Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdar motorkárom. |
NIE!!!Nemám v pláne nań jazdiť celoročne!A vôbec ke´d ho neviskúšam,budem ľutovať a aj tak peniaze sa mínajú tak či tak.Chcem len skúsenosti.Díki............... |
tankoval som do auta... nejaku velku zmenu som pri jazde nepocitil... uvidi sa pri velkom servise ci to ma fakt nejaky pozitivny ucinok na motor |
Môžeš v pohode.Čítal som cestopis s Jawou do Afgánistánu a chlapci v Iráne tankovali cez 110 octánov (za 2 Kč/l)a Jawky leteli 160 km/h |
ak mas staru 350 2T tak by si to mohol teoreticky tankovat nakolko na 2T nejsu ventili takze si ich nerozstelujes... ale to je iba moj teoreticky nazor |
JA som do mojej tankoval V-power racing..... ci pocitil? Hejpocitil som to Motorka mala kridla.... |
oktanove čislo znamená,kolko možeš stlačiť zmes,než dojde k zapaleniu.čim vyššie,tym neskor,to znamena,že je zmes viac stlačena,ked dojde k zapaleniu.motor ma teda väčšiu silu. |
Díky Focus to s tým predstihom ma to nenapadlo.to asi vyskúšam. |
heh....focus co sa tu este nedozviem co takto si zobrat daku odbornu knizku...a potom daco napisat.... |
Kolumbijcan: mas pravdu, len ta doplnim v tom ze to klopanie motora je vrstvene detonacne horenie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thommass (25.05.2009 12:39) |
Výbuch neexistuje.Existuje len horenie.Oktánové číslo určuje pomer pri ktorom benzín horí v jednom cykle.Používanie vyššieho oktánového čísla je určené kompresným pomerom, čím vyšší , tým vyššie oktánové číslo inak to nemá žiaden zmysel pretože tento pomer nemôžete meniť. |
thomassJa som kukal discovera, 5 speed no a tam to testovali, doslo sa k tomu,ze ked to chces fakt vyuzit ze tam mas 100 oktanovy musis predzapal nastavit,ale!!novsie auta maju elektricke zapalocvanie tak,ze to samo sa prisposobi k benzinu,cize tam nastavovat nemusis.... |
crazybiker: ale pri motorkach a autach bez elektronickeho zapalovania by si to musel nastavovat zakazdym ked natankujes iny benzin???? Ale ten uhol predstihu ktory treba nastavit je uplne minimalny, skoro az zanedbatelny. |
Čo má predstih spoločné so zapálením zmesi pri vyššom tlaku bez iskry so sviečky? |
letecky benzin = az 107 oktanov |
Tomcat: Ale tie benziny su vyrobene inou technologiou, a maju tam rozne primesy, ktore sa do beznych benzinov nepridavaju. Tieto benziny co si napisal maju s klasickym benzinom spolocny iba nazov. |
Oktánove čísla niektorých palív [upraviť]Automobilový benzín: 87–98, dnes obvykle najmenej 95 Upravené 1 krát. Naposledy upravil Ozzac (25.05.2009 13:27) |
ozaccK LPG tolko, mal som pezota na LPG jedna sprint na jdendej trase.... s LPG 140. normal 95 benzin 130.... |
crazybiker: Skús mi prosím ťa vysvetliť čo ti zvýšilo výkon o 20 koní?Nie len mňa to zaujíma.Určite veľký záujem prejavia aj profesionálne týmy v Rally športe. |
neviete kde zozenem letecky benzin? Upravené 1 krát. Naposledy upravil maco535 (25.05.2009 14:29) |
Uz sa to tu rozoberalo hada 100 krat, raz sme sa uz aj dopracovali k rozumenemu zaveru, pokial ma pamat neklame a tu znova same dristy |
tuto je kus kvalitnejsia a vecna diskusia |
