Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Neviem si vybrať s týchto troch moto rozhodujem sa medzi Suzuki DR 650 RSE ,Hondou nx 650 Dominator a Yamahou XTZ 660 Tenere...ktorá z týchto moto je podla vás najlepšia ..hlavne by som ju chcel na cesty ,turistiku... |
to je moc velké ako si hovoril a ja ešte nemám až také skusenosti ako ty :D |
Pato23: ???? Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (02.07.2008 21:56) |
Na turistiku a cesty tie jednobuchy naozaj nie su. Aj ked tvrdohlavci dokazali opak ale nie je to pohodova turistika. |
Ono asi je tu aj finančný problém.Kedˇmá nejakých 70 tisíc V-stroma si nekúpi.Suzuki DR by som kúpil radšej DR-SE menej cestovné ako RSE ale lepší motor.Dominator je živá motorka ale má príliš krátke sedadlo a malú kapotáž - taká sólo turistika.Tenéré má vodou chladený motor takže nestráca výkon , dobrý posed pre dvoch a veľká kapotáž .Mne na nej vadia len vibrácie od 100 km/h , ale to platí asi na všetky jednobuchy. |
rado- ano v určitých ot. tahá asi svižnejšie jak ten TA ale na ta sa mi lubi napr. že začne tahat od min ot., okolo 2000som pridal a bolo cítiť ale je to dvojvalec tak asi preto.RS bez tých kapotáži asi na dlkších cestách bude vadit viac jak nejaké vybrácie, ktore aj tak moc necítit, ale bez kapot si to moc neviem predstavit, račej RSE .ked na domina sadnu dvaja chlapi a je tam aj kufor tak to z prírodneho hladiska neni moc prijemné teda ako pre koho takže bud voziť babu aj kufor=pohoda alebo fešáka bez kufra kvoli pohodliu |
Edott akú výhodu ? Že sa ti v teréne alebo meste prehrieva motor?Vodník je tichý a nedochne od prehriatia .Kamarát na XTZ660 naložený a z frajerkou potiahol do chorvátska 1000km za ďeň.Aj taká vec ako je 20litrová nádrž je k turistike dôležitá. |
kazdy radi svoje, tak sa pridam : ked uz cesta, tak rozhodne TA, 2buchy idu vseobecne lepsie...mne sa zda, ze aj starsie TA mali cez 50 koni, to Domik nemal, alebo sa mylim? co sa tyka ovladania, myslim si, ze ked zvladnes Domika, tak aj TA urcite...ja som skocil na TA priamo z MZ, mam 173 cm, po tyzdni trosku trapenia uplna pohoda... |
No ja by som odporučil Tenerku. Ja mám síce staršiu verziu ale je na nej lahoda jazdiť.Aj keď po 300km začína zadok pobolievať.Čo sa týka technickej stránky je to celkom spoľahlivý stroj ktorý ti nepovie že "stačilo mi a dosť" uprostred sobotňajšieho výletu. |
Pato23 Nespominal si XF 650 Freewind. Mam ho, prekvapil ma hned na zaciatku ako som sa na nom prvykrat viezol. Je to skor na cestu. Teraz idu za celkom dobre ceny.... a je to nezmar. |
Pato23-ked zacnes obiehat predavajucich,razom zistis ze najlepsim kriteriom bude technicky stav. Tie motorky su +- to iste. |
Freewind je lepšie cestné enduro ako RSE má novší spoľahlivejší motor a netreba na ňom španovať reťaz vyvažovacích hriadelí.Ešte tu nikto nespomenul že na Dominatore sa mení olej po 3000km ký u ostatných po 6000.Veď 3000km som spravil pri ceste do Talianska za 5 dní |
Ja mam DRko Dakar 93ku,brat ma DRko SE 96ku a jazdime turistiku.Ani jedna ani druha nema kapotaz a nikto sa nestazuje.Nemusim sa valit po tychto cestach 140km/hod,uplne staci 90-100km/hod.Ze jednobuc a vybracie?Tak to su ine citlivky co sa na toto stazuju.Taky nak sedi radsej doma. |
Vsetky tie moto su zhruba rovnake. Ich velkou vyhodou je jednoduchost, nizka hmotnost, nenarocna udrzba a moznost vybehnut aj do terenu. A samozrejme cena. Kedze budes kupovat jazdenu mal by si hlavne dat pozor na technicky stav. |
