Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
nazdar chalani mam taky problem rozobral som motor kvoli klepaniu a dal som spravit GO kluky lebo strasne lierali ojnice daval tam nove ojnice stredove lozisko a ja som vymenil loziska v motore aj gufera a tie puzdra zlozis som motor a chvylu sazdale ze to prestalo ale po prevezeni to zacalo znovu klepat neviem sy s tym akosi rady a vymenil som aj ihliskove loziska co su na cape a dal som pod valce tri klingerotove tesnenia a stale nic klepe a klepe neviete mi poradit co by to mohlo robyt |
Mne to klepe v motore 632 hnusný zvuk kov o kov...mám valce dole piesty dole teraz len idem poliť motor.Píšeš že si vymenil ihličkové ložiská, klukovku, ložiská klukovky, skús ešte vymeniť čapy ktoré držia piest na ojnici. Inak ma už nič rozumné nenapadá... |
sak to aj mna napadlo a tiez je to taky dost neprijemny zvuk jak vravis kov o kov |
čapi ,ale niekedy je vybity stredovy hlinikovy kus kluky osadeny v blokoch...uz som pocul nazor,ze sa to da zalepit silikonom... |
noo do tych polmesiacov si to lozisko sadlo len ked som dotiahol sroby ale urvite drzi a do bloku isiel ten medzikus tazsie |
to bude ten stredovy medzikus co vravi siso. Sused ho kedysi normalne navrtal a zasroboval. Jawu 350tku som nemal, ale mam pocit, ze ten medzikus je problemom jaw. |
lenze ten medzikus ma zaistenie a do blokov potreboval trosku prituknut |
Ten medzikus utesnuje vzajomne priestor medzi lavou a pravou komorou klukovky. Nahadzuje sa tak,ze poriadne zohrejes kartre a nahodis, musi ist lahko, v najhorsom jemne prituknes GUMENNYM kladivom. Ked ti nahodou vychladne skor ako tam sadne, vybrat kluku stahovakom von a znova nahrievat karter. Po vychladnuti musi byt pevne zalisovany. V ziadnom pripade nebuchat kladivom po klukovke !!! Inak ked ste taki majstri, nedali ste opacne piesty, pripadne nevymenili ste pravy za lavy? Zapalovanie je nastavene ok? Piesty su vo valcoch vystredene? |
inac ked sa daju opacne piesty tak to nenastartuje zapalovanie je nadstavena 3mm pred HU a piesty vo valcoch nevim nemali bu mat velku volu ked bude cas vymenim capy a potom sa uvidi |
Piesty vo valcoch vystredis tak, ze das dole kruzky, nahodis valce a skontrolujes, ci netlaci piest na stenu valca. Piest musi byt volny vo valci na obe strany rovnako. Toto treba spravit v hornej aj dolnej uvrati. Ak tlaci piest na valec, treba posunut cap, pripadne jemne dorovnat ojnicu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil JayKey (25.03.2009 21:43) |
počuj uniroyal ak je všetko OK tak potom to musí byť ten medzikus ako vravia siso a itom1. tie medzi kusy sú dva typy. tie čo boli vyrábané skôr boli vkuse hliníkové tie neskôr boli odľahčované a práve na spodku toho odľahč. medzikusu je vybratie a celá šua od piestu sa prenáša cez menšiu plochu. ak máš možnosť skús vymeniť ten mezdikus...ono sa to môže zdať že to drží a klepe to. no daj vedieť čo si vymyslel. |
miob to co pises o dvoch roznych typoch medzikusoch (inak sa to vola stredove čelo) tak to plati pre motory 638. Neviem o tom zeby u motoroch 634 resp 632 (su rovnake az na to ze prvy ma dynamo a druhy alternator) boli rozne cela. Upravené 1 krát. Naposledy upravil roman (26.03.2009 9:36) |
roman stredove cela neboli rovnake povodna 634 mala tak prazdne, to sa zvykne ohnut a zle tesnit, v 632 uz mam plne celo ako je na 638. |
OK MacoLM motor 634 zvnutra nepoznam a tak fakt neviem ci su plne aj "dute", na to si ty odbornik . Inak standartne sa do 638ckovych motoroch davali tie dute a az ku koncu zacali davat plne. |
vymenil som tie capy tie stare boli o jednu stotinu tensie kde je lozisko a to ostre klepanie prestalo ale je este pocut take jemne klepanie mne sa vidi ze je tam velka vuola medzi piestom a valcom inak ak sa mozem spytat ale aj ak nemozem aka by mohla byt vola medzi piestom a valcom |
to zalezi aky je vybrus. inak taketo velmi odborne rady dostanes na jawamania.info |
Kazda klepe jak kombajn... nerob si z toho starosti... pokial mas benzin, Jawa ide a ide a ide a........ |
mne davnejsie tiez klepalo v motore, potom prestalo a po par mesiacoch bez klepania som vysypal z vyfuku par kuskov piestneho kruzku |
laco tam vybrus asi ani nebol robeny a vola tam je 0,25mm mne sa to vidi vela |
na jawamania.info v rubrike Technika, si stiahni dielensku prirucku k 634. je tam aj tabulka toleranci. alebo je tam dobra kniha od Docekala ci ako sa vola. tam najdes tiez vsetko |
