Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Problem s dobíjaním Kawa VN750 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuProblem s dobíjaním Kawa VN750 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Elektrika.

11.05.2009 20:42

Problem s dobíjaním Kawa VN750

TDMkar
 Jogurťák 

Ikona

zdrawim. Mám moto Kawu VN750 a začala mi robiť problém s dobyjanim, od jazdil som cca 100 km a baterka mi skapala uplne. S prvoti som si myslel ze to bude baterou a preto som kupil novu bateriu, ale chyba sa mi opakovala. Tak potom som kupil novy legler a namontoval som ho. Pri merani napätia sme zistili ze z noveho leglera napatie sa sprava ako má ale uz na baterke som nenameral take hodnoty ake boli namerane z leglera. Tak som postupne zacal premeriavat kable ci nemam niekde preruseny kabel ale vsetko sa mi javy ze je v najlepsom poriadku. Iba jedno comu nerozumiem je ze preco pred poistkovou skrinkou nameriam hodnoty zhodne s hodnotami namerane na legleri a uz za poistkovou skrinkou nameriam take hodnoty ake som nameral na baterke. Chlapi ak viete mi niekto poradit co by stým bolo bol by som velmi vdacný. Zatial dikes.


11.05.2009 21:03

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

aký to máš ročník a aké honoty si nameral na batérií na naštartovanej mašine a na zhasnutej mašine?


11.05.2009 21:07

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

TDMkar
 Jogurťák 

Ikona

Takze rocnik je to 1996. Na batetii pri vypnutej moto som nameral cca 12,60 V. Pri nastartovanej som na baterii nameral cca 12,25V.


11.05.2009 21:20

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

stare VN sa dost podobali na to, čo mám ja /1985/. Neviem, akú stavbu má to tvoje.
Pointa: Honda VT 700 C má alternátor zložený z vynutých cievok 9 alebo 12 vyzerá to ako hviezdica a je to vyvedené na 3 okruhy, teda káble, ktoré ti idú do reglera, teda mne idú. kazdý okruh dáva cca5,2 V teda aspon mne s tým, že toto je pevne primontované na bloku a magnet na kluke sa točí okolo toho čím to vyrába elektriku teda 5,2x3=cca15,niečo a regler ti to upravuje na cca 14V skus odmerať napetie v jednotlivých káblikoch idúcich do regleru stačí plusom jemne prepichnúť izoláciu a mínus na kostru ak to nemá okolo 5 voltom máš 1 prípadne viac okruhov na alternátory v P. daj vediet, čo si zistil, a ako to dopadlo. Ja som dával nanovo previnút alternátor a odvtedy ok. sorry za laický výklad ale ja som z elektriky blbý a neviem rozdiel medzi voltom a ampérom ;-)


11.05.2009 21:25

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

TDMkar
 Jogurťák 

Ikona

OK [dobre] , zajtra to zmeriam a dam ti vediet.


11.05.2009 21:31

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

tak mas problem niekde v poistkach nieco zoxidovane alebo tak


11.05.2009 21:34

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

TDMkar
 Jogurťák 

Ikona

poistkovu skrinku som zvonku vycistil sprejom na kontakty - Kontoxom, a stale to iste, neviem ci mam aj rozobrat tu skrinku uplne ci nie, ona je tam 4 nitami zanitovana.


11.05.2009 22:35

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

skus skontrolovat aj poistky jednu po druhej niekedy neni videt ze je zla


11.05.2009 22:41

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

TDMkar
 Jogurťák 

Ikona

kazdu jednu poistku som presiel Pipacom a este ktomu aj volnym okom prezrel a v poriadku


11.05.2009 22:56

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

no tak to uz nevim


12.05.2009 7:00

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

karol1
 Bahniak 

Ikona

Ak pred poistkovou skrinkou šťavu máš a za ňou nie , tak kde asi bude zrada? 8-)

žeby v poistkovej skrinke?? Nejaký odpálený kontakt vnútri abo niečo podobné. Rozobrať , mrknúť.


