Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

simson znizenie hlavy - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiusimson znizenie hlavy - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

Predchádzajúce | 1 2 |

27.05.2009 15:45

simson znizenie hlavy

Mistr
 Čoprák 

Mier zo vsetkymi fanusikmi simsonov=))chcem sa spytat na znizenie hlavy valca=)nebavi ma na praxi robit to iste a chcme nieco psravit pre svojho mialcika=)cital a pocul som uz o otm kopec ale zatial som navodi a vyresy videl iba na pioenira.dokoazal by mi niekto povedat o kolko ju presne znizit a aky dopad do presne bdue mat??nezaujimama ci je to zbytocne ale ako to spravit=)dakujem pekne=)pripadne keby boli nejake stranky (ceske,slovenske) o tuningovani simsonov potesilo by ma to=)dakujem pekne=)) :-D


27.05.2009 22:35

Re: simson znizenie hlavy

Miki2t
 Edvenčr 

Ikona

Ja som to robil na sustruhu ale viacmenej iba pre zarovnanie.
Vykasli sa na znizovanie hlavy , radsej ho prerob na 70ccm.


27.05.2009 22:45

Re: simson znizenie hlavy

Ozzac
 Skútrista 

Ikona

No čo ,už je hotová tá 5 stupňová prevodovka na Simáku? :-) Mistře!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Ozzac (27.05.2009 22:46)


27.05.2009 23:32

Re: simson znizenie hlavy

PeterKeke
 Edvenčr 

Ikona

Mistr:samotné zníženie hlavy nič nerieši! :-)
Stránky o simosonoch: www.simsonviglu.cz/index.php
Fórum (v tejto minúte blbe, ale asi to bude krátkodobé): www.simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/


Ozzac: veď to nie je žiadna novinka.... :-P

Pozri obrázok

www.akf-shop.de/shop/product_info.php/info...


28.05.2009 7:13

Re: simson znizenie hlavy

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

niekde som o znizovani hlavy na simsona cital, tusim to je na simsonviglu.cz, kde opisovali kolko mozes znizit a nebude to mat ziadne nasledky, ale ja osobne pred znizovanim hlavy by som si dal doporiadku hlavne ojnicu.


28.05.2009 9:56

Re: simson znizenie hlavy

CBRider
 Kávičkár 

Ikona

Akoze nebude mat vysledky? :-O Sak znizenim hlavy, zvysi kompresny pomer a tym aj vykon motora >:-)

Aha tam bolo ,,nasledky'' tak sorac :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil CBRider (28.05.2009 9:57)


28.05.2009 11:37

Re: simson znizenie hlavy

Mistr
 Čoprák 

ozzac=))uz je davno=))ale nie odomna=) nakoneic som ju nerobil.bo som rozpraval aj s profakom na technologiu aj s majstrom a bolo by to dost narocne spravit..hlavne z financnej stranky kedze by som musel pokupovat materialy a aj casovo by to bolo dost narocne..jendoducho by sa mi to nevyplatilo=))


28.05.2009 11:40

Re: simson znizenie hlavy

Mistr
 Čoprák 

=)na rpaxi som si zniizl tu hlavu=)nasiel som an nete nejaky rozpis ze ak hlavu znizim o 0.6mm tak bue mat kompresny pomer 10.5 a to je taky ako ma 70ccm=)tka som zvedavyi..este ju pojdem odhrotovat a zacistit hrany poriadne..a nahodit a som zvedavy co to spravi..skusim tam dat aj karoborator z KTM 85tky...robil som si aj prirubu=))uz som ho tam a slo to fakt vybrone..skusim co to spravi teraz..ked tam mam este aj 17z koleso vyvodove=))vaaaaa=))to bude stroj=))


28.05.2009 20:22

Re: simson znizenie hlavy

Mistr
 Čoprák 

tak pani nahodil som to tam...najskor boli problemy kusok s upanim na frezovacke..bo zverak bol najskor maly..potom som dal vacsi ale bol problem ze ked som pritahoval tak sa na jednej strane hlava zdvihala a to by nebolo dobreee´=))tak bol oriesenie upatie na stol pomocou upiniek..hlava bola pekne rovno..na simsonviglu.cz som sa cosi docital a na jednom servery som nasiel ze ked hlavu znizime o 0.6mm dosiahneme kompresny pomer 10.5:1 vraj ma taky aj ked mam 70ccm..no neviem ale viem ze hend ako som to doneisol domov tak som to nahodil a slape to=))ani neviem co som dotoho ocakaval ale viem ze motor sa dostava do vyssich otacok a kedze mam 17z vyvodove kolecko tak po rovinke to ide ako sproste...a aj do kopceka to ide lepsie nez predtym..je to jednoducho zivsie=))takze odporucam znizenie hlavy a dokonca ak znizime o 1.2mm tak dostaneme pomer az 11.5=))waaaaaa=))


28.05.2009 23:47

Re: simson znizenie hlavy

SSuminko
 Turista 

ale ver tomu ze ten motor tolko nevydrzi co original ;-) ale by som to chcel skusit ci to citit..


29.05.2009 12:11

Re: simson znizenie hlavy

Mistr
 Čoprák 

je to citit..urcite je...ja som toskusal hlavne preto lebo osm mal dve hlavy a tiez som cel vedet co to spravi...keby mam jednu tak vaham...ale takto som vlastne ani moc enmal co stratit=))to nevime ci to nevydrzi...ale majster mi vravle ze ked ju o moc zniizim tak mi moze prepalovat piest...ale to mi isto nespravi hned po par kilometroch...a ked sa ma cosi poakzit tka sa pokazi aj na originale=))takto sa apson bduem lepsie vozit=))


20.01.2010 19:59

Re: simson znizenie hlavy

vlado1592
 Edvenčr 

Ikona

Mistr :::: a pocuvaj aj ja mam dve hlavi vcera som si to chcel spravit na praxi ale nevidel som ako to robil majster ale znizil mi to o 0,7 mm a dufam ze to bude dobra ale nebil ti piest o sviecku???? nebol tam problem lebo mne majster musel stiahnut aj tie cisla okolo prstena ci co tam je ta spajaca plocha a mnesa to teraz zda ze bude bit sviecku piest. co ty nato?


20.01.2010 21:40

Re: simson znizenie hlavy

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Nebije to sviečku, u týchto 50tiek sa všeobecne sťahuje maximálne do 2mm, ale to už je extrém, robí sa to aj na spomínaných pionieroch, osobne mám zbrúsenú hlavu (nie moju čo mám na krku) a je to cítiť, má vyššie točky, čo znamená, že máš aj vyššiu maximálku, ale zas to je na úkor veškerích mechanických súčiastok za piestom, a + kúrevská spotreba :-) žmurk, na karburátor som prešiel cca 100m :-)


20.01.2010 22:12

Re: simson znizenie hlavy

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

Trojan chcel bi som sa ta spýtať ako si prišiel na to že sa znižuje u 50cm maximálne o 2mm? a ešte jedno prečo to má "vyššie" otáčky, a prečo velká spotreba, Dakujem. A samozrejme zníženie hlavy na seriovom akomkolvek motore mená totálne žiadny badatelný priaznivý vplyv, o že do 2mm je totálna blbosť to je úplne od konkretneho motore a nie že je to 50siatka tak len 2mm, 50ccm motor može maž vrtanie 30mm a môže mať vrtanie 45mm a tak pri vrtaný 30mm = V = 1,5 na 2 * 3,14 *0,2 = 1,413 ccm teda zmenšenie kompresného priestoru pri vrtaní 30mm je o 1,413ccm, pri vrtaní 45mm = V = 2,25 na 2* 3,14*0,2= 3,17925ccm čo je skoro dvojnásobok a ešte nehovoriac o to maký kompresní pomer bol original u jedného motora môžeš z hlavy zobať 1mm a bude mať kompresný pomer 13:1 a z iného motora môžeš zobrať 5mm a bude mať taký istí, to že 2 mm nejde povedať a u pioniera je to vela aj u simsona, stačí si to spočítať, a ešte zničíš si antidetonačnú štrbinku


21.01.2010 8:48

Re: simson znizenie hlavy

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Čo sa týka zníženia hlavy, odpovedal si si sám, aj 2mm sú vela preto som tam napísal : maximálne do 2mm, ale to už je extrém , vyššie otáčky ? Zvýšená kompresia spôsobý vyšší tlak v spalovacom priestore čo má za následok silnejšiu detonáciu a pôsobí na piest väčšou silou ako pri klasickom prevedení Hlavy motora, a automaticky, ty MUDRC zvedavý, čím vyššie otáčky, tým vyššia spotreba benálu.

