Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Cafte. Noo na jawu robím, teda už skoro mám urobenú kotúčovú brzdu na zadné koleso. Kotúč som použil zo 3jkového Golfa, ktorý som legalizoval a včera som doň vyvŕtal diery na chladenie ako majú moto. Aj keď sa pýtam už trochu neskoro , môže to nejak vadiť?? Že či napr. je to materiál do ktorého sa nevŕta, alebo tak. A pomôže mi to pri chladení, aby sa neprehriala brzdová kvapalina? |
a ten kotuc s 3jkoveho Golfa bol novy alebo pouzity ? ake velke diery si don spravil ? |
Hospoder: ešče doňho narop také véčkové víreze...Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil mikulec (30.01.2009 9:59) |
Kotúč bol použitý a diery som urobil takéto, pridávam aj foto Upravené 3 krát. Naposledy upravil Hospoder (30.01.2009 10:09) |
Vadiť to môže, vŕtaním si vniesol do materiálu ďalšie nepätia, ktoré boli už predtým odstránené, ale tragicky by som to nevidel... |
pojde len o to ze si oslabil material ako pise PeterKeke a pri vysokych teplotach by sa mohol kotuc posahat ... ale myslim ze na JAWE az take giganticke teploty nebudu .. jedine zeby si mal s toho spraveny okruhovku |
Legalizovať som myslel že som dal zosúztružiť opotrebený kotúč, lebo mal ryhy. |
Hospoder...nechcem ti kazit naladu a nadsenie ale vyrabat si kotuc a este k tomu ho prevrtat tak to je prinajmensom hazard. |
Veduci09 Aby som to upresnil že načo to robím a tak. Práve že oto tu ide že tam budú gigantické teploty. Jawu mám na trénovanie wheelie a pritom sa vkuse brzdí aby sa moto neprevrátila, preto aj tá prerábka na kotúč. A veľa krát sa stane kamošom, s ktorými trénujem že sa prehreje brzda a prestane brzdiť, alebo mäkne. Mne ide len oto aby sa dobre chladil |
ty dirky sa do kotuca robja hlavne na to aby sa usetrilo na hmotnosti a mylim si ze s tim mozes fpohode jezdit aj ked si to navrtal do kotuca keri neni na toto stavany, nejsu ty dirky take velkeee |
Hospoder:PeterKeke zrejme myslel, že si to legalizoval papierovo. Aj ja som to tak pochopil a takto som vyvalil okale |
Bruno75 aký je rozdiel medzi kotúčom z golfu a z moto??? Mám doma aj kotúče origoš z moto, no z golfu je na tento typ prerábky ako uliaty. |
Hospoder: Upravené 2 krát. Naposledy upravil Moderator (30.01.2009 10:44) |
2 Hospoder: prave preto, ze potrebujes poriadnu brzdu, by si si mal zadovazit poriadnu brzdu (hoc z nejakeho vraku) Upravené 1 krát. Naposledy upravil THeBaNDiT (30.01.2009 10:34) |
No k tomu legalizovaniu, tak to nazval sústružník, tak som si myslel že sa tomu tak hovorí. No jasne že som to podal viacvýznamovo. |
Pilgrim a Zásada č. 2) - jj v tomto máš asi pravdu. dik za rady |
Hospoder: myslel som že legalizovanie tej brzdy znamenalo zapísanie do techničáku a odobrenie stanicou technickej kontroly, overenie, kvázi homologizácia... Preto som sa na to pýtal lebo ma to prekvapilo že sa niečo také dá. Na druhú stranu, na Slovensku je možné všetko, a možno ešte viac ako všetko... |
PeterKeke jaj prepáč že som tom blbo napísal, tá jawa je bez tp, takže nič také by sa ani nedalo. |
chlapci v nasich koncinach to tak vazne vola kazdy sustruznik, ze Legalizovat. Upravené 1 krát. Naposledy upravil rapid (30.01.2009 10:53) |
Hospoder, ešte som zabudol. Nie je náhoda, že sa v technických údajoch motoriek píše priemer kotúča. Čím väčší priemer, tým vyžšia obvodová rýchlosť a lepšia účinosť brzdenia. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Moderator (30.01.2009 10:58) |
Pilgrim fúú no neviem neviem to by veľa stálo. No Beriem do úvahy tvoje rady a o volačo sa pokúsim |
Tiez som rozmyslaj nad prevrtanim kotuca ale ked som si pozrel pre a proti tak som si to rozmyslel. Upravené 1 krát. Naposledy upravil mimi01 (30.01.2009 11:04) |