Vcera v madarsku som skoro natankoval Shell 100octanov,ale som si to rozmislel,ajtak to nepocitim a zbitocne to vela stoji... |
Ja som to videl na discovery v 5 speed. Rozoberali to tak, ze mali tam tri auta, fiestu, golf, impreza.... na fieste voebc nedal vykon..... na golfe len par konikov ale na impreze to dalo najviac....... keby som vedel ktora cast to bola....a vedel po anglicky tak vam najdem to video..... a ja som to len videl.....Niekedy tankujem tiez racing.... u mojej sa to da celkom pekne citit....... neverite. vyskusajte to na takej moto.... |
Placebo efekt je pri menej vykonnych motoroch. Ale aj tak to nie je nejaky zazrak, ma to vyznam hlavne ak nacipujes elektroniku. A V-power je 95-ka, ma vyznam ju obcas natankovat koli aditivam, ktore obsahuje. Okrem ineho zabranuje usadzovaniu karbonu. Len si to nemylte s uvolnovanim karbonu. Znamenalo by to nieco podobne, ako nasypat brusnu pastu rovno do valcov . Hlavne neliat do nadrze ziadny sajrajt |
Nepochopil som celu diskusiu... Existuju predsa ine a overenejsie praktiky ako vytiahnut vykon. |
Terror ide mu len o otestovanie 100vkoveho benzinu co to da ne jeho masine |
google a youtube |
Z toho posledneho videa mi nie je jasne kam sa ten karbon potom v tom motore dostane,zhltne ho piest alebo sa spali pocas vybuchu,lebo to su dost tvrde ciastocky.... |
crazibiker: Voči "čomu" to dalo u impreze 20 koníkov naviac? |
prispevok 26.05.2009 8:50, video cas 5:00 |
egres2No ja uz neviem, do mojej mootkry jetiez 98+ aj v manuale pisane..... a fakt to citit ked tam dam racing.... NO a este oprava pridalo 15. a ne 20 slaba pamat |
V slabsich motorkach a autach to je podstatne citit ak sa tam da viac oktanovy benzin, tak ako ked som mal volakedy pioniera 21 tankoval som tam vzdy Jurki 95 |
Nazdar chalani.V konečnom dôsledku som sa nakoniec dozvedel,že oficiálne sa nedá kúpiť 100 oktánový benzín,je to len reklamný ťah pre zákazníkov.Dakujem za všetky príspevky,ale pravda je taká,že "100 oktánový benzýn" na bežných pumpách je vlastne len 98+ (maximálne 99).100 oktánový benzýn neexistuje,etanol metanol ano,ale to nie je benzýn ani bežné palivo (zatiaľ). |
majlou, crazybiker: Prosím Vás.Skúste mi vysvetliť, prečo by motor s benzínom 98 oktánov mal väčší výkon ako s benzínom s malým oktánovým číslom? |
prečo nie je v TP motorových vozidiel udávaný výkon napr: |
egres2> V jednom videu to vysvetlili, cim vyssie oktanove cislo tym viac zmes vo valci odolava tlaku. Takze moderny motor presne nacasuje iskru ked je to najoptimalnejsie, pri nizsom oktanovom cisle moze dochadzat k nekontrolovanemu zapaleniu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil mato222 (26.05.2009 14:42) |
Nebudes mat problem, ak ho das do Jawy. Vycisti ti palivovy system, no z dlhodobeho hladiska mi to pride ako vyhodene peniaze. Cize podla mna do starsich motorov 100 okt. benzin staci prilezitostne. |
Rozdiel pri tankovani 95 a 100 oktanoveho benzinu rozhodne existuje. Najlepsie ho citia vyrobcovia a predajcovia na marzi. |
