Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Odstraňoval niekto z Vás z mašiny PAIR (Pulsed Secondary Air Injection) systém? |
fmx650.forumotion.com/forum-f6/topic-t106.htm |
A čo vplyv na spotrebu paliva? |
riki1:diky |
Pises ze uz mas K&N filter a ked si vtedy nemusel pretryskovat (ak mas karburator), tak uz asi nebudes musiet, aj ked zmes sa ti opat ochudobni . Prilis chudobna zmes ale hori pri vyzsej teplote, takze treba skontrolovat sviecku ci je spravne vypalena, moja bola uz dost biela, lebo som pouzival malu trysku. |
smiem sa spytat naco je to dobre odstranit? (kolko kg to vazi?) |
O hmotnost nejde, ale kradne to vzduch z airboxu a konkretne u FMX650 to bolo poznat poriadne, podstatne lepsou akceleraciou. |
raptor:O hmotnost absolutne nejde. Ja tam mam nakvackanych X kilogramov hovadin, takze hmotnost je pre mna nepodstatna. Jogurtaci vsak beru do uvahy aj tento aspekt. Jednoducho som si polozil otazku - Odfajcil som katalyzator, tak na co mi je system, ktory redukuje mnozstvo nespalenych "uhlovodikov". No a ked som sa tym zacal zaoberat,zistil som ze ludia to robia presne pre to co ti napisal riki1. |
Len sa pýtam, nemám praktické skúsenosti: Tento systém znižuje reakčnú schopnosť paliva so vzduchom (čiže aj maximálne teploty pri spaľovaní), tým pádom v čiastočných zaťaženiach je menej emisií. Emisie u motocyklov ešte neriešime, takže to zaslepíš. Následne už do valca pôjde len čerstvý vzduch ktorý bude reagovať s palivom. Bude viac vzduchu na rovnaké množstvo paliva. Mám predpokladať že predtým to palivo nebolo využité dokonale a teraz sa využije lepšie? Alebo to palivo bolo využité, bolo ho tam akurát a vzniká situácia, keď bude príliš chudobná zmes (následne zbytočné prehrievanie motora, namáhanie ventilov...). Pretriskovanie alebo zdvihnutie ihly bude mať za následok viac paliva ku spomínanému vzduchu. (Zvýšenie spotreby.) Ja len že či tento systém je skutočne možné považovať za "zbytočný" a po odstránení (bez ďalšieho zásahu) možno fungovať s lepším využitím motora v čiastočných zaťaženiach bez zvýšenia spotreby a namáhania motora? |
PeterKeke: cim viac o tom zhanam informacii, tym viac sa zamotavam. . |
raptaku: tu je nieco pre teba - www.webbikeworld.com/Motorcycle-technical-articles... |
superflafla no este stale neviem naco by bolo dobre ked sa to da do prec |
raptak: mne striela fajne do vyfuku. Laboracia so zmenou zmesi nepomohla. Na forach uvadzaju, ze po odfajceni tejto srandy- "backfire" zmizne. |
Je to jednoduche, cim viac vzduchu dostanes do valca, tym viac benzinu tam mozes pustit (nastavenim tak, aby stale bola zachovana opt.bohatost zmesi) a tak ziskas vacsi krutak, mozno aj vykon. Spotreba sa ale nemusi zvysit, lebo nemusis vyuzit ten prirastok krutaku ak nechces , mozes pridavat menej plynu ale ked mas chut tomu pridat, tak mas moznost . |
supeflafla... vis co je haluz.. moja motorka po odstraneni katalyzatoru zo seriovym tlmicom tiez obcas dala supu (nie casto ale obcas ano) |
Moja historia uprav FMX650: |
riki uz si predal tvoju FMX? bola krasna nadherna |
Uz davno , uz som pomaly aj zabudol . |
raptak: ja mam koncovku MIVV, origo na TA. |
preto ,lebo ten rozdiel v prisune vzduchu do valca nie je az taky velky, ale sa cudujem ze ti to ide dobre s K&N filtrom bez pretryskovania , mas tam karburator, ci nie ? |
riki:ano mam karbec, KN filter,amputoany katalyzator a "ladak". Ide to o pozanie lepsie ako origo. Jedine ze to viac striela. |
