Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Vysoky tlak v chladici - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVysoky tlak v chladici - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor.

12.10.2008 10:57

Vysoky tlak v chladici

ivooo
 Kávičkár 

mam zrejme vysoky tlak v chladici pretoze pri vyssich otackach vyteka vela vody cez prepadovu hadicku. Kde mohla nastat chyba? moto je Honda Cr 125. Dakujem

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ivooo (12.10.2008 11:09)


12.10.2008 10:59

Re: Vysoky tlak v chladici

baho
 Skútrista 

Napríklad v tesnení pod hlavou, prípadne v hlave samotnej...


12.10.2008 11:08

Re: Vysoky tlak v chladici

ivooo
 Kávičkár 

no tesnenie sme vymenili a nepomaha to


12.10.2008 11:25

Re: Vysoky tlak v chladici

MAFO2253
 Štvorkolkár 

Ikona

žeby nedaj boh prasknutá hlava? :-(


12.10.2008 11:29

Re: Vysoky tlak v chladici

baho
 Skútrista 

Tak treba dať zrovnať hlavu. Môže byť ohnutá, voľným okom to nezbadáš, ale tesná už nie je.


13.10.2008 1:15

Re: Vysoky tlak v chladici

stuntrider900
 Jogurťák 

AK TO MA AJ VENTILATOR,SKUS HO CI SA ZAPINA,PS,MOZES MAT NIEKDE PRASKNUTY CHLLADIC,A LEN TI STEKA PO HADICKE...ZE TA TO MYLI...CHAPES?KEBY TI TIEKLO Z HLAVI,TAK VYDIS SI UVARENU VODU NA HLAVE...POD TESNENIM


13.10.2008 12:13

Re: Vysoky tlak v chladici

borto
 Kávičkár 

Ikona

Ak mas spravne namiesanu chladiacu zmes tak voda nemoze vriet! Zmes v chladici v spravnom pomere ma bod varu az 200 stupnov.


13.10.2008 12:25

Re: Vysoky tlak v chladici

egres2
 Bahniak 

Ikona

Zavzdušnený, nepriechodný systém.


13.10.2008 20:16

Re: Vysoky tlak v chladici

Zephyr
 Turista 

Ikona

borto: len tak pre zaujímavosť, tých 200 stupňov máš odkiaľ....
ivoo: tak ako písali aj ostatní, môže ísť o prasklinu hlavy valcov, to sa väčšinou zhorší pri zaťažení motora, prípadne zvýšení teploty chladiace kvapaliny. Robí to aj pri studenom motore ? Je v poriadku tlakový uzáver chladiacej sústavy ?


13.10.2008 20:26

Re: Vysoky tlak v chladici

na vysoký tlak je najlepší Agen 5, alebo Quamatal20 3tabletky denne :-))) (asi maš peasknute tesnenie pod hlavou a tlačí ti kompresiu do vody alebo to nemáš odvzdušnené ;-)


13.10.2008 20:58

Re: Vysoky tlak v chladici

borto
 Kávičkár 

Ikona

Zephir :-)))
Odkial...no viem.

Ak neveris tak si to zistis jednoducho aj cez google, skus zadat: chladiaca kvapalina ;-)

napriklad tu mas hned prvy link:
[ www.slovnaft.sk/sk/jazdite_s_nami/produkty...]


13.10.2008 21:08

Re: Vysoky tlak v chladici

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

pozri na sviecku ci neni zarosena ked po jazde kde ti to urobi nechas vychladnut motor.....ked si menil tesnenie daval si origo ci od karol1 ten drateny klingerit??


14.10.2008 7:49

Re: Vysoky tlak v chladici

Zephyr
 Turista 

Ikona

borto: nechcem sa tu ťahať za slovíčka, ale len taký detail. Na tom linku čo si dal je bod varu 175 stupňov a nie 200, čo je o 12.5% menej ako si napísal a hlavne ide o bod varu koncentrátu, ktorý sa nikdy v takom stave v motore nepoužíva. Vždy sa ten koncentrát riedi s demineralizovanou, či destilovanou vodou, zvyčajne v pomere 1:1,pre takú zmes je aj na tom linku čo si dal uvedená teplota kryštalizácie. A hádaj aký bude mať výsledná zmes bod varu ?


14.10.2008 8:44

Re: Vysoky tlak v chladici

TL11
 Kávičkár 

Ikona

ja pridam este jednu radu.ked ste skladali motorku tak skus prehodit este tie dve hadicky ktore ti idu na vyrovnavaciu nadrzku.


14.10.2008 10:30

Re: Vysoky tlak v chladici

volodaj
Darca Krvi  Bahniak 

TL11: CR nemá vyrovnávaciu nádržku
Tak isto nemá ani ventilátor. Ako prvé by som skúsil zohnať druhé viečko na chladič, či nie je oslabená struna. Prípadne, nemáš veľa vody? Nedáva sa úplne dovrchu, ale iba tak aby boli zaliate rebra chladiča.


