Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
uz to tu dal devil... Upravené 1 krát. Naposledy upravil NakladacUhoriek (12.08.2009 10:43) |
Dobrý deň, pokazila sa mi kosačka a ešte je v záruke.Ale pani veď v nej nie je olej.Aký olej?A prečo ste ho tam nedali keď som ju kupovala pred šiestimi mesiacmi.A doteraz kosila dobre až včera sa zastavila.Pani to preto že aj bez oleja ten motor bežal než sa úplne pokazil. |
Celú zimu som mal vzducháča, nezahrieval som na mieste a NO PROBLEMO! |
este jeden moj kratucky postreh k zohrievaniu motoriek |
tiez som zohrieval, ale asi sa na to vyprdnem. jediny zmysel v zohrievani je, aby som nenicil motor. a ked clovek, ktory tu uz prezil niekolko motoriek (vadim) nespozoroval ziadny viditelny relevantny rozdiel, nechapem, preco by som mal pri nej vzdy par minut nezmyselne stepovat. ak aj nejaky rozdiel je, zjavne je pre beznych hltackilometrov zanedbatelny. |
preco nalievat olej do valcov do motorky? Pretoze motorka 3-4 mesiace stoji na jednom mieste,,, vsetko moze skorodovat, Na aute jazdite aj cez zimu, vsetky mechanicke casty sa mazu |
tato tema je vecne ziva ... ako Lenin ... alebo Lenon ??? |
keby ste sa cez zimu obcas previezli, nemuseli by ste tu riesit sprostosti z podkladanim moto |
Ja si na ňu sadnem, prdnem si a ak neodpovedá štartujem Tá mrcha je furt ticho, až mám pocit, že sa jej to páči |
Vadim:"No ja motorku dávam na centrál a podložím tak aby boli gumy vo vzduchu".Takto som písal niekde hore. To " a podložím" je tretí bod vo forme trámika pod motorom. |
Ja som sa tuším v škole učil, že rovina je daná až troma bodmi.Dve nožičky vraj nestačia. |
Je to kus od kusa ako vravis Upravené 2 krát. Naposledy upravil VRAJN (11.08.2009 15:04) |
Vrajn: Každá moto je iná.JAWA 632 na centrálnom je na zadnom kole a ZZR na prednom.V podstate máš pravdu že takto zaťažená guma je už málo zaťažovaná ale je to taký rituál. |
egres2 Upravené 1 krát. Naposledy upravil VRAJN (11.08.2009 14:59) |
Vadim: No centrál má dve nožičky keď je na pevnej ploche, napr.pri zastavení na ceste tak normálne mi na motorku nasadla aj pička v Trnave/ viď. foto súťaž Foto zo zrazu/.Ak dám v garáži pod nožičky cca 10 cm fošňu /rozmer: 10 x 50 x 20/ výška x šírka x dĺžka v cm/ a dvaja mi pomôžu motorku dať na centrál tak to zdvihne motorku tak, že sa nedotýka kolesami zeme. |
egreš: Ty máš ale suprovito vyváženú motorcyklu, že keď Judáš na centrál a pod ten fošňu, tak drží rovnováhu. |
Co vsetko sa tu clovek nedozvie Upravené 1 krát. Naposledy upravil VRAJN (11.08.2009 13:40) |
egres2 to s tym syticom mi pripomenulo.. minule som si vsimol za jazdy ze mam povytiahnuty sytic.. uz tusim 2x sa mi to stalo.. a netusim jak je to mozne.. lebo neviem o tom ze by som ho vytahoval.. (bola to dlhsia jazda s prestavkami cize som nepotreboval startovat so syticom).. tak teraz neviem ci je to mozne ze sa vytiahne sam alebo mam zajst k nejakemu doktorovi.. |
Mishko: V podstate stačí motorku cez zimu tiež posunúť aspoň každé dva týždne.Pod centrál dám kus fošne a potom sú obe vo vzduchu. |
A nestacilo by pohnut aj motorkou? |
Mishko:Každý večer nie ale ak by som vedel že bude stáť bez pohybu 5 mesiacov tak by som raz za čas pohol autom.Pred mesiacom som kúpil synovi auto z autobazaru, ktoré stálo podľa dokladov 7 mesacov.Na druhé ráno som musel ísť kúpiť 4 nové gumy lebo staré neboli schopné udržať tlak. |
gres2: Aj auto davas kazdy vecer na zdvihak? |
No ja motorku dávam na centrál a podložím tak aby boli gumy vo vzduchu.Po piatich mesiacoch tlaku na jednej ploche pneumatiky sa určite môže prejaviť deformácia a za druhé na ploche ku ktorej nemá prístup kyslík prichádza k menšiemu oxydačnému stárnutiu takže pneumatika nemá po celom obvode rovnaké fyzikálne parametre. |
Ano, a este vypustit karbece, vopchat handru do vyfuku. To ta ako stareho motorkara treba ucit? |
MEIN GOTT!! |
Ano, vyskurtkovat sviecku, naliat pol deci oleja do valca a pretocit starterom. |
