Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravim. Tu je myslienka: |
Máš pravdu s podtlakmi . |
Diky Marek. By ma zaujimalo, ako postupujes - zmenis bohatost a nasledne kolko jazdis do kontroly farby sviecky? |
Skrutku bohatosti zmesi zatočíš na doraz a zapíšeš si na koľko otáčok bola zatočená-u mňa podľa manuálu 2 otáčky. |
Mám dotaz. Keď doťahujem skrutky vzdušníkov tak je zmes bohatšia na benzín a chudobnejšia na vzduch? A keď povolujem tak naopak? Napr. mám zasadzené sviečky a vzdušníky nastavené na 3 otáčky tak mám skúsiť povoliť o otáčku alebo dotiahnuť aby bola zmes bohatšia na vzduch? Díky |
Nikto nevie? Všetci máte vstreky? |
u mna konkretne - keihin karburatory - sa vola ten srobik pilot air screw a povolovanim, vysrobovanim sa zmes ochudobnuje, kedze povolenim sa dostava viac vzduchu |
Geofrey.. tvoj usudok je spravny.. ja len doplnim... |
Tu sviečku na pozeranie do valca mam vola sa to Colortune ale nejak mi to nepomohlo točil som vprevo-vlavo ale nejak sa mi ta farba nemenila. Sviečky mám čierne obe rovnako. Mal som vzdušník nastavený na 2 otáčky-vraj také je základné nastavenie. Ale pri otáčkach do 3 tisíc to trhalo, pri väčších už nie. Tak som usúdil, že tam dobre nejde iskra pre to zasadzenie sviečok tak som to nastavil na 3 1/2 otáčky aby bola zmes chudobnejšia. Ešte som to nebol prebehnúť čo to bude robiť. Keby to naďalej zanášalo sviečky tak tam skúsim dať o stupeň teplejšiu sviečku aby mala lepšiu samočistiacu schopnosť. |
Colortune mam, funguje to.. overilo sa mi ale nepouzit to kukatko, ale nastavovat za uplnej tmy.. takze podla farieb: zlta - prilis bohata, biela (svetlo modra) - chudobna, syto modra (ako horna lista vo windowsoch) - spravna.. |
Biker - aký vzdušník? |
"Predpokladam, ze bohatost zmesi pri synchronizovani podtlakov karburatorov nie je ovplyvnena " |
marek750: myslim ze otazka bola, co sa stane so zmesou ak sa povoli/pritiahne srob.. nie vsade to je tak ako na tvojej moto: "Pridáš na 3a pol a budeš mať veľa benzínu".. ja ked "pridam" z 3 na 3.5, tak zmes sa ochudobni - viac vzduchu, takze najprv treba zistit, aky tam je karburator a ci srobom bohatosti pustas benzin (ako u teba) alebo vzduch (ako u mna) |
Karol1, ja si dovolim zase trochu nesuhlasit s tebou.... aj ked to co pises na zaver ma svoju logiku.. |
karol 1: preco by sa zmenou uhla natocenia klapky zmenila bohatost zmesi? |
Dazdo on má TDM 850 a to je na 90% XTZ Supertenéré ktorú som mal 11 rokov. Ešte aj servisný manuál majú spoločný |
marek750: takze v jeho pripade plati: povolis=obohatis, pritiahnes=ochudobnis |
No filter vzduchu je tam nový. Volal som do servisu a tam mi tvrdil že povolením sa vzduch pridáva. Takže základné nastavenie je 2 otáčky a pri 3 1/2 by mala byť zmes chudobnejšia-bohatšia na vzduch. Vymenil som aj NGK sviečky za o 2 čísla teplejšie aby mali lepšiu samočistiacu schopnosť, keďže tie predpísané boli stále zasadzené. Uvidím čo to časom urobí. |
demo: |
demo: |
V ľavo zlá sviečka v pravo dobrá Upravené 1 krát. Naposledy upravil hrac (25.06.2010 16:25) |
Tak moja bola presne ako ta vľavo. Teraz som dnes behal s tými o 2 stupne teplejšími sviečkami a úplne iná motorka. Krásne ide odspodu. Len budem musieť pozrieť akú majú farbu aby tam teraz nebola moc chudobná zmes keď som šupol ten vzduch na 3 1/2 otáčky. |
egri, ked napojim hadicky s tlakomermi, tak jemnou regulaciou klapiek menim prave tlak, resp podtlak..a aj tak ten podtlak pulzuje....takze v podstate nie je rovnaky nikdy.. |
demo: no, popisujes dva pripady: |
dazdo , nepopieram ze to tak moze byt.... |
demo: |
Ak by bol niekto z BA alebo okolia ochotny pozicat alebo predat colortune 10mm budem povdacny. Pripadne mam budiky na karbiky ak by niekto potreboval s nastavenim pomozem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil freebiker (28.06.2010 22:18) |
freebiker: sory, moja je 12mm Upravené 2 krát. Naposledy upravil dazdo (29.06.2010 0:19) |
nejak to nechce zobrat, zvysok textu, som sa trapil zbytocne Upravené 2 krát. Naposledy upravil dazdo (29.06.2010 0:21) |
... Upravené 2 krát. Naposledy upravil dazdo (29.06.2010 0:23) |
|
tlak vzduchu v difuzore zavisi od rychlosti jeho prudenia a CV karburator znamena "constant velocity" (www.harley-performance.com/cv-carburetor.html), cize supatko udrzuje konstantnu rychlost prudenia=konstantny tlak v difuzore, ale: Upravené 2 krát. Naposledy upravil dazdo (29.06.2010 14:02) |