Kurink riadne ste mi zamotali hlavu :D ...ale som rád že sa tu zbehla taká super diskusie ..hneď som o niečo zas múdrejší síce moje rozhodnutie má ešte dosť čas,lebo vodičák na silnejsiu moto budem mat až v Decembri zatial zháňam len info Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pato23 (03.07.2008 10:54) |
Rado Strom zo zadu vyzerá rovnako dobre ako ,ktorékoľvek cestné enduro. Ak neveríš mrkni na môjho motocykel.sk/fotoalbum_show.php?album_id=2869 |
DR 650 RSE som mal a musím povedat že je to dobrá motorka môj názor na nu si možeš prečítat aj tu motocykel.sk/clanok.php?id=1173 |
Tvoj článok som už čítal ..možno aj dva raz ..jak nie tri :D ale čo horovíš nato že to je len jednobuch ? Niekto sa sťažuje na vibrácie a spomínal si tam aj s plávaním podvozku nie je to také neistá ? |
hrac: a ešte sa ťa chcem opýtat že ako si spokojný z TA ,aký rozdiel oproti DRku ,2V a 1V to je jasné ale niečo bliššie |
Akože z tých troch prvých spomínaných strojov by som si ja osobne vybral asi Tenerku, lebo aj keď je to len jednobuch, je to overený cestovný stroj...na dlhšie cestovanie by asi bolo lepšie porozmýšlať o dajakom dvojvalci, otázne sú samozrejme ako vždy dostupné financie... |
Pato23 Pokusim sa opisat "pocitovo" co sa da od takych strojov cakat, vcetne praktickych veci... Pri kupe je najdolezitejsi dobry technicky stav. Ked je ok vsetky tri stroje tahaju viac-menej rovnako (t.j. 0-100 tak za 5.5-6sek realne), maximalna pohodlna cestovna rychlost 110-120-s povodnym stitom a prilbou za 4000-5000SKK, max. bezpecna tak 140km/h kedy uz motka kvoli vysokym zdvihom pod tebou "plava"- je nestabilna, co sa samozrejme v pohode da jazdecky zvladnut ale uz to nie je celkom ono. Max. rychlost je ca. pri vsetkych zhruba 160km/h. Jednobuch treba drzat v otackach (min.3500-4000) aby "nekopal" do retaze. Takze harleyjacke prdkanie sa da iba na rovinke, sam pri malej rychlosti na malinko otvoreny plyn. Najviac sa takymto motorkam paci na okreskach a sotolinovych cestach, v pohode aj vo dvoch. V kazdom pripade na hlavnych tahoch a dialniciach je predbiehanie pri 110-120 uz dobrodruzstvo a vykon tu chyba. Na nerovnostiach (ca. 15cm jama) nie je problem sadnut zadkom na doraz pruzenia ak mas spolujazdca, na to je to pruzenie makke. Hlavnou vyhodou je nenarocny a jednoduchy motor s dobrym pristupom (asi okrem Tenere ale to som len pocul) a lacnou udrzbou. Ja osobne som vzduchovo-olejove chladenie nikdy neprehrial ani na jednotke ani za tepla (merali sme teplotu oleja na DR-ke) takze som si nie isty ze oproti vodnikovi je to taka nevyhoda, mozno ini maju horsiu skusenost ale ja nie. Zase nie je treba vymienat chladiacu kvapalinu co sa mi tiez pacilo. Spotreba je ca. 5l u vsetkych samozrejme +/- pri vytacani 6l. Spotreba oleja sa pri jednobuchoch uvadza ca. 1dcl na 1000km ale z vlastnych skusenosti to u mna (DR650, XF650) bolo menej. Hlavnoou nevyhodou je potreba generalky motora kvoli "vybehaniu" valca po ca. 40000-60000km. Pri tej velkosti valca a nutnosti urcitych otacok ani niet divu. Vibracie podla mna problem nie su ale samozrejme ani na 2-valce (o 4-valcoch ani nehovoriac) sa to hladkostou chodu nechyta. Nevyhodou su aj dost nepohodlne sedla, ktore su aj dost kratke takze dvaja tucniaci sa na tom asi moc pohodlne nezvezu. Zaver: po slovensku a okoli v pohode, Chorvatsko sa tiez nejako "prezije" ale predbiehanie na hlavnych len ked je dost miesta a casu. Lacnejsie sa ale uz velkom stroji nezvezies. Podla mna. A k tym dvojvalcom: tie nevyhody co som pisal hore (az na to predbiehanie) nemaju. |
