Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
zdravim, chcem si overit nieco ohladom benzinu. |
ak chceš prečisťiť palivový systém a valce, existuje na každej benzínke také aditívum, naleješ ho do nádrže a dotankuješ, stoji to okolo 250,-SKK, aj keď neviem prečo si myslíš, že to potrebuješ, veď mašinu nemáš starú? A o tom V-POWER som tiež čítal, ale to je na dlhodobé používanie. |
na prečistenie skús radšej STP prípravok. len pozor na pomer - lebo tá flaštička je dimenzovaná na automobilové nádrže, nie na čoprácke |
no chcel som to len preventivne, raz za cas natankovat v-power nech to precisti kym je tych usadenim menej. ale dik za tip s tym aditivom, pozrem sa na to pri najblizsom tankovani. |
Moje moto ma 9 mesiacov..trosku sa mi poruchalo tak som ho samozrejme dal do servisu a uplatnil zaruku..kde mi mechanik ukazal piest-zlakol som sa..na vrchu piestu kde su tie janky na ventili bola kopa usadenin.. (Mal som 12000km,a tie usadeniny tam boly len tak..nemalo to vpliv na poruchu) Takze od teraz si aspon kazde dva mesiace natankujem ten v-power.. A davat nieco co je predpripravene pre auta sa mi nechce-s mojim talentom este zblbnem pomer a?!... |
s tym pomerom benzin:aditivum, toho sa bojim aj ja. myslim, ze v-power je jednoduchsie riesenie |
chlapi veď čítať vie každý, a je tam návod, aj pomer, napr. na jednom som čítal, že ta flaštička je na 40l a ked má motonádrž cca 18-20, tak dáte polovicu, alebo menej nie???? |
Minulu sezonu som jazdil len na shell v-power, nieco cez 10tkm...ale tento rok zase klasika 95tka - myslim ze za tie love to daky extra vysledok nespravi, to ich radsej vrazim do castejsej vymeny mot. oleja. |
Mne raz jeden zamestnanec na benzinke povedal, ze keby som trvalo jazdil na v-power tak mi to rozozerie ventili..Takze bud rad, ze ti este ide moto.. |
jaaa: :D:D lol čo viac dodať ... a potom, že ako vznikol mýtus o lochneskej príšere |
no vidíte, keby ste boli mali Jawu, tak by ste nemali problém s výpočtami pomerov |
Madagaskar: |
bohous: mne sa tak zdá, že každý má na nejakej pumpe kamaráta a zhruba každý píše to čo ty...už som počul kadejaké dristy, ale tu sa zabávam asi najviac :D |
co? pekne ale urcite ne vsetci shellaci, ja tankujem len shell aj v inych statoch a nemozem povedat pol slova |
Podla mna je skoro vsetok benzin a nafta z jedneho vreca ale kazda firma (znacka) si tam prida svoje aditiva!!! Presne ako motorovy olej. Skoro vsetko je jeden vyrobca,ale kazdi si tam pridava svoje aditiva. Myslim,ze len ELF,MOBIL a oleje MADIT su samostatny vyrobcovia. Upravené 1 krát. Naposledy upravil karcis (17.07.2008 18:55) |
nic tym nepokazis, akurat ja som mal s w-powerom strasnu spotrebu...nechapem preco. nespravil som ani zdaleka tolko km ako na klasickom natural95... |
no, ja som začal istého času tiež tankovať iba shell, ale ten normálny, nie V-power. A potom o pár týždňov bol v TV rozhovor, kde hovorili, že obyčajný benzín na Slovnafte obsahuje aditíva, ale obyčajný benzín na Shell nie. Je to "surový" benzín kúpený v Slovanfte. Ale predávajú ho min. o 1 Sk drahšie ako Slovnaft s aditívami. Potvrdil to na kameru aj hovorca Shell-ky. Od vtedy už na Shell netankujem. To radšej Jurki, ten drahší - s aditívami Texaco. |
no o Jurki som pocul len same nie velmi dobre spravy. ale nechcel som, aby sa diskusia skrutila do flamu o vyrobcoch benzinu Upravené 1 krát. Naposledy upravil borgcube (17.07.2008 19:12) |
Chlapci najlepsi je benzin za 30sk a tiez aj nafta!!! Tam sa nestaras aka znacka a z akej pumpy to vytiahli. Len nech ho je co najviac!! |
