Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
čital a počul som kopec názorov na to, kedy použiť medziplyn - rád by som si preto vypočul vaše názory. ja osobne ho nepoužívam, snažím sa prereďovať (podraďovať) v správnych otáčkach Upravené 1 krát. Naposledy upravil drak (12.04.2006 9:43) |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil Marekcross (04.11.2006 19:05) |
Keď radíš dolu a uberieš plyn tak máš vždy nižšie otáčky motora ako prevodovky.Pridaním plynu zvýšiš otáčky motora približne na otáčky prevodovky a motor nedostane brzdu. |
Na chopri, ktory si buble stale v pomerne nizkych otackach to mas jedno. Teda - medziplyn vacsinou nepotrebujes. |
Prevodovka na motorke nema synchrony, radi sa sekvencne natvrdo cez zuby takze ak prevodovka nieje spravne odstupnovana lepsie je radit s medziplynom, opravte ma ak sa mylim, sam som zvedavy... |
pri podradovani staci pomalsie pustat spojku a nema problema. |
... dost casto to robim aj ked idem v meste a pomaly, ak ma pila dobry zvuk tak to zaregistruju aj ostatni vodici. Ked ma uz tipek nevidi tak nech aspon pocuje a potom sa zacne aj do spetakov obzerat a hned je mensia sanca ze ma o par metrov dalej zotrie. A mne to tiez dobre robi na usi taky zvuk |
ja ho pouzivam aj pri radeni hore, ked prudko pridavam, zrychli rychlejsie |
ingvv: By si sa divil co narobi na choppri velky objem a kardan. Ja davam medziplyn ked idem z trojky do dvojky... |
Pri radeni dolu davam mierny medziplyn vzdy. Je to zvyk - najst tie spravne otacky. |
ja davam medziplyn ked stojim na krizovatke |
no myslel som ze davat medziplyn je automaticke - ako stlacat spojku ale vidim, ze kolko ludi, tolko chuti. Ja davam medziplyn aj na aute, len na motorke je to trosku tazsie vystihnut okamih, pretoze motor je velmi ostry a rychlo spadnu. Ale ked sa to naucis dobre, je to prospesne aj pre motor a prevodovku. |
Pri podradovani davam tiez mierny medziplyn, spravne by sa malo radit s medziplynom....zalezi aj dost na masine.... |
rowl: Verim, avsak najvacsi chopper, na ktorom som sedel a jazdil bolo Virago 535. (Sedel a nejazdil - Wild Star 1600.) |
Ja takisto pri podradovaní davam medziplyn a rychlosti pekne zapadaju ,doporučujem pri športovejšich mašinkách a cestakoch |
na autach je to zvyk z minulosti vid karol a vadim - teraz uz na osob. autach davat medziplyn je hovadina (synchronizacia) a na motorke to musis citit, ze pri svojom style jazdy ci si to motorka pyta alebo nie. Ked ti rychlosti pri podradovani krasne zapadaju pri celom pasme otacok tak nema zmysel vyrovnavat otacky medziplynom. |
Ked davate ten medziplyn stlacate aj na dva krat spojku???? , lebo inak to okrem zvukoveho efektu nema vobec ziadny vyznam. |
Diskusia skoro ako: "ci je dolezite mat pri misionarskej polohe zohnuty palec na nohe, alebo nie". Upravené 1 krát. Naposledy upravil krokodyl (13.04.2006 9:46) |
Pri podraďovaní dávam malý medziplyn aj ja, rýchlosť tam omnoho lepšie zapadne a |
Bacaono - a akoze kedy by som mal druhykrat pustit spojku??? Ci myslis, ze medzi rychlostami mam zakazdym neutral, ako na aute? Asi celkom dobre nechapes rozdiel medzi prevodovkou v aute a na masine. |
Richie: na motorke si mozes urobit neutral medzi kazdou rychlostou. Staci vybrusit viac zazezov do aretacneho mechanizmu radenia rychlosti. Upravené 2 krát. Naposledy upravil bacaono (13.04.2006 16:17) |
