ :-@ :-O


20.08.2009 13:14

Re: Problém s Pionierom

jawa555
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

pokial je mokrá sviečka tak iskru nemá skoro vobec alebo sem tam a vtedy ho už nastartuješ jedine ak roztlačiš alebo vymontuj sviečku parkrat nakopni bez nej aby ten prebtočný benzín vyhádzalo a sviečku vyčisti a utri ( najlpesie opáliť so zapaľovačom ) a poskladaj a tak sa pokús naštartovať ak nechytí tak skus proste roztlačiť a ked bude bežat tak nastaviť menej benzínu pripadne viac vzduchu. maš to jednoduché pokial je sviečka svetlá skor biela tak má chudobnú zmes teda malo benzínu alebo vela vzduchu , pokial je sviečka čierna pripadne aj mokrá tak más zmes bohatú a treba ubrať benzínu alebo pridať vzduhu, správne páliaca sviečka je vypálená do tehlovo oranžova vtedy to šlape ako má [dobre] ;-) držím palce podľa mňa to bude zapalko alebo zmes


20.08.2009 13:15

Re: Problém s Pionierom

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

požičaj si indukčku, dobrý kábel, fajku (to nie je sexuálna praktika) U pinčla si požičaj aj kondenzátor.
Strekni pod sviečku pol kubíka čistého benálu a uvidíš či ti to raz odpáli ak ano roztačho na palivo z nádrže.. ak nie chyba je v zapalovacej sústave.


20.08.2009 13:17

Re: Problém s Pionierom

mono3
 Kávičkár 

Ikona

presne ako ti poradil jawa555 potom to musi fungovat pripadne skus tu sviecku nahriat a taku horucu ju tam zaloz a nakopni to a potom sa pobav s tou zmesov drzim palce 8-) [dobre]


20.08.2009 13:37

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Ďakujem za vaše rady 8-) Zapalko je v poriadku skor ta zmes lenže neviem ktorá je to skrutka Prvá?? tá čo je na nej spružinka to je na voľnobech a ta tretia tak isto neviem a keď cem ubrať trocha benzínu tak ju mam dotiahnuť alebo povoliť ??? :-~


20.08.2009 13:43

Re: Problém s Pionierom

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

na pincli sa to tak nesteluje tam nastelujes len vysku hladiny v karburatore to sa steluje ohnutim toho pliesku nad plavakom a este polohou ihly v supatku cim je ihla nizsie tym chudobnejsia zmes


20.08.2009 13:47

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

TomasVFR: Aha a potom tie skrútky načo :-O :-@ sú??


20.08.2009 13:55

Re: Problém s Pionierom

jawa555
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

no inak su to dýzi takze tie odporúčam vybrať von a prefúknuť možu byť špinavé a može to robiť problémy občas ale určite ich neprepichuj nejakým drôtom lebo ich možeš poškodiť. a iank ako píšu zmes obmedziť ihlou prípadne dvihnutím šupátka to je vzduch


20.08.2009 14:02

Re: Problém s Pionierom

sirka
 Kávičkár 

Ikona

zhod to do potoka :-D


20.08.2009 14:57

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Asi to fakt spravím >:-) :-(((((( dýzy som prefúkol a ta ihla a šupátko tak neviem nastavoval som to tiež ale ..... keď trochu počkám dam dnu sviečku a kopnem ho tak ako keby naštartoval ale nenaštartuje ja už neviem čo mám robiť PORADTE PLS!!! :'(


20.08.2009 15:05

Re: Problém s Pionierom

jawa555
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

tak ho roztlač jednoznačne ho roztlač kým nenabehne. pripadne ked dlhsie enbude chytať vyčisti sviečku a znova tlač aby naštartoval


20.08.2009 15:09

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

jawa555:Tak skúsim mno... A keďže chcem ubrať benzín tak ihlu dam nižšie ???


20.08.2009 15:22

Re: Problém s Pionierom

Daj na sviecku vzdialenost elektrod len 0,45mm.Ked je slabsie zapalko tak pri vacsej uz nemusi hodit iskru... Od vyroby niekedy byva na svieckach aj 0,7mm a to je pre tento stroj moc.


