Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Caute vsetci! Objavil sa mi na Honde NX 650 Dominator problem vskutku záhadný: Nedobíja mi, stalo sa to odrazu počas dnešného dňa - zrazu som nenaštartoval - batéria bola úplne kaput. Po premeraní dobíjania bez batérie ukazoval napätie pri voľnobehu okolo 9V, pri 4000 ot/min napätie KLESLO na cca 2V! Polarita sa nezmenila. Motorka ide aj bez baterky, tá má slabých 9,2V. Čím viac prístrojov je na motorke zapnutých, tým je napätie z alternátora vyššie. Vidno to aj na kontrolkách - na voľnobehu svietia relatívne silno /vidno však, že blikajú/, aj blinkre sa snažia blikať, po zvýšení otáčok však pohasnú a blinkre neblikajú! Čo sa stalo, vie niekto poradiť? Alternátor? Regler? Niekde preráža elektrina v kábloch? Alarm? Dík za radu! |
A kde sa nachádza? Pozeral som aj nejaké mikrofiše a neviem ho identifikovať.... Má s tým niekto nejakú skúsenosť? |
na starsich bol pod sedankou Upravené 1 krát. Naposledy upravil TomasVFR (02.05.2009 8:30) |
Regulator som nasiel - bol v dvojitom blatniku pod nosicom topcase. Vymenil som dva (ani jeden ale nebol novy) - stale rovnaka chyba - napatie naprazdno cca 8V, cim viac spotrebicov zapnem, tym vacsie napatie dava - Svetlo aj kontrolky ale blikaju - akoby bol v jednom momente preruseny obvod. Co je to za zahadu? Kolko ohmov treba namerat pri merani cievok alternatora? Tak, ako pisu v navode od Tomasa VFR - 0,1 - 1 ohm? Dik! PS: Tomas VFR aj Barlac dik! |
no ja mám tiež tento probém na dragstarovi. alternátor som dal premerať ten je 100% v poriadku. regler mám už nový ale nestihol som ho vymeniť. musím ešte spraviť nejaké opravy na motore až potom môžem otestovať regler. ale robilo min to aj predtým a mal som zle ukostrený regler. skús sa pohrať s kostrou či nechytá niekde plus nahodou. |
Skus este skontrolovat usmernovacie diody na alternatore. |
každopádne batériu nabiť, namontovať a až potom merať, inak s vysokou pravdepodobnosťou nameráš bludy a takisto regulátor napätia pravdepodobne nebude fungovať správne, dokonca za určitých okolností môže bez pripojenej batérie dôjsť k jeho zničeniu. Predpokladám, že aj na Dominátore je ako skoro na každej moto alternátor s cudzím budením (permanenté magnety na rotore) a tým pádom sa používa tzv.skratovací regulátor, ktorý bez pripojeného akumulátora nemusí správne fungovať. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (20.05.2009 9:37) |
Presne ako pise Zephyr bez akumulatora nejazdiť, a ked už jazdíš tak aspon nemeraj, a aked už meriaš tak sa nadtým aspon nezamýšlaj, a ked sa už zamýšľaš tak si uvedom že meriaš zle. Ked chceš merať správne tak odmeraj striedave napätie na každej fázy aj na volnobehu aj na vyšších otáčkach. Musia mať skoro rovnaké hodnoty. Potom ešte odmeraj pri vypnutom motore odpor fáz altenátora voči kostre (nekonečno). |
Este skus odmerat odpor faz na alternatore medzi sebou. Malo by ukazovat od 1,3 - 3 ohmy. Ale hodnoty musia byt rovnake. tak ze by si mal priklad namerat 3 x 1,5 ohmu. Kazdopadne zacinaj s nabytou baterkou a hlavne poriadne dotiahnutymi kontaktami. |
Bola to baterka! Po namontovani novej je vsetko OK, ide aj povodny regler aj dalsie, co som medzi tym kupil. Ak chce niekto regler, predam, jeden mi ostal na typ RD 02 - 6 kablov. Stara baterka YUASA mi vydrzala len rok... Niekedy su prave najjednoduchsie riesenia tie najlepsie, velke poucenie pre buducnost po rozmontovani polky motorky. Dobry kontakt bol na vyrobcu reglerov v Kromerizi, www.vape.cz bol som tam, su OK. Dik vsetkym za radu! Upravené 2 krát. Naposledy upravil PepekNamornik (27.05.2009 12:27) |
Objavila sa znova chyba dobijania. Baterku som dal novu, nabitu. Nabíjanie baterky kolíše od 11,8 - 12,1V a to je málo. Motorku už mám na dvore, tak idem pátrať... |
Tak som to cele rozobral, vymenil regler, nepomohlo, ked som zapol svetlo, kleslo napatie dobijania na baterke na 11,9 - 12,1 V. Priamo z reglera vsak islo 13,1V. No a zrazu, ked som posatral kontakty pri stykaci zapalovania alebo niektore ostatne je vsetko OK. Tak som tam dal stary regler no a aj ten je v poriadku, pri zapnutom svetle 12,86V Nuz som to zmontoval a zatial to bezi. Pre istotu som vsetky kontakty prestriekal Contact Cleanerom a uvidime... Japonec až na konec, tak dufam... |
uz si poriesil dobijanie? |
riesil som tiez regler a mam od:www.elesys.cz SPOKOJNOST aj s reg.aj s pristupom k zakaznikovi odporucam!!! |
Nech zije VAPE !!! |
Domik dojazdil sezonu v nudzovom rezime: jazdil som bez svetla, aby som nabijanie dostal na uroven nad 12,5 V. Teraz to v zime budem musiet rozobrat a odhalit tu zahadu... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 144454 | Včera: 192641