vieš, oni to zahrievajú, aby mohli dať od kafíčka za jedna po obmedzovač.... je to efektné a pýta sa to |
Jasné, stručné a zrozumitelné. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (11.08.2009 11:43) |
ohrievanie motora motorky niektorí považujú za nevyhnutnosť, niektorí za nezmyselný mýtus www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/technicke-myty-kolem-... |
Vadim co mas vela oleja na sklade a potrebujes sa ho zbavit?Menis znacku? |
miloszx9r...sorry...kebych to vjedel, tak to necham tak...sak sranda |
sak staci moto nechat bezat v kuse ako na sibiri, a nieje problem ci zahrievat alebo nie |
zas ked si to tak zoberies tak od zaciatku to bolo o hovne ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil milosZX9R (06.08.2009 16:34) |
to s tym krajsim zadkom neviem posudit ale fakt je ten ze tym chlapskym sa celulitida vyhyba |
ale zato ty mas krajší zadok braček, všetci chlapci sa za tebou otáčajú |
do prcic !!!! jake "rodinkarstvo" tu bezi na Motoride .... normalne ze MAFIA |
allain tu v bratislave sa tomu hovori radiator? lebo u nas sa v tomto pripade radiacia nahradzuje vibraciami |
jo ta pohotovost je trefna... no ale tak to sa musi davat bacha na vysoke otacky |
šak to, ja vam chcem len dobre, aby ste to nezadreli, lebo to budete mat az moc horuce Upravené 1 krát. Naposledy upravil Allain (06.08.2009 15:20) |
tac tac Upravené 1 krát. Naposledy upravil milosZX9R (06.08.2009 15:19) |
miloszx9r: takze to znamena, ze kto nezehriva, poradne nemaze a kto nemaze, ten nejede |
miloszx9r: To len tak vyzerá že všetko beriem vážne. P.S2: Znamená že sa nepotrebujem združovať ani zoskupovať. |
egres2 - vzdy ta rad citam aj ked niekedy to beries velmi vazne , P.S.2 celkom nerozumiem ale podstatne je ze ty mas v tom jasno |
allain pevne verim ze to s tou vyhrievanou garazou nebol dvojzmysel |
miloszx9r: Ja som skôr zástanca osvedčených technických riešení.Asi pre to, že ku každému dúchadlu alebo kompresoru a k elektromotoru nad 25kW ktoré dávame do prevádzky montujeme aj " softštartér". |
Allain: Vyhrievanu garaz nemas asi na 70°C a viac, ci? Takze aj svoj motor musis setrit na zaciatku. |
teraz som z vas v pomykove: ja mam vyhrievanu garaz cize ja uz ked moto vytlacim von, mam ju taku predohriatu tak neviem, ci mam este zohrievat alebo uz nie, aby sa mi to zase neprehrialo Upravené 1 krát. Naposledy upravil Allain (06.08.2009 13:36) |
a pre rapida.... som to hovoril vseobecne o loziskach, myslis, ze sa zehriva len pist s valcem??? |
diwi....neboj sa, ja sem pistu, kruzku a valcu videl aj bez autoskoly plnu rit...vim o cem vypravjam... Upravené 1 krát. Naposledy upravil kralik (06.08.2009 12:59) |
Vsetci ste uplne vedla. |
Raptor-ale musíš uznať že nahadzovať vie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Slon (06.08.2009 11:53) |
obcania ktori preslapovat chcu tak preslapovat budu a nepomoze im v tom ziaden motoradca z ludu ktoremu sa motorka (rozumej honda) nezadrie ani ked z vodnika urobi vzduchaca |
summa summarum - tato tema nie je o zohrievani motora ale o presvedceni |
No jo, ale žiadna manželka ti nevysvetlí, prečo poniektorí občania prešľapujú na mieste pri svojich naštartovaných motorkách. To sa dozvieš len na motoride. |
Je na to aj iný spôsob. Poprosiť manželku, aby každý večer v rámci rodinného folklóru muža pochválila - aký je múdry, šikovný, svedomitý, starostlivý, pekný... Potom nemusí na verejnosti stvárať psie kusy na potvrdenie si toho istého... |
Zabudol som, zahrievam na sytici asi 30 sekund aby to vladalo udrzat volnobezne otacky a nezdochlo mi to... dalej uz len kludnou jazdou |
Som presvedčený o tom, že motocyklové motory sú konštruované pre prácu pri zaťažení, nie pri voľnobehu. |
egres mal by si to upresnit lebo nemozes porovnavat spotrebu oleja u vodnikov a u vzduchacov |
Bruno75: A prečo asi studený motor viacej dymí?A hlavne keď ide na vyššie otáčky? Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (06.08.2009 11:05) |