tak potom ked je podla tabulky vrtanie 58mm a piest 57,95mm tak voula by mala byt 0,05 nie |
Upravené 5 krát. Naposledy upravil TomasVFR (30.03.2009 14:22) |
sak to som asi nasiel v tychto tabulkach v prirucke |
mne daco poklepkava v Mz 150...teraz som robil generalku motora a stale je to pocut ale ovela tichsie...taze serem nato..:D |
moze to byt primarna rataz. mne to bobi tiez. ignorujem to! |
ja tam mam novu retaz aj spojkovy kos takze pochybujem |
zdar neviete de by sa dal spavit v okoli PD vybrus na triapolu okrem bojnickaho motoshopu |
k tej MZ-tke, tam klepoce horne ojnicne lozisko.mne to tiez klepkalo, a dal som pocas GO aj novu ojnicu, a prestalo.no ale som ju nestihol ani poriadne zabehnut, a uz klepoce znova.potom som na ceskom vebe o mz-tach nasiel naskenovanu prirucku,kde su tie loziska roztriedene do niekolkych (dost vela) skupin podla mikrometrov.preto je asi zazrak trafit taky priemer aky prave vyhovuje opotrebeniu oka ojnice, a tym odstranit klepanie. |
Tiež odporúčam Karola. Je to v Lovčici. Mám tie najlepšie skúsenosti. |
moto Haidler Povazska Bystrica, ale je to tam take vseliake, jedny nadavaju (asi vacsina) a niektory vravia ze v pohode |
moze ti to klepat na klukovke hore pri pieste ale aj dole.ak tam vymenis loziska (dole) nemusi to stacit..niekedy sa menia aj spodne capy (medzi zotrvakmi)..mne to tak robili a bolo to dole |
sak kvoli tomu som daval robit go kluky mam tam nove ojnice loziska vrchne capy aj s loziskami a ked som mnil tie vrchne capy tak na tom mieste de je lozisko boli o jednu stotinu tensie ako na okraji a ked som ich vymenil tak to ostre klepanie zmizlo a oztalo take jemnejsie to by som povedal na tie piesty vo vlozkach jedneho co som sa pytal co robil vybrusy vravel ze valce sustruzil o 3stotiny milimetra vecie ako bol piest a 25stotin to vravel ze je stasne vela aj sa divil ze som to nezadrel |
Ja som mal na mysli ale nielen spodne lozisko ale aj cap na ktorom je.mozu to byt aj valce.ja sa nehadam |
sak tie capy na kluke to neviem isto ci ich ty chumaji vymenili |
tak si to zisti lebo niekomu sa to nechce robit a mysli si ze staci vymenit len klietku |
len na klietku pozor.nie kazda sa tam hodi. niektore nic nevydrzia v capocha nie kazda tam pasuje na dlzku, aby sa tam nemuseli davat nejake vlozky. pohladaj na www.jawamnia.info "klec" "klece" alebo ked nenajdes tak tam hod dotaz, predpokladam este vten den ti to tam preberu |
Mne vyklepkaval ten medzikus ale da sa na to zvyknut,kym klepe tak ide |
banovce - koleno , moravske lieskove - helik, ale to je skor trencin ale neni to az tak daleko... |
v moravskom lieskovom nerobi vybrusy helik ale niekto iny ale uz som zabudol jak sa vola ale viem kde byva |
inak helik je majster ako sa patri..ale jeho otec bol THE BEST |
nasiel som to toto je on neviem ci to este robi a ako ale pred par rokmi to robil dobre |
Mne klepe tiež ten medzikus , asi na mesiac to prestalo , motorka šla dobre a potom som sa šiel vyšantiť , jazdil som štylom plyn brzda a zvuk sa mi na druhy den vratil tak už na to jebem ked sa motor pokazí tak to vymením , aj tak musím meniť skoro všetko...mam už 8 vybrusov a motor je z 1976 takže aj ostatok ma nečo za sebou ale ked tuto sezonu zvladnem spravím to aj bez toho pokazenia ..kolko ma to CCA vyjde ? Ked chcem meniť valce , kluku , hlavy, a všetko čo k tejto časti motora patrí |
vidocq: tak valce som videl u jedneho koxa priblizne za 2000sk/kus ale na nete v bazaroch zozenies aj lacnejsie videl som za 20e par kluku daj niekam na generalku nova loze but tiez rozebana hlavy no to je viac menej zbytocne menit pokial neboli znizovane vlozka do kluky a zredove zlozenie to neviem co vyjde a pri jednom aj klukove loziska a gufera to je mozno 200az300sk navyse a ten a tu vlozku daj na cerveny silikon ten zamedzi vôlu mal zom to tak pokial zom znovu nerozobral motor a od tedy sa mi ho akosi nechce skladat |
no uz mam aj vybus a ti bodky na kruzkoch maju istt hore co? a musia ist na 350 uzavrete capy lebo pred tym som tam mal dute a ked som kupoval capy tak mi dal jeden duty a jeden uzavrety a do ktorej strany ma byt to uzavrete ci kdruhemu valcu alebo do vonku a jak ich mam nahadzovat staci len zapalit piesty benzinom alebo ako |
na 634-ke idú čapy do piestov tlakom dlane. Netreba nahrievať. |
no tolko by som si nefandil ja som ish tam pred tytm daval takym povolovakom na olejove filtre na auta a islo to tost tazako |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 8790 | Včera: 154849