Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

JAWA - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJAWA - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
01.06.2009 20:58

JAWA

37Lukas37
 Bahniak 

Zdravim, kedze mate urcite viac skusenosti s motocyklami jawa ako ja tak sa radsej spitam..........Na mojej jawe 350-638 treba dat na vybrus valce aj klukovku........tu som nedavno cital ze 638 sa kazili skoro stale.....od klepania motora po uplne male malickosti.......Tak sa chcem spitat ci dat na vybrus a nechat si ten motor, alebo kupit druhy motor ale jawa 350-634......? dakujem za rady :-}


02.06.2009 9:32

Re: JAWA

roman
 Turista 

Ikona

Pozri to, ze sa kazili skoro stale to je vyplod fantazie ludi, ktory sa o to nestarali liali tam hocake oleje a tuuurovali to neustale a o starostlivosti o motorku ani nehovorim. Teda v konecnom dosledku ta kazivost bola sposobena clovekom aj ked samozrejme nejaka ta chybovost u Jawy je.
Pokial si 638ckovi motor das poriadne do kopy, samozrejme budes mat v poriadku vsetky ostatne veci na masine a budes sa s laskou o nu starat, tak ti garantujem bezproblemovy vztah na dlhu dobu.
Mal som kedysi Jawu 350/634 a trvalo mi rok kym som ju dal dokopy po tom ako som ju kupil.

Takze motor na vybrus , urobil klukovku, vymenit loziska, spravit poriadne elektriku !!!, samozrejme vymenit dalsie veci podla potreby, dobre zabehnut a masinka pobezi minimalne 30 000km bez velkych problemov. A ak si kupis Vape(staci aj MZ04) tak aj na nastavovanie motora mozes zabudnut.

No a ako som si vsimol v dalsej tvojej teme radsej cely motor odnes niekomu kto sa vyzna a nic s nim nerob. Ak si chcel vybijat kladivom klukovku z laveho bloku tak to som velmi zvedavi ako si oddelil pravu stranu. Ruky by som lamal, bodaj by sa potom nekazili tie motory ked sa rozoberaju a skladaju pomocou kladiva miesto stahovakov. :-((((((

Upravené 3 krát. Naposledy upravil roman (02.06.2009 9:39)


02.06.2009 12:45

Re: JAWA

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Nepredpokladám výrazné konštrukčné zmeny na motoroch 634 a638 takže poruchovosť bude podobná.


02.06.2009 12:50

Re: JAWA

djkorka
Darca Krvi  Turista 

Ikona

CB750 tak mu odporuč mašinu lebo určite na to chalan má 8-) jasne že ked je niekto fušer a nestará sa poriadne nedá do servisu riadne investicie tak može isť do kelu. Na druhu stranu treba povedať že su to staršie damy ale stale je to vec financii a pristupu k moto. 8-)


02.06.2009 16:57

Re: JAWA

37Lukas37
 Bahniak 

"Roman":...........Ako neide o to ze ja som vybijal klukovku s kladivom........to urobil kamarat, a to aj tak dopadlo...........mne jedna strana vysla normalne a druhu som nahrieval ako tu uz pisali ........... Ale proste videl som ked som to rozobral ze to mal nejaky fušerak.......ked budem mat casu odfotim tie valce ako vyzerali........a o klukovke uz ani nevravim,,,,,,,,,len mne to zacalo klepat tak rozoberem a bol som cely nestastny..........Ak by sa ti chcelo este nejaky mensi postup pri skladani?..........ked pride z vybrusu vsetko tak potom ako to skladat?.........tie loziska po stranach kluky co su vojdu pekne ci?.........ak mas cas tak napis......dik


02.06.2009 18:23

Re: JAWA

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

Nieco o tej poruchovosti som cital na jednej stranke, ale uz neviem kde.rozdiel medzi 634 a 638 je vo valcoch.638 ich ma uz hlinikove, a tam bol pes zakopany.bol to prvy typ motora ktory viuzival na odvod tepla z valcov hlinikove rebra,a nejakymi meraniamy sa prislo nato ze sa valce viac opotrebuvaju ci co, malo to nieco spolocne z nerovnomernym odvodom tepla, a este tam spominali nejake defoformacie, ci co.nadruhej strane, poznam ludi co maju 638-cku,su prvy majitelia a bez problemov.je to cele o udrzbe a ako ju trapis.