Tak teraz som z toho uz uplny debil. Bacaonova definicia medziplynu sa mi zda logicka. Moja motorka si nic take nepyta, takze neviem. To prisposobenie otacok motora a prevodovky nie je len pocit? Nie je to v skutocnosti len tak, ze ak pouzijes "medziplyn" pri podradovani akurat neskor zaradis nizsi rychlostny stupen a tym sa ti otacky viac vyrovnavaju? Nema ten isty efekt dlhsie podrzana spojka (alebo pomalsie pustanie spojky)? |
Predstavu mas pomerne jasnu, len este dostuduj konstrukciu spojky na motorke. Motorka nema suchu spojku, a ta v oleji "celkom slusne lepi", aj ked je vymacknuta. Ked sa vam niekedy naskytne prilezitost mat rozobranu spojku, skuste si ju vyskusat pretocit, ked je vymacknuta. (Staci aj v tedy, ked uz su z nej pruziny vonku, ale lamely este neboli odlepene od seba). V dalsom sa dopustim par nepresnosti (to len aby mudrlanti zas nehrali chytrych, ze nepisem presnu pravdu). |
krokodyl: Napísal si to úplne perfektne, len časť "Teda "medziplynom" prisposobujes otacky v prevodovke otackam "kolieska" , ktore bude zaradene." je trocha nezrozumiteľná. |
Re: bacaono : tak skus podradit na riadnej-vykonnej masine bez medziplynu. Keby som ja podradil bez bedziplynu, z 2 do 1 a vo vysokych otackach, dajme tmu z 7000 na 10000 tak mazde koleso hned v smyku. Vlastna skusenost. Neviem, mozno ma tvoj dominator antihopping. |
Ja som zatial nikdy nepouzil medziplyn pri podradovani. Jedine,ked som radil hore a aj to len ked som si daval sprint ako na aute,tak aj na moto (aj ked mam len JAWA350). |
tolko kecov okolo toho , medziplyn nepouzivam , rvem to tam bez spojky |
krokodyl: priznavam ze na specificke vlastnosti mokrej spojky som trocha pozabudol . Musim uznat ze to co pises ma nieco do seba. (velmi dlho som asi robil s kamionmi a podobnymi opachami. Moje teoreticke a prakticke znalosti su asi dost poznacene pracou z velkymi prevodovkami a suchymi spojkami. ) |
Ja jazdim večšinou na 3. a ta utiahne od 30-230kmh |
Zaujimava diskusia. |
ingvv: konšrukcia prevodovky a spojky je dobre vysvetlená na: www.motorkari.cz/index.php?show=00000003498... |
sak medziplyn sa na motorke da vobec pouzit? na aute sa pouziva tak ze mam napr.5ku spojka ndam neutral pustim spojku pridam stlacim spojku a az tak dam 4 ku nie? na motorke sa to neda lebo ked je stlacena spojka tak mi oddeluje motor od prevodou v prevodovke. napiste zaujalo ma to |
zeleno: Prave som to docital. Som TROSKU mudrejsi. Asi si to pojdem niekam mrknut rozobrate. (Svoju rozoberat nebudem ani bohovi!) |
to mi pride ako nemiestna otazka mladsieho nemeckeho poddostojnika v koncentracom tabore svojmu velitelovi :D |
ja spojku pouzivam max do 2 kvaltu, zbytok davam bez spojky, je to jednoduche trocha sa pritlaci na paku, uberem plyn a ono to tam samo skoci bez skripania prevodovky. co sa tyka radenia smerom dole ide to takisto. |
Tak ja davam medzi plyn ked podradujem ak nedavate tak to skodi prevodovke a este som nepocul kto ked zaraduje na vyssiu rychlost tak dava medzi plyn -- no ako mysli |
Krokodyl - nie, že by som nesúhlasil, ale sú aj napr. Ducati a ešte niektoré ďaĺšie značky, pre ktoré platia isté výnimky ohľadom konštrukcie spojky Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (28.08.2008 16:10) |
Si zober že chceš podradiť zo 4 do 3, na 4 máš 4000 na 3 pri téj istéj rýchlosti máš 5500. A tým že vytlačíš spojku otáčky ešte znížiš, a to je už velký rozdiel, preto jej treba pridať cez spojku (na približne podobné otáčky ako v našom prípade 5500). Vtedy máš ot. vyrovnané a nišší prevodový stupeň krásne zapadne. Ked to neurobíš, tak z prevodovky počuť škrípanie, to je ten velký rozdiel ot. |
tomo: ani moc nie ...........ale jasnee chape kazdy o co ide |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 78874 | Včera: 157999