Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Caute, poprosim Vas o radu... |
otvoreny vyfuk+"sportovy" filter (KN)+trysky dynojet |
duroslav:ako si ti uz pisal, v "seriovom" nastaveni TA, po nahodeni KN u 99% pripadov co som sa stretol isla spotreba o 1/2 litra dole. |
egres2:to nikto netvrdi, ale co ak aj tie "degradovane" hodnoty su postacujuce? |
superflanker: A čo ak tie postačujúce hodnoty sa už po prvom" praní" dostanú na hodnoty obyčajného filtra? |
egres v tom pripade su tu aj tak usporene peniaze kedze ten papierovy uz nikdy kupovat |
raptor: Každé filtračné médium sa pri filtrovaní zanáša.Regenerácia, napr.tlakovým vzduchom odstráni len časť nečistôt a filter stráca postupne svoju účinnosť.Treba si ale pod tým predstaviť že sa myslí schopnosť tlakového zaťaženia pri zabezpečenenom stupni filtrácie vyjadrenej v gramoch pevných častíc na 1 meter kubický na strane za filtrom.Ten slogan pre KN má logické vysvetlenie v tom, že pri novom je tlakové zaťaženie-prietok vzduchu vysoký s nižšou schopnosťou zachytávať pevné častice a s postupným zanášaním sa znižuje prietok vzduchu a zvyšuje sa schopnosť zachytávať pevné častice. |
egres presne k tomu zaveru som dospel ja... ze s toho sloganu vlastne vyplyva ze novy KN filter nezachytava tolko necistot ako "zadrbany" KN filter Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (19.05.2009 12:33) |
raptor: Teoreticky môžu.Ale asi za normálnych prevádzkových podmienok normálneho jazdenia sa za cca.1000-1500 motohodín nedokážu deštrukčne prejaviť. |
egres: |
superflanker: A práve ten postup " s naolejovaním" ma najviac zaráža.Konštrukcia filtrov je obvykle buď " samočistiaca" alebo " nútená".Pri samočistiacom efekte sú častice prúdiace do vrstvy filtra usmerňované tak, aby sa sústreďovali buď v strede, alebo po krajoch filtra a aby bola čo najdlhšie zabezpečená prietočnosť filtra až po jeho úplné zanesenie.Pri druhom riešení je filtračná vrstva čo " najhrubšia" v smere prúdenia a častice prechádzajú cez túto vrstvu až stratia rýchlosť a usadia sa vo vnútornej ploche filtra.Postupne sa táto vrstva častíc nazbiera do tej miery, že filter prestane byť prietočný.Ak tam dám mastný film, tak tento ,ak je na vstupnej strane v smere vstupu, okamžite nalepí častice a nedovolí im prenikať do vnútornej štruktúry filtra a k zaneseniu dochádza v podstate okamžite.Ak vytvorím mastný film na výstupnej strane, tak ten efekt je v podstate rovnaký , ako u neimpregovaného filtra.Ak vytvorím mastný film v celej štruktúre filtra, tak musí byť extrémne riedky, aby bol schopný prietoku vzduchu ale určite sa bude jeho filtračná schopnosť radikálne zvyšovať ale na druhej strane radikálne znižovať prietok vzduchu.Teraz je otázka, čo je najlepšie pre motor.Zvýšená filtračná schopnosť, zvýšený prietok vzduchu alebo optimálna kombinácia.Mne to zatiaľ vychádza na klasický papierový alebo molitanový.Ale netvrdím že to je pravda. |
egres: najlepsie pre motor by bolo po kazdej jazde davat novy papierak. Upravené 1 krát. Naposledy upravil superflanker (19.05.2009 14:17) |
caute borci , citam vase prispevky a nakolko planujem kupit TA a rozmyslam aj nad filtrom KN tak sa chcem opytat ci to ma vyznam alebo nie? kedze by som kupil len filter. ziadny vyfuk a dynojet urcite nie. |
mimi:ked som ho riesil ja, tak som vobec neuvazoval smerom "zvysit" vykon a podobne srandy, ktore vzhladom na to o aku ide masinku su absolutne zcestne. |
diky superflanker, tak aj tak sa to oplati. tu v uk ho maju do 50 libier. ja by som ten filter nebral ako doplnok na zvysenie vykonu ale ako univerzalnu vec ktora vydrzi viac ako papierak. |
mimi: da sa kupit sada na cistenie a impregnaciu www.knfilters.com/clningacc.htm |
diky moc , takze treba k tomu zakupit aj celu cistiacu sadu, no to som nevedel. |
mimi-kolko to stoji,£50???na moju moto to ide za £25-£28 kde si zhanal? |
K tomu K&N dodavam,ze hlavne cistiace medium je impregnacny olej,bavlna je len nosicom. Po cisteni sa musi nechat vysusit a schne velmy pomali. Takze necistit pred jazdou(osobna skusenost) |
Dakujem za odpovede, aj ked...ja som sa nepytal, ze naco mi bude , priznam, ze dovod je cenovy - uz nekupovat papierak, ale co teda s tym, co nastavovat... |
mimi-ved aj ja eBay.preto sa cudujem ze taky rozdiel v cene |
superflanker: este podotazocka: Dalsi chlap mi rozpraval: ked otvorim privod vzduchu do motora (KN je priepustnejsi), tak musim automaticky otvorit aj vyvod z motora (cize vyfuk), inac je priechod vzduchu motorom nevyvazeny, ci tak nejak...tebe, alebo inym sa zlepsili vlastnosti motora aj so seriovym vyfukom (resp. s katalyzatorom)? |
