Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
To mi mas poveda ty, ze preco..... myslim si ze preto, lebo motocykel je vysokootackovy stroj.... ale vobec sa do motorov nerozumiem, takze som mozno treskol absolutnu somarinu |
Lebo vsetko funguje najlepsie ked ma svoju prevadzkovu teplotu |
tiez nie som ekspert, ale myslim, ze prudke zohriatie a aj ochladenie vo vseobecnosti kovom moc neprospieva. Stavaju sa krehkejsie, vznikaju mikrotrhlinky a podobne ftakoviny |
Arpad Upravené 1 krát. Naposledy upravil redhonda (05.08.2009 12:47) |
ako ARPAD vravi, koli oleju... |
Motorku zohrievam pri cca 2500ot/min tak aby po vypnutí sytiča plynulo zvyšovala otáčky.Olej sa potrebuje dostať na prevádzkovú teplotu a pri vysokých otáčkach nevytvára vysoký tlak a dostane sa na všetky miesta. |
jaky olej co vam drbe? ved k mazaniu dochadza asi po sekunde, predhrieva sa preto motor lebo material (priestor valcov) sa narastom tepla zvacsuje dochadza k mensiemu treniu...vsak ale kazdy sa stara o svoj motor na motor sam, preto vacsina jazdenych aut a motoriek predavanych na SK je uz za horizonstom, v relativne zdravych kilomteroch. |
ale aj piest sa roztahuje, takze motor ked sa zohreje, cize kov sa roztiahne, sa vole v loziskach, medzi piestom a valcom zmensia!! |
kralik, chod sa pozret to autoskoly ako vyzera piest, su tam take kruzky, co sa obcas menia, ale ked ide uz piest o stenu valca = KAPUT Upravené 1 krát. Naposledy upravil diwi (05.08.2009 14:03) |
vsak ale jaky olej lejes do motorky s akou viskozitou? to neni vazelina, a volnobezne otacky stacia na olejovy okruh, inak by si ani na krizovatke nemazal. |
ja mam v manuale k svojej MZ mapisane vyrobcom, ze po nastartovani sa motor nema zahrievat na mieste,ale sa zahreje pocas jazdy.je to 2 takt, cize motor(nie prevodovka) nema trvalu napln oleja, a preto nieje nutne ho zahrievat na urcitu minimalnu teplotu lebo tam nieje ziadny olej ktory by bol prilis husty a nemazal dostatocne motor.olej je vmiesany v benzine, a maze hned ako ma, aj ked je motor este studeny.samozrejme to nieje dovod tocit studeny motor, ale ked vyrobca napise ze sa motor nema zahrievat(2T), a 4T motor sa ma aspon trosku, tak tam ten olej asi bude hrat nejaku ulohu, ze preco ho nevitacat studeny.samozrejme ze svoju ulohu tu plny aj tepelna roztiaznost, ale podla mna je to hlavne koli oleju. |
nechem byt múdri ale aj dlho na sytiči nieje dobré kvôli bohatej zmesi |
ten s tymi cislami ma pravdu, zbytocne bohata zmes sice dobre motor chladi ale zotiera olejovy film z valcuuu |
sak si dajme na moto elektromotor, a tem mozes bombovat na max aj v -50 |
Motorové oleje pre mokré spojky nemajú detergenty znižovania trenia a optimálnu viskozitu dosahujú až pri prevádzkovej teplote tj.cca 70-80C .Na voľnobehu motor prekonáva len trenie pohyblivých častí takže nie je zaťažovaný tak ako pri okamžitej jazde.A neviem či majú motorky pretlakový olejový ventil.Zohrievam. |
egres, pri tak velkom rozpati otacok, bez toho by to nebolo mozne, teda bez ventilu |
jogcar: Zase som múdrejší dík.Tak ak má motorka tento ventil tak je potom viac ako jasné že by sa mala zohriať alebo sa mýlim? |
egres myslim ze detergenty znizovania trenia v nejakej "mensej" miere mat musia aj oleje pre motorky z mokrou spojkou... ale samozrejme v rozhodne nizsej miere ako pre oleje pre motorky zo suchou spojkou |