A s matikou na mňa nechoď, na to mám kalkulačku alebo kockatích kamarátov ... ČAU Džínius ... :-)


21.01.2010 15:09

Re: simson znizenie hlavy

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

Trojan dobre ked chceš vätšie otáčky hej tak tým pádom hovoríš že ty silnejšie tlačí piest ? a ovplyvnil si neako rýchlosť výplachu ? máš výfukový kanál vätší = vätší prietok ? abi spaliny rýchlejšie unikly ? alebo ho máš taký istí, nemá zmysel sa stebou baviť ked nepoznáš základný princíp 2T týmto som skončil ale inak je mi novinka zvyšovať otáčky kompresiou niečo to spoločné má ale nie to čo hovoríš ty


21.01.2010 18:14

Re: simson znizenie hlavy

mrfreezer
 Kávičkár 

Ikona

JawaEVO: mam pocit, ze nevies o com rozpravas... ked sa tam dostane tolko isto benzinu... ale kompresny priestor bude mensi... detonacia prudsia... stupnu maximalne otacky motora...


21.01.2010 18:40

Re: simson znizenie hlavy

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Ty frajer, JAWAEVO najväčší, ty zjavne nechápeš základným fyzikálnym zákonom ... a o akom výplachu to hovoríš ? jaký výplach ? výplach spalín ? vyjadruj sa presne pokial sa chceš hádať ...

Väčšia kompresia = Vyššie otáčky = Väčší tlak v spalovacom priestore ... z toho si logicky vydedukuj o čo tu ide .. vstávaj ...a zobuď sa ... ty expert ...


21.01.2010 18:55

Re: simson znizenie hlavy

no zvacsis kompresny pomer ked prekroci 13:1 budes tam mat samozapal jak u diesela :-D pocitaj ze kluka padne velmi rychlo


21.01.2010 20:32

Re: simson znizenie hlavy

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

Trojan a výplach asi čoho ? mám ty všetko hovoriť ako malému decku myslel som že vieš o čom sa bavíme, ja sa ta pýtam prečo vyšie otáčky ???? to že je vyšší tlak je pravda ale to pôsobý na vyšší točivý monent nie otáčky, ty abi si niečo urýchlil tak potrebuješ niečo zmeniť napr. vyššie otáčky zmeníš výšku výkukového kanálu výfuk sa skôr otvorí skôr klesne tlak vo valci a skôr môže začať plnenie, ked chceš niečo urýchliť napr. abi tlak klesol rýchlejšie potrebuješ vätší kanál a tým pádom na to stačí kratší čas, kratší čas = skoršie plnenie atd takže otáčky idú hore a nie blbým kompresním pomerom, hovorím ty naštudoj si teoriu 2T, a nie tvoje výmysli čo ta práve napadly. sú to len čiste výstrely do tmy ničím nepodložené či už skúsenbostami alebo literatúrou proste ničím považujem to za dalšie krčmové keci, a treba si uvedomiť že 2T nenie 4T !!!!!!!!!!!!!! a tieto motory sú úplne iné

ulba lenže to sa lahko povie lebo u 2T motoru existuje geometrický kompresný pomer a skutočný čiže "trapped" , geometrický sa počíta ako u 4T pomer obsahu vlaca k obsahu spalovacieho priestoru ale treba si uvedomiť že u 2T sa vlaste kompresia začína tvoriť až po uzavretý výfukového kanálu čiže ak je zdvih 70mm a výfukový kanál je 35mm od HÚ tak skutočný kompresný pomer jebude príklad 13:1 ale len polovica o to ide že upravovaný motor môže mať geometrický kompresný pomer trebars 16:1 a v skutočnosty bude mať také časovanie že trapped bude menší ako u seriového a to sa bežne stáva


21.01.2010 20:53

Re: simson znizenie hlavy

dduuro
 Bahniak 

8-) zacinam si uvedomovať ze citanim sa clovek naozaj vela dozvie ! [dobre]
JawaEVO myslim ze s tym krutiakom mas pravdu (ale urcite stupne aj % otacok )


21.01.2010 21:07

Re: simson znizenie hlavy

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

dduuro nebude lebo ten vyšší tlak budeš musieť neako "znulovať" abi sa mohla nasať nová zmes nie ? zober si tlakovú nádobu máš dve také isté ja neviem 24L v jednej bude tlak 1Mpa a v druhej bue tlak 2Mpa v ktorej vyfučí skôr vzduch ? tam kde je ho viac alebo menej ? to bol ako príklad, a nehovoriac o tom že pre prekonavie vyšej kompresii potrebuješ aj vätšiu silu tak prečo bi mali otáčky ísť hore ? Trojan na to prišiel tak že jeho "terény pionierosimsononeviemčo" mu dákosi nešiel a zistil že to nemá bohvieakú kompresiu, tak si dal valec na výbrus a po výbruse akosi kompresia bola vätšia a pionieru sa zrazu chcelo aj viac točiť ako pred tým, tak si spočítal že mu to točí viac lebo má vyšiu kompresiu


21.01.2010 22:21

Re: simson znizenie hlavy

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Trojan na to prišiel tak že jeho "terény pionierosimsononeviemčo" mu dákosi nešiel a zistil že to nemá bohvieakú kompresiu, tak si dal valec na výbrus a po výbruse akosi kompresia bola vätšia a pionieru sa zrazu chcelo aj viac točiť ako pred tým, tak si spočítal že mu to točí viac lebo má vyšiu kompresiu

chlapec, teraz si to ZABIL, a skúšal si ty niekedy meniť len hlavu na motori ? čisto len hlavu ? Tak si porovnaj 21clasic a nejkého prerobeného, len prerobená hlava, uvidíš ktorý z nich bude mať dlhšiu 1notku, 2ku a 3ku ... Tu nejde o krčmové reči, tu ide o dlhoročnú prax mojích starších kamarátov, s ktorími jazdím pionierCUP, bez ohladu na to čo hovoríš na fotku ktorú mám v profile, takých ako ti mfp , proste neriešim ...

Áno, nízka kompresia, samozrejme, 6ty výbrus, 5 kanál, leštené kanáliky, a klapky ... :-) Chlapec, ty mi ešte nejakú somarinu zadri a ja si kúpim nový bicykel ... :-)

Kapem z tvojej knihy o 2T ktorú tak dokonale opisuješ ... :-)

Potom, ty génius, keď už si taký múdry, a prečítal si také množstvo motoliteratúry, mohol by si vedieť, že aby sa píše s tvrdým Y ... :-)

Mňa neojebeš ... Mňa nie ...