no o tom v power benzine , ja ho tankujem od kedy je na slovensku do aut a teraz do moto a nemal som ziaden proble nikdy !!! a ze je zo slovnaftu moze byt , lebo ze vraj tam maju svoje velke nadrze kde sa ro precerpava a potom sa to rozvaza po ich pumpach snad si nemyslite ze to vozia z vonku po cisternach hned na nase pumpy,? niekde musia mat skladove zasoby??! a pumpy maju myslim zmluvy ze musia brat 70-80 % z domaceho produktu, tak ten v power mozu nosit z vonka a ostatne od nas, |
Keď som kupil auto tak som iniciatívne do nádrže nalial STP asi po 5000 km opäť no a potom to prišlo to STP-čko prečistilo vstrekovače, škrtiacu klapku všetky možné a nemožné čidlá ale počitač mal nasnímané údaje zo zanesených čidiel a ostatných snímačov takže pred naliatim bolo všetko OK a ked sa to prečistilo auto začalo blbnúť a stálo ma to cca 15000,- než som to dal znovu dokopy. Iniciatívny blbec je horší ako triedny nepriatel. |
No ja tiez tankujem V-power do auta od zaciatku a nemam ziaden problem, aj do motorky ho davam a pohoda |
Otik: podla mna Ta dobre obtiahli. Tie snimace su tam prave na to, aby optimalne upravovali chod motora v zavislosti od okolnych podmienok. |
hmm STP som do SV este nedaval, neviem aky by to malo vplyv na snimace ale v SV ich je asi 12, nechcel by som aby sa daco pokakalo |
otik: podľa mňa ti za 15.000,- vynulovali počítadlo chýb - mne to robia zadara vždy pri výmene oleja |
Bola tam menená škrtiaca klapka, halov snímač, čidlo teploty motora, čidlo teploty nasávaného vzduchu. Neviem osúdiť dôvody pokazených vecí ale ja som do dal dpo súvisu s STP-čkom. Takže keď netreba tak teraz kapotu na motore ani neotváram . |
fuf, tak to potom zabolelo. Ale do súvisu s STP by som to nedával. Ale máš recht, keď to ide, netreba do toho vŕtať (okrem bežnej údržby, samozrejme) Upravené 2 krát. Naposledy upravil valach (18.07.2008 15:09) |
Shell V-Power odstranuje usadeniny spalin na ventiloch. Tieto sposobuju pomalsi prietok paliva do motora a tak znizuju vykon a zvysuju spotrebu. Dovodom je hrbolaty povrch ventilu, na ktorom su nahromadene necistoty, a tak prietok vzduchu, zmiesaneho s palivom nema hladky priebeh, ako ked je ventil cisty. |
No a ešte by bolo vhodné ho vylepšiť nejakým Octan Booster-om !!! |
borgcube-daj dole hlavu nafot to necisti a zloz potom tankuj len v-power a po 5000km to pozri znova foto sem potom daj nech je tato otazka raz a navzdy zodpovedana |
Shell kupuje benzin od Slovnaftu a pridava don svoje aditiva. Jedna sa o klasicku 95ku, klasicky diesel a taktiez o V-power 95ku. V-power Racing a V-power Diesel sa k nam dovaza. Tymto nechcem zatracovat V-power 95ku to samozrejme nie, samozrejme splna svoj ucel. Co mam svoju skusenost tak na starom biku sme zvysili o dost kompresiu na motore a aby som predisiel detonaciam a samovznieteniam benzinu tak sme s mech. vypocitali ze min. oktanove cislo je cosi cez 98. Takze prichadzala do uvahy len Shellka alebo OMV. Boli sme zvedavyy hlavne na zaber motocykla v strednych otackach atd. Na tej hlave co bola pouzita bolo potrebne vymenit 1 ventil za novy ostatne ostali stare. A viete si asi predstavit ako vyzerali stare a taktiez ako vyzeral povrch piestov. Ta hlava mala cez 40-45tis km. motor samozrejme ovela menej. Takto som na tomto motore spravil presne 1031km z toho zhruba 100km ostrych. Jediny problem pri takej kompresii bol ten ze ak som dosiel na pumpu, zastavil dotankoval plnu racingu a chcel hned odist baterka motor nepretocila da sa povedat, ze ani tuk . Ak motor po 5 min. kusok vychladol tak isla krasne bez problemov. Ale nie to som chcel. Po tych kilometroch