|
Pozdravujem pani,
bolo mi sukromnou cestou naznacene aby som si aj ja prilozil svoje polienko do ohna.
Technicky problem detekcie Radaru a Laseru je riesitelny a da sa zvladnut aj na motorkle.
Chcel by som sa v kratkosti vysniakat k tomu novemu Cestnemu zakonu. Ktosi spominal, ze nie su zakazane antiradary.alebo ze to pravdepodobne prehliadol v novom Zakone.
Aby bola naplnena fiskalska regula tj.dvaja pravnici = tri pravne nazory
vyraz ANTIRADAR je zmeneny na vyraz TECHNICKY PROSTRIEDOK. co v podstate dava moznost represivnym organom siroke pole posobnosti.
Pre istotu prinasam paragraf 3 odst 3 Cestneho zakona tak ako to schalili nasi zastupcovia ludu alias zodpovedne pracujuci poslanci:
Používanie technických prostriedkov a zariadení, ktorých činnosť umožňuje odhalenie alebo ovplyvňovanie funkcií technických prostriedkov používaných pri plnení úloh na úseku výkonu dohľadu nad bezpečnosťou a plynulosťou cestnej premávky alebo ich umiestnenie vo vozidle spôsobom, ktorý umožňuje ich použitie, je zakázané.
Takze tak vlaste presnejsie tolko litera zakona.
No a teraz prinasam nazor jednaho odbornika z odboru legislativy, ludskych prav, cestnej problematiky ktory si mysli o tom toto. Pozor jeho nazor bol prezentovany na Internete pred druhym schvalovacím kolom cestneho zakona takze moze byt casove skresleny kedze text je bez zmien.
Ale k veci:
Používanie technických prostriedkov, ktoré umožňujú ovplyvniť funkcie technických prostriedkov používaných políciou je zakázané aj teraz. Ide o rušičky rádiového signálu,
ktoré pracujú na frekvenciách radarov.
Ďalej ide o nelegálne vysielače umožňujúce prepnutie semaforov pre vozidlo s právom prednosti jazde a podobne. Ich použitie bez povolenia zakazuje zákon 610/2003 o elektronických komunikáciách.
Nových je niekoľko veci:
Vodič nesmie použiť (ľubovoľné) zariadenie ktorým možno odhaliť (ľubovoľné) technické prostriedky polície. Takýto (ľubovoľný) technický prostriedok nesmie použiť ani iná osoba, teda ani spolujazdec, ani osoba mimo vozidla.
Čo možno považovať za technický prostriedok, ktorý sa nesmie použiť?
Z výkladu je zrejme že sa nesmie použiť žiadne zariadenie, ktorým možno odhaliť technické prostriedky polície. Technické prostriedky polície sú tiež ľubovoľné zariadenia, ale cielene pravdepodobne ide o zariadenia na meranie rýchlosti - radary.
Napríklad sa nebude smeť použiť:
• Jednoúčelový indikačný prijímač naladený na niektorú z frekvencií radarov (detektor radaru).
• Rozhlasový prijímač naladený na niektorú z frekvencií radarov. (využitie nešpecializovaného zariadenia)
• Rozhlasový prijímač rozladený na ktorom počuť rušenia a anomálie. (využitie čiastočne pokazeného rádioprijímača)
• Širokopásmový scaner rádiových vĺn. (bežné zariadenie rádioamatérov)
• Ďalekohľad (spolujazdec by mohol v predstihu pozorovať zisťovať či pri ceste nie je radar).
• GPS alebo iný navigátor s databázou napríklad stacionárnych radarov. (zariadenie, ktoré môže oznamovať blížiace sa zariadenie na meranie rýchlosti a podobne)
• Iné ľubovoľné pamäťové zariadenie kde sú takéto údaje o radaroch uložené.
• Rozhlasový prijímač umožňujúci príjem rozhlasovej stanice, ktoré vysiela dopravné správy kde informujú aj o radaroch a iných aktivitách polície.
• Mobilný telefón, napríklad ktorý dostáva SMS o výskyte radarov, alebo je v ňom zapísaný zoznam stacionárnych radarov ap. Takýto mobil nemusí obsluhovať vodič, môže ho mať spolujazdec, alebo môže mať hlasový výstup, ktorý číta došlé SMS.