mimi01 toho "zakusnutia" sa moc nebojím, neverím tomu že až to by sa mohlo stať. |
Nechcel som ťa vystrašiť ani odradiť, len poradiť, na čo dávať pozor. Ja osobne by som šiel cestou motorky, ktorá ma kotúče od výroby. V tvojom prípade to bude asi cesta pokus - omyl. Prajem ti, aby tych omylov bolo čo najmenej. Dobré chrániče a pevné kosti. |
jasne šak uvidím, keď to bude naprd tak to prerobím podľa tvojich rád, bo sa mi zdajú byť rozumné. Vyskúšam to a napíšem ako to brzdilo. |
hmm zaujimava tema nemyslim si ze na jawke ti to nieco pokasle Je bezne davat kotuce z golfa na feliciu ale to su auta |
podla mna sa kotuc nema ako poskodit.tych par dier mu urcite nijak neublizi,kedze bol vyvinuty na brzdenie v aute,ktore ma plne nalozene,mozno 1800kg.tych javackych par kil a rychlost 50 km si urcite ani nevsimne. |
a este ktomu je to zadna brzda... daj foto ked to dokoncis. |
migrific |
brzdy jsou podobná alchymie jako míchání směsi a vlastně všechno na motorce. Jedno souvisí s druhým. |
cendina...tak tak pravdu vravis Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bruno75 (30.01.2009 20:03) |
nie legalizácia , ale egalizácia |
Sorry chytraci,ale ten kotuc to vydrzi aj keby nechcel.Golf ma asi 1300 kg a ta jawka na ktoru to chce pouzit mozno 150 aj s benzinom.Ten kotuc v zivote neprehreje.Pri trenovani wheele pojde max 80 km,h,to zabrzdi aj nohou o asfalt. |
Hospoder pohodickaaaa toho prehriatia sa bat nemusis na kukni na inych moto ake su tenke a male kotuče a vydrzia to.pozri na ten tvoj magnum aky je robustny ten sa neprehreje ani keby ho pri brzdeni opalovaly faklamy dvaja cigani.a co sa tyka tych dier tak tomu chladeniu este pomožu ale kukni aky bol kotuz na MZte ten nemal diery vobec a tiez sa my nepodarilo ho nikdy prehriat .ale videl som mnoho prevrtanych MZtackych kotučov vraj im to potom lepsie brzdilo a malo to nižšiu hmutnost inak ako tak kukam si šikovne chalanisko .drzim ti palce |
dufam ze tie dierky su presne .........inak to moze mat zle vyvazenie ........ |
vzdy sa mi paci ako ludia vravia: to je v poho ,to vydrzi ,nic sa nestane |
Správne je egalizácia, ale sústružník možno združuje pojmy egalizácia a legovanie S tým vyvážením je to väčší pruser, ale to si jednoducho a ľahko overíš, ak si tie diery ale vrtal po egalizácii, tak egalizuj radšej ešte raz, lebo tie dovrtané diery ti môžu drať platničky. Osobne si ale myslí, že z búračky by ťa to vyšlo lacnejšie a nemusil si sa toľko natrápiť |
rady ako keby staval super lahku okruhovku, sak si len dal na staru jawu namiesto bubnu kotuc, dajaka neodpruzena hmotnost a chladenie je podla mna uplne zbytocne riesit, len neviem ake tam chces dat tie piestiky a platnicky, jedine asi autove, ktore su 3 krat vacsie a sirsie ako motorkove a vydrzia asi 60 000 km na 1.4 tonovom aute, na tej 140 kilovej jawe ich ale zoderes za sezonu aj 3je, bacha na to |
Cendina Upravené 1 krát. Naposledy upravil bohusact (01.02.2009 18:24) |
Uvarit na aute brzdove kotuce vobec nie je take tazke ako by sa zdalo. Napriklad felicia 1,6 po troch prudkych zabrzdeniach hned po sebe nasledujucich (zo 130kmh na 0kmh) am predne kotuce v pecku. Mimochodom ten kotuc z Golfa co je pouzity na tu jawku je totozny s feliciovymi kotucmi. Plny nevetrany kotuc hrubky tusim 12mm. |
mzriderza - to si piš že to lepšie brzdí |
bruno:a keby tam bol original motokotuc ,tak ten sa podla teba neprehreje?neni to snad jedno co tam da? |
motoride.sk/?P=inz_detail&ID=133381 |
duggo: brzdy jsou na motorce společně s gumama jedinou věcí, která tě dokáže zastavit od průseru, bez ohledu na to jestli to je jawa nebo gsxr1000. Ale máš pravdu že neodpruženou hmotu na jawě je blbost řešit. |