22.01.2010 8:41

Re: simson znizenie hlavy

felesiga
 Bahniak 

Ikona

zaujimava debata [dobre]


22.01.2010 17:10

Re: simson znizenie hlavy

baho
 Skútrista 

trojan: jawaevo síce občas píše ako maďar, ale v tomto má pravdu. Na dosiahnutie vyšších otáčok potrebuješ motor upraviť trochu viac ako inou hlavou... Vyššia kompresia znamená po určitú hranicu vyšší tlak na piest, tým pádom stúpne aj krútiaci moment atď... ale s otáčkami to nepohne, skôr by som povedal, že vyšší kompresný pomer núti motor vyvinúť viac sily aby piest pretočil cez hornú úvrať... takisto rastie tlak na piest aj keď ide v motore smerom nadol, čiže vyššia kompresia - viac opotrebenia valca a piesta. Samozrejme sériová výroba má určité tolerancie a rozumnou úpravou hlavy sa dá dosiahnuť vyšší výkon aj krútiaci moment, ale upravovanie má svoje hranice. Pri príliš veľkom tlaku hrozí riziko detonácií - samozápalov zmesi, rastie opotrebenie, rastú odpory ktoré motor musí prekonávať a v konečnom dôsledku môže mať nižší výkon ako sériový, o životnosti sa ani nemusíme baviť... Ak chceš otáčky a výkon , nebudeš mať takú životnosť, a naopak.. Príklad - honda cr 125 má tuším 43 koní, životnosť tak jednu sezonu, cr500 má len o pár koní viac, okolo 65, ale ten motor ťa v dobrom slova zmysle prežije... Prvý točí okolo 10 až 12 tisíc? (neviem, nechce sa mi hladať tabuľky) druhý približne 6000 - aj to si málokto dovolí jej ich dať :-)))

Dlhšia 1, 2, 3 je blbosť, práve to dokazuje že tie hlavy sú horšie ako sériové - za prvé výkon motora neovplyvňuje prevodový pomer, a za druhé to znamená, že motor na dosiahnutie určitej rýchlosti potrebuje viac času - čiže asi nezosilnel, však?


22.01.2010 17:32

Re: simson znizenie hlavy

SHOCK
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

baho: mysím že Trojan to s tou dlhšou jednotko dvojkou a trojkou myslel tak, že ten upravený bude mať kratšiu jednotku atď... bol som na pionier cupe a tie upravené pičle boli neskutočné... som sa čudoval ako rýchlo sa pri takom pinčli radia rýchlosti.... ale vlastne táto téma je o simsonoch tak nič...


22.01.2010 17:55

Re: simson znizenie hlavy

baho
 Skútrista 

OK, veď tak by to aj malo byť - silnejší motor potrebuje menej času. Len sa z tej jeho vety dosť ťažko vyrozumievalo, čo vlastne chcel básnik povedať... ale tie pinčle majú trošku viac úprav ako len prehodená hlava....


22.01.2010 18:17

Re: simson znizenie hlavy

SHOCK
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

baho: ja viem že maju ovela ovela viac úprav... 8-)


22.01.2010 19:37

Re: simson znizenie hlavy

Atomix
 Čoprák 

Ikona

noja som znizoval hlavu na pionieri mozno o 2mm ..(dokonca len tak od oka flexou) adopadlo to dobre....bolo citit ze je to zivsie lepsie ide do otacok....ale zasa sa rychlejsie prehrieva....a davaj si pozor na ojnicu a loziska


22.01.2010 20:11

Re: simson znizenie hlavy

neverican
 Kávičkár 

Ikona

nedá mi sa nezapojiť do tejto témy, nakoľko mám za sebou už zopár ročníkov pionier cupu, poznal som doslova všetky úpravy motorov a jazdcov do minulého ročníka(na tento ročník bohužiaľ nevyšiel čas), sám mám niekoľko úprav a osobne som čo to už(vďaka mojej práci) povyrábal..
takže...
ako baho píše znížená hlava otáčky nezvýši ba práve naopak o nepoznanie ich zníži nakoľko motoru sa ide "ťažšie", je okolo toho široká problematika (detonácie,zaťaženie kľukového mechanizmu,vysoké opotrebovanie a hlavne prehrievanie). Dobre odladená hlava môže pridať na pioniery 0,5PS(hádam ste nečakaly 10kW).
to že závodné pioniere rýchlo radia je zapríčinené zmenou primárneho kolečka za 9 zubové(sám som im ich vyrábal...hhh), niektorý používajú aj tie super drahé české prevodovky kde je upravený 1.stupeň ...
na trati ako je pereš je zbytočne dlhé klasické sprevodovanie...
ps: trojan neber to osobne ale na svoj vek si až "moc múdry"... dá sa to aj inteligentnejšie...


22.01.2010 20:13

Re: simson znizenie hlavy

cim je nissi zdvyh tym su vyssie otacky motora kedze piest ma kratsiu drahu preto simson maka trtrtrttrtrtrtrtt a jawa bum bum bum k zvysovaniu ot asi tolko s tym pomerom 13:1 mozes mat pravdu ale mne sa stalo ze som panelku zohrial tak ze som odpojil kabel od sviecky a motor mi isiel dalej ale to by som mohol napisat o tom aj clanok


23.01.2010 10:59

Re: simson znizenie hlavy

Atomix
 Čoprák 

Ikona

nema vyznam sa tu hadat o otackach..co keby niekto zobral digitalny otackomer a zmeral ich?....


23.01.2010 11:08

Re: simson znizenie hlavy

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Básnik tým chcel povedať, že predbehol sériového pioniera a hentá moja chrapa točila o niečo vyššie otáčky, ak neveríš skús si to, ja sa nebudem hádať, možno je to len PLACEBO ... a popritom mám upravené 1tku a 2ku ... (UŽ) pred tým to bol originál ...


23.01.2010 21:41

Re: simson znizenie hlavy

scott777
 Kávičkár 

Ikona

je vidieť že z ľuďmi a z fórom to ide dole vodou... :-(


23.01.2010 22:07

Re: simson znizenie hlavy

egres2
 Bahniak 

Ikona

No čítam a neviem.Nemá náhodou motor s akým koľvek kompresným motorom tie isté voľnobežné otáčky?Nemá na otáčky vplyv množstvo zmesy?Nie je náhodou výsledok zvýšenia kompresného pomeru vyšší výkon bez zvýšenia otáčok?
Opravte ma prosím.


24.01.2010 9:22

Re: simson znizenie hlavy

Atomix
 Čoprák 

Ikona

ked sme uz pri tych otackach....suhlasim s egresom....na otacky ma vplyv mnozstvo zmesy,sa ti to len asi zdalo ze to ma vyssie alle to len lepsie ide do otacok,skor sa rozbehne,....a vplyv nato ma aj zapalovanie ak mas kladivkove tak pri 6500 otackach (max) sa uz nestiha kladivko otvarat a je vzdy otvorene a iskra ho opaluje cize uz straca ucinnost....tak pochybujem ze si dal viac,alebo tam mas nejaky iny kondenzator?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Atomix (24.01.2010 9:26)


24.01.2010 10:52

Re: simson znizenie hlavy

baho
 Skútrista 

Egres2: Nemá náhodou motor s akým koľvek kompresným motorom tie isté voľnobežné otáčky?

Myslím že nie, práve pre to čo som písal vyššie - vyšší tlak znamená okrem iného aj vyšší odpor. preto povedzme motor jawy 05 alebo teda stará 555 môže mať nižšie otáčky na voľnobeh, ako novšia jawa 21. takisto povedzme motorová píla s objemom valca 50 ccm určite bude potrebovať vyšší voľnobeh, napr 2500 otáčok, aby nezdochla. Na otáčky v prvom rade vplýva konštrukcia motora - 250ku panelku v živote nevytočíš na otáčky 250 crky.


24.01.2010 11:08

Re: simson znizenie hlavy

egres2
 Bahniak 

Ikona

baho:Prečo si myslím, že kompresný pomer je o účinnosti a nie o "rýchlosti" behu motora?Rýchlosť horenia je konštantná, zvyšuje sa len tlak.
Možno sa mýlim.


24.01.2010 11:19

Re: simson znizenie hlavy

baho
 Skútrista 

Neviem. To sa už asi bavíme o dvoch rôznych veciach, ktoré spolu síce súvisia, ale... Nie som konštruktér motorov.

účinnosť závisí od veľa rôznych faktorov, vezmi si, že napr. pri identickom motore v aute stačí znížiť oktánové číslo paliva z 98 na 95 a už je nižší výkon - samozrejme pri motore, ktorý bol konštruovaný na 98 oktánový benzín... (vw fsi motory)


24.01.2010 12:11

Re: simson znizenie hlavy

scott777
 Kávičkár 

Ikona

Úvod
Zvyšovaním kompresného pomeru pri dvojtaktných spaľovacích motoroch sa zvyšuje výstupný výkon, ale vznikajú vážne problémy, ako detonačné horenie a zvýšené tepelné zaťaženie. Detonačné horenie je najväčšie v momente, keď motor produkuje maximálny výkon.

