Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Pracovna a kriticka teplota jednovalca (vzduchac vs. vodnik) - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPracovna a kriticka teplota jednovalca (vzduchac vs. vodnik) - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
23.06.2006 23:07

Pracovna a kriticka teplota jednovalca (vzduchac vs. vodnik)

Richardus
 Bahniak 

Ikona

Skusenejsi enduristi, uvedte ma do obrazu:
Mal som parkrat vodnika a uz sa mi stalo ze pri takmer "trialovej" jazde v tazkom terene mi vyvrela voda, odkedy som presedlal na endura XR,TT uz sa mi to nestalo, cim to je?
to bol vtip :-)))
Teraz vazne aka je teplota motora u cross a hard enduro motoriek chladenych vzduchom a vodou, a pri akej teplote dochadza k prehrievaniu a moznemu poskodeniu?
Dik
Richi


23.06.2006 23:30

Re: Pracovna a kriticka teplota jednovalca (vzduchac vs. vodnik)

Cross a hard enduro chladene vzduchom? Mozno tak detska 50ka ;-) a CZ samozrejme. Co sa tyka teploty ktora poskodi motor, to fakt neviem :-}


24.06.2006 6:56

Re: Pracovna a kriticka teplota jednovalca (vzduchac vs. vodnik)

karol1
 Bahniak 

Ikona

u vodníka sa kritická teplota pohybuje okolo 120 stupňov - aby sa zdvihol bod varu vody tak sa používajú pretlakové systémy chladenia
u vzducháča okolo 150-180 stupňov, viac závisí od kvality oleja , aby pri vyššej teplote nedošlo k jeho vznieteniu a tým porušeniu mazacieho filmu.
Kvôli vyššej pracovnej teplote a väčším výkyvom je vôla piestu vo valci vzducháča väčšia. Aj vďaka tomu má "tesnejší vodník" vyšší výkon.


25.06.2006 8:11

Re: Pracovna a kriticka teplota jednovalca (vzduchac vs. vodnik)

Súhlasím s karol1. Vzduchom chladené motory Tatra mávajú aj teplomery na hlavách valcov ten motor sa dá vykúriť že teplomer hlavy valcov ukazuje 180-220 stupňov a furt ide. No jo chudák olej vtedy.


25.06.2006 9:48

Re: Pracovna a kriticka teplota jednovalca (vzduchac vs. vodnik)

Richardus
 Bahniak 

Ikona

Tomxx:
myslel som cross - moderne vodou chladene jednovalce a endura - zo starej skoly ako TT a XR

Inak diky za vysvetlenie, netusil som ze vzduchac ma tak vysoky rozsah teplot :-O
Richi


25.06.2006 11:36

Re: Pracovna a kriticka teplota jednovalca (vzduchac vs. vodnik)

tak ten vysoky rozsah teplot sa urcite netika mojho vetrikom ochladzovaneho pekačika :'( >:-) on uz po asi 5minutach palby :-))) uplne zdochinal :-D


25.06.2006 11:40

Re: Pracovna a kriticka teplota jednovalca (vzduchac vs. vodnik)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

PEGASdeBOj prosim ta prestan trepat o palbach na pekaci....


25.06.2006 13:07

Re: Pracovna a kriticka teplota jednovalca (vzduchac vs. vodnik)

originalD
 Stuntrajder 

Ikona

raptor on myslel svoju apriliu len by sa hanbil priznat ze sa mu prehrieva tak sa tp snazi zvalit na pekacika spina hnusna aby sme mu poradili :-D :-D :-D :-D :-D :-D ;-)
raptoe inac aj na pekaci su riadne palby :-D :-D


25.06.2006 13:13

Re: Pracovna a kriticka teplota jednovalca (vzduchac vs. vodnik)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ano tam sa pali tak olej a jarek nohavica o vyfuk...


28.06.2006 13:09

Re: Pracovna a kriticka teplota jednovalca (vzduchac vs. vodnik)

snipe
Darca Krvi  Turista 

no takze akoze ked mi uz moja stara XT cka riadne pripeka na nozky este stale sa nemam coho bat??? uz par krat som po troska narocnejsej jazde radsej odstavil a nechal ju vychladnut lebo som sa bal tej teploty
ale podla toho co pisete neni problem vsak?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 68145 | Včera: 163555