• Iné zariadenie, ktoré pre vodiča či už priamo alebo nepriamo - sprostredkovane odhalí akékoľvek zariadenie polície, ktoré používa polícia pri plnení úloh na úseku výkonu dohľadu nad bezpečnosťou a plynulosťou cestnej premávky.
Čo to znamená po praktickej stránke?
To že po roku 1989 si ľudia vydýchli a prestali byť perzekuovaní za to, že si naladili svoje prijímače na frekvenciu ktorú chceli počúvať, napríklad rádio Slobodná Európa.
Prestali byť perzekuovaní za to, že niečo vedeli.
Prestali byť perzekuovaní za to, že informácie ktoré vedeli podstúpili ďalším osobám. Teraz sa to začína nebezpečne obracať naspať.
Zase budú ľudia perzekuovaní, za to, že si naladia frekvenciu, ktorú chcú počúvať, zase budú perzekuovaní za to, že niečo vedia a zase budú perzekuovaní za to, že informácie niekomu podstúpia.
Ak polícia chce konať utajene, má na to obrovské možnosti. Existuje meranie rýchlosti aj inými zariadeniami a nielen radarmi ktoré vysielajú elektromagnetické vlnenie.
Čo sa týka stacionárnych zariadení pre meranie rýchlosti tak tie môžu byť na každom kroku a informácia o tom že sú všade je rovnako nepoužiteľná ako keby neboli vôbec.
Ak polícia chce, môže dať problematickým vodičom, alebo aj všetkým vodičom do vozidla záznamové zariadenie, pracujúce napríklad na báze GPS s mapou, ktoré bude zaznamenávať všetky porušenia pravidiel cestnej premávky. Nie je problém doplniť ho o odpovedač, ktorý nahlási okoloidúcemu policajnému vozidlu alebo inému zariadeniu polície, zoznam všetkých priestupkov ktorých sa vodič dopustil.
Polícia má obrovské možnosti ako môže zabezpečiť výkon dohľadu nad bezpečnosťou a plynulosťou cestnej premávky, bez toho aby obmedzovala ľudské práva.
Záver:
Zakazovať ľudom počúvať rádiové frekvencie, zakazovať ľudom pamätať si, zakazovať ľudom analyzovať informácie, zakazovať ľudom vymieňať si informácie, nie je v súlade s demokratickým zriadením.
Preto by sa malo slovo „odhalenie“ z návrhu zákona vypustiť.
Takze toto je nazor nestranneho odbornika (ktory vazne nema rad cetných piratov) ale kedze je objektivny, tak isto ho asi netesi pocit ze je niekto sledovany resp kontrolovany bez toho aby o tom vedel ale mohol vediet z ineho zdroja nez je ten najspravnejsi cize oficionalny.
Doba pravdepodobne prinesie ze mozu byt postihovany aj taky ludia ktory nebudu mat ranu o danej problematike a vodicsky preukaz nikdy nevlastnili akurat kecnu do telefonu kamosovy takuto blbu vetu:
Ti oné Duro takto ti povien. Ked si takí nalokaní tuto ľaľa- na pridomí meraju alebo čo one zavadzajú tí kovboji, hibaj ti z krcmi racej po zanej ulici tan isto nebudú.
Kedze veselo u nás frci monitoring ( samo ze protiteroristický) mobilnych hovorov ktory sa spusta na zaklade klucovych slov, moze sa stat ze za tuto hlupu info bude Durov kamarat Fero potahovany az na MNV. Opora v zakone by sa azda nasla.
Je to sice pritiahnute za vlasi ale kolko ludi si odsralo kopec neprijemnosti za menej zavazne skutocnosti.
Co sa jedna technickej stranky veci v problematike venovanej Radarom a laserom som pisal nieco na prelome rokov 2007/2008. Ja sa v tych temach nikdy neviem najst.