marek750-nepočul som že by niekto zavaril vzduch-olej, jeho pracovná tepl.je ovela vyššie ako u vodníka, tomu ked vypekáš na 1-2 tak je ovela večšie riziko že ti vyvre voda už pri 100*C a teplota za prevádzky je okolo 90? to neni o moc menej od kritiki. skus vyvret olej. ten zvlada ovela večšie teploty voda má problém aj pri zápche, bavýme sa o jednovalcoch.v egypte na piesku neuvidíš vodníka ten by vyvrel aj v garáži pri tých teplotách. |
edott: Pekne si to napísal fakt..veru je to tak..asi mi bude stačiť aj jednobuch DR..nejakú tú sezonku na nom pojazdím...je jasné že nebudem lietať 1000km trasy ale tak ako si napísal okolotých 300km po slovensku to mi bude zo začiatku určite bohate stačiť na naberanie nových skúseností |
Pato23: len si pri kupe daj pozor na technicky stav, tak ako tu uz pisali ostatni. Nie su to nove stroje a maju svoje neduhy.... Ak sa nevyznas sam ju urcite nekupuj... |
MArek750 - tiez sme presli 1000km na XT-cku ale na R. Ono, da sa to zvladnut a vobec to nie taka hroza ako si mnohi mylne myslia,ale jednovalec je jednovalec ...to vibrovanie a trasenie je niekedy neprijemne, preto tiez doporucujem Patovi23 skor dvojvalec-v podoba maleho Stroma Upravené 1 krát. Naposledy upravil Minerva (03.07.2008 18:46) |
Minerva - heh, tak nová Tenerka chce byť vzkriesenou replikou, tak podľa toho aj vyzerá... Až moc sa pridržiava svojej predchodkyne, preto to niekedy vyzerá zvláštne... |
Minerva: fúúha tak na Stromíka asi mat nebudem ešte chcel by som niečo okolo 80-90 tis. ...a o tej Tenerke novej máš pravdu :D nerád hovorím o motorkách že sú škaredé ale táto fakt je :D |
erazor: máš pravdu určite na kratšie trasy 250-300 km sa zvládnu aj z jednobuchom |
pato- tak kúp domina, ja budem mať na afriku afriku konečne a budeme spokojný obydvaja |
Asi kupim RSE ako mal hrac tá moto sa mi fakt lúúbi a Afrika bude určite nasledovať po nej |
No už som doma z práce a čítam tu nejaké veci k chladeniu .Edott mal som vzducháč XJ 600 a najazdil som na ňom 50000km mala aj olejový chladič a v lete to nepomáhalo.V meste po križovatkách napr. KE som si smažil vajcia od sálavého tepla.Na hlave motora som nameral 107°c a doslova strácala voľnobeh a na ceste som cítil pokles výkonu motora. |
Pato23: |
Na Slovensku by som DRko nekupoval....to co je?Vsak je to taka ista motorka ako Tenerka ci Domino.Alebo maju Slovaci nejaku osobytnu uchylku voci DRku?Mas to uplne jedno co kupis,ked mas natrafit na srot,tak natrafis a ked mas kupit dobru,tak kupis dobru! |
hrac: DRko keby som kupoval tak si dám doviesť ZO Sobotišťa |
edott, Pato23: znovu som si precital svoj prispevok a fakt vyzera akoby som Pato23-vi tie jednovalce vyhovaral, tak to som ale nechcel! Prepanajana nejako som zamyslal iba opisat limity, s ktorymi musi ratat (myslim ze realne). Takze este raz: odporucam! Poznam dobre iba suzuki takze to DR-ko. Da sa s nou (aj vo dvoch) zazit plno super veci a ak kupis dobry kus bude spolahlivo a hlavne lacne sluzit. Dufam ze teraz je to uz jasnejsie... |
Dottore : Nič si mi nezahováral napísal si jeden fakt super príspevok...asi sa rozhodnem pre to DRko ..síce to má ešte chvílku čas ..ale ja tú moto proste chcem |
momul: |
Momul: stromaci ta za tu sotolinu zjedia. Tu v prispevkoch behali ludia po sotoline aj na coproch nie to na strome. A k tomu cestovaniu: nie som stromista ale urobme jeden pokus: chod na DR-ke do Chorvatska s kamoskou (zenou) a ked sa po 400km odlepite od sedla povedz ze este jedna taka etapa a ste tam. A urob to iste na strome. Myslis ze ju na DR-ke na take nieco nahovoris aj druhy raz? Ak ano hned si ju zober lebo druhu taku nenajdes Mam Freewinda ale aj na malom blaticku sa teda zapotim kym to ustojim takze ani s tym terenom to asi nebude to prave orechove. P.S. ber ma ako kamarata ved jazdime na podobnych masinach |