12.05.2009 11:11

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

sa mi nezda, že pri naštartovanej moto má nennšie napätie ako pri vypnutej... nedobýja ako má a na baterku poväčšine idú káble napriamo...


12.05.2009 19:11

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

Miki2t
 Edvenčr 

Ikona

Rozober pojistkovu skrinku. Ak sa bojis ze to nahodou nebude tam (ale bude) tak skus spojit kontakt akumulatora priamo s kontaktom regulatora a zmerias spravne hodnoty.


13.05.2009 6:52

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

karol1
 Bahniak 

Ikona

mcdalko - keď nedobíjaš baterku , ale máš odber-zapalko , svetlá ... , tak jasne že napätie klesne.


13.05.2009 9:00

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

karol dovolím si nesúhlasiť, ked štartuješ, vtedy klesne radikálne ale ako chytí a dobíja alternátor tak jak má a aj regler pracuje tak ako má musíš namerať viac ako pred naštartovaním inak ti batériu ako TDM karovi vybíja. Odmeraj a napíš. Chcel som to spraviť ja ale vdaka zanedbanej údržbe cez zimu mi odišla baterka úplne. inar rozvody, čo si robil [dobre] ;-)


13.05.2009 9:01

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

dam pol litra repáku na to, že to bude ten alternátor.


13.05.2009 9:30

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

Miki2t
 Edvenčr 

Ikona

mcdalko Čítaš vôbec ? karol1 píše citujem: "keď nedobíjaš baterku , ale máš odber-zapalko , svetlá ... , tak jasne že napätie klesne."

mcdalko píšeš citujem: "dobíja alternátor tak jak má a aj regler pracuje tak ako má musíš namerať viac. "
Dalšia vec píšeš aby TDMkar odmeral a napisal, lenže on to už má dávno odmerané a aj napísané a povečšine tu už všeci vedia že to je pojistková skrinka.


13.05.2009 10:26

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

TDMkar: podla vsetkeho mas pipak aj multimeter, takze:
1. ak by si na poistkovej skrinke nameral ubytok napatia, znamena to, ze by si mal na niektorej faze zmerat nenulovy odpor, preto ako prve spoj na ohmmetri tu istu fazu pred a za poistkovou skrinkou- v pripade, ze odpor je nenulovy tak sa s tym pohraj kym to tak nebude (inak skrinka a poistky nemaju okrem zaoxidovanych kontaktov mat dovod na elektricky odpor)
2. neviem ci si to robil ale kazde nabijacie napatie (na baterii) sa meria pri zvysenych otackach niekde zhruba pri 1/2 az 2/3 maximalnych otacok- to napatie je rozne ale myslim, ze vacsinou by nemalo byt nizsie ako 12.5V- mal by si to mat v manuali-ale aj ked ich uz zvysis tak chvilu pockaj ono zvykne "dobehnut" na vyssiu hodnotu
3. tvoj pripad to asi nie je ale keby to napatie bolo nizsie mohol by to byt aj prebity alternator- ale alternator moze byt aj iba "chyteny" co sa sem tam stava v pripade prebitia a iskrenia reglera- najlepsie to zistis ak nameras odpor medzi tromi jednotlivymi kolikmi alternatora pri vypnutom motore (na zastrcke medzi relerom a alternatorom)- vzdy by si mal namerat maly ale u vsetkych troch rovnaky odpor, a skusis este zmerat odpor medzi jednotlivymi kolikmi a kostrou ci tam nie je vodive spojenie- v tomto pripade musi byt odpor nekonecny
4. na zaver este generalka- pri vypnutom zapalovani (aj alarme) by mal byt nulovy odber elektriky v motorke (oddelis +pol cerveny spojis baterku +pol s prave odopnutym kablom ampermetrom a zmeras prud, ktory by mal byt 0mA- len bacha nedotknut sa kostry alebo -polu baterie)

ale ak vravis pred poistkami inak ako za nimi tak asi bod 1. by mal stacit- v kazdom pripade napis co a ako

