Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

2takt vs 4takt - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu2takt vs 4takt - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
02.04.2009 18:53

2takt vs 4takt

jogurtak619
 Jogurťák 

Ikona

jaky je rozdiel ked medzi 2takt a 4taktom? napriklad ked mate skuter 2takt ako ja, tak co je rychlejsie 4takt alebo 2takt?
alebo supersporty 125 co su? aprilia rs je 2takt a honda cbr 125 4takt co je rychlejsie alebo lespeie?


02.04.2009 18:55

Re: 2takt vs 4takt

Woozie
 Edvenčr 

Ikona

hmm, táto téma tu už ozaj dávno nebola.

...a na siedmy deň boh stvoril vyhľadávanie! :-P


02.04.2009 19:22

Re: 2takt vs 4takt

2T motori su vysokootackove a preto aj vykonnejsie samozrejme v kubaturach tak 125ccm,50ccm atd atd........


02.04.2009 19:23

Re: 2takt vs 4takt

andelik80
 Čoprák 

Ikona

:-D :-D :-D IT IS JOKE??? :-D :-D :-D
HUMOUR


02.04.2009 19:25

Re: 2takt vs 4takt

andelik80
 Čoprák 

Ikona

maco535: A nie tak nahodou,ze 2takt pali kazdu otacku a 4takt kazdu druhu? [dobre]


02.04.2009 19:29

Re: 2takt vs 4takt

Andelik:4Takt pracuje na 4ri doby a 2T na dve doby ;-)


02.04.2009 19:32

Re: 2takt vs 4takt

Dvoutaktní Motor (2T)



Dvoutaktní i Čtyřtaktní Motory se skladaji z dvou bloků motoru k sobe spojených, kde je ukryta převodovka (u motokrosových motocyklů 2 hřídele a plno ozubených kol), a kliková hřídel. Na jednom konci převodovky vidíte řetězové kolečko a druhý konec převodovky je vyveden na spojkový koš. Spojka slouží k "odpojení" srdce motoru (o kterém se zmíním za chvíli) od převodovky. Spojkový koš je ve styku s primárním kolem primárního převodu, které už je částí klikové hřídele. Na ojnici klikové hřídele je nasazen píst který běhá ve válci (srdce motoru). V hlave válce je zabudovaná svíčka, která zajistí správně načasovaný výbuch za pomoci zapalování, které je nasazeno na klikovou hřídel (z druhé strany než je spojka), kde vyrábí proud a dává impulzy, kdy má svíčka hodit jiskru (v závislosti na poloze pístu). Výbuchy ve válci přenáší sílu přes klikovou hřidel na primární převod. 2T motor je krmen stejně jako 4T karburátorem, ale s rozdílem, že u 2T je připravena směs benzínu (+oleje) a vzduchu vpravena (u nových motocyklů) přes klapky do sacího kanálu válce, kde je pohyby a tlaky pístu směs vytlačována nad píst pod hlavu, kde následně vybuchuje. Pro lepší výkon je na začátku výfukového potrubí zabudován "regulátor výfukových plynů" - přívěra, která se otevírá s rostoucími otáčkami. U dvoutaktních motorů je pak velmi důležitý výfuk a sebemenši deformace výfuku se projeví na výkonu.
Stručněji řečeno: 2T je zážehový motor, který pracuje na dvě doby, a to je:
1. sání a komprese - Píst se pohybuje od dolní úvratě směrem k horní úvrati. V klikové skříni vzniká podtlak a tím se nasaje do klikové skříně zápalná směs. Během pohybu pístu nahoru se uzavírá výfukový a přepouštěcí kanál. Směs v prostoru nad pístem (byla připravena dříve během druhé fáze) se stlačuje, nastává komprese a pod pístem probíhá důsledkem podtlaku sání.