sme motor rozobrali a popri inych kontrolach som bol zvedavy hlavne na stav spalovacieho priestoru. Nechcel som verit ako vyzerali ventily. Ak by som nevedel , ze kde som menil ten jeden tak by som ho asi ani nevedel rozoznat. Samozrejme boli vsetky ciste. Skoda ze ma pred tym skladanim nenapadlo odfotit hlavu a spal. priestor, vobec som na to nemyslel a ani neratal s tym ze to je take dobre.Piesty neboli ovela cistejsie ale ventily boli o dost. Jedna sa samozrejme o 99+V-power. Odvtedy kade chodim tam chvalim ale fakt to ma nieco do seba. Na okruhy tankujem len cisto 99+racing a pekne si ho nosim v bandaskach. Auto dostava 95 V-power ale s tym nemam skusenosti tak to neviem, ale urcite to ma tiez nie co do seba. Mozno len mu to dlhsie trva kedze to je 95ka a nizsie oktanove cislo samo o sebe zasiera kusok viac spal. priestor. |
zego: a ja nieco rozoberat? tomu by som sa chcel este vyhnut, moto mam len asi 2 tyzdne, do technickych detailov sa len dostavam. ale po case aj k rozoberaniu pride |
jazdim nan s autom..............a je fakt ,ze hned pri prvej nadrzi som mal vacsi dojazd.....su iba dve moznosti...menej sa peni, pistol vypne neskor a vlastne natankujem viac litrov...alebo je kvalitnejsi .....s cistotou neviem..... |
benzin sa peni Upravené 2 krát. Naposledy upravil zego (19.07.2008 13:56) |
Benzin sa pri tankovani peni, jednou z uloh aditiv je aj znizenie tohto penenia. Co sa tyka zvysenia vykonu pri pouziti V-Power, uz som to sem raz pisal, videl som vysledky motorovych testov na brzde (dlhodoba premenliva zataz, ktora mala simulovat beznu prevadzku) a narast vykonu je na urovni chyby merania. Toto iste dokazuju aj nezavsle testy roznych autocasopisov. Pokial na to nie je motor stavany, tak to vykonu nepomoze. Aditiva su ina vec, tie svoj vyznam maju. |
jaaa: aky si mal problem so stromcekom? Mam zhruba rovnako staru (mladu motku s priblizne rovnakym poctom km a zatial slape k mojej maximalnej spokojnosti. K teme: na vychodnom slovensku som bol nuteny tankovat na neznackovej pumpe a po navrate som jej ako ospravedlnenie doprial v-power Myslim ze tie aditiva maju vyznam. Do auta tankujem uz 90 tkm vyhradne v-power diesel. |
chcel by som prihodiť aj ja môj postreh... |
Takze ak som to spravne pochopil tak si mozem do skutrika /4T/ nacapovat aj 100-oktanovy benzin bez obav? Lebo som niekde zachytil diskusiu ze u motoriek je to trochu ine ako pri autach... |
jaaa: ja tomu neverím že čistí piesty a ventili.Ja si to vyčistím raz za čas s drátenou kefou a som max,spokojný! |
cazzo tu kefu primiesavas do benzinu? |
ano strčil som tu kefu do nádrže, ale občas sa upcháva vstrekovanie,ale to prefúknem a pokračujem |
Tankujem výhradne Shell, klasickú N95ťku. Na 17 l nádrž som spravil vždy okolo 270 km. Teraz som bol v AT, tantoval som plnu na JET hneď pri hraniciach. Pri rovnakom štýle jazdy som spravil na plnú nádrž 340 km . Babo raď. |
Uz skor zo zvyku si kontrolujem spotrebu a na bezny Shell N95 robim 4-4,2. Posledne dve tankovania som dal V-Power a spotreba 3,8! Mne uz ani nikto neuveri, kolko mi ten strom zerie |
Marketeri z olejarskych firiem by mali radost. Staci dost dlho hovorit o tom, ako to funguje a div sa svete, ono to tak naozaj zacne fungovat. |
MarekZ: Zeby len placebo efekt? Nabuduce to tej mojej nepoviem co do nej tankujem a uvidime Kua, mozno to funguje aj na zeny, tak skusim marketingovo vplyvat doma a som zvedavy s akym vysledkom |