Takže:

- vyšší kompresný pomer zvyšuje výstupný výkon, ale znižuje rozsah využiteľných otáčok
- zvyšovanie kompresného pomeru je limitované detonačným horením

Jadro
Teoreticky dokázať vplyv kompresného pomeru na výstupný výkon dvojtaktného spaľovacieho motora a stanoviť jeho optimálnu hodnotu je možné analyticky, ale tento výpočet môže zostať len v teoretickej rovine. Je takmer nemožné presne popísať procesy, ktoré prebiehajú vo vnútri valca a výfukového systému pri spaľovacom procese, a preto je ťažké dosiahnuť reálne výsledky.

Záver
Takže na záver by som chcel len povedať že znižovanie hlavy respektíve zvyšovanie kompresného pomeru je v amatérskych podmienkach veľmi neefektívna úprava ktorá môže pomôcť pripadne zhoršiť vlastnosti motora aj keď na prvý pohľad by sa to nemuselo zdať.

P.S.: World Peace

Upravené 1 krát. Naposledy upravil scott777 (24.01.2010 12:11)


24.01.2010 12:12

Re: simson znizenie hlavy

Chlapci, výborná debata, skoro všetci máte v niečom pravdu a niekde ste teda hodne mimo. Neidem to konkretizovať, ALE padajú tu často poznámky o úrovni motorájdu. Takže :
Nekazte úroveň inak výbornej debaty osobnými útokmi a zbytočnými vulgarizmami. Som presvedčený, že každá debata vedie k dosiahnutiu lepšieho riešenia problému, ale musíme sa tu nejak prinútiť, aby sme to riešili ako kamaráti a nie ako nepriatelia. Menej útočiť a snažiť sa viac podložiť svoje tvrdenia.
Nakoľko som sám svojho času "dokurvil" minimálne desať pionierov na základe pomerne veľkého množstva v danej dobe dostupných informácií, raz o zvyšovaní výkonu konkrétne pionierov napíšem možno knihu alebo aspoň nejaký článok. Viem, že toto tu je o Simákoch, tie prišli pre mňa už neskoro...
Sparringpartner zatiaľ vždy nad moje sily egres [dobre] , prečo má stará dvaapolka s kompresiou 6,5 voľnobežné otáčky napr. 400, po zvýšení kompresie na 9,5 beží nerovnomerne aj pri 500, treba naštelovať na 550?
(Závodné dvojtakty veľakrát hodne nad 1000, ale to už je aj o inom, geometria motora, preplachy, prívera, atď )


24.01.2010 12:20

Re: simson znizenie hlavy

egres2
 Bahniak 

Ikona

papiboy:Veď daj vedomosti ak máš alebo skúsenosti.Ja som znižoval hlavu na 21 tke spolu s výmenou sacieho kanálu-leštený ,novej kluky a 4 tej rýchlost od kamoša čo sa učil v P.Bystici //robili to ako učňovskú prácu/ a jazdil som 90 km. :-D Škoda že vydržal len dva roky >:-)


24.01.2010 13:01

Re: simson znizenie hlavy

U toho voľnobehu asi žiadna veda, u "klasikov" ťažká kľuka, nízka kompresia, zamatový chod. Zvýšenie kompresie znamená ťažšie prekonanie HÚ, tak teoreticky asi toľko, mudrovať okolo toho sa dá veľa. V praxi je to stopro tak, preto som mal odvahu tú otázku položiť, pričom sám možno neviem odpoveď.
Pionier "má smolu" v tom, že jeho základ vznikol v praveku ako dlhozdvihový (38/44) trojrýchlostný prdkáč. Ani po najrôznejších apgrédoch sa tieto parametre nezmenily, pričom športová päťdesiatka by mala mať vysokootáčkový krátkozdvihový motor s ľahkou kľukou, výkon jasne len na špici, takže chcelo by to min. 6 kvaltov. No Pionier je od toho hodne ďaleko, to predsa vieme všetci. Preto všetka česť úpravcom a preto by som bol rád, keby sa táto pre mňa sympatická skupina polemizovala na úrovni.
Dnes je doba iná, radiť moc ani nechcem, veď vyguglite toho stokrát toľko, ako by som bol schopný pridať ja alebo hocikto iný. Ak by som niečo napísal, to by bolo o tom, ako to bolo kedysi a bolo by tam teda hodne srandy... no, možno trochu teórie >:-)


24.01.2010 19:30

Re: simson znizenie hlavy

scott777
 Kávičkár 

Ikona

papiboy

nie pionier ma smolu.... ale jeho tuneri :-) že ma taký aký ma zdvih atd.

Citujem

"Ideálny dopravný prostriedok na výlety do prírody je Pionier, ktorý vás dopraví i na vzdialené miesta spoľahlivo a lacno" (Svet motoru, 1957)


24.01.2010 20:11

Re: simson znizenie hlavy

:-D scott777, veď ano :-D

Veď preto som dal do úvodzoviek. Tým viac doň tuneri vrtajú >:-)


24.01.2010 20:26

Re: simson znizenie hlavy

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

hmmm chodí sem vela machrov typu "strašne vela som čítal o úpravách" a potom sa spýta ako vraj zvýšeiť výkon ? ale dobre to sa ešte dá ale ked začnú sem písať ich "skúsenosty" ako im idú j350 160km/h, 180km/h, alebo točia 10 tisíc či 11500, alebo pioniere im točia kôli inej hlave viac, normálny človek si to prečíta a zasmeje sa a ten ktorí im napíše pravdu tak je debil vela ludí to tu číta a potom je z toho zmagorených


24.01.2010 20:35

Re: simson znizenie hlavy

egres2
 Bahniak 

Ikona

JawaEVO.Internet znesie podstatne viacej ako realita :-D V podstate znesie všetko.


24.01.2010 21:31

Re: simson znizenie hlavy

:-D Veď aj egres jazdil na Pionieri 90 :-D

PS - JawaEVO, nakoľko neviem, či aj ja neparím medzi obvinených, tak len aby to bolo teda jednoznačné: ja som nepísal, že zvýšením komresie voľnobežné otáčky narástli samé len tak! Práve naopak, motor skapínal a bolo treba ich NASTAVIŤ (použil som tam slovo "naštelovať") vyššie kvôli pravideľnému behu...

Inak 160 na triapole nie je až tak nemožných, akurát po troch minútach sa to možno zadre alebo máš dieru v pieste...


24.01.2010 21:37

Re: simson znizenie hlavy

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Dobre ste ma skopali .. :-) ide vám to .. :-)


24.01.2010 21:44

Re: simson znizenie hlavy

Však natunujte obaja Pinčla podľa seba, ring voľný. Urobíme minizraz, dáme dokopy porotu (návrh: predseda egres, bereš?) a budeme porovnávať. Bude jasné, kto len kecá a kto to ozaj vie. My sme to vždy tak robili, ale nikdy sme sa nepobili. Bola to skôr sranda. >:-)


24.01.2010 21:53

Re: simson znizenie hlavy

egres2
 Bahniak 

Ikona

Trojan:Veď nikto do teba nekopal.Normálna akademická debata.


24.01.2010 22:02

Re: simson znizenie hlavy

Ešte otázka ku kompresnému pomeru, hlavne k pár riadkom, ktoré pridal scott777 dnes o 12:11 pod názvami "jadro" a "záver" :

Čím to je, že prakticky všetky závodné mašiny vrátane dvojtaktov využívajú maximálny možný kompresný pomer, ktorý ešte znesie predpisové palivo, keď sa akože "nedá dokázať" vplyv zvýšenia kompresie pre výkon? Neviem, odkiaľ to kto zobral, ale asi to chápem zle...