mato222: Pri nízkom oktánovom čísle v motore s malým kompresným pomerom neprichádza kvôli absencii vysokého tlaku k samozápalu zmesi pred dosiahnutím hornej úvrate.Pri motore s vysokým kompresným pomerom pri použití malého oktánového čísla prichádza k samozápalu zmesi vplyvom vysokého tlaku pred dosiahnutím hornej úvrate a horenie sa šíri nadzvukovou rýchlosťou a nárazy na steny valca sa prejavujú typickým " klepotom".Preto sa do motorov z vysokým kompresným pomerom musí používať benzín z vysokým oktánovým číslom, aby sa predchádzalo k horeuvedenému efektu.Oktánové číslo vyjadruje odolnosť benzínu voči samozápalu pri vysokých tlakoch, ale nevyjadruje " vyššiu" schopnosť benzínu po zápale vytvoriť vyšší tlak vo valcoch a tým zvyšovať výkon motora.Výkon sa môže zvýšiť zvyšovaním kompresných tlakov vo valcoch prepĺňaním- kompresor-dúchadlo.Dnešné motory majú kompresné pomery už len na minimálne 95-98 oktánový benzín a ich používanie nemôže mať vplyv na výkon.A ak by aj malo, tak sa pýtam ako to všetci , čo tu tvrdíte zvyšovanie výkonu, dokážete zistiť bez štatistického merania. |
egres2, ved to som napisal, len mozno nie uplne jasne. Cim vyssie oktanove cislo tym viac zmes vo valci odolava tlaku - pred zapalom samozrejme. A hovorim ze na modernych motoroch, na strej fieste(jawa350) to rozdiel nebude, ale taka Impreza(SS) co maju v teste je zjavne ladena na vysoko oktanovy benzin, takze prinos bol. Cital som, ze nove motory popisovany klepot odstranuju zmenou casovania zapalu. |
egres2 skusal si to uz vobec niekedy?Teoria je niekedy menej ako prax....ak si niekde precital ze 95 oktanov a 100 oktanov neni rozdiel a takej malej kubature ako je Jawa pionier nic nespravi tak si na omyle... Upravené 1 krát. Naposledy upravil majlou (26.05.2009 17:14) |
výkon ma netrápi, ale mám pocit že motor ide kľudnejšie a plynulejšie do otáčok... Tankujem tak 50na50 100 a 95 oktánov... ako sa podarí... |
Ak tam nejaky rozdiel je, tak to nebude sposobene oktanovym cislom. Rozdiely medzi 95 a viacoktanovymi benzinmi v modernych motoroch, ktore maju senzory klepania a podla toho dokazu upravovat predzapal (vobec som si nie isty, ci oboma smermi), su pod urovnou chyby merania. Teda, pokial nie je motor priamo na viac oktanov stavany. |
majlou: Nemusím ísť variť vodu na Everest aby som sa presvedčil že si tam čaj neuvarím. |
Najviac sa mi paci ak niekto porovnava dnesnu dobu s rokmi 80timi,ci za cias komunizmu " vtedy som tankoval benzin 80oktanov a neskor 91 " povedal egres, to su dost odveci oktani navyse olovnate, v dnesnej dobe uz vyrabaju bezolovnate a su technickejsie prepracovane so vseliakimi pridavnymi aditivami co zv ysuju vykon motora.... Upravené 2 krát. Naposledy upravil majlou (27.05.2009 11:09) |
majlou: Aj za socializmu voda vrela pri 100 C .Aj za socializmu by som mal pocítiť rozdiel medzi 80 a 90 oktánovým benzínom.Vysokooktánový benzín nastupoval s vývojom výkonejších motorov |
celkom som sa pobavil... |
nerd nechcem vŕtať, ani nemám bohužial čas googliť a hladať info, ale neviem, či je to tak. |
egres2 mas absolutnu pravdu,si chodiaca kniznica |
nerd: Metóda " klepavosti" benzínu vychádzala z predpokladu max 100 .Lenže technologický postup pri výrobe benzínov a moderných adivít dostal benzín nad úroveň 100 oktánov, čiže oktánové číslo napr.107 vyjadruje o 7% lepšie parametre ako 100 %izooktán.To percentuálne zmiešavanie platí len po 100 oktánov. |
