Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Začiatkom októbra minulého roka som si všimol, že motor má vysoké voľnobežné otáčky. Nedali sa však znížiť a dôvodom bolo, že stále bežal sýtič. Dôvodov mohlo byť niekoľko - jedným z nich samozrejme aj nedostatok vody v systéme. Keďže však vo vyrovnávacej nádržke bola voda v norme a kontrolka vody sa správala normálne (pred naštartovaním zasvietila a zhasla), usúdil som, že chyba je v čidle. |
Nechápem celkom, čo má sytič a chladič spoločné |
Rogid: Čidlo sníma teplotu vody a podľa nej nastavuje bohatosť zmesi. Zjednodušene. |
Rogid sytic napr.pri striekackach je automaticky.Teda neovlada sa manualne(ziadna packa ani nic) .A ked nema cidlo dostatocnu teplotu na to aby ho vyplo tak ho nevypne a dava bohatsiu zmes. Vadim inak pocul som ze na tom tvojo copri davas na babe aj ss 600-vky.Alebo ze ti to niekde padlo a este sa motorka tocila ako bezal motor a bola zaradena rychlost.Co je na tom pravdy? |
VTX má rada Vadima... Upravené 1 krát. Naposledy upravil CB750 (20.06.2009 23:48) |
mihal mozno trosku offtopic ale BMW rada R az po modelovu radu 1150 a starsi model hayabusy su krasnym prikladom striekacky, ktore maju manualny sytic (packa ovladana rukou) |
Mihal: A to je problém dať 1800-vkou dol 600-vku? |
a nemas ukazovatel teploty vody?? (ze motor je stale studeny) |
raptor |
1.bol este studeny vzduch ked si sa vozil... |
Mozno ma okamenujete ale Honda je Honda |
Mihal: To potvrdenie potrebuješ iba na čopre značky HD. |
naco sa tu o tom bavite je to len mrhanie materilom na copre . mohlo bit ovela viac uzitocnejsich veci ako chopre |
Hm, zaujimave. Cize si pol roka jazdil bez chladiacej kvapaliny?? Nemohlo sa to stat len chvilu pred zistenim diery? |
@ Vadim: ešte si čekni kompresiu, abys vjedzel či sa to aj nejak odrazilo na opotrebení... inač je smutné že sa vytratí voda a v dnešní pretechnizovanej dobje to software neodhalí, napríklad nejakým porovnávaním teplot a podobne - coš je brnkačka zaraídit a natlačit do softu a ochrání to moto... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jura (21.06.2009 0:38) |
Jura: Akcelerácia ani maximálka sa nezmenila, ani olej to nežerie, tak asi je všetko OK. |
nemas nahodou aj chladic oleja? lebo ak ano tak to mohol uchladit aj ten. |
vyskusaj teda bez oleja co to spravi, ak prezije, skus jazdit bez benzinu, mozno to pojde |
cidlo by to malo mat, ale ako to ze signalizovalo stale studeny motor, kedze ti to slo na sitic. |
Fiha, to by som nebol povedal, ze vo vyrovnavacej nadrzke moze byt nejaka voda, ked je chladic deravy. Ako to vlastne funguje? Ta nadrzka je expanzna, cize obcas do nej pride z okruhu prehriata paro-voda a to, co v systeme chyba, sa z nej doplni. Ci nie takto? |
jasne ale ked tam mal dieru nevznikol podtlak, co by si tu vodu z nadrzky pricucol. kua, ja som jednoducho fanda vzduchacov, akurat nam nejak miznu z povrchu zemskeho, vadimov prispevok mi dava nadej |
podla mna v motore ti este trocha vody ostalo a ta to stihala ako tak pri tvojom style jazdy a pri chladnejsom pocasi uchladit + k tomu par veci co su pisane hore a fakt ze to neni ss Upravené 1 krát. Naposledy upravil TomasVFR (21.06.2009 10:00) |
manana: ako sa potom naplna chladiaci system, ked je uplne prazdny? Je tam este niekde nejake ine miesto na naliatie kvapaliny napr. priamo do chladica? Aj tak z toho nie som mudry, lebo mi to pride tak, ze ak by sa system nenaplnal z najvyssieho miesta, tak tam ostanu vzdy bubliny a teda podtlak na vcucnutie kvapaliny z vyrovnavacej nadrzky by nefungoval. Musim toto ceknut aj na svojej motorke, aby som vedel ako na to, keby bolo treba. |
Skus vybrat kardan a olej s tlmičov,možno to bude behat aj bez toho a ked to všetko predaš budeš mat na chlast abo ine dalsie radovanky |
Vadim tak vlastne zbytocne vozis zataz na chladenie vodou |
Boha pri mojom stasti by som zadrel aj Stupačku |
Vadim: mechanik má dobrého kamaráta, ktorý potreboval vymeniť deravý chladič. |
Vajco: Čidlo je na vrchu chladiča. |
jasne ze na motorke sa nalieva voda do chladica na vrchu chladica a nie cez nadobku ako na aute. |
nie som odborník ale pride mi to nemozne, je tu zahada okolo kontrolky vody, aj inych veci. asi bude mat zeleno pravdu. |
No nič... |
Kazdopadne gratulace ze to prezil, ale mojho nazoru v malom okruhu nieco urcite bolo, ak by nebolo tak by zomrel.. isto ;) Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (22.06.2009 10:34) |
ked ti nefunguje snimac, je mozne, ze ti nepustal velky okruh a ako si pisal, voda prudila len v motore a do chladica nic neslo |
akoze na motorke je aj maly okruh? ved nema kurenie |
Vadim: Asi ti cez tú 2cmm dieru v chladiči prúdil v systéme vzduch a mal si tak vzduchom chladený motor. |