20.08.2009 16:12

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Mám taku vzdialenosť ale ja to seriem :-(((((( roztlačil som ho nechcel chitit az potom tak som sa siel previezt ani som naňho netlačil prišiel som domov a z motora sa kúrilo ako z komína.nechal som ho vychladnúť a zase to isté .......ešte počkám nech vychladne poriadne a potom skúsim .PLS není tu nejaký skúsení PIONIERYSTA ???? :-} Čo by mohol vyriešiť moj problém ???? :-~


20.08.2009 16:17

Re: Problém s Pionierom

egres2
 Bahniak 

Ikona

Toyo:Ak nevieš na čo sú skrutky na karburátore tak urobíš prd.Najdi si niekoho u vás čo sa trocha rozumie motorkám.


20.08.2009 16:23

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

egres2:A ty by si vedel keby ti to nikto nepovedal??? [zle] ja som vedel že sú to dýzy ale som si myslel že sa s nimi nastavuje karburátor.A u nás taký nikto skoro nieje je len sa na tebe vykašle. :-((( Ako vždy tak si musím všetko spraviť sám.


20.08.2009 16:25

Re: Problém s Pionierom

cipen
 Čoprák 

Ikona

TOYO
ja ked som sa vozieval na mustangu, tak sa mi stala raz taka vec, ze z nicoho nic moto prestala tahat a zdochla. Ked ale ochladla, zase isla. Potom som zistil, ze ked necham otvoreny dekel kde je odtrhove ramienko, tak to nerobi. Nakoniec som ho kupil cele nove aj s tym malym kondikom co tam je a bolo po probleme. A s tou bohatostou si myslim, ze to nebude. V tvojich rokoch som si zmes nastavoval sam uplne neodborne a nic take sa mi nestalo. Skus este ale odpojit napr vzduchovy filter, pripadne zhod z nadrze kohutik a kukni ci neni total zapchaty od hrdze. ;-)


20.08.2009 16:29

Re: Problém s Pionierom

egres2
 Bahniak 

Ikona

Toyo: Ja ťa nezhadzujem.Len konštatujem že sám to neurobíš že musíš niekomu pozerať na prsty aby si vedel čo a ako.


20.08.2009 16:30

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

cipen:Vieš mám tam sitko benzín tečie ja neviem no.... :-(


20.08.2009 16:35

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

egres:Ja viem mno...ale tu nikto taký nieje je ale prídem za ním poprosím ho či by sa na to pozrel a povie ja nemám čas ........ A keď niekto tak zas to bude tak že treba všetko rozobrať ....Preto si to spravím sám len mi povedzte čo mam spraviť a ja to urobím !!!


22.09.2009 18:08

Re: Problém s Pionierom

maxis666
 Bahniak 

Ikona

maš planú cievku................. [dobre] [dobre] [dobre] :-*


22.09.2009 21:05

Re: Problém s Pionierom

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

tvoj problem bude zrejme v zapalovani, a nie v karburatore. pravdepodobne to bude cievka ktora pripojena k ramienku, alebo kondenzator. pionier ma celkovo dost jednoduche zapalko, tak tam nieje ziadna zakernost v podobe nejakej elektroniky.ab ky si chcel nieco lepsie, tak daj niekomu zmajstrovat toto
www.jawa-cz.estranky.cz/clanky/upravy/tyristorove-zapal...
ked si obetoval v prospech pioniera uz tolko penazi. alebo tam daj komplet zapalko z babety.


23.09.2009 18:28

Re: Problém s Pionierom

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Takže už som tu, bol som na dovolenke (čo nikoho nezaujíma).

Prvý krok ktorý spravíš, je ten, že zhodíš filter, ten motor to môže velmi krásne dusiť, v druhom rade, skontroluješ karburátor ( Ten velký "zlatý" šrób je tryska tzv na jazdu, to v strede je volnobeh, a to na kraji ten zlatý menší šróbik je tryska na volnobeh, takže žiadna bohatosť zmesy)

Netreba splietať nič okolo šupátka, pretože keby malo nízku bohatosť zmesy a roztláčaš ho + vrtíš plynom, tak chytí ...
Preventívne môžeš nastaviť ihlu, tj. ten medenný pliečok zacvakneš na druhú zarážku z hora.
Trysky určite skontroluj, bez problémov do toho pichni nejaký tenký drôt, pošpáraj sa v tom, neboj nič sa tej tryske nestane, nieje z marcipánu, prefúkni to ústami.
Teraz k pliešku na plaváku, nastav (ohni ho) tak aby sa mechanizmus spustil vtedy keď plavák klesne zhruba o nejakých 10mm alebo 12mm.
Karburátor by sme "mali", Finálne sa dopracujme k zapalovaniu.