24.01.2010 22:02

Re: simson znizenie hlavy

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

papiboy neboj tiež to nebolo myslené na teba jasné sú pioniere ktoré jazdia 110 a viac, a tak 160km/h z 350 nereálne neni poznám dosť 350 ktoré sú upravené, prvá má klapky a motor original 4K max 151km/h, druhá klapky a 5K max 154km/h, moja klapky a 5K max 148km/h "ako jediná bez kapotáži a z original záberovím kolieskom čo je aj dôvod prečo nešla nad 150 a hlavne kôli úžasným piestom MADE IN HUNGARIA ktoré sú o 1,5mm krajšie od čapu hore ako originál takže mi to rozhodilo úplne časovanie" tieto 3 motorky majú dačo cez 30koní
potom je jednka bezklapková ktorá má 35 koní maximálka nebola skúšaná, a ešte jedna 45koní ktorú má TK moto na šprinty na tej maximálka oficialne povedaná tiež nebola o dalších 350 neviem ešte teda jedna klapková 350 bola v taliansku ale o tej informacie nemám, pád ludí sa z klapkami babralo ale motory bud nešli vôbec alebo išli tak zle že ich majitelia rozobrali, ešte možno pár skutočne upravených je o ktorých neviem ale vela je hlavne takých "mne ide 350 160km/h a mám leštené kanály a ladené výfuky" alebo podobné to sa mení podla toho kto to napíše a ked sa spýtam či má video alebo foto alebo čokolvek o tom motore tak bud je ticho alebo odpíše už to bolo dávno :-)


24.01.2010 22:25

Re: simson znizenie hlavy

No, EVO, u Pioniera 110, to by som bol zvedavý :-D Originálne potom tam bude asi maximálne plynové lanko....
Však ja aj egrešových 90 neverím (BEEEEE :-P ), u nás v bande toľko NIKTO nemal, možno pár minút nejakých 80 - 85, ale to už srdce išlo od radosti puknúť...
Je pravda, že v roku čojaviem 1970 neboli zďaleka také možnosti použiť špeciálne diely, ako teraz, zato origoš súčiastok bolo habadej. Dostupné karburátory ale napr. boli len staré 18-ky alebo 19-ky Jikov, alebo potom spádové z deväťdesiatok - Dnes ich sú na trhu stovky. Bolo však výhodou, že na policiach Mototechny neboli všelijaké šmejdy (piesty, krúžky, atď) z nejakej pochybnej druhovýroby, ako dnes.


24.01.2010 22:28

Re: simson znizenie hlavy

dduuro
 Bahniak 

ulba pocuj s jawkou som mal aj ja taku skusenost že bola taka napalena a ked som vytiahol kabel odsviecky tak som este presil dobry kus cesty mne vsak islo o to aby som zastal :-))) .
Co sa tyka toho zdvyhu ako pises cim mensi tym vacsie otacky ale tym mensia sila (ano v otackach sila je ) mas vlastne "mensiu paku" na kluku " a naopak


24.01.2010 22:36

Re: simson znizenie hlavy

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Tuning malách 2T 50ccm motorov je o znižovaní hlavy, leštení kanálov, výmene sviečok "Pal" za NGK a potom Full Syn olejoch do benálu (to za našich čias nebolo, ale skúšali sme ricinový)
Prínos tuningu 15% urobí z 3,5PS motora rovno 4PS delo to je skoro toľko ako keby majiteľ namazal reťaz.
Takže tunig= samopresviedčanie sa o účinnosti vykonaných práca :-D
Tí čo už "niečo" dokurvili vedia že tá robota za toho pol końa asi ani nestojí. Tí čo majú chuť, vôlu a peniaze kurviť (motory) ja im nebránim ale nech starých psov nepresviedčajú o pionieroch a 100km rýchlostiach. Keby každý tuner dojebkal 10 motorov ako Paliboy tak podobným témam by asi do roka odzvonilo. :-D


24.01.2010 22:41

Re: simson znizenie hlavy

scott777
 Kávičkár 

Ikona

papiboy

viď úvod Zvyšovaním kompresného pomeru pri dvojtaktných spaľovacích motoroch sa zvyšuje výstupný výkon...

Len jeho presnú hodnotu nie je možne vypočítať pre ten daný typ motora. Tam skôr už nastupuje Know-how respektíve veľké počítače ako moja izba a možno po týždeň prebiehajúcej simulácie vypíše akú takú hodnotu kompresného pomeru ktorá je najoptimálnejšia z hľadiska deštrukcie motora čo je tiež v tomto prípade relatívny pojem...

CB750

Nie je tuning ako tuning... rozdiel je v tom že niekto vie čo robí a niekto nevie čo robí respektíve skúša.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil scott777 (24.01.2010 22:53)


24.01.2010 22:59

Re: simson znizenie hlavy

scott, veď práve. Po hranicu detonačného spalovania môžeš zájsť aj doma, zmeníš palivo na vyššie oktanové číslo a je to. Dokonca sa nám stalo, že sme dali studenšiu (hodnotou, nie teplotou :-D ) sviečku a šľapalo to relatívna v pohode. Takže ten tvoj úvod platí a amatérskym tunerom to aj stačí :-D

PS CB750, opatrne posunovať, časy sa menia, materiály sú furt lepšie (kevlar, titan, keramické p.čovinky, atď), predýzuje ti to na metylalkohol (neviditeľná úprava, vlastne "podvod") a nikdy nevieš, kedy ťa predbehne Pinďúr pri 130... Potom ti padne sánka :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (24.01.2010 23:01)


25.01.2010 7:41

Re: simson znizenie hlavy

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

myslím, že by spadol z motorky ... sánku by si rozbil na asfalte ... :-))) WRLD PÍS ! :-)


25.01.2010 9:43

Re: simson znizenie hlavy

egres2
 Bahniak 

Ikona

papiboy:Jawa 21 ktorú som mal išla továrenských tachometrových za ideálnych podmienok 65km.Po prestavbe v pohode 70-75 a skrčený a s vetrom v chrbte som obiehal trabanty s ujkami v klobúkoch :-D


25.01.2010 9:54

Re: simson znizenie hlavy

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Mne padne sánka ak ma bude predbiehať pegas v NITRO úprave, alebo z pohonom na Ruský urán.

Ja mládeži nezazlievam ich snahy (aj my sme boli takí), zazlievam im to že nechcú chápať tých čo podobnými snahami už prešli.


25.01.2010 10:47

Re: simson znizenie hlavy

Vidím,že to tu žije, tak trochu "praktickej" a ako vždy, únavnej teórie predsa len, to už aj preto, lebo to platí všeobecne:
Nie náhodou sa sleduje na oficiálnych motošportových podujatiach palivo. Alkoholy, napriek tomu, že majú nižšiu výhrevnosť ako benzín, majú viac výhodných vlastností:
1 - obsahujú molekulárny kyslík, to umožňuje namiesto miešavacieho pomeru benzín:vzduch (váhový) 1:15,1 u benzínu použiť pomer napr. etylalkohol:vzduch 1:9, u metylalkohol:vzduch dokonca 1:6,4. To znamená, že predýzovaním na metyl bez zvláštnych úprav máš o hodne väčší výkon (v pohode aj 50%).
2 - metyl znesie aj u štvortaktov kompresiu až 14, takže u tunovaných "obrvýfukovokanálových" dvojtaktov s detonáciami by nemal byť žiadny problém.
3 - Obrovskou výhodou u alkoholov je vysoké odparné teplo, čo znamená zásadný prínos z hľadiska vnútorného chladenia motorov, čo je hlavne u "tunovaných" mašinkách neoceniteľný prínos. Len si pozrite staré plochodrážne päťstovky na metyl, majú 40-50-60 koní a skoro žiadne rebrá. Je síce pravda, že jazdia vždy len chvíľu, ale jazdili sa aj dlhé dráhy a ani tam nemali problémy s chladením...

Samozrejme sú tu aj nevýhody, napr. ťažšie sa zháňa (viď modelári), je jedovatý (však aj benzín nie je moc zdravý :-D ), a výrazne stúpne spotreba, až 2-3x (!), dokonca je možné, že pôvodný benzínový prívod (kohútik-hadička-ihlový ventil v plavákovej komore) nebude vyhovovať.

Pry zvyšovaní kompresie ale vždy pomôže pridanie "ein wenig" metylu do benzínu, nebude to búchať aj po vypnutí zapalovania, ale chce to vyštelovať dýzy (chce zväčšiť).