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dottore (13.05.2009 10:32)


13.05.2009 10:32

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

Neviem aky sposob vyroby elektrickej energie pouziva tvoja moto(alternator z cudzim budenim, alebo z permanentnymi magnetmi),ale v oboch pripadoch sa musi vyrobene napatie pohybovat okolo 14V! ak mas to z magnetmi, tak ti ide do regulatora(hlinikova rebrovana kocka) 5vodicov(zvicajne).3 su rovnakej farby(fazy alternatora), a ostatne 2 su + a -.tam musis namerat nieco okolo tych 14V(nastartovana moto, nieco cez 2500ot.).inac sustava dobijania sa nezapaja cez poistky, ale je priamo spojena z akumulatorom.v oboch pripadoch ak sa nevyriesi problem vynenou regulatora,a za predpokladu ze su vsetky vodice a spoje v poriadku, tak je poskodeny alternator.


13.05.2009 11:15

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

TDMkar
 Jogurťák 

Ikona

Dnes som meral napätie ake mi dava z alternatora do leglera, tie tri zlte kabliky a nameral som tam len asi toto ,: 1. kablik = 3,2V
2. kablik = 3,1 V
3. kablik = 2,9 V
takze podla toho co som tu cital tak to bude asi ta chybycka v mojom alternatore, kedze mcdalko tu pisal ze by som tam mal nameract nieco zec 5V.
V tej poistkovej skrinke chyba nieje lebo som to skusal spojit napriamo z leglera na bateriu a zmena ziadna. Ja si uz myslim ze to ked tam pripojim bateriu tak ten alternator nestiha davat taky prud na to aby to mohlo v pohode dobijat. Tak neviem idem hadam vybrat ten alternator a dam ho pozriet dajakemu odbornikovi.
Este som skusil toto : 3. tvoj pripad to asi nie je ale keby to napatie bolo nizsie mohol by to byt aj prebity alternator- ale alternator moze byt aj iba "chyteny" co sa sem tam stava v pripade prebitia a iskrenia reglera- najlepsie to zistis ak nameras odpor medzi tromi jednotlivymi kolikmi alternatora pri vypnutom motore (na zastrcke medzi relerom a alternatorom)- vzdy by si mal namerat maly ale u vsetkych troch rovnaky odpor, a skusis este zmerat odpor medzi jednotlivymi kolikmi a kostrou ci tam nie je vodive spojenie- v tomto pripade musi byt odpor nekonecny
a výsledok je taký ze kaydy jeden kablik voci kostre mi ukazuje nie nekonecný odpor ale iba 1.2Ohmu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TDMkar (13.05.2009 11:24)


