Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím všetkých motorkárov....vedel by mi niekto poradiť ako sa otvára výkon na Cagive Mito 125 s karburátorom Dell´Orto PHBH 28mm BD ? Mám otom dosť málo informácii iba niečo také že treba vymeniť trysku...ale netuším či to stačí...keby náhodou niekto niečo otom vedel tak prosím napíšte. dakujem |
a poriadne si si popozeral internet?počkaj jak ťa tu ukamenuju a aký tam maš vyfuk a koleno?u 2T sa da čarovať. |
dosi tu sceu priškrcit a Ti seš takej odvahi, že 125tku sceš otevrít? |
motoride.sk/?P=phorum&tema=poradna&tid=28793 |
ano aano....na nete som pozeral...aj výfuk uz mam otvorený taky parádny ostrý zvuk a vykon to zdvyhlo iba o par koníkov....a ja to myslím tak odblokovať že toto bola normalne sériová Mito s 11kW a je tam len ten výfuk spraveny takže má možno 15....ale normalny výkon má byť takmer 25kW a to by som rád vedel ako sa to da spraviť lebo toto si skoro každý dá spraviť do motospolu a nečo by som im tam mal platiť za posratý šrofik čo mi vymenia...ak treba len to...neviem, netuším |
3snehuliak3 : jak víš kolko Ťi pridau vífuk koňí? |
mam tam v karburátore tri alebo štyri trisky.....je tam vysokootáčková, potom volnobežná, štartovacia....tieto sú tam určite...a na stránke 125ccm.cz som sa dočítal že chalan Torm čo tam má mito 92 si vymenil trisku 130 za trisku 155 a už mu to lepšie šlapalo ....ale to potom ktorú trisku vymenil ? tipujem že tu vysokootáčkovú..... ale pochybujem že stačí len to .. ?? Upravené 1 krát. Naposledy upravil 3snehuliak3 (05.01.2009 19:14) |
neviem kolko mi pridal výfuk koní ale to lentak odoka.....na vyše 20koní sa mi to zdá slabé a na 15ps je to zas trochu silné....tak može mať cca 18 koní : ) |
3snehuliak3 : Ti seš né takí fťipálek |
mikulec : sa nesmej a už mi prosímťa povec že jak to mám spraviť Upravené 1 krát. Naposledy upravil 3snehuliak3 (05.01.2009 19:26) |
cagiva.highforum.net/vylepseni-motorky-f4... , skus pohladat niekde tu a dost toho najdes aj na 125ccm.cz/odkazy.php Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mafiozo (05.01.2009 19:43) |
Ak menil 130 na 155 tak je to určite hlavná tryska t.j. podľa tvojho žargónu vysokootáčková. Žiadna ďalšia tryska by tam taká veľká nemala byť. |
volodaj : takže tá hlavná je vysokootáčková teda lebo mam v servisnej prirucke napisane že High Speed Jet a potom bodky bodky a pritom 100 ...tak to stačí LEN zohnať taku istu trisku ale 155 ku a bude to šlapať ?? |
Tak na 100% ti to zaručiť neviem, iba viem, že iná tryska sa taká veľká nepoužíva v karburátore. Upravené 1 krát. Naposledy upravil volodaj (06.01.2009 7:41) |
Takze vyfuk mas otvoreni. |
to CDI nemam otvore tam som čital že inakší predstih sa nastaví a bude lepšie ťahať od spodu a aj ten vrch sa oniečo vylepší, potom som čital aj o karbonovych klapkách atd, atd.......ale toto sú veci ktoré pridajú iba zopár tych koní a nieco na krutiacom momente ale ja potrebujem vedieť ako sa robí to hlavné otvorenie......ked je motorka od výrobi zablokovaná na 11kW....zdá sa mi príliš jednoduché, že len vymením povodnu hlavnu trysku 100, na trysku napr. 130 alebo 150.. a už bude mať motorka 20kW ? aj to som sa na jednej stranke dočital že sa tam davaju trysky až do 170 ale mne by stačila aj taká 145ka....lenže na žiadnehj stránke som sa nedozvedel ako sa to presne robí...Nepotrebujem návod ako sa vymieňa tryska ale chcem vedieť len to, či stačí vymeniť iba tu trysku a bude motorka otvorená.. a ak nie, tak čo ešte treba spraviť aby bol ten vykon taky ako má byť. |