SLOBO vie kde je to zasite
Da sa spomenut este asi toto. Meranie rychlosti napr. Nahaca cize nekapotovaneho motocykla radarom moze byt mierne problematicke vzhladom na skutocnost ze dany stroj nemusi mat dostatocnu suvislu odrazovu plochu potrebnu pre stanoveny pocet paketov vzoriek rychlosti potrebnych pre samotne vyhodnotenie merania. Netvrdim, ze sa tak stane vzdy ale ak je motocykem kratsi ako je sirka meraneho useku t.j.pri svojom prechode nezakryje spolahlivo cely vyzarovaný luc radarovej hlavy, je dost pravdepodobne ze odrazeny Doppler bude mat hodnoty vzdialenosti a rychlosti podla skutocnosti od motocykla ale zaroven budu prijate aj dualne odrazy ktore vznikli od inych statickych ale sa pohybujucich predmetov ktoré su sice v osi radarovej hlavice ale merany predmet ich v pirebehu merania ,,nezakryl,, a tak radar spracovava dalsiu informaciu ktora mu v skutocnosti narusa vysielaci resp. primaci diagram radarovej hlavice.
V manualy Radaru v kapitole pre Vyber stanovysta vyrobca nedoporucuje umiestnenie hlavice do prietoru kde by 10 stupnov od osi vysielania mohli stat prekazky ktore by vytvarali alebo presnejsie povedane narusali jeho smerove vysielanie. Cize moze sa stat ze meria predmet plus nieco dalsie co v vkonecnej podstate vyraba tzv. Ducha.
Ale pozor toto je technicka anomália ktora sa da zvladut mokial operator radaru zabezpeci co mozno najkratsiu vzdialenost meraneho predmetu cize radovo 10m.
Pokial je porebne technicky riesit umiestnenie samotneho detektoru do motocykla vieme to urobit inym sposobom ako je orginalne riesenie detektoru vyrobeneho vyrobcom pre motocykel. Tu je ten problem rieseny polosferickym zrkadlom alebo ak sa mam spravne vysniakat mini refrektorom s polovicnou parabolou umiestnenej kolmo voci osi vysielania radarovych vln. Jej zisk je znizeny dalsim usmernenym odrazom do detektorveho vlnovodu a vobec to na citlivosti neprida
Toto riesenie nepocita s vysielanim radaru o malych vykonoch takze jeho zisk nebude pre pozadovanu kvalitu primu adekvatny.Na nasom uzemi sa pre zle vysledky a malu uspesnost neujal.
Padla este taka kacirska otazka co keby sa to umiestnilo do prilby. Je mi luto Marek za danych technicky podmienok a s dostupnou technologiou sa riesenie javi ako kvadraticka volovina a nema predpoklat uspesnosti. (vlnovod a vyhodnocovacia elktronika je zatial dost velka a miniaturizovanie by prinieslo naklady na urovni samotneho kvalitneho motocykla a aj tak by vysledok nemusel byt isty
Ale nasa webova stranka www.antiradar.sk je spravna.
Problem merania novymi Laserovymi zariadeniami znacky MicroLajtos je silnejsia kava a vyzaduje nieco (myslim tym zariadenie) ktore po ,,urcitu kratku dobu,, poskytne nespravnu informaciu meraciemu zariadeniu a tak predlzi samotny akt merania. (poznam este jeden akt a aj tu je dobre ked je mozno co najdlsi aby sa dotycna dama necitila ukratena a nezhanala meradlo niekde inde, v inych nohaviciach) Pod pojmom ,, urcitu kratku dobu,, rozumieme dobu potrebnu na upravu rychlosti tak aby meranie bolo vykonane , pretoze to niekto mocny chce ale s takym vysledom merania aby bol spokojny aj dotycny merany pretoze zrovna nema penazi na rozdavanie a ta metlova brigada za odpracovanie nie je extra uspech.
Len tak ma napadlo preco asi dodava nove laserove merace spolocnost ktora desiatky rokov dodava Ramery ked laseri nevyraba ale pre istotu vyberovy tender vyhrala. Na to som este neprisiel. A aj keby je mi to tri prdy platne. Vraj kdesi pred rokmi sa nechali pocut ako to vyhraju. Znacku este nevedeli ale vysledok tendra uz vedeli. Ale to je len ohovaranie neprajnikov, osobne si myslim ze vsetko prebehlo ako ma byt.