duroslav: nie som "ladič", ale podla mna, kym neprestavis na karburatore zmes (pomer vzduch/palivo), tak si to viac vzduchu necucucne. Z praxe - citis rozdiel ked jazdis so zadrbanym filtrom a ked das filter novy? Citis. Tak je to aj s KNkom, je priepustnejsi a tak masina "dycha" lahsie. Pocitis to aj bez zmeny vyfuk. sustavy. Potom ked amputujes KAT, pocitis dalsiu zmenu a dalsiu ak nahodis "ladak". Nie je to nic zavratne. co sa tyka vykonu. Ak niekto nema TA "v ruke", tak to ani nepostrehne. Masina je vsak zivsia - promptnejsie reaguje na plyn. Dalsia vyhoda je viac ako 5kg vahy dole z praveho boku a dalsia - moznost opakovane pouzit filter. Od tejto vymeny som mal do TA sahane len pri synchro karburatorov, zmes sa nenastavovala. Ta sice striela do vyfuku pri bzdeni motorom, to vsak robil aj pred tym,len to nebolo so seriovym vyfukom tak pocut. |
superflanker: mozno si trosku protirecis (nic v zlom samozrejme): Na jednej strane ked je nastavena zmes, tak karbec viac vzduchu necucne, na druhej strane prievzdusnejsi filter ovplyvni moto...preco vlastne potom, ked do karbecu ide rovnake mnozstvo? Ja si myslim, ze ked ide do karbecu vzduch pod malicko vacsim tlakom, tak asi ho vojde do karbecu trochu viac... |
duroslav:nemam pocit, ze si protirecim,ale mylit sa samozrejme mozem. Na margo tohto ti poviem len: |
čaute, prečítal som tému až dnes a moje skúnosti potvrdzujú flankyho písmená. Spotreba išla po výmene papieráku za KN a sviečok cca o 1/2 litra dole a nič som nikde neastavoval. Tktiež je motor mierne svižnejší. Takže z mojej strany odporúčam. |
Dakujem...ked mi budu v HC opat nastavovat moto, otrepem im tuto diskusiu o hlavu |
necital som to cele ale chalani ak chcete usetrit koruny/eura za papierak tak nemusite zrovna kupovat KN sadu, ved tam dopasujte hocijaky molitanovy-z nejakeho sportoveho naradia, treba to castejsie cistit ale vyjde to lacnejsie ako menit papierove. Co sa tyka zvysovania vykonu a prietocnosti, to je druha vec. Ale zasraty filter moc vykon nezvysi ci je KN alebo hoc aky iny. |
duroslav, ja som ti vravel, ze s tym K&N filtrom z tvoho rapkatka hayabusu neurobis |
myslim ze uvaha ako to prezentoval superflanker je spravna: karburator "primiesava" palivo do okolo prudiaceho vzduchu podla a moznosti sa o to snazi dodrzat pomer, cize ak KN pusti viac vzduchu, karburator primiesa viac paliva, ale to je ten isty efekt ako keby bola viac otvorena skrtiaca klapka pri menej prievzdusnom filtri, takze ako vysledok by som videl iba to, ze na rovnaky vykon = prietok vzduchu + palivo je pri pouziti KN filtra zapotreby menej otvorit plyn.. osobne mam KN filter kvoli moznosti opakovaneho pouzitia.. filtracna schopnost je diskutabilna, ale nemyslim si, ze jemna naolejovana bavlna je na tom horsie ako origo naolejovany molitan |
dazdo: Mam to zjednodusene chapat tak, ze aj ked filter pusti do karbecu viac vzduchu, karbec pomer palivo - vzduch aj tak zachova? Neprudi ten vzduch do karbecu pod vacsim tlakom, ak ano, karbec aj tak pomer zachova? |
ano, ved odkial ma chudak difuzor (miesto kde sa miesa benzin do vzduchu) vediet co sposobilo rychlejsie prudenie vzduchu, ci to bola vacsia medzera (pootvorenie skrtiacej klapky/supatka) alebo vacsia priepustnost filtra.. |
Priznam sa, ze nerozumiem...filter pusti do karbecu viac vzduchu, pride viac vzduchu aj do toho difuzora, alebo teda nie? Lebo mnozstvo paliva je zrejme dane nastavenim...a kedze to nema vstrek, tak to same nevie upravit mnozstvo paliva... |
vzdy riadis prietok vzduchu a mozno si uz pocul o hydrodynamickom paradoxe |
dazdo: dakujem za vysvetlenie, snad to pochopim, ked budem velky... |
duroslav:kapanek zbytocne spekulujes... |
superflanker: vies, ked predtym som mal 80% pod 5 L, tak nasere...ale dnes ze 5,1 l, yeeeees ...ako keby sa to este nejak krystalizovalo...a nadobudol som zvlastny dojem: ked jazdim kludne, tak mi to zere viac, ako ked jazdim divo...tych 5,1 som mal, ked som bol dnes na otacku na Myjave, aj s ladvinkou a plnym kufrom, do kopca 110 kmh, zakruty, rozbehy... |
No siel som z Ba do Tn p dialnici, tma, blizila sa burka, tak som siel rychlejsie ako zvyknem, po Trnavu, asi 130 kmh, potom uz tych 110 kmh, neskor na benzinke som skoro odpadol...ze 6,7 L... |
duroslav: cca 160 km, z toho 30 cesta /50-90km/h/ a 130 teren - 1. prevodovy stupen, len minimalne dvojka - spotreba 6 litrov. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 132674 | Včera: 217121