02.06.2009 20:18

Re: JAWA

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Djokorka:

V zlom a ani ironicky ja som nikomu nič neodporúčal. Som len rád že 19 ročný chalan sa o svoju Jawku stará ako to len ide.
Určite radšej poradím mladému chalanovi zo SIMSONOM / JAWOU/ ČÍZOU ako nejakému nezrelému expertovi čo dal posledných 1000E za 15r japonca a jediný jeho problém je ako 75PS mašinu dostať na 100PS aby v kraťasoch a tričku ohuroval dcéry mojich rovestníkov.
Nakoniec Jawa má aspom svoju históriu na rozdiel od lacných pi*ovýn z Číny tie nikdy nedosiahnu na úspechy "našich" Jáw
K tej 634 a 638, pokial ja viem 638 mala v predu kotúč a 634 bubon to je jediná markantná zmena v týchto modeloch (dúfam že tam nebolo toho "výrazného" viac)
Či tam bol rozdiel v materiáli valcov neviem mal som za to že to bol identický motor. Ak nie, niekto ma už opravý sú tu aj lepší experti.
Jasne Jawky dlhodobo trápené mali aj klukové uloženia v kartoch vyťahané..takže je to fakt o trápení a starostlivosti. Žiaden výrobca nepostavil taký civilný stroj kde by predpokladal trvalé a zároveň maximálne zaťaženie.


02.06.2009 22:23

Re: JAWA

37Lukas37
 Bahniak 

Fuhaa ako sa hovori 100 ludi 100 nazorov.........noc nic aj tak dakujem za rady,,,,,skusim to dat na vybrus a dufam ze to zas nezacne po 1000km ako to tu uz niekto pisal :-(....


03.06.2009 9:12

Re: JAWA

Boryn
 Turista 

CB750: 638 nemala kotuc. Ten bol od 639. V motore boli niektore konstrukcne zmeny, mala vacsi vykon, inu spojku atd.


03.06.2009 10:03

Re: JAWA

roman
 Turista 

Ikona

No treba odlisovat model Jawy 350/634 resp 632 maju rovnaky motor (oznacenie typu motora moze byt 633, 634, 632) len 632 ma alternator oproti dynamu na 634 a 632 vyzera uz ako model Jawa 350/638 kedze v case ked sa im prve serie so 638ckovym motorom kazili tak pouzili 634 motor s alternatorom (ktovie ake boli v tom motore loziska, ako boli zmontovane atd...).

Jawy 350/638, 639, 640 maju rovnaky motor a to typ 638. 638cka ma vpredu bubon 639 ma uz pevny , plny kotuc. 640 ma uz oblejsie tvary a kotuc ma plavajuci, dierovany (resp su tam chladiace otvory).

Dalej 634 motor ma valce zo zliatiny takze sa horsie chladia, dalej ma len jedno stredove lozisko, a mensi vykon. 638ckovy motor ma hlinikove valce lepsie sa chladia, motor ma vacsi vykon, a ma dve stredove loziska. Takze s tym chladenim je to uplne naopak ako pisal ARPAD. Skor zadriete motor 634 ako 638.
Problemom su prave tie dve stredove loziska v motore 638. Ak nie je klukovka OK, ak sa nedostatocne primazavaju tak vydrzia malo. Takze zlicovanie mazacich kanalikov stredoveho kusu medzi valcami s mazacimi dierkami na stredovom cele musi byt takmer dokonale - mne uz tiez koli tomu motor odisiel a to ho robil pan opravar az na to ze si nevsimol, ze sa tie dierky prekryvaju, loziska vydrzali tocit 4000km takmer na sucho.