Tak zdravím ludia, už som to všetko porobil a ide to super. V plnej rýchlosti to ide do fleku jedným prstom čo by bubon len trochu spomaloval keby tlačím páčku z celej sily. Som stým nadmieru spokojný, nečakal som že sa mi to podarí prerobiť na origoš jawa koleso. Bude to pestrá sezóna, veľmi mi to pomohlo . Upravené 1 krát. Naposledy upravil Hospoder (09.03.2009 19:04) |
nechcem nikoho urazat ale tie zvary to su dobre sople |
to co uz je za zvar... |
pekna pracicka |
Ty krávo Tie zvary mi pripomenuli keď mi kamarát na Jawe zváral stúpačku. Iskri lietali a tým ako bola naklonená z nej začal vytekať benzín. Všimli sme si to až po dozváraní. . Teraz mi je z toho |
Tak veľa šťastných kilometrov.... aby ti to neruplo... takú vydarnú húsenicu som už dlho nevidel |
Ta nagrcana husenica nema chybu .Ja osobne by som tomu moc neveril, ale zevraj 1cm2 zvaru udrzi 75kg, no tak skus poratat kolko kg udrzi tvoj zvar. Ja na tvojom mieste by som to trochu vybrusil a dal tam poriadnu husenicu a nie grcanice. Ale toto by si mal dat patentovat, je to skvely napad Upravené 2 krát. Naposledy upravil Thommass (10.03.2009 1:03) |
Ale chalani šak som písal že to ešte dokončím. toto je čiste narýchlo pozvárané, bo som nevedel či to aj vôbec pojde, chcel som tom najprv vyskúčať. Jasné že to orežem vybrúsim nafarbím a ešte to chcem prevariť a spevniť argónom. Mimochodom zvárať som sa učil úplne sám lebo moj otec je z mesta a vôbec nemá sťah ku opravovaniu a tak ma to nemal kto naučiť |
hospoder vecsi vyznam by bolo to urobit na predne koleso, zadna brzda sa da sprevadzkovat tak aby flekovala |
radsej by som sa pozrel ci je ta brzda umiestnena rovno |
Patrik...ak si to pozorne precitas tak pochopis preco si to chalan dava na zadne kolo ... pomocka je ked sa pozries na riaditka..... zeby trening wheelie |
ja by som to zvaral CO2 ten zvar potom vydrzi viac ako zvárany material |
Thommass Bruno75 wheelie ? je to jazda po zadnom co som robil na simsone takze nechapem stale na co mu je taka predimenzovana brzda ? ked si za uhlov sviece plne postacuje zadna original brzda |
lepsie sa to davkuje rukou, hlavne ked ta moto ma slabý vykon a len plynom ju hore neudrzis. a obcas jazdi aj vedla moto a vtedy sice neni na zadnom, ale aj tak potrebuje mat zadnu brzdu pri ruke |
jj .. kazdy ma neaky styl, ale potom bude mat problem na inej moto jazdit po zadnom Upravené 1 krát. Naposledy upravil Patrik (10.03.2009 13:27) |
jak nikto to nema? Upravené 1 krát. Naposledy upravil rapid (10.03.2009 13:51) |
rapid jasne, ale ako som pisal, bude mat problem ze bude vediet jazdit a UDRZAT sa len an moto kde bude zadna brzda na rajdach nech sa kazdy uci ako mu to vyhovuje, nejlepsie na toto je napr. DR alebo XT . jednovalec a najst sviecu. potom je zivot hned krajsi |
neboj nebude, je rozdiel jazdit len tak na zadnom alebo robit pri tom sprostosti ako sediet bokom alebo robit ine veci kde nemas moznost mat nohu na brzde. |
rapid Nazdar rapid, túto sezónu plánujeme trénovať na letisku v Jasovej, už sa opravilo a vyčistilo. |
Patrik a to že to nikto nemá to je len tvoja neznalosť má to skoro každý a aj na Slovensku to majú. V Čechách každý druhý stuntrider. |
Hospoder - no dpc taketo pracicky / čo garáž dala / sa mi vždy lubili , šikovné ruky a aj rozum ze si si to vymyslel. |
To si presne vystihol že čo garáž dala. Nechcem do toho vrážať celý svoj majetok, tak len takto podomácky stačí. |
Či stačí si myslím uvidíš až po dlhodobejšom testovaní..... daj potom dajaké videá s tvojou jazdou.... |
PeterKeke tak bol som to už včera otestovať priamo na wheelie, ide to dobre, už nemám taký strach že sa prevrátim na chrbát |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 175444 | Včera: 217060