raptor: Nesmú obsahovať lebo by ti nešla spojka alebo postupne by sa zničila. |
egres, pretlakovy ventil prepusti iba ak tlak oleja presiahne max tlak, a prepusti ho do vane spat, kedze motor musi byt mazany vsade vo velkom rozpati otacok tak musi dosahovat dostatocny tlak uz nieco kolo 1000ot-1. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (05.08.2009 15:34) |
to s tou mokrou spojkou mi je samozrejme jasne.. ale ved v podstate olej sam o sebe je tam koli znizovaniu trenia |
egres, zohrievaj ja ti to neberem, ved ked je tepla je najlepsia |
Zaujímavé. Doteraz som sa mylne domnieval, že pri voľnobežných otáčkach je tlak oleja najnižší a preto aj najhoršie premastí motor... |
premyslam ci tu moju moto nebudem na noc zakryvat dekou - ako kone v stajni ked uz ich ma tych 150 ci kolko .... bo ked tolko koni prechladne ... po prdeli front (aby som bol slusny ) |
Vadim: Ak sa nemýlim tak teplotou viskozita klesá a tlakom stúpa.Čiže ak má olej vyššiu teplotu pri nižšom tlaku tak má olej lepšiu viskozitu ako opačne.Čím nižšia viskozita oleja tým menšie trenie v kvapaline a tým lepší olejový film.Mne z toho vychádza najskôr pri nízkom tlaku/otáčky motora/ zohriať olej a až je viskozita nízka tak môžem zvyšovať tlak v oleji. |
Ja tiez zohrievam. Na mieste asi 1-2 minutky (zapnem prilbu, nasadim rukavice, vytlacim na ulicu) a potom pomalicky idem asi 1 km. Plna palba az ked naskoci cca. 80 a viac. Dovtedy pianko. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Sonny (05.08.2009 16:56) |
otec mi povedal ze nalepsie sa motor zahreje pri vlaznej, pomalej jazde. pri volnobeznych otackach sa motor zevraj zahrieva dlhsie, takze bude bezat mimo prevadzkovej teploty dlhsie. |
Tak neviem, neviem... som si myslel, ze tu niektori viacej rozumia k motorkam (autam)... ako aj Vadim pisal, milo ste ma prekvapili... |
Hlavne mam na mysli motorky bez vstreku a nie vodou chladene.Pre tieto druhy motorov je dobre naštartovať a vyraziť nie to zahrievať na mieste a hlavne dlhšiu dobu kôli chladeniu!!!Samozrejme mam na mysli kludnu jazdu.Vzduchom chladene motori su nachylnejšie ak sa motorka rano naštratuje a nehava sa na mieste zahrievať Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (05.08.2009 17:45) |
gabo1985-nie minut ale sekund lebo na volnobehu sa studeny motor zohrieva dlhsie ako pri pomalej setrnej jazde a teda cas kedy sa viac opotrebovava je kratsi |
Ja v podstate robím iba to čo som tu už čítal, nakopnem motorku a zatial sa zapnem a nahodím prilbu...odhadujem tak 1-2 minúty...a ide sa velmi kludne ďalej. |
Zohriať motorku alebo akýkoľvek stroj treba vždy, pretože optimálne podmienky práce stroja sú pri určitej, čiže prevádzkovej teplote. Je to z dôvodu mazania a vymedzenia vôlí. Olej ma určitý interval teplôt, pri ktorých najlepšie vytvára mazací film. A vymedzenie vôlí preto, lebo existujú v motore aj súčiastky, ktoré sú vo vzájomnom kontakte a sú z rôznych materiálov a teda majú rôznu teplotnú rozťažnosť. Čiže zas iba v určitom intervale teplôt majú napríklad dostatočnú tesnosť. A motorka alebo auto by sa mali zahrievať pri pomalej jazde a nízkych otáčkach lebo motor sa zahreje skôr pod určitou záťažou ako len na voľnobeh a zároveň sa zahrejú aj ostatné pohybujúce sa časti ako ložiská v kolesách alebo napríklad prevodovka na aute. |
