Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Ak vyrobca odporuca polosynteticky olej 10w40 a v servise mi dali plne synteticky olej 10w50 |
no keď sa tam pred tým dávala polosyntetika, tak tá usadeniny tiež netvorí, čiže tá plna syntetika by vlastne ani nemala mať čo rozpustiť a zmena z 40 na 50 je len väčšie teplotné rozmedzie použiteľnosti oleja Upravené 1 krát. Naposledy upravil motorkar1 (14.04.2009 10:36) |
raveo: Moja motorka si tiež ešte donedávna užívala castrol 10w-50....no bol to naozaj úplne zbytočný luxus, ktorý som jej už ďalej nehodlal tolerovať. Je však na tebe, čo na čom budeš jazdiť.....tiež som čítal tie pravdy, že z plnej na polo áno, ale z polo na plnú už radšej nie....čo je pravda? Neviem.... všeobecne sa to však neoporúča hlavne kvôli rozpúšťaniu karbónu.... |
do tvojej moto by som dal tu polosynetetiku.... syntetika je kvalitnejsia a zvycajne je aj viac redsia a predpokladam ze na tvojom moto sa ti bude stracat...proste ta motorka ju bude viac "zrat"... a imho, na tvoj typ moto je full syntetika zbytocne vyhodene prachy. |
To do tej XT-čky z roku 1993 ? |
No niekde tu bola o tom dost rozsiahla diskusia. Moze ti to sposobit okrem ineho aj presmykovanie spojky. Vo vseobecnosti je najlepsie pouzivat vyrobcom predpisany olej. Vyrobca motora najlepsie vie, co sa tam hodi. Akykolvek iny olej moze (ale nemusi) sposobit neocakavane komplikacie. |
tak ako pise motorkar1-cim je to druhe cislo vyssie tym je olej viac odolnejsi vysokym teplotam.takze kludne ho tam nalej.v lete napr.v meste ked sa moto hreje nad 100st.tomu urcite neublizis |
Sonny - no o tom prešmykovaní spojky som už tiež počul, ale napr. ja na mojej teraz už bývalej FZ6 som mal výrobcom určené iba to, že olej má mať viskozitu 10W-40 a kvalitu minimálne API SE, ale či to má byť syn., polosyn.alebo minerál nič. V jednom článku som čítal, že výrobca ti ani nemôže (nemal by) určovať či olej bude syn., polo.,... ale iba to aký má byť kvalitný podľa normi API, JASO,... a má to logiku, lebo keď jeden olej splní kritéria napr. na API SG a bude to polosintetika a druhý menej kvalitnejší plne syntetický splní kritéria iba na API SE tak je jasné, že polosyntetika bude v tomto prípade kvalitnejšia ako full syn. |
čaute chlapi... mám podobný problém, no nechcel som zakladať novú tému , je to v tom, že po kúpe motorky od predošlého majiteľa som vypustil olej a dal tam nový ktorý mi odporučili v BB-MOTO, ktorí sa zameriavajú predovšetkým na značku Husqvarna, povedali, že tam môže ísť kľudne 10w-40, tak som si povedal dobre, oni sa v tom vyznajú a kúopil siom Valvoline SynPower 10w-40, lenže doma v manuáli som pozeral a tam má ísť Agip Racing 4T 5w-40...tak neviem teda, na tom 10w-40 jazdím už asi sezónu a neviem čo by sa stalo keby som ho vymenil za ten 5w-40. Poradí mi niekto? Ďakujem |
samko1 - keby si pozornejšie čítal, tak by si možno pochopil, že to bolo myslené ako príklad |
rixo - no pokiaľ viem, tak väčšina výrobcov 5W-40 do motoriek nevyrába a to chceš do svojho 2T? to asi len do prevodovky si myslel čo? tam je zmena iba v hustote (vnútornom trení) oleja, 5W môžeš použiť aj pri nižšej vonkajšej teplote ako 10W, lenže aj jeden aj druhý má tu teplotu dosť pod 0 st. celzia, čiže teoreticky by to mohlo byť jedno obzvlášť keď si s tým doteraz nemal žiadne problémy, ale možno preto odporúčajú ten AGIP, lebo on asi vyrába aj 5W-40, neviem |
motorkar, OK, ja len tak. Nic v zlom. Len som este nevidel polosynteticky olej, ktory by mal vyssiu specifikaciu API ako hociktory synteticky. Teda pokial sa bavime o motorovych olejoch urcenych pre motocykle. Ale mozno taky existuje a vies o nom, tak som sa pytal. |
samko1 - v pohode, ja som to tak napísal len pre lepšie pochopenie, o tom či je nejaký polosyn. olej kvalitnejši ako syn. pravdupovediac ani neviem ale napr. Valvoline SynPower a Durablend by mali byť čo sa kvality týka rovnaké, len cena je rozdielna |
motorkar: no keďže jazievam aj cez zimu tak ho tam asi dám ten olej a predsalen to čo píše manuál je sväté:D akurát chcem vedieť či to môže nejak ublížiť tomu či sa nezačne inak chovať tá prevodka...ale tuto samko hovorí že nie... tak uvidíme |
rixo - keď sa nemýlim, tak 5W je do cca -25 st. C a 10W do -20 st. C a ty keď ideš v zime, tak určite najskôr zahreješ motorku v garáži, kde je asi teplejšie, prelepíš časť chladiča a potom ideš čiže tebe by to mohlo byť úplne jedno |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 121709 | Včera: 230156