13.05.2009 12:42

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

no neviem ci sa rozumiete do elektroniky, ale asi velmy nie.vysvetlim.tie tri kabliky su fazy alternatora z roznym casovym priebehom, a spolocnym zaciatkom vsetkych troch fazovych vynuti.z toho je jasne ze nieje mozne tie napatia spocitat.to nedokaze ziadna elektronika.jedine co ten regulator robi je ze vsetky fazy celovlne usmerni(usmernenim sa spocita len prud indukovany v jednotlivych vinutiach, ale v ziadnon pripade sa nespocita napatie!), a dalej len obmedzuje napatie na pozadovanu hodnotu(pravdepodobne riadenym tyristorovym usmernovacom),nakolko indukovane napatie je priamo umerne otackam motora.prud sa neobmedzuje lebo altenator dokaze vyrobyt len tolko prudu na aky bol skonstruovany(reaktancia vinutia,zmena frekvencie).kedze sa jedna o trojfazovy stroj, uz fakt ze si nameral rozdielne hodnoty svedci ze vinutie ma medzizavitove skraty.to ze v cievkach sa indukuje len nieco cez 5V je nepravdepodobne.mozno na volnobeh ked este nedobija lebo inak to nieje mozne.ak je alternator dobry a je odpojeny od regulatora, tak vo vysokych otackach dokaze dodat hravo trofazove napatie vatsie ako 50V!!!.kazdopadne je postup merania alternatora rovnaky ako postup pri trojfazovych elektromotoroch.rovnaky odpor medzi svorkami 1-2,2-3,3-1 , a nekonecny k magnetickym obvodom(polove nastavce na ktorych su navinute cievky), a tym aj ku kostre motocykla, nakolko spolocny zacitok vinuti nieje spojeny z kostrou z dovodu celovlneho usmernenia, a najlepsieho viuzitia alternatora.ako si nameral tie hodnoty??? namerat nieco mozes iba medzi vodicmi z alternatora!ak si to nameral medzi vodicom a kostrou pri odpojenom regulatore, tak to ho mozes rovno vybrat a dat previt, je v haji.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ARPAD (13.05.2009 12:54)


13.05.2009 12:55

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

TDMkar: ty si ale rychly ;-)
no diagnoza na alternator je teraz dost pravdepodobna (to spojenie s kostrou), mozno bola skoda, ze si hned vymenil regler (mohol si usetrit zo 100 Euro), budem ale rad ak sa k tomu vyjadria aj viaceri - no ARPAD to prave napisal ako vidim

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dottore (13.05.2009 12:57)


13.05.2009 13:08

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

ARPAD: elektrikar nie som ale zase ved som mu nic o scitavani napati nepisal (teda iba o nabijacom napati na baterii, ktore je uz usmernene a regulovane) a kukni bod 3.


13.05.2009 13:22

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

jasne to som nereagoval na tvoje postupi, ale na to co napisal mcdalko.ak sa ta to dotklo tak prepac.cital som to, a isiel si nato dobre.ja len ze striedavy trojfazovy prud generovany strojom ktory ma spojene zaciatky vynuti sa neda nijako scitat.inac jeho podozrenie na alternator je spravne.


13.05.2009 13:41

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

ARPAD: no v pohode, len by som este jednu drobnost dodal:
mcdalko: za ziadnych okolnosti neprepichuj izolaciu na kabloch lebo sa s tym vela veci moze pokazit, ved su tam koncovky kde sa to da pohodlne zmerat aj ked je alternator spojeny s reglerom - ved spravny motorkar sa najviac boji diery v izolacii, lebo radsej generalka motora ako nejaky skrat niekde v elektrike ked to treba hladat vacsinou v dazdi kde 200km od domu (ale to uz len zartujem) :-)


13.05.2009 13:59

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

no a ako pises ze zostanes trcat 200Km od domu len preto ze sa ti vybila baterka, a kontrolka ktora by ta upozornila ze mas problem, a ze ides len na bateriu je asi pre vyrobcov luxus na nezaplatenie(vsetka cest vynimkam).NASRAL by som vyrobcom motocyklov do ruk, ked napchaju moto kopou elektroniky ktora pri napati 11V prestava fungovat, a nedaju tam kontrolku dobijania!!!hajzli drzgrosky!!!ved po oleji, a benzine je elektrina rovnako dolezita pre chod motora.


13.05.2009 14:10

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

ARPAD-presne tak ked som mal dominatora boli tam az 3 kontrolky neutral , dialkove a bocak :-~ kolko krat som za jazdy rozmyslal ci to aspon maze


13.05.2009 14:23

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

tak to je uz na zaplakanie.na baterku este motor nejake kilometre pojde,ale bez oleja pojde akurat tak do srotu.