olejove cerpadlo dava v podstate po uz volnobeznych otackach skoro konstatny tlak, ak by tlak rastol linearne s otackami, tak to by nedochadzalo k mazaniu, ale k speneniu oleja ako pri naftovej tryske. |
treba preto aby neumrel bezi vo vyssich ot ako auto a zaslusi si viac starostlivosti lebo ju milujes takze nastartovat zapnut prilbu rukavice a sadas a ides do 3000ot spokojne 1tka 2ka hrejes gumy kyves sa ako chuj vsetci cumia no a ked uz je tam 74stupne zacinas jej lasovat prve zatacky pomaly no a pritvrdujes az dokial ta nezhodi |
ja necham zohriat zhruba na 60 a pak hura goooo .... |
Predpokladam ze kedze mate teplomer, mate stroje chladene vodou. kedze chladiaca kvapalina uz ma tych 60-70 stupnov, kolko asi musia mat komponenty ktore ta voda chladi? urcite ovela viac, nakolko dochadza k prestupu tepla. |
Vadim: nedomnieval si sa mylne, zabudas na teplotu oleja |
co takto verit manualu? a v mojom sa pise ... pre dosiahnutie co najvacsej zivotnosti motora ho vzdy pred jazdou nechajte zahriat, ak je motor studeny, nikdy prudko neakcelerujte ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil krilo (05.08.2009 21:42) |
martanx: pravdu mas... Pre tyh co cakaju, kym zahreju motor, tak skuste v zime zohriat TDI na mieste na prevadzkovu teplotu ... Ja mam Passata a nedockal by som sa asi nikdy ... Ale prejdes 3-5 km a si tam, kde chces byt. |
bakumulator: ono bude asi aj nejaky ten rozdiel v motorkach a motoroch |
Jasne, rozdiely su, ale princip je ten isty... U mna v manuali je tiez, ze ju treba zohriat, ale o sposobe tam nie je nic... preto zohrievam jazdou. |
Sony: To platí pre plyny že tlak je zanedbateľná veličina.Pri tekutinách je dôležitý aj tlak. |
my sme sa v skole ucili ze pri teplote motora pod 60°C dochadza o 90% vyzsiemu mechanickemu opotrebeniu tak preto. |
temný: A čo zaťaženie studeného motora?Nie je lepšie zohrievať chodom motora bez záťaže? |
zohrievat ... bez zataze |
vymennik tepla voda-olej jednoznacne vyriesi nerovnomerne zohriatie motora, a zvlast na moto kde je voda po minute chodu na uz tepla, a olej este nevykazuje ziadne znamky ohriatia.( XT 660 Tenere). |
nie som odbornik, ale myslim si ze moderne vodou chladene a vstrekovanim vybavene motory, ci uz moto alebo auto, netrba zahrivat na mieste ale kludnou jazdou... |
"...ci uz moto alebo auto, netrba zahrivat na mieste ale kludnou jazdou..." |
Zaujímalo by ma koľko dolievajú oleja od výmeny po výmenu " zohrievači na mieste" a " jazdou". |
doteraz som vzdy zohrieval an mieste, a moto mi nikdy nezozrala ani kvapku oleja |
Co je to dolievanie oleja? |
Ja som "zohrievač na mieste" a nedolievam olej od výmeny po výmenu ani na moto ani na aute... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pedro77 (06.08.2009 10:53) |
ja mam radovy 4 valec 750 a kludna jazda u mna je do 3000 ot, vidis v tom nejaky problem? aj to uz idem 80... |
Bruno75: A prečo asi studený motor viacej dymí?A hlavne keď ide na vyššie otáčky? Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (06.08.2009 11:05) |
egres mal by si to upresnit lebo nemozes porovnavat spotrebu oleja u vodnikov a u vzduchacov |
Som presvedčený o tom, že motocyklové motory sú konštruované pre prácu pri zaťažení, nie pri voľnobehu. |