pisete tu ze je citit rozdiel na vykone podla oktanoveho cisla.no tak ak je pravda co napisal:jawa350632, ze metanol ma 100 oktanov, tak je pravda to co napisal egres2.dostal som od znameho na vyskusanie metanol do cz-ty z davkovanim cerstveho oleja(metanol sa neda zniesat z olejom)no a fakt je taky ze to islo este horsie.poton ta cz vyskusala gazolin, a isla trochu lepsie, aj ked ma oktanove cislo mensie ako ten metanol.no najlepsie to islo na benzin. |
Arpad: ako to môžeš tvrdiť ,že na benzín ,ked si ešte neskúsil naftu?Čo ked náhodou? |
ja to beriem co hovorite ide o to ze vyssie oktanove cislo sa dosahuje dalsimi "syntetickymi" prisadami, tam organicka chemia konci. oktanove cislo je o izooktane a nheptane. a ich kombinaciou viac ako 100 nedosiahnes. (co mi vlastne egres aj potvrdil) existuje este jedna metoda na urcovanie oktanoveho cisla ale to si uz vazne nepamatam a ani sa mi to nechce hladat. |
nerd: Laboratórna a motorická .Laboratátórna s arobí tuším pri teplote benzínu 55 C a pri cca 600 ot/min a potom pri teplote 350C a 150 ot/min. |
egres, neda mi to ale musim ta poopravit, front plamena pri "detonacnom" horeni v motore sa nesiri nadzvukovou rychlostou, v skutocnosti sa siri subsonicky a aj oznacenie detonacne horenie je nespravny pretoze lezi v deflagracnej oblasti Hugoniotovej krivky. Pri urcitych podmienkach, zvacsa pri vysokom zatazeni sa zmes vo valci rozkmita a vznikaju ohniska s vyssim tlakom pred frontom plamena, s podmienkami na samovznietenie od horucich casti motora. |
tomcarsky: Z tou rýchlosťou je to možné, netvrdím že všetko čo píšem je pravda pretože píšem to čo mám v hlave a nechce sa mi hľadať fyzika. |
nerd: nie % izooktanu v heptane, ale v zmesi izooktan - heptan. Pri palivách nad 100 oktanov sa udáva výkonnostné číslo, nie oktanové. |
JOSI:no ja som len pisal co som vyskusal, a to som mal asi 14rokov.peniaze ziadne, stara cz-ta a chut sa vozit bolo jedine co som mal.do tych chemickych vzorcov a veci z tym spojenych sa vobec nerozumiem.ten metanol bol pravdepodobne cisty, lebo ho odcerpal z nadrze ktora je sucastou destilacnej kolony.na nadrzi je napisane METANOL-POZOR JED,STREBAVA SA POKOZKOU.no a skusal som aj kadeco ine, a najlepsi bol gazolin!.vsak to bolo zadarmo, a dobludu litrov. unas v obci a okoli sa tazi zemny plyn, je tu cez 60vrtov, no a z plynom po potrubi ide kadeaka horlava kvapalina.cele to vedie do takej stanice kde z tym robia poriadok.no a ten chlapik co tam pracuje mi nosil kadeco.inac skoro vsetci co pracovali na tej kolone mali wartburg a trabant, preco asi???aj lada vraj isla na gazolin, len trebalo dat dve tesnenia pod hlavu, lebo inac brutalne klepali ventily(male oktanove cislo?)hlavne ze to horelo, a moto isla.ale to bolo uz tak davno, ze to dnes uz ani nieje pravda. |
sk.wikipedia.org/wiki/Okt%C3%A1nov%C3%A9_%C4%8D%C3%ADsl... Upravené 1 krát. Naposledy upravil majlou (27.05.2009 15:41) |
majlou: vdaka za rozsirenie obzoru - odvolavam vyrok o vykonostnom cisle - pred 35 rokmi, ked som chodil do skoly bolo vsetko ine. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 342103 | Včera: 161586