Pato23: este jeden link 1000ps.at/gebrauchte-motorraeder-3-512-SUZUKI_DR_650_RS... |
Dottore-ja tu vsetkych beriem ako kamaratov.Len si poviem co si myslim.No a to co mas ty ma aj moj brat,len ako DR650SE.Ten isty podvozok ale ina pozlatka.Sedlo ma na tom ktore prirovnavam k tango nohavickam ale on na tom chodi ovela dlhsie trasy bez prestavky nez idem ja a nestazuje sa . Upravené 1 krát. Naposledy upravil momul (04.07.2008 10:22) |
Dottore: ja viem ale tí týpci čo to dováážajú ževraj všetko zaobstarajú v tejh cene 80-90 tis. za DRko |
Pato23: |
Dottore napisal: Hlavnou nevyhodou je potreba generalky motora kvoli "vybehaniu" valca po ca. 40000-60000km. Pri tej velkosti valca a nutnosti urcitych otacok ani niet divu. |
ozaj, clen lipo predaval TDMku okolo nejakych 60.000 (len je prave v chorvatsku) |
Dottore-tak ako napisal palciatko,mas nejaku skusenost.Totiz to moja motorka ma na tachaci 30tis,ale v kutocnosti ma mozno aj 300-400tis.Totizto tachac rata do 100tis a potom od zaciatku.Motor som uz generalkoval aj ja tuto zimu a bohvie kto este predo mnov.Napoly sice deleny nebol,ale valec bol dole urcite.Ja som ho porobil cely,ale o vybruse som ani nesnival.Pred tym zrala 1L oleja na 1000-1500km.Po vymene kruzkou a gufier mozno deci od vymeny po vymenu.Teraz som menil od zaciatku sezony prvy krat olej po 5000km.A ten motor ide fakt ako ma.Na valci nebol naznak opotrebenia,ziaden skok,proste nic.Tak isto v servise u nas sa na japonskych plechovkach nikdy nerobil vybrus,len sa menili kruzky a piesty.Tak s tym opotrebovanim valca nesuhlasim... |
S tym co napisal dottore o DRku mozem iba suhlasit, este dodam ze k slabinam ako je citlivost na nedostatok oleja, mozno este priratat ojnicne lozisko(spodne). Ta citlivost vahadiel je podla mna sposobena aj tym ze suzuki riesenie spociva v tom ze jedno vahadlo ovlada dva ventily=vacsi tlak medzi vackou a vahadlom ako normalne pri koncepci so styrmi vahadlami(DR iba 2= jedno sacie jedno vyfukove). Samotna 650tka ma rovnaky zdvih ako big 800vka (resp.big 90mm a 650tka 90.4mm),cize ide vcelku o dlhozdvihovy motor hoc to je stale podstvorec. Avsak motor je po 50.000 v stave ze prave piestny cap a valec su este v pohode,ale kluka(spodok=ojnicne lozisko) potrebuje vymenu, co je snad aj dosledok prave takeho velkeho zdvihu ---- Drkari uznaju ze ked sa necha podtocit klepe ako svina-co motoru neprospieva. |
K tomu valcu na DR mozem potvrdit, ze aj ked na moto brala 0,8 litra oleja na 100km, co sa tyka valca, vymenili sa kruzky a gufera na ventiloch a moto olej nezerie, vybrus nebolo potrebne robit. |
pato23 neviem ci jednovalec alebo dvojvalec ale ak bz som mal jazdit turistickejsie a s dvoma tak by som sa rozhliadol po niecom takom ako je TA alebo tenere 750 alebo este freewind su predsa len pohodlnejsie naju sirsie sedadla ako jednobuchy vzkonovo mozo o par konikovviac ale to ani nepocitis ja som mal xj cko vzduchaca a neprehrievala sa a mala najazdene 75tis ked som ju predal a teraz osobne som mal podobnu dilemu lebo som zhanal enduro a kupil som TA 2002 co bola upla nahoda ale v super stave a za super peniaz na tvojom mieste by som pokukal aj transalpy daju sa kupit v dobrom stave za dobre ceny a na turistiku je lepsi ako tenere alebo drko alebo xt cka ma lepsi sic a vykonovo 55 koni myslim staci takze asik tolko |