Zabudol som, zahrievam na sytici asi 30 sekund aby to vladalo udrzat volnobezne otacky a nezdochlo mi to... dalej uz len kludnou jazdou |
Je na to aj iný spôsob. Poprosiť manželku, aby každý večer v rámci rodinného folklóru muža pochválila - aký je múdry, šikovný, svedomitý, starostlivý, pekný... Potom nemusí na verejnosti stvárať psie kusy na potvrdenie si toho istého... |
No jo, ale žiadna manželka ti nevysvetlí, prečo poniektorí občania prešľapujú na mieste pri svojich naštartovaných motorkách. To sa dozvieš len na motoride. |
summa summarum - tato tema nie je o zohrievani motora ale o presvedceni |
obcania ktori preslapovat chcu tak preslapovat budu a nepomoze im v tom ziaden motoradca z ludu ktoremu sa motorka (rozumej honda) nezadrie ani ked z vodnika urobi vzduchaca |
Raptor-ale musíš uznať že nahadzovať vie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Slon (06.08.2009 11:53) |
Vsetci ste uplne vedla. |
diwi....neboj sa, ja sem pistu, kruzku a valcu videl aj bez autoskoly plnu rit...vim o cem vypravjam... Upravené 1 krát. Naposledy upravil kralik (06.08.2009 12:59) |
a pre rapida.... som to hovoril vseobecne o loziskach, myslis, ze sa zehriva len pist s valcem??? |
teraz som z vas v pomykove: ja mam vyhrievanu garaz cize ja uz ked moto vytlacim von, mam ju taku predohriatu tak neviem, ci mam este zohrievat alebo uz nie, aby sa mi to zase neprehrialo Upravené 1 krát. Naposledy upravil Allain (06.08.2009 13:36) |
Allain: Vyhrievanu garaz nemas asi na 70°C a viac, ci? Takze aj svoj motor musis setrit na zaciatku. |
miloszx9r: Ja som skôr zástanca osvedčených technických riešení.Asi pre to, že ku každému dúchadlu alebo kompresoru a k elektromotoru nad 25kW ktoré dávame do prevádzky montujeme aj " softštartér". |
allain pevne verim ze to s tou vyhrievanou garazou nebol dvojzmysel |
egres2 - vzdy ta rad citam aj ked niekedy to beries velmi vazne , P.S.2 celkom nerozumiem ale podstatne je ze ty mas v tom jasno |
miloszx9r: To len tak vyzerá že všetko beriem vážne. P.S2: Znamená že sa nepotrebujem združovať ani zoskupovať. |
miloszx9r: takze to znamena, ze kto nezehriva, poradne nemaze a kto nemaze, ten nejede |
tac tac Upravené 1 krát. Naposledy upravil milosZX9R (06.08.2009 15:19) |
šak to, ja vam chcem len dobre, aby ste to nezadreli, lebo to budete mat az moc horuce Upravené 1 krát. Naposledy upravil Allain (06.08.2009 15:20) |
jo ta pohotovost je trefna... no ale tak to sa musi davat bacha na vysoke otacky |
allain tu v bratislave sa tomu hovori radiator? lebo u nas sa v tomto pripade radiacia nahradzuje vibraciami |
do prcic !!!! jake "rodinkarstvo" tu bezi na Motoride .... normalne ze MAFIA |
ale zato ty mas krajší zadok braček, všetci chlapci sa za tebou otáčajú |
to s tym krajsim zadkom neviem posudit ale fakt je ten ze tym chlapskym sa celulitida vyhyba |
zas ked si to tak zoberies tak od zaciatku to bolo o hovne ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil milosZX9R (06.08.2009 16:34) |
sak staci moto nechat bezat v kuse ako na sibiri, a nieje problem ci zahrievat alebo nie |
miloszx9r...sorry...kebych to vjedel, tak to necham tak...sak sranda |
Vadim co mas vela oleja na sklade a potrebujes sa ho zbavit?Menis znacku? |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 212842 | Včera: 217704