maco 535 : to čo si ty spomínal a ešte plno dalších somarín sa zvykne robiť až ked je motorka otvorená tak ako myslím ja...s tými vecami sa to už len vyladuje aby bol vykon ešte vyšší ale toto mi netreba lebo si myslím že je zbytočné davať tolko peňazí do motospolu aby mi to zdvyhlo o trošku výkon....ale ked vieš ako to jednoducho spraviť aj v garáži tak by si mohol poradiť :D |
3snehuliak3:Kamosovy som pomahal otvarat NSRku zatvorena mala 11KW a isla 130.Vybral som mu vlozku zo zania,otvoril vyfuk,dal prec pliesok zo supatka a motorka mu lieta 170 |
maco535 : diki za radu ale z toho článku na mojej motorke platí iba bod 6 :D ...tak je to na nsrke ale na cagive to blokovali ináč....s tou spomínanou tryskou..ale ked už budem davať dole karburártor tak pozrem aj hento ale nikde sa nespomínalo že aj tak sa blokujú cagivy. |
Hej chalani tak už mi konečne povedzte že stačí len tú jednu trysku vymeniť a budem spokojný....?? |
3snehuliak3 ja ti poviem môj osobný nazor nevymyslaj pi... lebo to zle dopadne vysvetli mi jednu vec nestati ti 130km/h alebo kolko ti teraz ta moto ide??? povedz mi s kym sa chces pretekat??? hmm |
Asi sem uz nechodia skuseni mechanici, takze ostavaju uz len ti ostatni, podla toho co som sa tu docital.... |
snehulak:Trisky sa vimienaju ked davas otvoreni filter,kit,ladeny vyfuk a podobne.Ked ju chces otvorit musis dat von secky obmedzovace,vyfuk,sanie,a podobne................ Upravené 1 krát. Naposledy upravil maco535 (06.01.2009 17:28) |
Pozeral som už viacej diskusí a aj do googlu som si to daval a zhruba po piatu stranu som si prezrel každý odkaz ale nikde to nieje vysvetlené normalne |
Hunter : ništ take nevymyšlam lebo ked pozerš youtube tak vydiš ako im to tam šlape....tak to ma otvorene skoro každý....lenže to su z takých ktorý otom nevedia ani tolko čo ja lebo si šecko davaju robiť do motospolu....a to ja viem dokopy nič. A ked myslíš že mepotrebujem vykon a rychlosť tak nevieš očom hovoríš.....chcem mať vyšiu maximalku aby motor nebežal moc vo vysokych otačkach ked idem 100....a keby som dal iba tu rozetu menšiu a neotvoril by som vykon tak by sice bola ta maximalka lepšia ale odpich by bol ako na kravách |
jeeej cawko tak aj ty si sa sem zamotal.............. noooo mam ten isty problem a ja a myslim ze aprilia a cagiva bude mat asi ten isty problem........ ja som pocul nieco aj o prirube.... |
snehuliak: DNs:V PRIRUBE JE PLIESOK KTORI SKRTI SANIE!A PRI OTVORENI MUSITE VYMENIT AJ CDI A RIADIACU JEDNOTKU ABY SA ZMENILO OVLADANIE PRIVERI A CDI NA TO ABY STIHALO ODPALOVAT PRI VECICH OTACKACH. Upravené 2 krát. Naposledy upravil maco535 (06.01.2009 18:53) |