Takže zhodíš veko elektriky, je tam magneto(ten valec čo sa točí) na ňom je také ramienko, keď si všimneš a nakopávaš to, to ramienko skáče, vtedy keď sa dvyhne(odpojí) hodí sviečka iskru, lenže problém je ten, že u pionierov sa to zvyklo vždy rozladiť pomocou nárazov a podobných srandičiek, POSTUP : zhodíš sviečku dole, zober si šrobovák, pichni ho do hlavy kde je sviečka a strašne pomaly stláčaj nakopávačku, poprípade si zober 8mičku klúčik a toč magnetom, keď sa ti už piest dopracuje k šrobováku točíš ďalej, až pokial ti piest nepostojí a automaticky sa nezačne vracať späť, vrátim sa k tomu zastaveniu, volá sa to horná úvrať, takže 2mm pred hornou úvraťou by sa malo teoreticky (správny postup) "zodvihnúť" a vtedy hodí iskru, lenže ty máš pravdepodobne ten problém, že ti iskru hodí buď skoro alebo neskoro. Odtrhové ramienko sa dá nastaviť pomocou jedného šróbu, keď máš piest v polohe (2mm pred hornou úvratou vid hore) necháš to tak ... vyberieš šrobovák z valca von, a pustíš sa do toho ramienka (môžeš ho aj zhodiť dole a vyčistiť platničky tjest to čo vytvára kontakt, použi nejaký velmi jemný šmyrgel, potom ho vráť späť) zober si nejaký papier, trebárs náčrtník alebo výkres (majú tolerantné miery, zhruba 0.2 desatiny milimetra ktoré vyhovujú ramienku, ramienko máš namontované, medzi tie dva kamienčeky ktoré si ošmirgloval vložíš kúsok toho buď výkresu a pozor netlač to ramienko, len ho prilož k tomu aby boli tie kamienky od seba na šírku výkresu alebo čo už použiješ, zašróbuj to a velmi pevno. Nahoď sviečku, a štandardnm postupom odsúšaj či dáva iskru, ak hej, namontuj ju do hlavy a skontroluj prívod ( ten ružovočervený kábel či je v poriadku a má kontakt) teoreticky by to malo ísť, ale len teoreticky.
Ešte nezabudni , že celá elektrika je pripevnená na bloku motora dvomi platničkami, skontroluj či ti magneto nešúcha cievky, to môže byť tiež problém.
Keď súchajú, našteluj to tak aby to tam nemalo žiadny mechanický kontakt.
Potom opakuj postup s nastavovaním toho ramienka zas, pretože pohneš celou elektrikou a rozšteluješ to.

Vela šťastia. :-)

úprava : "pichni šrobovák do hlavy"

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Trojan (23.09.2009 18:32)


23.09.2009 19:24

Re: Problém s Pionierom

szmiki
 Turista 

Ikona

ako bejvaly pinčloničič a samouk-opravar potvrdzujem návod trojana. len na margo veci: skontroluj si aj kable pripojene k indukčnej cievke, ci maju dobry elektricky kontakt na oboch koncoch dratikov.
PS: ja som používal miesto papiera foliu z obalu cigariet na štelovanie bodu odtrhu, a to tak, že som pretočil to kladivko aby malo stále spojenie, nastavil piest 2-3 mm pred hornu úvrať, a zažal nastavovať kladivko. ked fóliu pustilo, tak bolo dobre. funguje to aj na ostatných zapalovaniach kladivkového systému, 1 aj dvojvalce, nezávisle od kubatúry.
veľa zdaru ku tvojmu pinčlu, mám len pekné spomienky na ten môj bejvalý.
PS2: tu nádrž radšej si vymeň, alebo daj zavariť šikovnému zváračovi, plameňom sa dá, len sa musí pred zváraním prepláchnuť - doplna naplniť čistou vodou a následne vyliať, aby nerachlo. ( výbušné sú výpary benzínu, v kvapalnom stave len horí, tzn nevypláchnutá prázna nádrž+ zváranie= 100%ný delobuch :-) )


