Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Mám problém na mojom velorexe a potrebujem pomocť. Vylámali sa mi zuby na prevodovke a tak som musel nechať rozhodiť motor. Všetky diely som pracne pozháňal, lebo sa od jawáckych trošička líšili. Keď sa ale motor zavrel, tak sa straśne ťažko točí. Skoro sa s ním nedá pohnúť. Ako keby drel nový predlohový hriadel v uložení. Ale to je len domnenka, pretoze keď ho otvorím, tak sa všetko hýbe ako má.Zavrie sa a dotiahne a opať to nefunguje. Skladal to mechanik, čo ale nerobí jawky a nemožem vylúčiť ani nejakú chybu pri skladaní. A už neviem čo s tým. Chcelo by to niekoho, kto sa do toho vyzná a vedel by odhaliť príčinu a aj ju odstrániť. Ak by ste mi niekoho vedeli poradiť na západnom Slovensku, budem vďačný |
Opýtaj sa či si mal medzi kartrami papierové tesnenie a či ti dal tesnenie aj keď to skladal . Vypadá to ako to opisuješ že prevodovka je zložená na tesno a nemá žiadnu axiálnu vôlu na ložiskách. Možno to dal len na silikón . Skús povoliť šróby na prevodovke a uvidíš či to pôjde ľahšie a ak je prevodovka uchytená aj v ráme tak povoľ aj tie. |
Je to len na silikóne, ale tak to bolo aj pred tou poruchou. ale na tú axiálnu volu som myslel. Len neviem prečo je s ňou zrazu problém, lebo tie súčiastky som porovnával so starými a rozdieli boli len v 100-tinách mm. Neviem, či by nepomohlo vymeniť to mosadzné púzdro, v ktorom je uložený predlohový hriadel. Problém je, že pre mňa je jawácky motor úplná novinka a tak neviem, čo je normálne a čo nie a metódu pokus omyl nepovažujem za šťastné riešenie Upravené 2 krát. Naposledy upravil ciernygepard (08.07.2006 22:44) |
Ak sa ti ťažko točí iba kľukový hriadeľ, mohlo dôjsť pri montáži k napätiu v postranných ložiskách v ktorých je tento hriadeľ uložerný (vyosené obežné dráhy guličiek). Po zmontovaní skús jemne klepnúť vhodnou rúrkou na vnútorný krúžok ložiska a napätie by malo povoliť. |
môže to byť to mosadzné puzdro, s jednou takou mašinou som sa kedysi trápil a tam to spôsobovali vedenie vidličiek tá tyčka po ktorej sa posúvajú bola vyosená. (tedá dúfam že si to dobre pamätám) to rozober a pomeraj od kartrov k puzrám potom hriadeľ trocha matiky do toho. Ja som vždy motor zlepoval na tesnieci tmel až vtedy keď všetko išlo lahučko zložené nasucho. |
Ja som to prave premeral a otvorene to všetko sedi a chodí ako má. Len ten predlohový hriadel sa točí v tom púzdre trocha s odporom, ale nijak fatálne. A keď sa to zavrie, tak je problém. A keď sa to otvorí, tak to opať všetko ide normálne. Práve preto asi budem potrebovať zohnať nejakého mechanika na jawy |
predlohový hriadeľ musí ísť ľahúčko v púzdrach. Ak nie , stačí malá nesúosovosť dier na oboch stranách a môžeš aj ukrútiť hriadeľku. Vôľa 0,1 mm v tých púzdrach Jawke vôbec nevadí. |
A čo s tým? Vymeniť tie púzdra? Ale prečo potom s tým starým hriadelom všetko behá |
Robil som teraz moju JAWA 350 prvýkrát asi ako ty. Ja som menil na nej prevodovku - dával som novší typ - zo 634-ky. Bolo tam viacero úprav. Hlavná skúsenosť je ale - postupné skladanie prevodovky, t.j.: |
Ešte mám dotaz. V predaji sú dva typy mosadzných púzdier. Otvorené a zatvorené. Aký je rozdiel v použití? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 62833 | Včera: 147904