14.10.2008 21:47

Re: Vysoky tlak v chladici

felesiga
 Bahniak 

Ikona

borto..200? mne tiez vyhadzovalo vodu ale na traktore. prvy raz... neodvzdusneny bufik.2 raz.. velmi vela vody naliatej. nalial som do plna a vytlacilo zo dva litre a uz ok. a mas na zatke chladica funkcnu dobru tesniac gumicku? lebo moze aj preto robit problemy


14.10.2008 22:14

Re: Vysoky tlak v chladici

borto
 Kávičkár 

Ikona

200 bolo zaokruhlene, 175 je velky rozdiel? :-)


15.10.2008 8:15

Re: Vysoky tlak v chladici

Zephyr
 Turista 

Ikona

je to síce trosku od témy, ale vidím, že to čo som napísal pár príspevkov vyššie si si prečítal nedôsledne, tak skúsim ešte raz ;-)

Na tom linku čo si dal je bod varu 175 stupňov a nie 200, čo je o 12.5% menej ako si napísal a hlavne ide o bod varu koncentrátu, ktorý sa nikdy v takom stave v motore nepoužíva. Vždy sa ten koncentrát riedi s demineralizovanou, či destilovanou vodou, zvyčajne v pomere 1:1,pre takú zmes je aj na tom linku čo si dal uvedená teplota kryštalizácie. A hádaj aký bude mať výsledná zmes bod varu ?

A ešte mi dovoľ len takú podotázku. Uvažujme hypoteticky, že by bod varu chladiacej kvapaliny bol tých 200 resp. 175 stupňov. Z akého hlavného dôvodu by sa v používal tlakový uzáver chladiaceho okruhu ? Ako indíciu dodám, že väčšina kvapalín sa správa tak, že čím väčší tlak tým vyšší bod varu. ;-)


15.10.2008 8:25

Re: Vysoky tlak v chladici

Zephyr
 Turista 

Ikona

ešte k samotnej téme:

...pri vyssich otackach vyteka vela vody cez prepadovu hadicku...

vyteká ta voda stále alebo keď si doplnil doplna tak trochu vody vytieklo a potom to prestalo ?

CRku nepoznám, ale ak naozaj nemá expanznú nádržku a doplnil si vodu do plna, tak automaticky pri zohriatí dôjde k expanzíí chladiacej kvapaliny a tlakový uzáver prebytočný tlak vypustí. Presne tak, ako píše aj felesiga. Niečo bližšie okolo týchto vecí sa písalo aj napríklad tu motoride.sk/?P=phorum&tema=poradna&tid=17160 , v tvojom prípade s malým rozdielom, že ak nemáš expanznú nádržku, tak tú kvapalinu vytlačí von a pri ochladnutí sa nasaje len vzduch, čo v poriadku v prípade, že chladiaci okruh tak bol navrhnutý


15.10.2008 12:16

Re: Vysoky tlak v chladici

borto
 Kávičkár 

Ikona

Zephyr: Tlakovy uzaver? Preco sa pouziva tlakovy uzaver? >:-) No napr. aby tekutina nestriekala ked sa zapne obeh chladiaceho systemu. :-)))
Sa hras na mudreho a potom das takuto otazku >:-)

No a aky bude mat kvapalina bod varu ked bude namiesana 1:1?
No to som zvedavy :-)


15.10.2008 13:28

Re: Vysoky tlak v chladici

Zephyr
 Turista 

Ikona

Hmm, čo na to povedať, ja sa na múdreho hrať nepotrebujem, to robievajú iní....

Bežne používaná zmes nemrznúcej chladiacej kvapaliny a destilovanej vody má pri normálnom tlaku bod varu cca 105 až 112 stupňov Celzia. Narýchlo si to môžeš pozrieť napríklad aj tu www.nauto.sk/e-shop/chladiace-zmesi/agip-antifreeze-tru..., čo je síce kvapalina pre nákladné autá, ale je na báze ethylen-glykolu ako takmer všetky bežne používané kvapaliny, takže pre ilustráciu to postačí

Keďže bežná pracovná teplota chladiacej kvapaliny sa pohybuje rádovo okolo 90 stupňov, na naftových motoroch častokrát ešte o pár stupňov vyššie, pri normálnom tlaku (neuzatvorenom systéme) by bolo vysoké riziko vzniku bublín, následne zavzdušnenia systému a jeho zlyhanie, pretože cca 10 stupňová "rezerva" by sa lokálne najmä v oblasti okolia valcov mohla prekročiť. Aby sa tomuto zamedzilo, tak sa používa tlakový uzáver nastavený na pretlak zvyčajne 80 až 120 kPa. Okrem iného sa to ma za následok aj to, že bod varu chladiacej kvapaliny sa zvýši cca o 20 až 25 stupňov a teda bod varu bude okolo 130 stupňov. Týmto sa zamedzí nežiadúcemu vzniku bublín v chladiacom okruhu. Ono to celé ma ešte oveľa viac súvislostí, ale tie sú trochu mimo túto tému a otázku položenú zakladateľom témy.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 20210 | Včera: 145062