Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravým páni. |
3 fazovy usmernovac .. easy way .. parametre podla potreby a vyrobcu a to je horsie |
Predstavu by som mal asi 20-25 Ampérový a ........ Počul som že sa to tu uš rozoberalo, ale jedna starká povedala.... |
Základné údaje o altíku |
Vdaka, aj ked by som si ho račej zostojil sám. človeka to viac hreje naduši. |
a hlavne v penazenke. ved v podstate podla mna tam nic nieje. potrebujes to usmernit(trojfazovym mostikom), ak sa napatie zvatsi( to najskor zisti nejaky komparator) tak sa otvory tyristor a skratuje vinutie alternatora(diody v mostiku zabrania skratu napatia z baterie, a tym zniceniu tyristorov skratovym prudom baterie).nic zlozite, ale hlavny problem je navrhnut to tak aby to neodpieklo alternator!!! |
jano: alebo aj takto sa to da, ale nebol som daleko od principu na akom to pracuje. |
Alternator by to nemalo odpiect, ten sa tak ci tak regulatorom skratuje. Tak ze by mal byt na skrat zvyknuty a nic horsie ako skrat sa jednemu ubohemu zdroju prudu nemoze stat Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jano (05.08.2009 19:58) |
ved hej, ale obvod na sledovanie hladiny napatia som myslel trosku iny v podobe IO, no ale v jednoduchosti je krasa, a kde nic nieje, tam sa nic nepokazi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ARPAD (05.08.2009 20:17) |
Diky RUKY BOZKAVAM, hladam a dopracoval som sa zatial k usmernovažu...... a snažím sa to poliepať niajako. Upravené 1 krát. Naposledy upravil michal7119 (05.08.2009 20:29) |
No diky us som použil metódu: Oko neni p..a, oko vidí , dokonca tomu aj chápem. |
ja osobne by som to riesil asi tak: najprv by som to usmernil a nabijal tym kondenzator, a nasledne pomocou PWM step-down regulatora pustal do elektrickych obvodov moto.vyhod by to malo hned niekolko: nezatazovanie alternatora skratom, skoro ziadne vyvijane teplo, vissia ucinnost, a vissia zivotnost. |
A keby som použil 3 fázový usmernovač a nacápal zaň stabilizátor 7915 (podobný slávnej 7912) - ale na výstupe stabilizátora a usmernovača by som mal stále 15V - stále dobíjanie...... Len tie ampére chýbarú... Upravené 1 krát. Naposledy upravil michal7119 (05.08.2009 23:09) |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil michal7119 (05.08.2009 23:29) |
klasickym linearnim regulatorom je to nemozne, jednak koli pomerne vysokemu napatiu na vstupe stabilizatora,koli malemu prudu stabilizatora, a koli obrovskemu teplu vznikajucemu na stabilizatore.jedina moznost je PWM step-down regulator(znizujuci regulator z pulzne sirkovov modulaciou). ale navrhnut takyto regulator je dost zlozite, tak ak nemas skusenosti zo spinanimy zdrojmi, tak radsej urob origo regulator podla tej schemy. |
Vdaka páni, dúfam že o 2roky si poviem, že to stále dobíjať.... |
michal 7119: stabilizatory rady 79xx su urcene na stabilizaciu zaporneho napatia, na kladne sa pouzivaju 78xx. to len tak ak by si chcel nieco robit, nech neurobis chybu |
s PWM by to bolo naozaj zaujimave, dobry napad, mna by to nenapadlo no vyvoju som sa nikdy nevenoval , |
cez 25V?, na prazdno pri vysokych otackach da hravo aj 100V, a este ked ho usmernis, to by ten tranzistor brutalne topil.ale da sa aj linearne stabilizovat ako hovoris, len to obrovske teplo.koniec koncov aj tie origo topia ako blbe. |
ja to mozne, nemeral som nojak podctivo a bol to stary Rotax KTM..... |
Vdaka, zase viem dačo nové. |
existuje aj trojfazovy diodovy mostik, a ma oznacenie: B380C35000x3. jeto trojfazovy mostik z fastonmy v hlinikovom puzdre. jeho zakladne parametre su U-420V, I-35A, no a mas to v jednom puzdre ktore staci priskrutkovat na chladic(v strede mostika je diera na skrutku).problem je ze sa tazko zhana, a ani ujo google velmi nechce pomoct. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ARPAD (06.08.2009 19:33) |
Arpad - Ze preco ta druhovyroba je taka draha ? Tak si to skus, a zistis ze to nieje len o diodach a tranzistoroch. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Miki2t (06.08.2009 22:21) |
Vdaka, pozeral som ceny a zmestim sa do 1200 Sk, A otázočka ešte, môže byt na jednom chladiči diody+tyristori? |
Trojfazovy diodovy mostik: |
michal7119 - nelze |
Miki2t - Vdaka vážim si to. Ja som od ZM takže do Levíc to je na skok. Ak budeš mať chvílku čas, daj vedieť a ja rád dobehnem. Dobrá rada sa vždy hodí. |
michal7119> naviem kde to chces kupovat (1200SK), ja som pozrel ceny v www.gme.sk a na zakladne veci potrebujem do 10 - 15Ecok maximalne aj s izolacnymi podlozkami a dalsimi prkotinami (zenerka, tranzistor ...) |
elegantne regulovat sa da pomocou budiaceho prudu do rotora alternatora (ak nie su pouzite permanentne magnety).. vo vseobecnosti neodporucam taketo nieco stavat cloveku, co si to nevie navrhnut ani elektricky (ze michal7119), pretoze su tam extremne konstrukcne poziadavky na odolnost voci vode a vibraciam.. skus radsej pohladat na nete univerzalne reglery, myslim, ze nejaka ceska firma ich robi |
Včetko aš po chladič bude zaliate v silikúne, Dám aj aktívny chladič. Us som dačo naskladal, (aj ked sa elektronike nevenujem poriadne) ale dakujem za upozornenie. Urcite ste rozumnejší v obore a vaše radi mi pomohli na nezaplatenie, Ale suciastky sú objednené (najlacnejší velkosklad www.sos.sk) vsetko vyšlo 25E a najdraksie boli chladiče a zajtra sú doma. |
Viacej by sa to hodilo zaliat www.gme.sk/sk/index.php?product=749-087 , ale toho by si malo minul a vela by zostalo nevyuziteho, pravdepodobne. |
Ja používam polyuretánovú zalievaciu hmotu. A spokojnosť. Nakupujem od VUKI |
Páni dakujem, regle, ide, je namontovaný, čije len vyzerá ako malý radiátor aj ked malý nieje . Zalial som ho montážnou penou a silikónom, Keby ste to videli sa smejete škoda že sem neviem hodiť fotky A ak uvidíte škaredé BMW F650 s radiatorom pod svetlom, priznajte sa če ste to vy Miki2t, Jano, Jawa, arpad,matobaf, a máte u mna piso . Vdaka... |
U regulatora to zalievanie nieje az take kriticke. Ide hlavne o vodeodolnost. Odolnost voci vybraciam je podstatna ked mas vecsie suciastky. Napr moje regulatory som testoval aj bez zaliatia a nezbadal som ziadne problemy, obsahovali jedine TO220tky ostatne bolo v smd. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 69847 | Včera: 218726