všetko by bolo v poriadku až na to, že PAIR(pulse air) systém pri Hondách primárne nemá nič spoločné s plnením valca, resp. nie tak celkom. Systém funguje tak, že vo výfukovom kanále, relatívne tesne za výfukovým ventilom/mi je spätný, väčšinou jazýčkový ventil, ktorý sa v dobe keď vznikne vplyvom tlakových rázov vo výfukovom trakte podtlak otvorí a privedie z airboxu dodatočný vzduch. Tým sa zabezpečí redukcia určitej časti nespálených uhlovodíkov a oxidu uhoľnatého. V niektorých prípadoch býva prietok vzduchu z airboxu ešte ovládaný elektromagnetickým ventilom, pretože táto redukcia býva účinná len pri určitom pracovnom režime motora. Za určitých okolností by mohlo dochádzať k prílišnému okysličovaniu výfukových plynov, čím by sa znížila účinnosť katalyzátora a bolo by to kontraproduktívne. Pokiaľ je všetko v poriadku, tak by sa odpojenie(zaslepenie) PAIR systému nemalo zásadným spôsobom prejaviť na spotrebe ani na výkone. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (10.06.2009 17:03) |
Zephyr > bavime sa presne o tom co pises a velmi presne si to popisal a ide prave o ten vzduch co ten system kradne z airboxu, takze po jeho zaslepeni sa ten vzduch dostane do spalovacieho priestoru a nie az za vyfukovy ventil do vyfukoveho kolena. |
pre "neveriacich Tomasov" , (staci citat posledne prispevky) : |
Zephyr: riki1 ti uz odpovedal |
riki1: neviem síce presne ako je to konkrétne na FMX, ale o "kradnutí" vzduchu z airboxu by nemalo byť ani reči. Priemer tej hadice, cez ktorú sa to privádza býva cca 15 mm, priemer hrdiel karburátorov, či škrtiacich klapiek pri vstrekovačoch býva od 30 mm a vyššie, pri jednovalcoch a väčších dvojvalcoch spravidla 40 mm a vyššie, navyše to je pripojené v airboxe zvyčajne nie priamo pri hrdle, objem airboxu je vzhľadom na pulzné prúdenie cez tento systém tak veľký, že v by to v airboxe nemalo spôsobiť nejaké tlakové straty a tým znížiť účinosť plnenia valca a najmä, v dobe keď motor potrebuje väčšie množstvo vzduchu (pri väčších otvoreniach plynu) býva tento systém väčšinou pomocou elektromagnetického ventilu odpojený. Ako som písal FMX nepoznám, takže zmeny pri trvalom odpojení systému nemôžem vylúčiť, aj keď teórii "kradnutia" vzduchu neverím. |
Zephyr > vidim , ze to mas teoreticky prekoumane, ale prax je prax (dufam ze si si presital ten odkaz vyzsie), vykon ti to sice neprida ale ide to lepsie od spodu . |
Zephyr:ano, nieco na tom bude. Kym v seriovom prevedeni masina mala kde (po pridani vzduchu z PAIR systemu) tie nespalene zvysky "spalovat". Po amputacii katalyzatora (pasivny so zeravym perforovanym boxom vo vnutri, bez akejkolvek sondy) dochadza zrejme k dodatocnemu spalovaniu vo vyfukovom potrubi a teda k strielaniu. |
superflanker > striela ti to preto, ze mas chudobnu zmes (po aplikacii K&N filtra) a ta hori dlhsie a teda ti v niektorych taktoch hori este aj ked sa otvori vyfukovy ventil a vtedy to streli, mal by si rozmyslat hlavne o pretryskovani , podla mna . |
riki1:múze bejt. Ale pokial viem,TA mal mat od vyroby nastavenu bohatsiu zmes a zaujimave je to, ze na vsetkych TA forach, ked riesili pretryskovanie, isli s priemerom trysiek dole. Uz som z toho jelen. |
ano, aj ja som siel s priemerom trysky dole zo 168 na 155 (160 pri otvorenych vyfukoch) , lenze dynojet ma inu ihlu ako original a preto je to tak, inac aj spotreba mierne klesa a moto isla podstatne kultivovanejsie . |