Na to co prezentuju sikovny obchodnici na www.pixmania.sk mozem povedat asi toto: Internetovy obchod pre specializovany predaj takychto zariadenii je priam idealny.(lepsie vas uz nikto neobabre)
Sam poskytujem obcas nejake zariadenia pre jedneho predajcu ale ty zakaznici su chudaci
( a ja s nimi) pretoze dotycny personal im nevie poradit s obsluhov, on vlastne okrem zabalenia a poslania nevie nic, jednoducho zhrabne prachy a ked nieco nejte tak im oznami aby to reklamovalI. Takze sa stane ze vam pride na reklamu poruchane zariadenie : ZAVADA nejde zvuk-- PRICINA dotycny nevie obsluhu A zvuk si vypol -- OPRAVA zapneme zvuk a uz je dobre.
on je spokojny ze dobre , lacno a moderne nakupil cez internet, ma sice stoho vetry ale ide z dobou -- prevadzkovatel netu zarobil a od vsetkeho dava ruky prec pretoze dal i dve percenta nizsiu cenu ako v klasickom Obchode a vy mate cas na potesenie lebo ste najvecsi druk co dodal na trh nesamoovladacie ne samorozmyslacie samonastavovacie zariadenie.
Podobne je to s dalsimi funkciami pocitajte stym, ze nie kazdy vyfasoval od pana boha hardisk na techniku
niekto musi mat aj humanne vzdelanie a tazsi technicky pochop
a navody sa predsa v zasade necitaju no co ste navod je banalitaked mam E Shop.
Dalej ,. uz mam malo casu, takze :
System antiradar GPS a Doppler su dva pojmi ktore nemaju nic spolocne takze spolupracuju ako sejacka a kosacka.
Je to o tom istom pooranom poli, akurat uplne ina funkcia.
Radar GPS vas informuje len o polohach stalych meracov cize krabice vedla cesty ktore su tam sto rokov odkedy digitalizovali mapy daneho teritoria.
Dopplerov detektor informuje o vsetkom ktore pracuje na vami predvolenom pasme a je jedno ci bezi alebo lezi.
Teraz polopatisticky:
Cize ked pojdete po ceste a pred vami sa budu tahat ako sople z nosa dva kamiony a vy nedaj boh musite tych dvoch lekvarov predbehnut svojou klasickov stovkou
na nedaj boh styridsiatke o ktorej nemate ani ranu lebo cumite co ide oproti a kamion vam ich zakryl ale co cert nechce ten blby detektor kupeny u nas (nie na Eshope) do slova a do pismena este raz ,, U NAS,, vam bude stale revat ako o zivot ale ten fantasticky GPSkovy drzi zobak a ani necekne tak pocitajte stym ze medzi tymi dvomi tahacmi sa vlecie nieco (asi ma dovod) ako cierne A4 s 280-timi zrebcami pod kapotov dvomi lovcami v sedlach jednou bradavicou v maske a zaznamovym fotogulometom za sklom. A ked ich konecne strihnete tak Vam je GPS a podobna hracka na nic lebo tato finta sa v GPS nenosi a v tom mudrom internetovom obchode vam to nikto nepovie ze vas OJE-klamali.
Sinet pokial si to chces kupit tak Ti to vrelo doporucujem.
Co sa jedna sprejov - je to sice pomocka ale musi byt splnena podmienka uhla meraca voci meradlu vtedy je mozne dosiahnut reflexny kontrast a zaznam vasho EC nebude citatelny. Mame to v merku ale stale hladame ucinejsie vyrobky pretoze to co je v beznej ponuke nie je velka slava.
Pokial Vas napadne nejaka specificka doverna otazka na nasom antiradarovom webe su moje
telefonne cisla. Mozno ze budem vediet poradit a ked nie o nic ste neprisli.
Prajem Vam nech vas ma po cely tento rok nas Pan uprimne rad
ale nie az tak aby si Vas povolal k sebe.
Takze vsetko dobre
S pozdravom Lubo
Vonku je minus 15, dobre padne aj Kabát
Slobo neboj napisem
|