3snehuliak3 hmm nerozumiem preco ta trapi nieco co ja na youtube to je jedna vec a druha vec mi chces povedat ze pre 2T je 9000 otacok vela??? Co som par krat cital tak tocili s tym aj 12000 - 13000 aj viac otacok a nemali problem. A ako pises budes mat mozno nizsie otacky ale vyšsiu spotrebu a neviem co je lepsie trosku potocit motor??? Alebo siahnut hlbsie do penazenky??? Lebo ked tam das vecsiu trisku tak spotrebu nebudes mat nizsiu v ziadnom spektre otacok len ti zvyši výkon a spotrebu a to je osobne by som mohol z vysoka radsej budem jazdit za 3 litre a pojdem 80-km/h ako by som mal ist 100km/h za 6 litrov a viac. |
maco535: tu riadiacu jednotku a cdi musis vymenit??? to sa tiez neda stym nieco pobabrat.......... a dalsia vec je to ze 3snehuliak3 ty ked si vyskusal moju motorku tak si citil ze je slabsia jak tvoja tak potom ty ju nejak mas asi otvorenu (neviem ci si uz vtedy mal vyfuk otovreny) ale zas ja tam mam ladak takze by som mal mat aj ja ten vyfuk otvoreny |
Hunter ma pravdu 2T motori su visoko otackove a 9tisic neni vobec vela,moja NSRka vitiahne cca 175 pri cca 12500otackach a co som videl napriklad RS tocila nieco cez 16tisic tak som mal uz naozaj dost.......a ziadna triska nepomoze tomu aby ti pridala moto koniky Upravené 1 krát. Naposledy upravil maco535 (06.01.2009 18:59) |
no vsak o to ide ze sa to da nejak otvorit tak podomacky a slape to poriadne a zvysi to dost vykon len neviem ze co to moze byt......... a podla mna otacky nezmenis vobec nijak to ked budes chciet aby ti sla rychlejsie tak potom uz rucicku budes mat vcervenom poli to urcite......... |
Doma CDI neotvoris urcite.A tiez ide aj o sprevodovanie ked ma niekdo v zadu rozetu jak na cilkularke tak sa ani necudujem |
DNS5 : no serus...takže ty to máš zablokované najviac ako sa dá typujem že až na 8kW.....u tejto motoky je to určite len vec tých trysiek.....ty to máš ešte asi aj tak, ako spomýnal maco535..pozri tuto hondansr.xf.cz/index.php?id=sani .....to je len taky pliešok a to určite spravíš jednoducho aj doma....a pozri si či nemáš nahodou zanesene filtre..palivový aj vzduchový.....potom by ti mala ísť približne tak ako mne.....a ostatné sú tie trysky. Zajtra idem konečne do motospolu a opýtam sa nato konečne odborníka |
Treba hladat na nete a urcite daco najdete napriklad na RS som minule daco nasiel tak idem hladat.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil maco535 (06.01.2009 20:18) |
maco535 : takže to, čo ti píšeš nieje ažtak uplne pravda...to CDI netreba absolútne dostaviť ani kupovať nové ajked neviem ako je to na NSRách ale na Mito to určite netreba ani na RS....je to jednoduchá záležitosť Iba s karburátorom...ale premna to nieje jednoduché lebo takyto karburator som ešte nemal rozobratý tak nechcem ryskovať, že tam volačo doje... |
KUA nevem preco furt trepete svoje ked sa v tom nevyznate,rozoberal som uz vela motorov a otvaral dost motoriek nato aby som o tom nieco vedel a ak neveris tu si precitaj www.apriliatech.cz/technika/omezovace-vykonu-u-rs-125... |
Hunter : premňa je vela tých 9tis. otacok.....na zopar km to vobec nieje vela ale ked mám mať vkuse 20minut počas jazdy tach 9000 tak už mi je toho motoru normalne luto. A neviem či vieš ale motorka má inu spotrebu ked ideš skoro na full a stale ju točíš dajme tomu po 9tis ako ked ides rovnomernou jazdou stale na 9 tis. .Takže ked je moto otvorená a idem vkuse na tych 6tis otackach tak sa tomu motoru ide celkom lahko až si može skoro tak typicky dvojtakťácky odprdkávať.....a vtedy má určite oniečo nižšiu spotrebu ako ked idem teraz na 8-9 tis. otačkach........prave vtom je rozdiel či viac jazdím v meste alebo na dlhšie trasy......v meste to nieje moc vyhodne lebo tam skoro stale radíš a zrychluješ tak tam ti to žerie podstatne viac.......no dobre šak niečo otom viem o tych vyhodach a nevyhodach otvorenia tak preto si to nedám otvoriť úplne naplno ale iba tak na polku alebo dvoch tretín |
