Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdar pani!Mam CZ 250,nejde mi zaradit dvojka....Na jednotke sa normalne rozbehnem,ale pri radeni dvojky mi ostane spojka niekde v polovici a stojim.......Je to spojkou,alebo prevodovkou?? |
Máš CZ250 - cross alebo klasickú starú CZ250(podobá sa na jawu250)? |
Ak by to bolo prevodovkou tak by dvojka aspoň zatrhala. Pri záberovom koliesku máš automat, ktorý keď zaradíš rýchlosť automaticky vytláča spojku (ak je to správne nastavené).Skontroluj si či je riadne upevnený segment ktorý vytláča automat(pohybuje sa spolu s radiacou pákou a mal by sa al spolu s ňou vracať). Býva to zaistené kolíkom prípadne skrutkou a maticou(asi M4). Ak ti to nevracia môže ti ostávať vysieť spojka tj. nezopne ju. |
ČZ majú podobne ako Jawy poloautomatické vypínanie spojky pri radení. Je dôležité vedieť, či ti páka po preradení do dvojky ostane dole, alebo sa normálne vráti do základnej polohy. Ak ostáva "visieť" dole, príčinou môže byť zlomená pružinka v radiacom automate, ktorá vracia radiacu páku, alebo zohnutý radiaci hriadeľ, ktorý prechádza cez celý motor, alebo zle fungujúci mechanizmus už spomenutého automatického vypínania spojky, brániaci pohybu radiaceho hriadeľa v pohybe. Ak ti páku vracia, je to horšie - môže byť zohnutá alebo zlomená radiaca vidlička, alebo zodraté alebo vylámané ozubenie v prevodovke. Potom už treba rozpoliť motor. |
Nie je to blbost,praveze mi ostava vysiet spojka.................Bez spojky to radi dobre,ale ked radim so spojkou,tak zaradim,ale paka sa mi nevrati spat,ostane dole a spojka ostane niekde v polovici............Robi to len pri radeni 2,3,4........pri podradovani nie...... |
V tom prípade možno prevodovku chválabohu vylúčiť, a ostáva to na tom radiacom hriadeli, alebo pružinke vnútri v automate, ktorá ho vracia (čo sa mi vidí dosť pravdepodobné). Vypusti olej, zlož dole ľavý dekel, vyber štartovací segment a pozri v akom stave je tá pružinka - sú dve proti sebe, zdola a zhora, držia páku v strednej polohe. Samozrejme pomáha im aj ten segment, ktorý vytláča spojku, ale keď stiahneš spojku, tie pružinky sú na to "same", vtedy môže páku nevracať. |
Môže sa stať aj to, že keď dáš dole ľavý dekel, radenie začne "zázračne" fungovať, v takom prípade je to jednoznačne nesúososť hriadeľa a otvoru v púzdre v dekli, alebo zohnutý hriadeľ. Zohnúť sa môže napr. pri páde. Stačí máličko a radenie už zadrháva. |
Ale bez spojky to radi dobre,tak ohnuty dufam nebude...... |
Už asi veľa keciam, ale ešte mi niečo napadlo. Skús najprv zložiť pravý dekel a pozri, či má radiaci hriadeľ nejakú axiálnu vôľu (tú má mať), či nie je natesno. Pod vačkou vypínania spojky má byť taká vymedzovacia podložka, presvedč sa, či to tam nemôže zadrhovať. Hriadeľ sa môže zohnúť aj na tej strane, napr. keď "odborne" natlčieč do vačky ten zaisťovací kolík bez podloženia. Veľa zdaru! |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 144302 | Včera: 240318