Inak asi pred pol rokom som cital v CR test na benzin. Skusali v CR tankovat Shell 95N a V-Power a v Nemecku. V CR bol V-Power v rovnakej kvalite ako 95N benzin. Vobec tam nebol rozdiel, len samozrejme v cene V Nemecku bol uz v normalnej kvalite, ako ma byt. Presne si tie udaje uz nepamatam, ale proste odrbavali. Mam taku obavu, ze u nas to bude asi to iste. Preto ho radsej ani netankujem. |
Takže asi mám problém.Počas najazdenia 33 000 tisíc kilometrov som tankoval obyčajný 95 oktánový benzín takže musím mať na piestoch tak cca 1 cm karbónu.Myslíte že mi ten čistiaci prostriedok na peňaženky.pardón na karbón očistí piesty? |
to je stejne jedno, egres, ale nieco tam musi byt v nom, pretoze som ho natankoval, a masina sa mi zakychavala ked bola studena a potom zohritata na doraz |
caute.. nechcem zakladat novu temu, tak to dam sem.. |
Exkluzívne zloženie Shell V-Power Racing je navrhnuté tak, aby zlepšovalo výkonnosť Vášho vozidla a robilo ho ešte živším. Pre najdokonalejší zážitok z jazdy siahnite po najlepšom, zvoľte si Shell V-Power Racing. |
Palivo V-Power obsahuje účinné aditíva, ktoré odstraňujú tuhé karbónové usadeniny zo sacích ventilov a zároveň vytvárajú ochranný film ako prevenciu na zamedzenie ich ďalšej tvorby. |
Tiez tankujem len V-Power a nizsou spotrebou sa mi rozdiel v cene vyrovna. Nehovoriac o tom, ze po cca 39tkm by to uz mohlo mat aj cistiaci ucinok Pre moju cicu len to najlepsie |
kedze sa to tu riesi furt mohla by redakcia spravit na to test , keby som mal malu kamerku spravim ho aj ja , ale s mojim nabehom km by bol ten test niekolko rocny |
do môjho motarda musím tankovať "len" 100 oktánový benzín... takže niečo na tom bude |
psycho: preco musis? |
100 oktanovy benzin neexistuje :D :D zakladne chemicke vedomosti.. |
Rišo lebo mám komplet ladený motor... asi by sa nič nestalo, keby som tam dal menej oktánový, ale asi by mu to nerobilo dobre... |
Ja som tam chcel povodne pouzivat V-powder RACING ale bal som sa nasledkov, tak davam "len" V-powder. Poradte niekto ci mozem davat vyssi oktan... |
a prečo by si ako nemal? kľudne ho tam tankuj, šak to je zdravé... |
mrfreezer: podla podielu tetraetylu olova v zmesi s izooktánom moze byt oktanove cislo vyssie ako 100. To vysvetluje preco ma letecky benzin okt.cislo 107 |
tak dakujem, ze sa nasiel aspon jeden prispevok k mojej otazke.. |
Aby si vôbec pocítil (postrehol) účinok aditív, je potrebné ho párkrát prehnať palivovým systém, to, že raz natankuješ ti nič nespraví. Ale ak budeš tankovať pravideľne prejaví sa to. Minimálne tým, že pri výmene oleja budeš vylievať relatívne čistý olej Osobne si myslím, že rozdiel v cene je zanedbateľný, pretože ak vezmeš "plnú" tak cenovo zaplatíš toľko, že s normálnym benzínom by si natankoval asi o liter viac čo naozaj nestojí za šetrenie. |
tak podme vsetci tankovat V power racing.... a ti co nechcete tak jedine jurki |
Nechapem obavy ktore tu boli spomenute a to, co sa stane ked dam 95 V-Power alebo 99 V-Power Racing? Odpoved znie NIC. Motoru neskodi vyssie oktanove cislo, skor naopak. Benzin s vyssim oktanovym cislom posuva hranicu detonacneho spalovania teda aj motor ktory je naladeny na minimalne 95 oktan a leje sa do neho 99 oktan ma akurat vacsiu rezervu co sa tyka detonacneho spalovania. |
Tankujem aj benzin aj diesel a je to jedno. Stale to jazdi. |
kamos natankoval do BMW shell v-power a odisiel cca 200m, auto zastavilo a ani sa nepohlo, co to tak asi sposobilo?? |
psycho akoze som napisal blbost? mne to je v podstate jedno tankujte si co chcete.. |
Moj nazor(len a len moj): vseliake aditiva V-powery a kadeco ine maju urcite vacsi ucinok marketingovy ako cistiaci. Takze s nechapem co sa vam na express-ovom prispevku nepaci. Keby si tuto diskusiu precital niekto z marketingu od shell-u, tak by sa na vas dobre zabaval a suchal si rukami aky je sikovny. No netvrdim, ze tie aditiva skodia. |