13.05.2009 14:28

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

ospravedlnujem sa všetkým, ktorým som svojimi tvrdeniami sposobil žalúdočné vredy. v jednom z prvých príspevkov som upozornil, že sa do elektriky hovno rozumiem a lajicky som popísal problém, ktorý som mal ja a ktorý sa mi podarilo opravou alternátora odstránit. Za to že som tam z čistej nevedomosti popísal nejaké blbosti ma mrzí nebol v tom úmysel niekoho zavádzat. Z toho, čo tu čítam som daleko od pravdy nebol. WORD PEACE
Miki celú dobu sme sa tu bavili o tom ze mu baterku vydrbe do 100 km tak som si dovoli predpokladat, že ju tých 100 km ju netlačil so zapnutým klúčom. a ak čítaš ty tak som chcel vediet hodnoty z iného miesta. :-*
Arpad prilbu dole pred tvojimi vedomostami.


13.05.2009 14:47

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

mcdalko: vsak v pohode pochybujem zeby to niekomu z nas robilo zaludocne tazkosti, ved si napisal, ze to bude alternator a kazdy z nas co vie povie - to prepichovanie izolacie som ti vytkol lebo si myslim, ze by sa to z principu nemalo robit (z osobnej skusenosti) :-)


13.05.2009 15:14

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

TDMkar
 Jogurťák 

Ikona

DIkes za rady , idem ja vybrat ten alternator a pojdem ho dat previt a uvidime aky bude vysledok. Zatial vam dakujem. Vysledok napisem.


13.05.2009 15:23

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

ja som mal na svojom alternátore prerazený jeden okruh a chyba bola jasná nechaj si to ešte potvrdit od viacerých členov /odborníkov/, aby si zbytočne nevyvalil penažke.
A kde máš možnost to dat previnút a za akú cenu. mne to údajne posielali až do čiech a vyšlo ma to 3600 bez papiera. /pekne ma oje..../za 20korún medi a dve hodky roboty pre odborníka. ale mám to za sebu tak vela štastia.


13.05.2009 15:44

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

3600,a bez papiera???svine hnusne!!!, to uz nevedia kolko pytat?to uz mozu rovno zapytat dvojnasobok noveho.hajzli.daj to previt niekomu kto previja elektromotory, ale nie do servisu!ti ta tiez osklbu.najlepsie nejaky chlapik ktory to robi doma.daval som previt motor chlapikovy co previja ekektromotory a transformatory doma.pred troma rokmi za previnutie 2,2KW elektromotora pytal 2500sk, co je super cena.


14.05.2009 7:22

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

karol1
 Bahniak 

Ikona

na VN750 som pred mesiacom dával nový stator , pre úplnosť budenie je permanentnými magnetmi, a starý som čiste pre zicher dal previnúť elektromotorárom. Bude do rezervy. A neverím , že to vyjde viac ako nejakých 40ojro.


09.01.2010 13:28

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

Ivan Kapak
 Čoprák 

Moto poradňa: slabe dobijanie VT 750 .....ja mam podobny problem, ale dnes sme to vybrali a tie 3 fazy co idu z alternatora, tak pri napichovacke pred reglerom bola jedna faza odpalena, uplne zaliata v tej umelej hmote, tak sme to odcvakli a napojili na priamo....vysledok na volnobehu na rozdiel od 12V teraz kolise okolo 15 a pri zapnutych svetlach a pridavnych svetlach okolo 12-13...pri otackach pekne na 14V....dufajme ze to bude ta zavada :-)


09.01.2010 18:23

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

...závada diagnostikovaná ale neviem či by som sa s kludom vozil keby som to mal takto "opravene"... ...aby si si nenarobil nejakú škodu...


04.07.2011 21:22

Re: Problem s dobíjaním Kawa VN750

Pitlo
 Skútrista 

Ikona

aj ja mám problém z dobíjaním kawasaki vn 750 r.v.1994 , v servise povedali že regler, príde v piatok tak uvidíme.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 89743 | Včera: 119119