ja mam radovy 4 valec 750 a kludna jazda u mna je do 3000 ot, vidis v tom nejaky problem? aj to uz idem 80... |
Ja som "zohrievač na mieste" a nedolievam olej od výmeny po výmenu ani na moto ani na aute... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pedro77 (06.08.2009 10:53) |
Co je to dolievanie oleja? |
doteraz som vzdy zohrieval an mieste, a moto mi nikdy nezozrala ani kvapku oleja |
Zaujímalo by ma koľko dolievajú oleja od výmeny po výmenu " zohrievači na mieste" a " jazdou". |
"...ci uz moto alebo auto, netrba zahrivat na mieste ale kludnou jazdou..." |
nie som odbornik, ale myslim si ze moderne vodou chladene a vstrekovanim vybavene motory, ci uz moto alebo auto, netrba zahrivat na mieste ale kludnou jazdou... |
vymennik tepla voda-olej jednoznacne vyriesi nerovnomerne zohriatie motora, a zvlast na moto kde je voda po minute chodu na uz tepla, a olej este nevykazuje ziadne znamky ohriatia.( XT 660 Tenere). |
zohrievat ... bez zataze |
temný: A čo zaťaženie studeného motora?Nie je lepšie zohrievať chodom motora bez záťaže? |
my sme sa v skole ucili ze pri teplote motora pod 60°C dochadza o 90% vyzsiemu mechanickemu opotrebeniu tak preto. |
Sony: To platí pre plyny že tlak je zanedbateľná veličina.Pri tekutinách je dôležitý aj tlak. |
Jasne, rozdiely su, ale princip je ten isty... U mna v manuali je tiez, ze ju treba zohriat, ale o sposobe tam nie je nic... preto zohrievam jazdou. |
bakumulator: ono bude asi aj nejaky ten rozdiel v motorkach a motoroch |
martanx: pravdu mas... Pre tyh co cakaju, kym zahreju motor, tak skuste v zime zohriat TDI na mieste na prevadzkovu teplotu ... Ja mam Passata a nedockal by som sa asi nikdy ... Ale prejdes 3-5 km a si tam, kde chces byt. |
co takto verit manualu? a v mojom sa pise ... pre dosiahnutie co najvacsej zivotnosti motora ho vzdy pred jazdou nechajte zahriat, ak je motor studeny, nikdy prudko neakcelerujte ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil krilo (05.08.2009 21:42) |
Vadim: nedomnieval si sa mylne, zabudas na teplotu oleja |
Predpokladam ze kedze mate teplomer, mate stroje chladene vodou. kedze chladiaca kvapalina uz ma tych 60-70 stupnov, kolko asi musia mat komponenty ktore ta voda chladi? urcite ovela viac, nakolko dochadza k prestupu tepla. |
ja necham zohriat zhruba na 60 a pak hura goooo .... |
treba preto aby neumrel bezi vo vyssich ot ako auto a zaslusi si viac starostlivosti lebo ju milujes takze nastartovat zapnut prilbu rukavice a sadas a ides do 3000ot spokojne 1tka 2ka hrejes gumy kyves sa ako chuj vsetci cumia no a ked uz je tam 74stupne zacinas jej lasovat prve zatacky pomaly no a pritvrdujes az dokial ta nezhodi |
olejove cerpadlo dava v podstate po uz volnobeznych otackach skoro konstatny tlak, ak by tlak rastol linearne s otackami, tak to by nedochadzalo k mazaniu, ale k speneniu oleja ako pri naftovej tryske. |
Zohriať motorku alebo akýkoľvek stroj treba vždy, pretože optimálne podmienky práce stroja sú pri určitej, čiže prevádzkovej teplote. Je to z dôvodu mazania a vymedzenia vôlí. Olej ma určitý interval teplôt, pri ktorých najlepšie vytvára mazací film. A vymedzenie vôlí preto, lebo existujú v motore aj súčiastky, ktoré sú vo vzájomnom kontakte a sú z rôznych materiálov a teda majú rôznu teplotnú rozťažnosť. Čiže zas iba v určitom intervale teplôt majú napríklad dostatočnú tesnosť. A motorka alebo auto by sa mali zahrievať pri pomalej jazde a nízkych otáčkach lebo motor sa zahreje skôr pod určitou záťažou ako len na voľnobeh a zároveň sa zahrejú aj ostatné pohybujúce sa časti ako ložiská v kolesách alebo napríklad prevodovka na aute. |
Ja v podstate robím iba to čo som tu už čítal, nakopnem motorku a zatial sa zapnem a nahodím prilbu...odhadujem tak 1-2 minúty...a ide sa velmi kludne ďalej. |
gabo1985-nie minut ale sekund lebo na volnobehu sa studeny motor zohrieva dlhsie ako pri pomalej setrnej jazde a teda cas kedy sa viac opotrebovava je kratsi |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 75157 | Včera: 234163