Janoval...aditiva mas aj v olejoch a ver alebo nie plna systetika je doslova plna aditiv. Co si myslis, skodia motoru? odpoved... ano skodia pokial si do neho 100 tisic km lial lacny mineral a teraz tam fukol plnu syntu. To ale nie je chyba oleja ale medzikusom medzi volantom a pedalmi. |
co dokazu podaktori vypustit.mam rovnako blbeho znameho,co tankuje len tento benzin,ked ma natankovat niekde,kde to neni,tak by bol tu motorku schopny aj tlacit. |
Bruno75: Nebavime sa tu o aditivach v olejoch, tam maju svoje opodstatnenie. Keby mi napriklad s nejakym olejom s aditivom pre mokru spojku zacala nova spojka smykat, tak taky vyrobca by asi rychlo skrachoval. |
Viac ako V-power ma momentálne serie na šelkách to nové nariadenie, ktoré prikazuje motorkárom pri tankovaní zosadať. Darmo im budem hovoriť, že moto je ideálne mať v rovine....ach. |
tak neviem... ja som na v-power mal evidentne väčší dojazd, moto sa mi zdala hlučnejšia a živšia odspodu... natankoval som to možno 3 krát za sezónu a vždy rovnaký efekt... SHELL karlova ves |
Ved nech si kazdy tankuje co chce. Placebo, neplacebo, ja mam s v-power nizsiu spotrebu a motor slape ako hodinky. A co sa ceny tyka, tak ako hovori AMIS, natankujem za rovnaku cenu len o liter menej, co sa mi ale vrati na spotrebe, takze ja neriesim a snad sa tie blahodarne ucinky aditiv uz po desiatkach tisic km co ho tankujem nejako aj pozitivne prejavia na zivotnosti motora. Ak nie, nic ma to nestalo a mam aspon dobry pocit |
ja jazdim a je mi total jedno kde natankujem benzin ( jedine sa snazim jurky pumpam vyhybat ale uz aj tam som tankoval na strednom slovensku) , ozaj a co robite napr. ked benzin dochadza a shell pumpa nikde ? a smerom na vychod ich veru nie je vela. |
kamkoxx nie len shell-ka má 100 oktávový benzín... ten má tuším aj OMV |
psycho : a kde bude AMIS na krime nahanat shell pumpu ? alebo OMV ? alebo niekde v afrike ? v rumunsku som tiez ziadnu shellku nevidel Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamkoxx (20.10.2009 15:45) |
!!!!!!!!!! navrhujem ,taky maly test.!!!!!!!! |
barlac prečo sa do závodných motorov nedávajú klasické, 95 a 98 oktánové benzíny? vieš mi na to odpovedať? a nie len u motoriek... |
barlac |
psycho-ja radsej uz nebudem mysliet,ale ak chces,tak si mozes stavit. |
no v podstate ide: Upravené 1 krát. Naposledy upravil psycho (20.10.2009 18:20) |
mna nezaujimaju hlasky dakeho schumachera ani joja z hornej dolnej..reklama sa nemusi a viem ,ze malokedy sa aj zaklada na pravde..ja som navrhol test,aby som tu nemusel do kola citat mudrovanie a dristanie..chcel som to vyskusat v praxi a vidim,ze ani to niekoho nepresvedci.. |
ja ti len vravím, že do bežného auta/motorky je zbytočné dávať viac ako 98 oktánov... pre závodné stroje nutnosť! |
a ja ti vrvim,ze neni zavodenie ako zavodenie.specialne palivo ma uplne ine zlozenie a motor je uplne inak naladeny a palivovy system je prisposobeny na danu chemiu.. |
doporučujem túto knižku: www.martinus.sk/?uItem=19315 |
kxibo.a preco sa nechces podelit o vedomosti,ked si si ju prestudoval?? |
barlac: pretože si to všetko nepamätám a nechcem trepnúť kravinu, a preto mám tu knižku, že ak niečo zabudnem alebo mi nie je niečo jasné pozriem do toho. A ak to naozaj niekoho zaujíma tak tie peniaze na tú knižku obetuje. Ale benzín má toľko látok, že je to namiešaný kompromis. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 46634 | Včera: 140248