Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
nevie mi niekto pomôct ako mam nastavit rozvody na Kawasaki GPZ 500? Za pomoc dakujem. |
Stiahni si manuál. 88.86.105.230/upload/files/manualy/ |
Diky ale nasiel som tam len manual ktory uz mam a tam nastavenie nieje alebo to neviem najst ,ale hladal som uz niekolko krat. Potreboval by som to vysvetlit. Viem ze kluka by mala byt na znacke "T" a ze medzi vackami maju byt 24 zubov ale neviem ako ma byt nastavena vacka proti kluke. |
Keď máš kľuku na T mali by byť piesty v hornej úvrati.Podľa nich nastav vačkové hriadele.Do otvoru sviečky strč tyčku alebo skrutkovač a uvidíš ktorý piest je hore v HU(na mojej obidve) .Tam by majú byť ventily zavreté -vačky sú v polohe ležmo a nestláčajú hrnčeky-ventily (neviem ako je to na GPZ či nemáš vahátka).Na druhom válci to má byť opačne.Rysky by mali byť aj na vačkových hriadeliach alebo rozvodových kolieskach . Jednoznačne keď to zložíš najprv pretoč motor bez sviečok gola-kľúčom cez kľukovku, nesmú sa stretnúť ventily s piestami musí sa točiť bez odporu . |
tak som to nastavil ale neviem ci to je o.k. Rozvodove koleso sa neda pretocit pasuje len jednym spôsobom a su na nich dve znacky. Medzi nimi by mali bit 24 zubov na retazi. Len neviem ako mam nastavit tu prvu vacku. Sroby na kolese by mali bit rovnobezne z hlavou? Tak som to dal ,motor bezi len trochu hapruje tak neviem ci to je v rozvodoch lebo mohol som sa seknut o jeden zub a môze to blbnut. |
Stačí že to nesedí o zub a už to nejde ako má -napr. strieľa do výfuku.Skús to nastaviť podľa tých značiek na rozv. kolese , niekedy všetko sedí a kedˇdotiahneš vačkovku skrutkami tak sa rysky posunú.Vtedy treba vačkovku o zub pretočiť . |
to je samozrejme prave ze mi striela do vyfuku ale inac bezi na obe valce bez problemov. Ja len neviem ako presne ma bit vacka oproti kluke. Kluku si nastavim na "T" a vacka ma bit v akej polohe? Ma bit na pomyselnej priamke ktora prechadza stredami vaciek? A ak ano ma na tej priamke bit ta znacka"jamnka" co je na kolese alebo ta znacka pri ktorej je napis "ext" alebo "in"? |
Pozri si v manualy kedy maju otvarat a zatvarat ventily a skontroluj to uhlomerom. Mne to robili v servise a poskladali to zle asi o 1 zub a motor potom nesiel do otacok, max 7000-7500 a dost. Ziadne strielanie, vsetko slapalo, len to netocilo. Potom zmaturovali s uhlomerom a zacala slapat jak besna. Takze, ked to inac nepojde, tak to skus takto. |
mas na tom kolese dve ciarky oproti sebe? Upravené 1 krát. Naposledy upravil zego (09.08.2008 20:28) |
Mali by tam byt dve rysky na kazdej vackovej hriadeli...ex-je vyfukova, in je vacka sania...tie rysky su na ozubenych kolesach a mali by po montazi licovat z hornou plochou hlav valcov....kazda z nich by mala smerovat von z motora, cize nemali bz bzt otocene k sebe, ale od seba...jedna na stranu ku karbcom, a druha na stranu vyfukoveho potrubia...tak to mam na Kawe ZZR Upravené 1 krát. Naposledy upravil pepepe11 (09.08.2008 20:49) |
Všetko sedí čo ti tu napísali len ZZRje štvorválec a neviem či to sedí z dvojválcom GPZ.Na mojej XTZ mám E sanie a I výfuk proti sebe a jamky tiež .Rysky rovnobežne s hlavou. |
dneska som to zase skusal. Zistil som ze vacky maju v sebe take vybrania a podla vsetkeho by sa do nich mal vsunut pripravok ktory zaisti vacky v spravnej polohe a az potom sa nasadi retaz. Aj ked nemam ten pripravok tak tie vacky maju bit obe rovnak a ja som ich mal o jeden zub rozhadzane ale stejne to blbne. Motorka nebezi hladko. Sem tam vynecha jeden valec a ked zmeni zvuk tak z jedneho valca sa vyvali kudol dymu. trocha podymi a potom sa to zase upravy a nedymi. A po case sa to zase opakuje. Tak neviem. Su tam nove kruzky, prelestene valce, zkontrolovana hlava a mali by bit vymenene semeringy na ventiloch a asi aj voditka. Tak uz fakt neviem. To robila aj predtym. Dymila na jeden valec potom zanieslo sviecku a uz nechcela ist na obe valce. |
Teraz som to pozeral v tom manuali...Na vyfukovej vacke musi byt zaronvo z hlavou znacka EX a na vacke sania IN. Na vrchnej strane ozubenych kolies by si mal mat od bodky k bodke 24 clankov rozvodovky...a malo by to byt v pohode, pokial tam nemas este nejaky iny problem Upravené 1 krát. Naposledy upravil pepepe11 (09.08.2008 23:14) |
alebo mas dobre zostaveny a zamontovany napinak rozvodovky??? |
Napinak je v poriadku a uz si myslim ze aj rozvody skôr si myslim ze tie karburatory. Vymenili sme ich z inej a bezi o poznanie lepsie len roby to co som opisoval. Na starych karburatoroch sa nedostaval do otacok a strielal do karbeca ale len jeden valec. Asi skusim vymenit cely valec s piestom, kruzkami a hlavou. Mam ine z masiny co bezala bez problemou. Ona uz celkom slape len dost dymi. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 328434 | Včera: 168164