dazdo: |
nenastavuje pilot screw len zmes pre volnobeh? ved pod zatazou uz davkuje benzin ihla a vzduch skrtiaca klapka na zaklade podtlaku. |
pilot screw by mal regulovať bohatosť do 1/3 otočenia plynu potom už ihla s hlavnou tryskou |
chlapi nic v zlom ,ale viete si predstavit kolko ma teraz kazdy motoservis roboty. |
dazdo, tvrdis si stale svoje ale precitaj si este raz co som pisal vyssie..mas pravdu , tlak klesne, ale ten tlak ktroy klesne je NAD membranou a pod memebranou je naporovy tlak z takeho extra kanalika, ktory je vyvedeny v proti smere prudeniy vzduchu a smerom k nasavaniu . |
egres2: ti neviem, ak ostane vsetko tak ako bolo a iba klesne rychlost prudenia, tak by mal klesnut aj objemovy prietok (ktory je rychlost x prierez x cas) |
dazdio to co tvrdis nema logiku.... |
nie supatko, ale skrtiaca klapka riadi vykon, ja som pisal o situacii, ked klapka aj vsetko ostatne je nemenne, iba sa odstrani filter.. co tvrdim je, ze supatko dorovnava prechodove javy, ked prudko otocis plynom, zjemnuje chod motora.. a tento system musi mat uz z principu ZAPORNU spatnu vazbu, inak by supatko cvakalo hore-dolu..cize na mozny zvyseny prietok zmesi reaguje privretim kanala, ina vec je ked jazdec zmeni polohu skrtiacej klapky, vtedy sa otvara aj supatko |
ja mam zas opacny problm na BAndite 600 2003. Odkedy mi nastavil karburator a ventily, tak mam chudobnu zmes, na karburatoroch je len pilotscrew na volnobeh, hlavne ihly nemaju drazky, tak sa neda nimi hybat, pomohla by ina sviecka ? teraz mam NGK CR9EK |
Uz budem strucny: |
iba synchronizaciu, podtlaky ze vraj robil a ventily. Da sa vobec na tom karburatore rozladit nieco, bez njakeho vacsieho zasahu ? ihla zaerezy nema, cim sa nastavuje zmes pocas jazdy ? vyskou hladiny ? ako sa nastavuje ? nevsimol som si tam nic take neni Upravené 2 krát. Naposledy upravil robin282 (18.08.2015 11:28) |
Hladinu bez vyraznej rozborky karburatorov, alebo ich demontaze nezmenis. Zvonku ide v podstate sahat iba do pilot screw-u a po demontazi deklov este do ihly. Ak boli ventile velmi vyrazne rozhodene, je mozne, ze zmes potrebovala upravit, zvlast ak na pilot screwoch uz neboli capicky, t.j. do nich niekto sahal. |
ako nastavim hladinu? kde mert tych 17mm ? je tam len pliesok na ztvorenie ventilu pre privod benzin do komory |
to, kde sa to mera zalezi od vyrobcu karburatorov. u mikuni sa obvykle mera najvacsia vzdialenost dna plavaku od roviny kam dosada dekel plavakovej komory, co in turn znamena, ze rovina v ktorej je plavak zlepeny ma byt rovnobezna s rovinou dna telesa karbu. u keihinu si to uz nepamatam. |
Na spodu kazdeho karburatora mas skrutku, ktorou nastavujes bohatost na kazdom jednom karburatore zvlast. |
Re: novyAmater: hej, len to je volnobezna zmes, ci? |
hmm... no to veru hej a pri cca 1/8 plynu. |
Pozri obrázok Upravené 2 krát. Naposledy upravil robin282 (20.08.2015 18:52) |
aby som vyhovel prosbe pýtajúceho sa. Upravené 1 krát. Naposledy upravil hlad (20.08.2015 23:36) |
farbu sviečky máš v poriadku, u štvortaktu ktorý nežerie olej a behá na kvalitné palivo , je prípustný svetlý izolátor sviečky. U dvojtaktu so soptrebou oleja je normálna farba hnedá. |
meral som to tiez tak, pomeral som vysku plavakov v momente ked zatvorili ihlovy ventil, mali vsetky rovnako cca 17mm, tak som to dal na motorku, moorka ide pekne, a tiez ma napadlo skontrolovat vysku hladiny aj tou hadickou tak na strane pri valcoch je presne po hranu plavakovej komory, cize plny a na druhej strane, je trosku menej, nakolko su karburatory naklonene |
naklon karburatorov na to nemoze mat vplyv, pretoze ihla je v ose karburatora (prave preto, aby na to naklon vplyv nemal). hladina musi byt u vsetkych rovnaka, pokial su v racku. |
Re: ventYl: myslel som vhladinu v jednom karburatore. karburator je nakloneny, vyssie je airbox a nizsi strana je pri valci, je sikmo.... |
jaj, no meranie voci hrane karbu ma zmysel len na porovnanie, ci je v kazdom karbe rovnako. absolutna vyska sa meria inym sposobom. naklonenie karbu pri tom nehra ziadnu rolu. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 29954 | Včera: 159847