37Lukas37 rozoberat motor vzdy so stahovakom, loziska von vyberat tak, ze v rure nahrejes blok motora a potom jemne vytuknes loziska. Nove lozista vkladat opat do zohriateho bloku - v elektrickej rure na pecenie na cca 180-200 stupnov si pobudne cca 50 minut a ak nanho kvapnes vodu tak musi zasicat a hned sa vyparit - pozor dost rychlo chladne mas cas cca 5 minut po vybrati. klukovku vkladat opat do zohriateho laveho bloku - nechat vychladnut, hranu namazat silikonom na motory (neprehanat to s tym silikonom!!!) a prilozit zohriatu pravu polovicu - stiahnut srubami, po vychladnuti opat dotiahnut sruby. Pozor zo zohriateho praveho bloku zvykne klukovkove lozisko po prikladani bloku k lavej casti vypadavat (samozrejme ak ho prikladate zhora) - spadne na svoje miesto na kuzeli klukovky a uz len treba byt sikovny a rychlo ulozit spravne pravy blok - to lozisko sa vrati na svoje miesto.
Odporucam stranku www.jawamania.info/default.aspx predtym nez sa tam vsak budete na nieco pytat pouzite vyhladavac 99% veci tam uz bolo riesenych a to opakovane.


03.06.2009 14:57

Re: JAWA

37Lukas37
 Bahniak 

Roman....Oki dik fakt ze si si nasiel cas a popisal mi to......a na tej jawamanie je vsetko o vyberani rozoberani a podobne, len o skladani som nepostrehol nic.......nevadi,.,,,,dik este raz


03.06.2009 15:00

Re: JAWA

blackman25
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Java sa pise s normalnym V java.com/en/ :-D


03.06.2009 15:24

Re: JAWA

MacoLM
 Turista 

Ikona

hlavny rozdiel medzi motormi 638 a 634 je (okrem valcov) priebeh krutiaceho momentu. ja na svojom jazdim normalne od cca 2000ot/min. 638 musi mat vyssie otacky.ale to ti napise roman odkedy mu to zabera :-)

je uplne jedno aky tam mas motor. ked mas 638 tak si daj opravit ten. ked sa budes o motor starat ako sa ma, tak poruchovy nebude :-)
este je rozdiel v spojkach. na 638 spojky buchali a sklbali...ale to sa da odstranit bud vymenou za spojku z 634, alebo pouzitim takzvanej pruznej lamely. to dostat bezne kupit v jawashopoch


03.06.2009 22:51

Re: JAWA

dazdo
 Turista 

Ikona

37Lukas37: uz to nemozem citat :-(((((( , posli mi cez ss mail adresu a tam ti poslem servisny manual na jawu.. uz som ti minule pisal, ze si to mas stiahnut, je tam vsetko pekne popisane, dokonca po cesky, aj s obrazkami a mas tolko stastia, ze existuje niekolko stranok/for specialne pre jawy, kde je 110% informacii.. aj nakresy na stahovaky, sam som podla toho dva vyrobil, aj dynamicky rozbor zatazenia zadnej casti ramu + navod na vyztuzenie.. co by ini dali za takuto studnicu mudrosti k svojej motorke..


03.06.2009 22:57

Re: JAWA

dazdo
 Turista 

Ikona

Spojení polovin skríní
Ohrejeme pravou polovinu skríne obdobným zpusobem jako polovinu levou. Dosedací
plochu levé poloviny skríne potreme tesnícím tmelem. Konce hrídelu rychlostní skríne a
pravý klikový cep potreme olejem. Zaradíme neutrál mezi 1. a 2. rychlostí a pravou ojnici
natocíme do horní polohy, aby snadneji prošla výrezem ve skríni. Do stredního vybrání skríne
vložíme strední vložku. Dobre ohrátou pravou polovinu skríne se všemi ložisky vcetne
jehlového pro predlohovou hrídel co nejrychleji priložíme na druhou polovinu skríne, pricemž
pootocíme kolem s nábojem, aby prevodová kola mohla do sebe zapadnout. Narazíme zadní
centrální kolík. Obe poloviny skríne stáhneme šrouby M 6 /zacínáme od prostredních/, které
po vychladnutí skríne ješte dotáhneme a procistíme odvetrací otvor skríne.


03.06.2009 22:59

Re: JAWA

dazdo
 Turista 

Ikona

priklad na stahovak (toto je na primarne kolecko):
Pozri obrázok



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 25488 | Včera: 151229