rapid: Moja teória je taká, že kým snímač nezaznamená určitú teplotu, tak neotvorí chladiaci okruh. A keďže v chladiči nie je voda, tak teoreticky nezaznamená vyššiu teplotu, ako je teplota vonkajšieho prostredia. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (22.06.2009 11:19) |
Vadim: Snímač teploty je v priestore motora.V chladiči nemáš snímač teploty. |
Vadim: Pri prekročení prevádzkovej teploty kvapaliny v motore sa ti otvorí termostat a púšta prehriatu vodu do chladiča odkiaľ sa ti vracia ochladená.Na čo by ti bol údaj o jej teplote.Aj ventilátor si berie údaj o teplote zo snímača v motore. |
egres VTX ma celkom urcite snimac teploty vody kusok za chladicom a urcite nie v motore |
raptor:Hovorím teóriu, neviem ako to má Vadimova motorka.Teraz rozmýšľam na čo je snímač teploty za chladičom?Čo ak voda neprúdi do priestoru motora? |
V chladici byva termostaticky snimac na spustenie pridavneho chladenia. teda tej vrtule co je za chladicom. |
podla obrazku je spinac motora ventilatora na spodku chladica. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pibroch (22.06.2009 13:55) |
Bruno |
Ešte je jedno vysvetlenie.Ten motor je stará vylágrovaná hrča ktorá má také vôle že sa ani pri prehriatí nedokázala zadrieť. |
egres2...to ma tiez napadlo ale nechcel som zarmutit nasho uja vadima |
Egres, aj ja som si kusol do jazyka |
chladiaci okruh otvara termostat, ktory je v motore odkial ide hadica do chladica, to je cisot mechanicky zalezitost a urcite nedava ziadny signal a neni nan napojena ani kontrolka. za spravnej funkcnoosti to je asi takto: jednoducho ked je motor v pracovnej teplote tak sa otvori a pusti vodu do chladica. kde sa ochladi, ak nestaci uz chladic tak sa zopne termo spinac na chladici a ten spusti ventilator- ako pisal bruno75. info do RJ o teplote motora idu u vedsiny moto z snimaca teploty motora- umiestneneho na hlave valcov a potom z lambda sondy... |
...info do RJ o teplote motora idu u vedsiny moto z snimaca teploty motora- umiestneneho na hlave valcov a potom z lambda sondy... |
@Vadim: ty si taký pako, taký pako....občas mám pocit, že väčší, ako ja!!!! |
Jarik: To máš pravdu svatú. Zo suzuki keď sa stratí voda, tak je do 100 metrov zadretá a neni si nad čím lamu hlávať! |
rapid Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (22.06.2009 20:01) |
to hadam nie, 42 je mozno snimac pre nejaky budik ale nie pre riadiacu jednotku to bude niekde na bloku kde to ma vacsiu tepelnu zotrvacnost neovplyvnovanu teplotou okoliteho vzduchu a vetrov...a tie vo vadimovom pripade mozu mat vyrazny vplyv. |
@Vadim: tak teraz si sa fasa strápnil!!! |
odtiekla plodova voda ... pri tej 200ke si si ani nevsimol, ze si malu hondicku stratil ... |
jasne ze nie priamo, ale myslel som teplota spalin alebo bohatost zmesi ako sa ma prisposobit.... len sa mi tam nechcelo vsetko rozpisovat |
obrazok od PeterKeke a strasne velka rebrovana kopa zeleza su zrejme vysvetlenim tejto zahady |
Ked nemas vodu v chladiacom systeme nemoze ten snimac nic ukazovat .Zvysena teplota dava pokyn riadiacke a ta upravuje volnobeh ak je sytic automaticky co vysvetluje preco si mal zvysene obratky . A motor sa Ti nezadre pokial tam mas olej ktory to cele maze a zaroven aj trochu chladi . Nedostatok vody moze mat za nasledok prehriatie motora a ohnutie hlavy nakolko si jazdil na jesen a bolo asi chladnejsie tak to stihalo chladit asi aj naporom vetra alebo sa to casom este prejavy vymenou tesnenia ktore mohlo trochu utrpiet . Kazdopadne je to asi dobry kusok Upravené 2 krát. Naposledy upravil bubocbr (22.06.2009 22:41) |
Niektore moto so vstrekovanim nemaju sytic aj ked packu sytica maju napr. Hayabusa starsi mod. je to iba tzv. rucny plyn ktorym si trochu zodvihnes volnobeh |
rapid lambda nemeria teplotu vyfukovych plynov ale mnozstvo kyslika vo vyfukovych plynoch a na zaklade toho CDI nastavuje bohatost zmesi |
vadim tebe to chladilo cez tie velke gule asi preto sda ti to nezadrelo.... |
VééTééIXka sa nadýchala fajnového južanského zimného vzduchu kvôli tvojim zimným výjazdom a ten vzdúšik vydržal dlllho chladiť |
Vadim:To že sa ti nezadrela a teraz sa ti zdá všetko OK, neznamená že časom sa ti to nevráti ako bumerang. |
Heh, to je jak reklama na zazracne aditivum z teleshopu... aj bez vody... a nezadre sa :D |
vadim: tak toto sa vysvetliť nedá, to sa musí zažiť |
raptor: nebude tam aj nejaky XX SENSOR, ENGINE TEMP okolo motora? |
manana vies ty co? |
nenasiel som. ty si to urcite vymazal! |
maňána: Koľko takých opaskov ti dlží ten rodený jazdec, za ktorého ti týmto dodatočne ďakujem? |
jeden.... aaaaale kurev..i drahy |
Vadimová VTX je jasným dôkazom že šikmooký šlohli sovietom ich "knock haw" na výrobu bezporuchových mašín |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 112632 | Včera: 182286