pato23 ked chces vedet nieco o drku opytaj sa kxbibo ten ju ma a jazdi s tym kadekolvek a aj teren a nesere sa s tym |
miros139-s tym spodnym loziskom plne suhlasim.Cez zimu som to robil.Nova ojnica,cap,lozisko v Suzuki cca 5000Sk aj s robotou cca 6000Sk.Tie ceny nahradnych dielcou sli dole.Teraz sa ti oplati nakupovat ND priamo u autorizovaneho predajcu ako nejaku nahradu.napr. sada piestnych kruzkov v Suzuki 1200Sk u druhopredajsu okolo 1800Sk.Guferka na ventily 160Sk/1ks u druhopredajcu cca 200Sk/1ks. |
marek, netvrdím že vodník je na hovno, sám ho tiež chcem, ale tiež moc nesuhlasím že sa vzducháč nejak moc rozpaluje, teda aspon mne nie ale jasné že ked zastavíš tak z toho sála teplo ale to aj z vodníka že.po piesku som sa tiež potrápil a nie raz a motor bol riadne rozpálený ale stratu výkonu som necítil, potom som ho ale nechal vychladnút, nechcel som mu ublížit inak, neviem či by mal byt problém u vzducháča nejakých 107*? neviem.som myslel že to má aj viac.a to čo hovoríš o tej zákrute, neviem či je dobré to nechat íst v zákrute na takých ot. aby ti zhasol motor a keby aj tam máš spojku a tej je nejaká kompresia ukradnutá a jasné že udržba vodníka neni náročná, ale náročnejšia ako u vzducháča, a to nehovorím o riziku pádu volade daleko, stačí ked praskne chladič, hadica alebo odíde čerpadlo ktoré neni lacné, to všetko u vzduchu nehrozí a ked nastane problém zastavíš a necháš vychladnúť ale to už moc dramatizujeme všetko a to o čom tu hovoríme sa aj tak nestáva každemu a raz za mesiac,na tých moto ked sa o ne staráme sa ani nemá moc čo pokazit vodníci aj vzducháči maju za sebou miliony km a stále sa vyrábaju, tak sa nestrašme dottore, pohodka |
edott-no tak ty mas zrejme tu istu chorobu co aj ja.Neznesiem tecenie oleja,neznesiem vytlaceny silikon,neznesiem celkovo silikon!Vsade mam original tesnenia a na zatesnenie veka hlavy kde sa nedava ziadne papierove ani ine tesnenie som kupil specialny tesniaci tmel (gel) myslim ze LOCTITE 816 (cca 900Sk taka malicka ampulka ).A toho tvojho Domina som uz zrejme poobzeral i na zivo na jednom zo zavodou Pincelcupu v NR.Podla toho zdvihnuteho blatniku si to pamätam |
Drko je sice dobre ale je to stara vrazda, ja sa ho drzim iba preto ze je pre mna dobre a diely su lacne, a keby ho predam tak za utrzeny zvanec nekupim nic coby sa mu vyrovnalo. Je to jednoduchy jednovalec s gulkovymi loziskami,a to je jeho velka vyhoda. Je kopec inych lepsich strojov,mne vsak na motorke nevadi ked je oskreta a stara,hlavne ze mam olej a viem co je vnutri.Pokial najdes dobre DR XT a podobne tak ho kup,ale inak su to predsa uz len starsie stroje so svojimi muchami, lenze kto z nas je taky fajnovy aby mu na prdenie kolo komina nestacilo aj to DR????? Niekto na turistiku potrebuje dvojvalec a 1000kubikov a hajgrife a polmetrovy vjetrny stitek. V osemdesiatych rokoch to boli tie jednovalce edvencr stroje ako su dnes dvojvalcove bavoraky. |
Ja by som tiež odporučil V-strom 650. Je to fajnové a oveľa pohodlnejšie vozenie. Neveril som, až kým som to neskúsil. Ak chceš cestovať, odporučil by som dosporiť chechtáky |
Osobne som mal DR 650 RS. Ak ju mám porovnať s NX a XTZ tak DR sa ovláda asi najlepšie z nich. DR má vyšší posed čo ocenia jazdci vyššieho vzrastu. XTZ motor má navrch. Desingovo je podľa mňa DR tiež najkrajšia. Tieto motorky majú ozajstného enduroducha oproti Stromom a podobným. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 51041 | Včera: 120897