Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravim.Mam mensi problem mam jawu 175 a nedavno som si kupil krabickový regulátor 75W.Stale my svieti kontrolka dobijania aj ked pridam.Malo by to byt ze ked pridam tak by mala zhasnut ale ona stale svieti.Kontrolka je zapojena z D regulatora na 54 pin v spinačke podla schemy. |
Ale cital som ze ked mam 45W dynamo a 75W regulator ze to bude fungovat ak nepouzivam svetla a smerovky. |
Fungovat to musi aj tak. Akurat ze 75W regler ma obmedzovac prudu nastaveny na vyssi prud a ked sa dostanes nad maximalny prud 45 W dynama, tak ti zhori vinutie rotora. Ja by som to neskusal, to neustriehnes. Ale chybu s kontrolkou musis hladat inde... |
cabrio900: Mozes. A ked ti zhori dynamo, das tam 75 wattove. Regler ma 3 funkcie: pripaja dynamo k baterke (spatny spinac), reguluje dobijacie napatie (regulator napatia) a chrani dynamo pred pretazenim (obmedzovac prudu). Keby tam nieco nebolo treba, tak to tam nedavaju.... |
No lenze 75W dynamo nezozeniem hoci kde.A k tomu je moc drahe.Alebo kupim polovodicovy regulator 45W lenze ten sa da kupit iba v cechach. |
K teme: Ak ti svieti kontrolka, na svorke 15/54 napatie mas. Tiez mas uzavrety obvod cez uhliky a rotor, takze tam chyba nie je. Skus napolovat dynamo par sekundovym prepojenim svorky B a D regulatora. Potom to nakopni a meraj napatie na svorke D, ci stupa (asi nie). Skontroluj zapojenie reglera, hlavne co sa tyka budenia (svorka M). Chyba sa asi stala pri zapajani regulatora. Skus pripadne nabudit dynamo cudzim zdrojom, zistis, ci je chyba v dyname, alebo v regulatore. Je to lahke... |
Na svorke M mam iba budiace vynutie pretoze odpor mam uz na regulator a vtedy sa dava von ten odpor co je v statore. |
Zapojene je to dobre. Skus odpojit budiace vinutie od M, ci bude po zapnuti zapalovania svietit kontrolka. V podstate ona nemusi mat ukostrenie len cez rotor dynama... |
zmeraj ci ti dava dajake napatie dynamo... aj tam moze byt chyba |
cabrio900: ak bude svietit, tak skontroluj, ci ma svorka M spojenie s kostrou (cez kontakt regulatora). Ak hej, skus ho nabudit (za chodu prepojit kratkodobo D a B). Vravis, ze regulator je novy. Nemal si dynamo dlhsi cas nepouzivane, ze by sa odbudilo? |
Josi: Po odpojeni M kontrolka stale svietila.No dynamo nebolo pouzivane asi tak pol roka.Ale setko slape len ta kontrolka my neda pokoja.Ano regulator je novy.Svorku M som priamo neukostroval na dynamo kablom ale mam ten regler pripevneny na plechoch. |
Fungovať to bude, len sa s tým treba vyhrať. Ak dynamo dlho stálo, môže byť odmagnetované. Treba pri stojacom motore na chvíľku priviesť + z baterky na svorku D. Najlepšie prepojením svoriek D a B, prípadne stlačením kotvičky spätného spínača na regléri. Potom to nakopni a meraj napätie na svorke D, či stúpa. Ak nie, odpoj vývod z budenia od svorky M a pripoj ho na kostru (za chodu). Ak sa dynamo nabudí, skontroluj ukostrenie regulátora. |
Alebo nepomohlo by kebyze kupim vykonovy rezistor 25W?to by som mal 45W dynamo + 25W odpor dokopy 75W a mam aj 75W regulator. |
Jaj vlastne sorry som sa sekol |
M a B budeš spájať zbytočne. Spoj na chvíľu B a D, potom rozpoj a nakopni. Máš nejaký voltmeter? |
Tak si zmeraj, aký máš odpor medzi skrinkou regléra a blokom motora. Alebo nakopni, meraj napätie na D a prepoj M káblikom na kostru motora, či začne dobíjať. |
A ked začne dobíjať tak ta kontrolka by mala zhasnut potom nie? |
Jasne. Akonáhle nabehne napätie na D, kontrolka má na obidvoch stranách + a zhasne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil josi (09.02.2009 16:59) |
Ok tak ja to skusim a dam vediet ako to funguje.zatial diki moc. |
tým digitálny multimetrom tam toho veľa nenameriaš (jedine R), hodnota sa ti neustáli na žiadnej rozumnej hodnote, zmeriaš to dobre ručičkovým (má väčšiu zotrvačnosť). |
Josi:to D mam merat svorka D a kostra?A to nabudenie mam robyt pri zapnutok kluciku? Upravené 2 krát. Naposledy upravil cabrio900 (12.02.2009 20:26) |
Jasne, D proti kostre. A ako hovorí miob - ak ti budú na displeji lietať hodnoty hore - dole, zober ručičkový merák, alebo aspoň pripoj paralelne poriadny kondenzátor. Nabudiť môžeš bez zapnutého klúčika: D je priamo na + dynama, B na + baterky. |
Josi:Uz to pekne dobija.Nabudil som to zapalovanie a chytilo to hned na prvu supu.Meral som napetie a dava 7,2V. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 246983 | Včera: 123890