Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
fúúú. podľa názvu som myslel že tento príspevok bude znieť asi takto "...zháňam nový reglér..." ako odozva na toto Moto poradňa: Privarenie stupacky |
Pomohlo by kebyze dam na kabel od dynama do regulatoru poistku???Ze aby som neodpalil zapalovanie kedze mam 45W zapalovanie a 75W regulator. Upravené 1 krát. Naposledy upravil cabrio900 (14.05.2009 21:08) |
No je to tiez riesenie dat tam poistku ako obmezdenie maximalneho odoberaneho prudu.podla ohmovho zakona mozes z rotora hoho dynama trvalo odoberat prud bez pokodenia vynutia 7,5A pri napati 6V.no moto dobija na 7,2V,a prud pojde trosku dole tak tam v krajnom pripade daj 8A poistku.inak ak to zapojis len cez ten regulator ktory je nastaveny na maximalny vykon dynama75W tak ten odbudi dynamo az pri prude rotora zhruba 10,5A, no a to uz moze byt neskoro!!!ak si niekto mysli ze ten regulator to dynamo ochrani, tak sa sakramensky sekne.dynamo dude dodavat prud vatsi ako je povoleny prud tecuci rotorom, nasledne sa zacne zahrievat vinutie az kym nenastane nedzizavitovy skrat, alebo skrat na kostru. moja rada, zmeraj si maximalny odber prudu motocykla, a ak nepresahuje dlhodobo hodnotu 8A, tak tam ten regulator mozes kludne dat bez obav.druha moznost je upravit regulator zmenou poctu zavitov cievky prudoveho obmedzenia(treba primotat nejaky ten zavit toho hrubeho drotu, a merat ,a merat, a merat), cim sa dosiahne ze magneticke sily posobiace na kotvu kontaktu budu posobit proti sebe pri mensich prudoch.no a tak neprakticky dynamo zachrani aj ta poistka. |
To je ronaký problém ako keď meníš v spálni žiarovku 60W za 100W. Alebo ak v aute maníš batarkku 42Ah za 50Ah prípadne meníš alternátor 600W za 800W to všetko je dovolené Upravené 2 krát. Naposledy upravil CB750 (15.05.2009 12:41) |
ARPAD:A ako zmeram ten maximalny odber prudu z dynama???Meranim na regulatore D voci kostre? |
CB750 pozor!s timi ziarovkami ako prikladom si zabudol povedat jednu dolezitu vec, a sice ze ich napaja transformator niekde v rozvodni ktory ma vykon radovo v stovkach kilowatov, tak to mu asi velmy neublizi.baterie a alternatory su uplne ina vec, lebo altarnator dokaze davat prud len do urcirej hodnoty,a potom uz dalej nestupa.(reaktancia statoroveho vinutia,zmena frekvencie v magnetickych obvodoch).v podstate sa ten prud obmedzi sam.nechcite aby som to tu vysvetloval, lebo synchronne,a asynchronne stroje(patria tu aj dynama, a alternatory) su strasne zlozite stroje(mechanicky su velmy jednoduchej konstrukcie) co sa tyka premeny elekrickej energie na magneticku, a nasledne na mechanicku.je to samy vzorec, ten kto sa tomu nerozumie tak nech si da poradit od tych co sa problematike rozumju.ako pise CB750, mozes tam dat aj ten 75W regulator, ale ak prekrocis Ig max.(maximalny dovoleny prud generatora),tak posles rotor do pekiel,lebo obmedzovac prudu 75W regulatora nezareaguje na maximalny prud 45W-veho dynama.a este pre uplnost.to kolko je watove dynamo je sice znacene na statore, ale doleziti je rotor.aky paradox, staci dat rotor zo 75W dynama, a uz mas 75W-ove dynamo,ajked stitok vravi nieco ine .rotor dynama ma tvorene vinutie vodicom hrubky asi 0,75mm, no a 75W ho ma asi tak 1mm hrube.uz si to presne nepamatam.ak chces merat prud dynama, tak musis prud z dynana prehnat ampermetrom, cize odpoj vodic trebars od uhlika a zapoj ampermeter.na druhy koniec ampermetra zapoj ten vodic co si odpojil od uhlika.nastartuj moto, pozapinaj upne vsetko co sa zapnut da nech je co najvatsi odber, zvis jej otacky asi na 3000 a meraj.odporucam merat magnetoelektrickym(rucickovym)maracim pristrojom,alebo nejakym profi digitalnym ampermatrom. |
max odbr prúdu sa meria tak že rozpojíš obvod a tie dva konce čo vznikli rozpojením spojíš ampermetrom. |
Arpad: |