2. expanze a výfuk - Těsně před horní úvratí přeskočí jiskra, nastává zážeh a expanze. Expanzí je píst tlačen z horní úvratě do úvratě dolní. Spodní hrana pístu uzavírá sací kanál. Směs v klikové skříni se pohybem pístu stlačuje. Při dalším pohybu pístu otevírá pravá horní hrana pístu výfukový kanál a vzápětí na to otevírá horní hrana pístu i přepouštěcí kanál a stlačená směs začne vytlačovat zbytky zplodin a dostává se do prostoru nad píst.

Pro lepší představu se podívejte na animovaný obrázek ZDE

Dvoudobý motor má nejvyšší výkon až ve vysokých otáčkách, což je třeba u krosového motocyklu s kubaturou 85ccm okolo 12000 otáček za minutu. U 125ccm je to cca při 11500 otáčkách a u 250ccm už při 8000. Pravdou je, že čím menší je obsah válce, tím víc musí točit motor otáček, aby dosáhl určitého výkonu. Čím vyšší obsah válce, tím méně se motor vytáčí a to znamená, že tak i déle vydrží, protože se méně opotřebovává.


Čtyřtaktní Motor (4T)
U 4T motorů jde směs (bez oleje) z karburátoru do hlavy válce, kde se přes sací ventily vpustí do válce, směs exploduje a následně se výfukové plyny vypustí výfukovými ventily do vyfuku. Do čtyřtaktních motorů se nemusí přimíchávat olej do benzínu, protože si jej bere do klikové skříne odkud je píst s válcem mazán zevnitř. 4T motor je složitejsi v podstatě o hlavu válce. Z klikové hřídele je "veden" rozvodový řetěz, ktery pohání vačkové hřídele, a ty regulují pohyb ventilů ve správný moment.
Stručněji řečeno: 4T je zážehový motor, který pracuje na čtyři doby, a to je:
1. sání - Píst se pohybuje směrem do DÚ (dolní úvrať), přes sací ventil je nasávána pohonná směs.

2. komprese - Píst se pohybuje směrem do HÚ (horní úvrať). Oba ventily jsou uzavřené. Nasátá směs zmenšuje svůj objem, zvětšuje tlak a teplotu. Těsně před horní úvratí je směs zapálena elektrickou jiskrou.

3. expanze - Oba ventily jsou uzavřené. Směs paliva a vzduchu zapálená elektrickou jiskrou shoří. V pracovním prostoru válce se prudce zvýší teplota i tlak vzniklých plynů. Ty expandují a během pohybu pístu směrem dolů konají práci.

4. výfuk - Píst se pohybuje směrem do HÚ (Horní úvrať). Výfukový ventil je otevřený. Spaliny z pracovního prostoru válce jsou vytlačovány do výfukového potrubí.


Čtyřtaktní motor se nemusí tolik vytáčet jako motor Dvoutaktní. Má plynulý nástup výkonu a to už od nízkých otáček, má i větší kroutící moment v nízkých otáčkách, ale nevýhoda je, že pokud se motor vytočí na maximum, už ho to nijak nezrychlí. Čili na maximálních otáčkách má Dvoutaktní motor stejného obsahu větší výkon jako motor čtyřtaktní. Když srovnáme motor Dvoutaktní a Čtyřtaktní v nízkých otáčkách, pak má zase čtyřtaktní motor hodně navrch.


02.04.2009 19:32

Re: 2takt vs 4takt

2 takt: vybuch vo valci kazdu otacku-teoreticky by mal mat dvojnasobny vykon ako 4 takt pri rovnakych otackach a rovnakom objeme, ale nedokonalejsie spalovanie, kanalove rozvody atd atd zapricinuju ze to celkom tak nieje

4 takt: vybuch vo valci kazdu druhu otaku-nizsia spotreba, nizsie emisie, väcsia spolahlivost

...............z toho vypliva ze ak si obmedzeny objemom motora tak 2 tak je lepsi co sa vykonu tyka.

amen. :-D


02.04.2009 19:48

Re: 2takt vs 4takt

erik:tak tak cize v malej kubature jedine 2T :-)