Kedysi sa dávala do benzínu prísada tetraetyl olova - Pb(C2H5)4 -kvôli zvýšeniu oktanového čísla, už cca tisícina (váhová) zvyšovala výrazne oktanové číslo. Dnes je zakázaná kvôli jedovatosti, zamorovaniu ovzdušia, navyše ničí katalizátory, ale závodné dvojtakty to mali kedysi veľmi radi. Básnik tým ale nič nechcel povedať... :-D

CB750 [dobre] :-D [dobre] :-D , však my ti ešte ukážeme! >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (25.01.2010 10:52)


25.01.2010 14:33

Re: simson znizenie hlavy

neverican
 Kávičkár 

Ikona

nedá mi nereagovať na niektoré uvedené bludy:
1.
atomix....a vplyv nato ma aj zapalovanie ak mas kladivkove tak pri 6500 otackach (max) sa uz nestiha kladivko otvarat a je vzdy otvorene a iskra ho opaluje cize uz straca ucinnost...
zapamätaj si že kladivkové zapalovanie je posledná vec ktorá ti obmedzuje výkon nakoľko origo zvláda cca 11000ot/min :-P . (po úprave aj viac cca 12500ot/min) viď priložený link
cb750 Tí čo už "niečo" dokurvili vedia že tá robota za toho pol końa asi ani nestojí. Tí čo majú chuť, vôlu a peniaze kurviť (motory) ja im nebránim ale nech starých psov nepresviedčajú o pionieroch a 100km rýchlostiach
smiešnych 0,5 konskej sily ti pridá len napr. vejárovitá hlava na pioniera made in ČR (dá sa ísť aj na vyššiu kompresiu.. :-O .) ak by si mal záujem o pioniera s min. 2xorigo výkonom daj vediet....
posledné čo potrebujem je tu niekoho presviedčať (nieto ešte starých psov :-D )
scott777Teoreticky dokázať vplyv kompresného pomeru na výstupný výkon dvojtaktného spaľovacieho motora a stanoviť jeho optimálnu hodnotu je možné analyticky, ale tento výpočet môže zostať len v teoretickej rovine. Je takmer nemožné presne popísať procesy, ktoré prebiehajú vo vnútri valca a výfukového systému pri spaľovacom procese, a preto je ťažké dosiahnuť reálne výsledky.
A čo myslíš na čo slúži merianie na výkonovej brzde? Nebude náhodou na zistenie reálneho výkonu (buď na kolese alebo na motore) kde z grafu vyčítaš výkon a krútiaci moment pri daných otáčkach?
Možnosti sú obmädzené len fyzikou, chémiou a peniazmi. Preto existujú aj 5kvalty,vodné chladenia, 70cm3 a iné extrémy....ale je otázne či bude okrem upravených kartrov niečo origo. s pioniera...
"Počul som" aj o pionieroch s 14ps a 120km/h
Mne osobne vadilo na úpravách pioniera krátka životnosť valca a spojky(2preteky)...

A aby to nestálo len na neakých kecoch tak pripájam link kde nieje problém si objednat aj 8,6PS sadu za smiešnych 3500Kč...taktiež grafy výkonu a množstvo iných informácií... :-P :-P :-P svetu mier


www.jawa50speed.wz.cz/nabidka.html


25.01.2010 17:52

Re: simson znizenie hlavy

:-D neverican, musíš chápať starých psov, za našich čias neboli k dispozícii terajšie čudá. Pionier sa chápal, ako Pionier.
Prevrtávanie na 70 alebo hocikoľko ccm, novú kľukovku, päťkanálový valec, novú hlavu, 5 kvaltov, atď - no, u starých psov už to nie je pionier, aj keď sa naň možno ešte podobá. Po týchto všetkých zmenách sa úpravcovia môžu potom za nejakých 120 km/h len hanbiť, veď závodné päťdesiatky Kreidler jazdili napr. 225 km/h niekedy koncom sedemdesiatych-začiatkom osemdesiatych rokov. A mali OZAJ len 50 kubíkov.
Je jasné, že sa dnes už dá naprojektovať päťdesiatka, ktorá vypadá ako Pionier, ale nemusí mať ani kúsok z originálu, a jazdí nech aj 120.
Originálne motory Jawa 20-21-23 mali pri 6500 ot/min strednú piestovú rýchlosť 9,53 m/s, pochybujem, že je možné prekročiť (použitím sériových súčiastok) strednú piestovú rýchlosť cca15 m/s (zodpovedá cca 10 000 ot/min), ak by sa to nezadrelo, aj tak by sa to rozsypalo. Nám sa to vždy rozsypalo, lebo sme boli ozaj amatéri bez internetu :-D :-*

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (25.01.2010 18:02)


25.01.2010 21:01

Re: simson znizenie hlavy

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Dnes pomaly nekúpiš iný ako podštvorcovaný motor tam je vačší "priestor" na ladenie ale pri pomere vrtanie X zdvih u pegasa sú všetky snahy tuniť rovné zázraku.
"katkusová" hlava zlepšuje chladenie, elektronická iskra je dlhšia, Del orto, lepšie mieša, to sú fakty ale v prípade dlhého zdvihu sú skoro nepodstatné. Na svete je xy 50ccm 2T motorov, ktoré idú ako píla, točia 10 000 aj viac. S tým je radosť robiť.
Jawky 05, 555, 20, 21, 23 sú konštrukčne rovnaké od 50tych rokov a v tom to je. Vtedy to bolo OK, ale vývojom sa nešlo do vyšších otáčiek a tým aj výkonov. Vývoj sa robil faceliftom. V ČSSR sa masovo robili iba 1 a 2-valce. Áno Ducna a aj Guzi (moja srdcovka) robia 2V v pohode okolo litra ale u nás nebolo treba liter na dvoch lolesách však sme mali litre na 4 kolesách (MB 1000)
A už keď sme u tej MB tak 3x uloženú kľukovicu na 4 valci nerobili snáď ani v Číne. MB 1000 až po Feldu je to v podstate to isté Však to má 50 pomaly rokov.... :-O
Systém bol taký kým kupujú netreba vývoj noviniek, no a aby kupovali treba z toho urobiť nedostatkový tovar.
My čo sme chceli niečo iné (ako bolo na trhu) tak sme tunili. Dnes si stačí vybrat [dobre]


25.01.2010 21:13

Re: simson znizenie hlavy

egres2
 Bahniak 

Ikona

neverican:Nová doba ;-)
Moja prvá integrála bola dolaminovaná "žaluďovka" so štítom z krytu pouličnej lampy.Štít síce skresloval ako sviňa ale jazdil som s vytočenou hlavou aby som videl.Prerobená 21 tka vytunená kamošom z Považských strojárni bez googlu a kitov z internetu, rifle, riflová bunda a na nohách "spencery".Ale vedel som už v 10 rokoch rozhodiť pinčla ,Jawetu a maneta do šróbika.


25.01.2010 21:18

Re: simson znizenie hlavy

:-D CB, veď nechaj tak. My sme z toho už aj tak vyrástli. Ja by som sem ani nešiel, len ma sralo, že sa tu šikovní chlapci hádajú namiesto toho, aby "konzultovali" - no a trošku ma to potom aj tá nostalgia uniesla - už som dokonca začal špekulovať, že kam som vlastne zašil ten starý dvojitý rám s tým širokouloženým "cantileverom" vzadu. Kua, čo to bolo roboty...
Ale kľud, už som sa prebral >:-)

Chlapci, ale neandertálec vám drží palce, to je hádam jasné... [dobre] [dobre] [dobre]

Aha, egres ma medzitým predbehol... furt vyhráva :-D :-D :-D Jasné, keď má o kvalt viac... :-D

Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (25.01.2010 21:21)


26.01.2010 7:49

Re: simson znizenie hlavy

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Jáj bože, lebo starý vedátori všetko objavili všetko vedia ... nehádam sa .. asi hej :-P :-P

Ale zas aj vy si uvedomte, že teraz má človek viac dostupných prostriedkov ako volakedy dávno, i keď teraz za iný finančný obnos... 8-)


26.01.2010 10:40

Re: simson znizenie hlavy

Aspoň teda čo sa mňa týka:
Trojan, ja ti fandím, ver mi. Ak tu niečo odomňa vyznelo povýšenecky alebo urážlivo, všetkým vám sa ospravedlňujem, ale nedá mi, aby som nepridal svoj obľúbený citát:

"Nie som až tak mladý, aby som všetko vedel" (Oscar Wilde) >:-)

Ešte niečo. To mudrovanie s tými alkoholmi som pridal preto, lebo ak sa palivo nekontroluje, cesta pre Pioniery môže viesť "aj tudy". Vyskúšajte, obetovať nejaký starý karbec za pokus stojí.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (26.01.2010 10:52)


26.01.2010 12:15

Re: simson znizenie hlavy

egres2
 Bahniak 

Ikona

Trojan:Mladí vedátori len zlepšujú to, čo starí vedátori vymysleli.