vysvetlil si to dobre ohladom tych ziaroviek a isticov, ale vec je taka ze kazdy wat navyse musis odoberat zo zdroja.no ak ti to zdroj nevie poskytnut(alternator), alebo vie no za cenu nenavratneho poskodenia(dynamo)tak to uz problem je.no a tie rotory sa prave ze lisia poctom zavitov. no je to tak ako pises ze si obmedzeny priestorom pre vinutie v drazkach.riesi sa to tak ze sa zmeni aj statorove budiace vinutie, a magnetizacia jadra rotora je vatsia.to znamena ze zneni voltamperova charakteristika,dynamo nieje transformator,tam meplati ze ze potrebujes xy zavito aby si dosiahol pozadovane napatie, tam je dolezita elektromagneticka indukcia, cize velkost magnetickeho pola posobiaceho na aktivnu cast rotora, a otacky rotora.tyka sa to rovnako alternatorov ako dynam.napatie nieje problem ako si tu uz pisal, 6V dynamo ti bude vyrabat aj 12V a rotor bude v pohode(odskusane a je to v pohode).stator uz sa bude hriat, lebo bude musiet vyrabat viac magnetickej energie ako bol urceny ale prezije. rotory komutatorovych strojov ti nikto neprevije.jedine ze ma doma CNC navijacku.he he.robym v servise, a denne opravujem zhorete elektro naradie, tak viem co hovorim.a este pre uplnost,mam 5 rocnu elektrotechnicku, a dodnes sa elektronike aktivne venujem.tak mi ver ze ked poviem ze ten rotor pojde do haja ked prekroci maximalny dovoleny prud preto lebo regulator nezareaguje, tak to tak bude.si starsi, tak by si mal vediet preco sa k dynamam do skodoviek davalo trojcievkove regulacne rele, a alternatoru uz stacilo len jednocievkove.zeby koli sledovaniu maximalneho zatazenia dynama?inac nic v zlom len ta chcem vyviest z omylu. napokon si starsi, tak ti nechcem skakat do tvojej teorie, ale bohuzial z tym dynamom to je ako to pisem ja.45W dynamo, 75W egulator to je ista smrt rotora pri prekroceni maximalnych hodnot dynama |
ARPAD:Diki ze si my to vysvetlil tiez studujem elektrotechniku ale som mechanik PC takze az taq sa do elektromotorov nevyznam.Skusim to zajtra zmerat ze kolko to tam ide amperov a ak bude presahovat taq to dam prerobyt na babetacke zapalko a bude pokoj. |
Arpad Upravené 1 krát. Naposledy upravil CB750 (15.05.2009 22:58) |
pravdepodobne mu zomrel ten stary regulator co bol na dyname, lebo tie boli 45W,no a chce dat novy.no lenze tie sa vyrabaju uz len na 75W. |
no a nechces elektronicky www.volny.cz/foxbiker/Jawa/Opravnicka/Regul... je to dobra schema a mozes ho nastavi na aky vykon chces.no a rozhodne je to lacnejsie ako nove komplet dynamo. |
ARPAD:No vyzera to super.Tam sa da nastavit prudova ochrana aj dobijacie napätie? |
ARPAD:No schema je vybrona akurat uz zhanam suciastky ale nikdy nemozem zohnat diodu 3A/30V su iba diody 3A/1000V moze byt aj ta? |
cabrio900: ty fakt studujes elektrotechniku? Upravené 3 krát. Naposledy upravil josi (16.05.2009 11:17) |
josi:Ano studujem konkretne odbor Mechanik počítačových sietí. |
Dioda nusí splňať prúdovú hodnotu a napätia sa udáva ako minimálne teda ak tam má byť 3A/30V možeš tam dať kludne aj 3A/1000V akurát prevedenie diody bude väčšie. |
CB750:OK diki moc.V skole na praxi skusim od majstra vysmejdit dajake suciastky a ide sa skladat |
Ja mám tiež čz 175, 45W dinamo z jawy a 75 W regler, a nič to nerobí, je to všetko v pohode a už to mám tak dlho. Pokiaľ tam nebudeš dávať nejaké silnejšie žiarovky, alebo niečo podobné, čo by ti zvýšilo odber prúdu, tak je to podľa mňa v pohode. Pekáčovske alebo babeťácke zapaľovanie tam nedávaj, neťahá to tak dobre ako originál a ani to poriadne nesvieti. A čo sa týka toho elektronického regleru, tak neni to práve najlepšie riešnie, ak to máš len tak do hory, po dedine, do terenu kde to riadne vytrasieš a ak tie súčiastky riadne neuchytíš, alebo neprilepíš, tak ti to tými vybráciami poutŕha nožičky. Tak to riadne premysli, a nech sa ti darí s renováciou |
Miloss350:Presne taq mam ju iba do hory a iba tak na nedelne vozenie po horach.No chcem do predu davat halogenku 6V/25W to je setko takze tam mozem nechat ten regulator v pohode aj ked tam dam tu halogenku? |
no jasne, sak tam ma byt original ziarovka 6V 25W, ja tam taku mam, a je to jedno ci je to obycajna alebo halogenka ked ma rovnaky odber. A su aj 6 V halogenky? lebo mne by sa zisla 6V 35W halogenka do jawy aby mi to poriadne svietilo |
Miloss350:Nie su iba 6V/10W,15W,25W,55W |
Miloss350 - Existuju aj 35W halogenky len sa strasne zle zhanaju ale mylsim ze ak poznas sesa-shop tak tam ich maju |
Honda350:Diki moc.Teraz chcem menit zapalovanie za take bezkontaktne ruske to je taka krabicka co ide na stator a z neho ide kabec na sviecku len nevim co to je za zapalovanie |
To viem naprosto presne : |
CB750:cera som sa bol nato zapalovanie pozerat a dali sme tole ten kryt predny a co sme nevideli..doska s ramienkom.Takze bezkontaktne to neni |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 165997 | Včera: 136628