24.09.2009 16:54

Re: Problém s Pionierom

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

no čo ? zamrzol si ? alebo čo ? veď nás informuj, celý sme žhavý >:-) >:-)


25.09.2009 13:24

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Zdravým prepáčte že som vás neinformoval : Takže vymenil som ihlu v karburátore to bolo na chybe :-) Teraz už lietam ako drak >:-) Len už iba jedna vec mi vadí mam napr 1 dam to na plno a motorka začne strieľať dusiť sa :musím veľmi pomaly pridávať ten plyn ajtak keď ho mam na plno tak to robý .... Ale na voľnobech nie :-~ skúšal som aj ihlu posúvať ale čo ja viem ....
Asi to bude zapalko ach.... :'( mne sa nece už s tým babrať ..........

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TOYO (25.09.2009 13:35)


25.09.2009 16:41

Re: Problém s Pionierom

maxis666
 Bahniak 

Ikona

TOYO: ja som mal na pionieri ladený vifuk, a nedal sa mi naststavit volnobech a to robil ten vifuk ale ked som dal original fifuk tak volnobech isiel tak stim tvojim fifukom volnobech nenastavis... :-~


25.09.2009 16:53

Re: Problém s Pionierom

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

P!čovina maxis... keď ti striela naspäť do karburátora, máš zle nastavenú zmes... privela benzínu ... alebo máš do!ebaný filter ...


26.09.2009 19:05

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Tak čo ja viem aj podľa mňa je to tá zmes ale .........a teraz už to zase iskru nemá musím nastaviť predzápal sa mi nechce podľa mňa je to že som mal zle nastavený predzápal nepr. že to hodilo iskru skor alebo pozdnejšie ja sa do toho ešte raz pustím a dám vam vedieť ..... 8-)


29.09.2009 14:16

Re: Problém s Pionierom

maxis666
 Bahniak 

Ikona

tisi pičovina ja vravim že ked secko islo tak sa mi nedal natstavit volnobech kvoli vífuku tak citaj pozornejsie...hm :-* :-* :-~ [zle]


29.09.2009 15:23

Re: Problém s Pionierom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

podla mna zatial nic nenastavuj, ked ti pekac siel a teraz nejde, tak najprv si kup palivovy filter, mne vyriesil vela problemov. Precisti karburator a pripadne si skotroluj ihlovy ventil, ci ti otvara, lebo sa zvykne niekedy zasekavat. Je to taky dzindik co ti pusta benzin z nadrz, z hadicky do plavakovej komory. Pripadne pred kazdy startom stlac ten kvazi sytic, tlacitko na karburatore a drz az kym neuvidis, ze sa ti z komory vylieva benzin. Ten dzindzik ti zvysi pri starte hladinu benzinu, tym dostanes bohatsiu zmes a pekac lahsie chyti.
BTW: ked to je vazne ten pekac co mas v profile, tak 200E-ciek nie je vela, vyzera celkom pekne.


29.09.2009 17:20

Re: Problém s Pionierom

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

veď aj ja som mal maxis perpetum mobile a nešlo nastaviť na volnobeh, len podotkýňam, že mal, už som ho predal do francúzka...

netrep aspoň ... ty výfuk ... čo si to mal prosimťa za výfuk ... aj ja mám ladený hikone a mal som aj nejaký šmejd a dajaké kentusi a šlo to nastaviť ... [zle] [zle] [zle]


02.10.2009 20:27

Re: Problém s Pionierom

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Zdravým tak už ide ako strela ešte som vymenil lamely a tie dve vypínacie tyčky ...teraz som z ním spokojný len keď ho cem nakopnúť za zimna tak on chytí na prvu ale hned zdochne musí sa trocha zohrať takto to spravím aspon5x a už chytí ale nezdochne !!!



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 191623 | Včera: 193036