3snehuliak3:Z timy otackami nespravis nic.jedina moznost je ze predat mito a kupis napriklad CBRku |
DNS5 : Fíha tak tá RS je teda dobre zablokovaná podla tej stranky čo sem dal maco535......možno stým budeš mať problem aby si to otvoril ale vela šťastia....ked sa nabuduce stretneme tak už na otvorených hadam :D |
maco535 asi o tých motor nevieš veľa keď si mýliš základné pojmy. Viď CDI a riadiaca jednotka |
maco535 : nikdy som nepovedal že trepeš blbosti lenže na Mito to CDI určite neni zablokované a privera tiež nie....určite sa čoto vyznáš ale podlatoho kolko som obehal stránok tak je to iba stym karburátorom....a je to písané aj v tom článku čo si poslal o RS..vsak nieco majú spoločné....len tam mi tiež moc neporadili lebo tak neisto tam pisal že treba vymeniť hlavnu trysku asi za 130 ale ešte aj spominal že možno treba aj volnobeznu vymeniť a cojaviemco....zajtra idem konecne do motospolu a uz sa nevím dočkať čo mi chlapík odpovie :D ....ale už som pripustil že to može byť aj v tom saní....ked pojdem davať iné trysky tak určite kuknem aj to.......tak zajtrá sem dám vedieť že čo mi poradili v motorspole. |
no píšeš o dvoch rozdielnych veciach a pri tom CDI a riadiaca jednotka je to isté len tak do budúcnosti aby si vedel |
Brco:Riadiaca jednotka a CDI su dve rozdielne veci.Na starich motorkach boli kladivka na to aby spravne hadzala sviecka iskru,no na novich je CDI.A riadiaca jednotka je na ovladanie priveri Mozno niektore moto to maju v kope ale zatial som vzdi videl len CDI a riadiacu zvlast |
samotnou tryskou sa nikdy neskrti. Zvacra sa to robi tryrkou+skrtidlom v sani a vyfukom. |
no CDI je len označenie aký typ riadiacej jednotky to je lebo staršie sa oznaačovali TCI tie boli na báze transformátorov) CDI je komplet malý počítač. |
Brco:Mas pravdu ale napriklad ja mam riadiacu a CDI zvlast V kope sa vyrabali az neskvor |
fuha no tak to som o poznatok múdrejší z prahistorických vecí myslel som že bolo kontakt,bezkontakt a potom už CDI ale ne že sa aj kombimovali. |
Brco nechajme to uz tak lebo zachvilku budem mat namiesto mozgu CDI a namiesto ruk riadiacu |
jeden z odblokovacich krokov v yamahackych motoroch bolo, ze otocis privieru (nie lanka od solenoidu) o 180stupnov. Funkcia ostala ale prietok spalin sa omnoho zvacsil. Alebo pod budikami prehodis dve kable a toci ti to jak jeble ale fakt neviem ake lebo to ma DTcko. Tvoje mito by malo mat niekde vo vyfuku za kolenom nejaku prirubu ktoru odstranis len tym, ze to kanal odrezes a prirubu normalne vyberes. |
3snehuliak3: diky moc......... vela mi stym pomozes |