26.01.2010 15:07

Re: simson znizenie hlavy

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

keby možno nebolo tých mladích vedátorov, tak by ste doteraz jazdili na 2T Jawkách ... :-)

egres2: na to sú mladí ludia, aby dokázali viac ako tý pred nimi .. :-)


26.01.2010 15:12

Re: simson znizenie hlavy

egres2
 Bahniak 

Ikona

Trojan:Ja viem, ale mali by si uvedomiť že najskôr bolo koleso a až potom motorka.Nič v zlom len keď sme boli v tvojom veku tak sme viacej načúvali starším a učili sa od nich.


26.01.2010 19:33

Re: simson znizenie hlavy

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

a povedal som niečo také, čo nieje možné ... ? Treba skúsiť ...

snáď nepočúvam starších ? :-) to ty nemôžeš vedieť ... :-)

PS: nebyť starších ... pinšle neexistujú ... simáky nejazdia ... nemal by to kto opravovať ... kto by nás to naučil "opravovať" ... nič v zlom ... :-)


26.01.2010 21:01

Re: simson znizenie hlavy

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Problém je v tom že sú rozumní chalani a potom tí druhí.
Ak ma nezabijete v kategórii do 20r je rozumný napr Slajo. Ten vie o čom hovorí a dá si aj poradiť. Nikto tu nepovedal že tí čo vedia neporadia (alebo že nechcú), ale hádať sa asi nikto nemá chuť.


26.01.2010 21:07

Re: simson znizenie hlavy

Juro123
 Geriatrik 

uff este ze som mal v novembri 20 :-))) :-))) :-P


27.01.2010 5:55

Re: simson znizenie hlavy

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

CB750: vieš čo, ja ti takto poviem, veľa ludí tu splieta všelijaké machinácie o tom, že ak si dobrý "Tuner" tak pokazíš zopár motorov a tak, čo nieje absolútne nutné, chce cit a rozum ... mne ešte žiaden motor neodišiel a vždy išiel každý lepšie než originál, ale ja to tu nebudem presviečať lebo to tu nemá zmysel, tu si každý hovorí svoje, je to proste "zbytočné dreť si klávesnicu" ...s tým by som argumentoval ja ...

a Slajo ? No to je pohode chalan, vo veľa veciach sme sa zhodli a aj sme si sem tam pomohli ... takže [dobre]


27.01.2010 13:44

Re: simson znizenie hlavy

Trojan, ja som začal akože "tunovať" (síce s výdatnou pomocou deda) ako 7-8 ročný. Vôbec som ale nebol génius, takže sa nie všetko podarilo podľa predstáv alebo to jednoducho nesplnilo očakávania. Asi to polo nesprávnou aplikáciou teórie a mojim dlhým vedením.
Vy ste lepší, vám všetko vyjde dobre, výkon je po každom zásahu väčší, O.K. - verím, gratulujem.

Mali sme ale obrovskú výhodu, čo sa týka "surovín".
Pioniery (jazdené) najrôznejšieho prevedenia od 555 až po 23 boli za babku, môj najlacnejší kus (ak samozrejme nerátam darovaný Pařez od deda) bola za 3 litre vína hrdzavá, ale motoricky ako nová nulapäťka. Nakoľko som víno kúpil na dedine po 16,- Kčs liter, cena motorky vyšla na NEKREŠŤANSKÝCH :-D :-D :-D 48,- Kčs.
Kupovalo sa "do zásoby" všetko lacné, (aj väčšie Jawky, Čezety) čo sa objavilo na okoli, veď ľudia prešli na autá alebo aspoň na väčšie motorky.
Nič, čo sa nepodarilo, nebolo vyhodené, ale zas bolo to považované za "dokurvené". Alebo sa to odložilo a siahli sme po inom motore, alebo jeho súčiastky slúžili ďalej v inej mašinke a tak to išlo u mňa min. 10-15 rokov, som neskoro dozrievajúci typ, ak vôbec niekedy dozriem.... >:-) Takže tých dok..vených veru bolo viac >:-)


27.01.2010 13:46

Re: simson znizenie hlavy

P.S. Colin Chapman (viď LOTUS) povedal niečo také, že keď sa niečo nepokazí, tak je to predimenzované.... :-D


27.01.2010 14:13

Re: simson znizenie hlavy

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Vy ste lepší, vám všetko vyjde dobre, výkon je po každom zásahu väčší, O.K. - verím, gratulujem.

toto si povedal ty ...
úplne amatérske ...

básnik tým predchádzajúcim komentárom chcel povedať, že neosádzal p*čoviny na motor a robil to poctivo ... nie fušerskú robotu ... asi tak ...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Trojan (27.01.2010 14:15)


27.01.2010 14:16

Re: simson znizenie hlavy

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

a nie vždy to ide ... treba to spraviť tak ako to má byť ... potom nieje žiaden problém ... PEACE


27.01.2010 15:58

Re: simson znizenie hlavy

..."mne ešte žiaden motor neodišiel a vždy išiel každý lepšie než originál"...

Trojan, prepáč, ale buď to nevieš po sebe prečítať alebo ma máš za nejakého degéna. Čo sa mňa týka, viem, že nemusím mať vždy pravdu, nemusím za každú cenu "vyhrať" a snažím sa z každej debaty poučiť, aj z tejto.

Stalo sa. ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (27.01.2010 15:59)


27.01.2010 16:07

Re: simson znizenie hlavy

egres2
 Bahniak 

Ikona

No asi sme boli iný.Ja som asi v šiestich rokoch dostal Jawetu s odpadnutým magnetom.Asi mesiac som sa ho snažil namontovať a až potom som zistil že na oske je witmanov závit :-~
A keď som rozoberal darovaný Manet tak som po demontáži hlavy utekal za pôvodným majiteľom že kde zoženiem piest. lebo ten čo tam je je rozpolený :-@


27.01.2010 20:10

Re: simson znizenie hlavy

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Trojan , Pali
Ste živý príklad toho prečo sa starší motorkári "neradi" zúčastňujú debát o zvyšovaní výkonu, a celkovo o úpravách.
Mám 20r syna ktorého som práve vyhodil od klávesnice a naše debaty o 21r Simsone boli obdobné. V podstate je to jeho prvá motorka (ako druhú má GS500) Keď som mu prispel na GSku až vtedy nu docvaklo celé zvyšovanie výkonu, že je to de facto blbosť. Neskutočne premrhaný čas a peniaze. Jediný prínos to malo že na lacnom stroji zistil ako meniť guferá, čo je vo vnútri predného tlmiča, ako stiahnuť magnet. Neraz sme sa hádali a a som mu z oblubou nadával (čím som ťa robil tým si aj zostal...) Bol som na neho sviňa on niečo robil a ja z kávou a cigaretou som to iba"menežoval"
Pochop jedno, ak niekto seriozne založí tému ako dám dole magnet keď nemám sťahovák dostane rôzne odpovede, ale ak tuší tú správnu odpoveď nech si overí aj vek prispievateľa. Niekedy to može byť úplne inak a on nebude musieť kupovať nový magnet. Poznám exota čo zničil magnet pajsrom, videl som narezané metrické závity na zrkadká a spústu iných zrealizovaných "dobrých rád". Napriek tomu viem že sú aj 16r chani čo logicky dedukujú závadu, vedia si veci otestovať. Ale ak 26r chalan založí tému o jasnej blbosti je mi na grc. Takému do rúk motorka nepatrí. Ja sa nepovažujem za experta ale kludne poviem komukoľve že toto fakt neviem.
Niekedy by téma nevznikla vobec ak by sem tam niekto použil aj vyhladávač na MP alebo na Googli. Položit otázku kde kúpim pneumatiky na motorku je u mňa trestý čin!
Vtáci nešťasný tak sa tu nehádajte a nechválte sa svojimi úspechmi, na druhej strane ak niečo seriózne potrebujete kľudne sa ptejte je to zadara.
Už tomu rozumieš?


