Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
zdar, |
No myslím,že abnormálna vačka(má väčšie rozmery oproti originálu) na tvoju moto bude pomerne drahý špás-ak ju vôbec zoženieš,tak by som to riešil nejakým vypúzdrením uloženia pôvodnej vačky(predpokladám,že v hlave).Ak sa to samozrejme konštrukčne dá na tvojej moto. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Iron (02.07.2009 22:49) |
kua to je rada MZriderZA a ešte k tomu napíšem že v 100% stave. |
no takže som zohnal hlavu z TDM850 r.v 2001 a to je motor 4XT a tá má vačku 270 stupňov a moja čo je motor 3VD má 360 stupňov lebo od roku 1996 sa dávali s iným časovaním a ja sa chcem spýtať či je možne to bez problémov vymeniť a aj presne nastaviť, lebo motory sú úplne rovnaké len sa bojím že rysky alebo čo nebude pasovat |
Neda sa to kombinovat, v tych motoroch nechodia rovnako piesty, kluka ma tiez posun 270 a 360 stupnov. |
mno lenze on meni hlavu a nie ziadnu cast rozvodov a ani klukoveho mechanizmu, takze ked ma ta hlava identicke rozmery(parametre) a ma na rovnakych miestach kontrolne rysky na nastavenie tak by to malo pasnut. tot moj nazor |
no piesty chodia spolu sučasne pokial ja viem tak ako aj na 3VD čo je starší motor tak aj 4XT novší tiež mu ide sučasne motor, keby tak mohol napisat niekto kto sa v tom vyzná |
mno ja by som dal k sebe tie dve hlavy a ak su rovnake nemas co riesit lebo ako som uz povedal nemenis piesty ani ojnece ani kluku ani ...ani vackovku(ked tak za taku istu) |
no takto ono je to na 100% rovnake ja sa bojim že sa to nebude viediet nastavit lebo budu ine značky na alternatore alebo čo to sa bojím |
Prepac, neviem preco som myslel, ze beries hlavu aj s inymi vackami. |
pozri beries len druhy blok hlavy ne?? |
skus si presne naznacit polohu alternatora nejakym kontrolnym bodom v lahko identifikovatelnej polohe vacky, napr. pri smerovani vajca kolmo hore a potom tu novu hlavu zalozit rovnako pri tej istej polohe vacky a alternatora.. tych poloh nie je totiz nekonecno, ich pocet je definovany poctom zubov na hnanom ozubenom kolese vacky.. rozlisenie polohy sa nebude velmi list od asi 10stupnov, co je okom uz celkom dobre pozorovatelne.. |
no takto ja budem menit komplet hlavu aj vačkami ktoré su z 360 na 270 len to sa bojím že alternátor nebude mat značky presne a potom to nebude možne nastavit, ale ako dazdo písal možno sa to tak bude dat urobit |
este otazka: dufam ze nechces dat do novej (kupenej) hlavy staru povodnu vacku? Upravené 1 krát. Naposledy upravil dazdo (03.07.2009 21:57) |
no takto nová hlava sa ani nedá zohnat ale pude to z použitej TDM z roku 2001 a zostanu tam jej povodné vačky čo su už na nej zabehané |
Tak ze predsa to chces aj s tou druhou vackou. Nemozes to kombinovat - vacku z motora 270 stupnoveho na motor 360 stupnovy! Pise ze u teba chodia valce sucasne. Pozri manual k motoru 4TX na www.yamaha-tdm.cz/pomsoub/1996_service.pdf stranu 43 a uvidis, ze u toho motora valce nechodia sucasne, osi ich ojnic su pootocene o 270 stupnov. |
A na strane 175 alebo 4-53 mas klukovku este lepsie zobrazenu, kde vidno, ze valce nechodia spolu. |
no takže som zistil že sú to ojnice posunuté o 270 stupnov a vača by mala zostat povodná ale to neviem na 100% to potrebujem zistiť |
Ja uz neviem ako ti to inak jasnejsie mam napisat, ze tie 270 stupnove vackove hriadele v tvojom 360stupnovom motore nemozes pouzit. |
jo chápem ja som bol v tom že tie motory maju len iné klukové hriadele vačky zostávaju rovnake |
no takže viem zohnat hlavu z tej novšej verzie za 1000-ku a rozmýšlam že by som to urobil tak že by som nechal zbrusit z tej vačky tam kde sa do derie a potom by som ju dal do tej novej hlavy, dalo by sa to lebo tej vačke nič inšie nieje a druhá vačka je uplne v pohode |
pri menších opotrebebniach sa takýto problém dá krásne riešiť pomocou tvrdochrómu. Pretočiť otvor v hlave pre vačku , a na vačku naniesť tvrdochróm a obrúsiť podľa aktuálneho rozmeru diery. |
ak vies zohnat aj kluku z tej moto z ktorej mas hlavu, tak vymen aj tu, a mas po probleme |
arpad a zozenie aj kluku |
karol1 a ked to odfotím budeš to vediet zhodnotiť? |
karol1 aby som to leppšie vysvetlil ja nemám vydratú vačku ale to uloženie vačky je vydraté, ale je divné že mazanie funguje lebo to skušal |
93842 hlboko sa ti ospravedlnujem sa blbost co som napisal .prímy moje ospravedlnenie a žime v miery az kym nas smrt nerozdelí |
v pohode, na tú motorku nedám dopustit a opravím ju aj keby mi mali ladvinu vyoperovat |
podľa fotky .. no možno . Proste ak dobre chápem , tak je vydratá hlava tam , kde v nej beží vačka. Pri nadmernej vôli môže dotekať olej do uloženia , ale pre správnu funkčnosť klzného ložiska nesmie v ňom byť nadmerná vôla . Pri veľkej vôli nedokáže olej spoľahlivo od seba oddeliť klzné plochy , nevytvorí dostatočný "vztlak"a miesto kvapalinového dochádza k medznému treniu , kedy sa povrchy dotýkajú. |
Pozri obrázok |
Ak som z toho všetkého dobre pochopil,ty máš vydretú hlavu a nie vačku,čiže tá vačka je bez chyby.Tak ak sú hlavy tých motorov úplne identické,tak nerieš časovanie vačky,ale prehoď vačku z toho tvojho pôvodného motora na tú nahradnú hlavu(a nie sú tie vačky náhodou rovnaké a rozdiel je napr. len v počte zubov kolieska vačky?).Kedysi na Škodovkách keď bolo v bloku vydraté uloženie vačky tak sa to mohlo riešiť vyfrézovaním dier uloženia vačky na väčší priemer a k tomu potom bola vačka(abnormálna) z väčšími priemermi ložísk. |
to sa nedá lebo bude potom malá vola u ventilov, ja ale chcem pre istotu dat aj tu vačku zrepasnút a dám ju do tej novej hlavy aby tam bola čo najmenšia vôla presne tak ako pisal karo1 aby to plavalo na oleji. ešte čakám na ss od karola1 či sa to bude dat, a ak povie že by sa to dalo tak sa skusím s ním dohodnut na oprave . a kolieska su identické aj hlava len tie vačky sú iné |
podľa obrázkov , vačka tiež nie je bez chyby. Viac už povie meradlo , ale osobne by som to tým tvrdochrómom riešil. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 255637 | Včera: 179477