02.04.2009 19:51

Re: 2takt vs 4takt

chowys99
 Jogurťák 

Ikona

sak sa prevez na CBR 125 a potom na NSR 125(otvorenej) a pochopis ten rozdiel >:-)


02.04.2009 19:57

Re: 2takt vs 4takt

chowys99:Tak tak >:-)


02.04.2009 20:05

Re: 2takt vs 4takt

Chlapci prepacte za toto ma asi ukamenujete ale podla mna 2T sa viac seru sak stale citam ako sa vam to sere tak potom nerozumiem naco je to dobre ved to mate potom viac v garazi rozobrane ako jazdite tak neviem teda :-~ ja keby som sa mal rozhodovat tak jedine 4T mam 125-ku 4T a co sa tyka vykonu tak som spokojny niesom ziadna brzda premavky a ked potrebujem tak len podradim a dal plny a ide to je mi jasne ze vykonovo sa to nemoze rovnat s 2T 125-kou ale ked si to zoberiem tak ze vykon/spolahlivost tak mi vychadza jedine 4T :-)


02.04.2009 20:11

Re: 2takt vs 4takt

hunter:ked sa povozis na 125ke 4T a 125ke 2T tak pochopys.

Inac mas pravdu 2T sa stale seru ale ten bykon a ked sa otvori privera to je daco >:-) Ale inak keby mi niekdo ponukol na vymenu za moju NSR nejakuTaktnu 125ku hned vymenim.


02.04.2009 20:17

Re: 2takt vs 4takt

andelik80
 Čoprák 

Ikona

maco535Skopirujes tu nejaku stranku v cestine, ktoru si si nahodov vcera precital a uz nas tu ides ucit!! 8-) 8-) 8-) Rozpoli som svoj prvy motor esta asi za komunizmu. Tak neviem ci si z toho este nieco mam pametat!!!??? Dam na to krk,ze vlastnymi slovami by si to tak nenapisal!! ;-) ;-) ;-) Nemudruj a nechaj ma driemat! ;-) ;-) ;-)


02.04.2009 20:21

Re: 2takt vs 4takt

andelik:Co to tu ti to tu? :-))) Ja mam zasebou tolko rozobratich motorov kolko je v celej SR :-))) vid profil :D


02.04.2009 20:24

Re: 2takt vs 4takt

maco535 dobre ten vykon beriem to moze byt parada ;-) ale myslim ze co sa tyka vykonu tak staci si kupit silnejsiu motorku ktora je nato aj patricne stavana, podla mna ked ti bezna 125-ka ide do tych 100-110 tak to bohate staci teda aspon mne :-) [dobre]


02.04.2009 20:26

Re: 2takt vs 4takt

hunter aj mne to staci sice moja vytiahne nieco cez 170 ale nikdy nejazdim viac jak 120KM/H cize 4T by mi kludne stacil.


02.04.2009 20:30

Re: 2takt vs 4takt

andelik80
 Čoprák 

Ikona

maco535 :-( :-( :-( :-( :-( prajem ti vela uspech v tvojich opravach!!! :-( :-( :-( :-( :-( som taky malicky pri tebe :-( :-( :-(
:-(((((( :-(((((( :-(((((( povedal som nechaj ma driemat! :-(((((( :-(((((( :-((((((


02.04.2009 20:31

Re: 2takt vs 4takt

maco535 tak vidis to a asi to najhlavnejsie je pre mna spotreba ja ked tomu davam fakt ze plny kotol tak maximalnu spotrebu mam nieco okolo 3,5 litra a ked mi raz niekto hovoril ze aprilia RS 125-ka ked jej kuris tak si vypita aj 8 litrov a viac tak to ma polozilo som kukal jak :-O to zivit tak by som si asi moc nezajazdil :-(


02.04.2009 20:36

Re: 2takt vs 4takt

sirka
 Kávičkár 

Ikona

no a este ze 2 takt taha od spodu alebo uz som pocul ze kolko ventilov ma pionier a este 2 takt zere olej :-O


02.04.2009 20:41

Re: 2takt vs 4takt

andelik : OK drieeeeeem :-)

sirka:T zere olej ! :-)))