Aby som to upresnil , spotreba klesla kym som mal 155 ku (oproti 168 ) ale ked som dal 160 ku tak spotreba uz stupla asi o 0,4 litra oproti originalu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil riki1 (15.06.2009 8:48) |
A ako meriate skutočné hodnoty pred úpravou a po úprave?Plniaca účinnosť je čistá teória a objemová účiinosť exaktné výpočty. |
egres2 > ja som nikdy nic nemeral, ale vysledky boli citelne, ale boli aj taki, co merali, ak ta to zaujima (je to dlhe citanie) tak ohladom Hondy FMX650 je to vsetko tu , ale ja sa tym uz nezaoberam |
riki1:To som urobil aj ja.Kúpil som komplet zvody s koncovkou REMUS a k tomu dyno set do karbecov.Papierových + 8 -10 koní.Skôr som myslel tie popisované cielené úpravy -zvýšenie objemu nasávaného vzduchu a s tým zýšené strhávanie benzínu v difúzore, alebo zväčšenie množstva vstrekovaného benzínu.To je už pomaly preplňovanie. |
egres2> to co pises je uz skor naporove sanie, alebo take nieco , odstranenie sekundarneho vstrekovanie vzduchu (je to tam kvoli emisiam, vzduch sa prisava za vyfukovy ventil z airboxu uz do vyfukoveho zvodu) je iba to , ze vzduch ktory by siel do zvodov ide tiez do sania . Moje konkretne skusenosti su este tu : |
riki1: |
Ano, to je pravda, len pri karburatore uz moze byt problem urobit ho tak aby sa dokazal prisposobit velmi premenlivym podmienkam (napriklad naporove sanie) pri vstrekovani by to nemal byt problem . |
riki1:Ak som to pochopil tak je to metóda pokus-omyl. |
tak to urcite , preto je dobre pouzit nieco, co uz niekto vyskusal (to je napriklad Dynojet kit do karbucu pre dane podmienky) |
egres2 Ak by si chcel aby motor dostal viac paliva,je to lahko riesitelna zalezitost.Napriklad niektore timy v SBK ,maju specialnu poziadavku u vyrobcov racing kapotazi o zvacsenie priemeru nasavacov vzduchu. Treba k tomu na brzde doladit na elektronike mnozstvo vstreknuteho benzinu.Upravuje sa aj,zvysuje, tlak v palivovom systeme. |
motoexcite: |
Poraďte čo by sa dalo použiť ako záslepka hadíc? priemer od cca 10 do 15 mm. Kadiaľ chodím tak sa pozerám, aký "štopeľ"by som tam vopchal, no nič vhodné som nenašiel. |
superflanker - dal som si vyrobit so silonu stuple.. funguje to uplne bezproblemovo. stalo to par centov.. dotiahnute "SK paskou" Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (14.03.2010 7:45) |
pitaz: Skusím ešte posnoriť a keď nič nenájdem, dám to vytočiť. Diky |
Neprecital som to cele, ale podobny problem riesil rok krstny na golfe 1,9TDi . Ma tam chip tuning no a dymelo mu to jak besne zviera, neskor mu niekedy aj sekalo..... no potom mu zrusili tuto srandicku(ked dobre viem tak to davam nas5 nespalene vecicky do filtra ci jako) no odvtedy mu nedymi,ide lahucko krasne taha..... takze ano nieco s tym bude |
existujú jednoduché "záslepky" gumené pre uzavretie otvorov kediaľ prúdi vzduch du výfukového kanálu. Pri odpojení ventilu, ktorý reguluje množstvo vpúšťaného vzduchu do systému PAIR môže elektronika vykazovať chybové hlásenie, ale aj nemusí, ako ktorá motorka. |
Lorenzo: mam tu vyhodu, ze mne nema aka elektronika vyhlasovat chybu, chvalabohu. |
ja som mal na SP2 obyčajné gumené, len si to občas sleduj aby to tesnilo a nechytalo vzduch. Ak to netesní, tak hádže veľké plamene do výfuku. (mne sa to stalo v preteku) |
Lorenzo: diky...tie zaslepky a airbox som este "utesnil" silikonom, tak to snad nebude sat falosny vzduch. |
Po vyše roku jazdenia s touto "kozmetickou úpravou" - žiadne negatívne postrehy. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 22938 | Včera: 159847