27.01.2010 20:34

Re: simson znizenie hlavy

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

CB750 a preto neni zvyšovanie výkonu pre bežních ludí ale len pre tích zasveteních sú ludia ktorí tomu nerozumejú a napíšu "vykašli sa na to je to strata penazí", sú ludia ktorý napíšu blbosty čo kde tu kde počuli sami nerozumejú o čom vlastne píšu a tých pár ludí ktorý vedia tak bud nenapíšu nič preto že vedia že to nemá význam


27.01.2010 20:40

Re: simson znizenie hlavy

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Takto si predstavujem pomoc: niekto má už niečo načítané (to znamení hladal) ak ma kontaktoval SS asi usúdil že moje práspevky neboli iba teoretické. Kľudne som mu vysvetloval a našli sme riešenie. Chalan poďakoval a šmitec, hotovo. Na takúto spoluprácu z mládežou sa budem tešiť vždy!



[/i]Prosim Ta Bosris, mam na teba prosbu...

Čital som tu na Motoride, že mas Simáča celeho v maličku a že sa vyznaš aj do elektriky. Ja osobne nie som uplný magor z elektriky, ale začala ma pekelne štavť na mojom simači.

Rad by som sa ta spýtal, či sa da nejako odkontrolovat TYRISTOR, či je funkčný a či nie.......
Do včera isla motorka t.z štartovanie a zapalovanie ako hodinky Tissot, bez najmenšich problemov. Ale neviem čo som a či som niečo pokazil, robil som smerovky, a vsetky ostatne kravinky podla tejto schemy www.akf-shop.de/moser/s51-1c1.png a zrazu mi nejde žiadna iskra do sviečky.

Je možne že som to odpalil tým že som vložil mezi 3 vyvodom na tyristore a dynamom (do modreho kablika) vypínač???? moc sa mi to nezda , ale ?

Alebo čo to može byt???
Dakujem za prípadnu pomoc[i]


28.01.2010 21:15

Re: simson znizenie hlavy

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

CB750:plne s tebou súhlasím.Mám simsona (je to moja srdcovka)napchal som doň cca 30tis SKK a je to furt len timťon. >:-)
J e jednoduchšie napísať:Pomôžt, nejdu mi stierače na babette ,ako sadnuť si za PC a hľadať u uja Googla. :-(((


30.01.2010 20:14

Re: simson znizenie hlavy

maxis666
 Bahniak 

Ikona

hruso25 : presne tak !!!!


31.01.2010 19:39

Re: simson znizenie hlavy

slajo
 Edvenčr 

Ikona

Chlapi už sa toľko nejedujte. :-D
CB750 : takú pochvalu si vážim
Ja si myslím že v tých úpravách nejde ani tak o to žvýšiť výkon ale skôr mať dobrý pocit pri srdci že som na svojej motorke odviedol dobrú prácu trošku ju zdokonalil a niekde v kútiku duše treba dúfať že to aj pomohlo. Ja som sa tiež pustil túto zimu do takých úprav estetických pripravujem aj článok dúfam že sa bude páčiť potom.


31.01.2010 22:58

Re: simson znizenie hlavy

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

papiboy: bože mysli si čo chceš, veď mne je to tak šumafuk ...


04.02.2010 20:30

Re: simson znizenie hlavy

egres2
 Bahniak 

Ikona

Najväčšia škoda, že sa nenávratne počas mojej ZVS stratil motor nanosený po "vreckách" z JAWA 50 Mistrál.Už sme ho nestihli poskladať. :-(


04.02.2010 22:09

Re: simson znizenie hlavy

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

JAWA 50 Mistrál predbehol dobu o takých 10-15 rokov.Bohužiaľ v ďaka súdruhom sa do výroby nedostal.


04.02.2010 22:13

Re: simson znizenie hlavy

egres2
 Bahniak 

Ikona

hruso25:Kamarát, ktorý ten motor nanosil z Považských str.hovoril, že bola vysoká cena oproti jawa 20-21 a mustangovi.To je podobne ako s jawa 500 typ 824,škoda 720.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (04.02.2010 22:17)


05.02.2010 21:17

Re: simson znizenie hlavy

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

Koľko nocí a rokov strávili konštrukteri pri rysovacích doskách,vyrobili funkčné prototypy všetko pripravili do výroby a nakoniec to skončilo v zásuvke a v šrote.Ale kurňa dajak som od tej hlavy na sima odbehol.


06.02.2010 9:58

Re: simson znizenie hlavy

SHOCK
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

ten jawa 50 Mistrál to je ak sa nemýlim tá motorka čo už nemá ležatý valec ale tak nejako ako simson?? inak je to celkom pekná motorka... [dobre]


06.02.2010 13:59

Re: simson znizenie hlavy

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

www.jawa-50.cz/clanek/jawa-50-typ-vm-238-mistral-protot...

V roku 1984 stál simson s51 Enduro 5900Kčs
simson s51 B2-4 5600Kčs
Cena jawy Mistral mala byť cca 5000Kčs Oficialny dôvod prečo sa Mistral nevyrábal bol podľa MOTOKOVU nezáujem motoristov o motocykel do 50cm.Potom sa to ukázalo na predajností simsonov v Československu. >:-)


16.02.2011 21:13

Re: simson znizenie hlavy

120milan45
 Motarďák 

Ikona

Chalani ja mam 60ccm 4 kanal a chcem si dat karburator amal 23 a znizit hlavu :-) chcem sa opitat ci mi to nerozbije kluku ?? a o kolko si mam maximalne znizit hlavu ??


16.02.2011 22:01

Re: simson znizenie hlavy

SHOCK
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

120milan45: objem spalovacieho priestoru hlavy + objem valca, celé deleno objem spalováku hlavy. takto vypočítaš kompresný pomer, ktorý by nemal byť viac ako 12.
čiže odmeraj objem spalovacieho priestor hlavy (daj dole hlavu a napr. striekačkou do nej vstrekuj olej, odmeraj kolko si ho tam dal)... čiže ak bude objem hlavy napr. 5 cm3 a objem valca 60cm3:
60 + 5 = 65
65:5 = 13 (kompresný pomer, alebo skôr stupeň kompresie, kompresný pomer je 13:1) neviem aký objem hlavy má simson, to som uviedol len ako príklad... ale ak ti víde takýto veľký kompresný pomer, tak už hlavu neznižuj (je to už aj tak dosť vela)...
takže asi tak


17.02.2011 19:57

Re: simson znizenie hlavy

120milan45
 Motarďák 

Ikona

No tomu nechapema ale jamam 60 ccm a 4 kanal :D a ten amal ti nepomoze z vykonom ??? A podla teba je amal 21 dobry ?


17.02.2011 20:26

Re: simson znizenie hlavy

120milan45
 Motarďák 

Ikona

No kompresny pomer je 10,83:1 zevraj a kolko mozem znizit hlavu ?


17.02.2011 20:57

Re: simson znizenie hlavy

SHOCK
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

ak máš takýto kompresný pomer tak už hlavu neznižuj... znížiš s tým len životnosť a na výkone to asi ani nepocítiš... ten karbec je určite lepší ako originál, ale potom by bol dobrý ešte aj iný výfuk a celé to do kopy zladiť...


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 42232 | Včera: 221622