02.04.2009 20:54

Re: 2takt vs 4takt

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

jazda na cbf 500 ma tak neuchvatila ako na nsf 125, ked prejdes za 6 tak sa zacina peklo, ked som ju priniesol domov tak ma na druhy den boleli ruky. ten pocit je neskutocny ako ta to zacne nehorazne tahat dozadu ked dostanes kopanec. niekomu sa to paci niekomu nie....
samozrejme - je spotreba, poruchovost, olej, emisie a co ja viem co vsetko este, ale podla mna je 4T taky nezazivny, nikdy ta neprekvapi, (teda 125 urcite nikdy)....proste kazdemu podla gusta...ja mam celkom rad 2T


02.04.2009 21:17

Re: 2takt vs 4takt

sp125eed
 Jogurťák 

Ikona

Ja som jazdil na 125 4T nic ine len spokojnost z mojej strany podla mna 125ky 2T nulovy vyznam.. 125ka je ajtak len na zacatia a zaradenie sa do motorkarskych kruhov potom si kazdy kupi nieco vecsie co sa uz vykonovo celkom da cize 125 2T len tak ze na nedelu nekam vypalit ak ma dotycny 16 inak velky zmysel nevidim :-) hovorim 125 je jak ku.va pojazdis zahodis :-D


02.04.2009 21:26

Re: 2takt vs 4takt

sp125eed:12T je leniva p......a ale 125ka 2T napriklad co ma 20KW a viac tak to uz aj ide narozdiel od 4T si myslis ze preco jazdia moto GP 125ky 2T a nie 4T? :-)


02.04.2009 21:29

Re: 2takt vs 4takt

Joyo16
 Jogurťák 

Ikona

Chlapi 2T je 2T myslím že to stačí k takýmto témam sa je už vyjadrujem len touto jednou krátkou vetou.


02.04.2009 21:40

Re: 2takt vs 4takt

rixo
 Motarďák 

Ikona

2T 125 - silné, jednu, dve sezóny
4T 125 - slabé, vydrží oveľa viac ako 2T, drahšia údržba, GO motora ako u 2T, nakkt zvuk:D:D:D


03.04.2009 22:58

Re: 2takt vs 4takt

Kepo
 Bahniak 

Ikona

Neviem chlapi ako vy ale ja jedine 4T. Jednoducho nieje o čom Spotreba minimálna, údržba minimálna životnosť maximálna. zvuk si dokážeš spraviť laďákom. 2T 125 vrčí ako mlynček na kávu. Čo sa týka výkonu je síce 2T silnejší ale neviem či niekto videl dvojtakta bez generálky najazdiť aspoň 20 000 KM pričom 4T ich najazdí oveľa viac


03.04.2009 23:04

Re: 2takt vs 4takt

kepo:Moja NSR vydrzala 45tisic bez GO a potom vypovedala R.I.P :-(


03.04.2009 23:25

Re: 2takt vs 4takt

ach ty moj cunt... to je zas diskusia I-GRR I-GRR :-~ :-~ :-@ :-@ :-*


03.04.2009 23:30

Re: 2takt vs 4takt

Kepo
 Bahniak 

Ikona

marco535: ale to si musel tlačiť aj dole kopcom nie??? lebo neviem aký to mohlo mať tah


04.04.2009 0:39

Re: 2takt vs 4takt

miskin
 Bahniak 

Ikona

jednobuch je jednobuch...a kazovost?to ze jednemu sa nieco kazi neznamena ze sa kazi vsetkym ja doteraz jedine dvojtakt a nikdy by som za 4T nemenil.ano pravda je ze viac papka ale ked ju milujes nie je co riesit :-)


04.04.2009 8:22

Re: 2takt vs 4takt

Kepo:Tahala zevraj v pohode z 0 na 100 za 5s maximalka 165km-h cize ani to na nej nebolo vydno,no potom sa zakuso piest a dostala sa do ruk mne :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 138618 | Včera: 227940