tak dik, tu prirubu už mám vonku z výfuku a to skrtidlo v saní skontrolujem ked pojde dole karburátor kvoli tým tyskám.....dakujem že mate zaujem aby mi motorka vydržala a bola v dobrom technyckom stave ktorý moze zniciť tá tryska ale ozaj by aspom tá 130 bodla....myslím že to je také najlepšie riešenie ak sa to bude dať spraviť.....mne tam totiž chýba zopar koníkov aby som ju mohol dať aspom raz za mesiac v pohode na zadné :D a pri predbiehaní aby som nemusel vyhádzať tri rychlosti ale iba dve....teraz ide moto 140 a bol by som raz keby bola maximalka 160.....neide mi o tú maximalnu rychlosť ale o to, že ked sa zvyši Vmax tak, že zmenším rozetu tak ta motorka na jednotlivých rychlostiach nebude zrychlovať v priemere o 25km/h na kvalt ale dajme tomu že na každom stupni zrychli o 30. A aby si zachovala aj ten odpich tak tie kone tam treba. Nechcem ju dať moc otvoriť ako ste spomínali kôly spotrebe a opotrebovaniu dielov tak aspom trocha...presnejšie na 25PS čo može byť odhadom ta tryska 130. |
kubiak1.....diky za kompliment :D ....to som mal velke štasie že ho mám lebo bolo za super cenu a s novym piestom a valcom...ale šak som sa aj dosť načakal na nahladal kym prišla tá pravá ........ale tebe ta tzr musí poriadne šúpať ked tam maš 160 trysku....aj ty si špekuloval alebo si to už tak kúpil ? ....prave preto čo si hovoril ,že cim ju viac odškrtim, tym castejšie mi bude stať rozobrata v garáži, ju odškrtim iba troška...tak by sa nemuselo nič nanej pokaziť...ale to je ten háčik že nemuselo by sa pokaziť, ale môže sa....este aj zvážim radu chlapíka z motospolu a podla toho sa rozhodnem či sa vobec do toho pustím........ale strašne by som bol rad keby bola otvorena lebo už sa mi otom aj sníva že jak pojde ......a tebe sa na tej tzr čo šecko kazí ked tak často stojí v garáži ?...to aby som vedel čoho sa mám báť...no viem, že hlavne piest dostáva najviac zabrať a u teba čo ešte ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil 3snehuliak3 (06.01.2009 22:38) |
tak už som bol v motospole a čo vámpoviem chlapík je tam fakt macher .......tiež neodporúča to vobec robiť podomácky ale mám mu tam priniesť motorku a on ju dá na brzdu kde zmeria výkon, a podla tej krivky vie zistiť ako je pozatváraná motorka a po dohode určité obmedzenia odstráni.......je to presne tak, že Možno je obmedzené sanie ale to sa uvidí na grafe, a ešte tá jedna tryska sa tam mení....toto by som si sice vedel aj ja doma spraviť ale nebola by motorka správne doladená a životnosť by bola podstatne kratšia ako ked to spravia v motospole. Potom to tam budú dávať po každom jednom otvorení na brzdu a nakoniec ju aj na lambda sonde zmeraju a podla vysledkov došteluju napr. priveru, a možno daju aj ten predstih zapalovania iný. Komplet všetko to vyde okolo 1500Sk. Upravené 1 krát. Naposledy upravil 3snehuliak3 (07.01.2009 14:59) |
3snehuliak3> dobre si spravil, najlepsie riesenie, dat to do ruk niekomu, kto ma naradie a skusenosti |
no ok...tak potom ked už bude moja malá Mito po zásahu tak to sem napíšem ako to robili ak by vás to zaujímalo ....už sa neviem dočkať....tak som zvedavý že já to tam zoberem hned jak bude venku aspom stupeň nad nulou lebo teraz by som ešte zamrzol ......tak dakujem za rady..majte sa zatial |
ok dik moc.... asi spravim to iste zoberiem aj ja moju do motospolu a dufam v lete sa spolu mozeme pretekat |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 59059 | Včera: 220689