Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Tak sa mi v sobotu "rozosmialo" Varadero, r.v. 99, najazdene cca 50.000 - z nicoho nic hrozny hrkot z predneho valca. Po oddeklovani sa zistila obrovska vola na rozvodovej retazi, az tak, ze ma snahu preskocit cez zuby rozvodovych kolies (ak aj nepreskocila). Neviem, ci staci vymenit sponovak (sponovaky oba) retaze, je mozne, ze by uplne odisiel az tak, ze prestane plnit svoju funkciu? Vymena retaze obnasa rozborku motora, aj ked som kdesi cital, ze D.I.D sa dodavaju rozpojene, co by bola vyhoda. Stalo sa to uz niekomu? Ma s tym niekto skusenosti? Vopred dakujem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil sorentto (26.05.2008 12:38) |
osobnú skúsenosť s tým nemám, ale údajne je to jedna z mála vecí, čo na niektorých motoroch Varaderach zhruba tvojich ročníkov a kilometráže robieva problém. Problémom býva práve šponovák predného valca, praske v ňom pružina a šponovák tým pádom totálne stráca funkciu. Treba vymeniť šponovák, skontrolovať/nastaviť rozvody a dúfať, že reťaz na ozubení kľukovky nepreskočila toľko aby došlo k stretu piesta s ventilmy, čítal/počul som už aj o takom prípade. Reťaz samotnú s vysokou pravdepodobnosťou meniť netreba, tá vydrží veky vekov, aj keď treba to prípadne skontrolovať. Zaujímavé je, že zadný valec týmto neduhom netrpí |
vdaka Zephyr, presne sa stalo to co popisujes... nadavam sam sebe, lebo som to chcel pomenit uz minuly rok, ale nejako nevydalo, ale keby som skor vedel, aku paseku to moze narobit, nevahal by som... teraz budem ako na trnoch, ci sa to stretlo alebo nie... na jednej strane sa utesujem, ze to by "asi bolo pocut", na druhej strane pri mojej smole je mozne vsetko.... |
tie reťaze by si s vysokou pravdepodobnosťou meniť nemusel, ale samozrejme tomu tým neublížiš. Keby sa to stretlo "na tvrdo", tak podľa mojich skúseností aj z iných motorov, tak to ani nestihne vydať nejaký zvuk a je narobené ventily sa poohýbaju a ostanú otvorené, motor v podstate okamžite zhasne. Ak som správne pochopil, tak Tebe ten motor "normálne" ide ďalej, len strašne hrkoce. To znamená, že reťaz možno ani nepreskočila, jednoducho len odišiel šponovák. Najjednoduchšie bude vymeniť šponovák, skontrolovať časovanie podľa rysiek a zmerať kompresiu. Držím palce, verím, že to bude OK. |
a ešte jedna drobnosť, neviem či si pri 48.000 km kontroloval ventilové vôle. Ak nie tak teraz je k tomu najlepšia príležitosť, všetko je rozobraté, len odmerať. Inak ak by došlo k ohnutiu ventilov tak aj na ventilovej vôli by sa to dalo zistiť, bude extrémne veľká, pretože ventil sa kvôli ohnutému drieku nezavrie úplne, či vôbec. |
vole ventilov som tiez este nekontroloval, takze to urobim... ono tych 50 tis. km je tak od oka, lebo samozrejme udaj na budiku (momentalne 36 tis. km) nekoresponduje so skutocnym stavom, podla istych skutocnosti predpokladam, ze ma tak 10-15 tis. viac... |
tak držím palce nech sú škody čo najmenšie, nech to čím skôr znovu vrčí tak ako má |
retaz chodi tak ze ju navleces bez rozoberania celeho motora a potom zlisujes |
tak uz tyzden sa opat vozim, nakoniec som mal stastie a ventily si nepotykali s piestom... teraz mam trochu obavu o ten spoj rozvodovej retaze, nakolko som nejaky original pripravok na zlisovanie nemal tak som bol nuteny pouzit rusky pristup - dva kladiva, dufam ze to vydrzi dalsich 40 tis. km |
ano, aj retaze som objednaval v Honde, ale nie original part (ta je v jednom kuse a stoji cca 5 litrov) ale nejaku nahradu, myslel som ze D.I.D ale bolo to nieco ine, hlavne ze na tom bol velky napis Made in Japan rozpojena za cca 3300 aj so spojkou... |
rad pocujem, ze to nakoniec dobre dopadlo, nech to vrci dalej .... |
Este ma zaujima zopar detailov. Predpokladam ze si menil obe zetaze ked uz. Ale vymenil si aj sponovak zadneho valca? menil si aj voditka alebo len sponovaky? |
frog, ano, menil som obe retaze, aj oba sponovaky + tesnenia pod sponovakmi... voditka som nemenil, to by som musel vyberat motor von a rozoberat ho - to by som potom uz dal original retaz (nerozpojenu)... potreboval som to spravit co najskor, vyzera ze je to OK, ma to uz odvtedy nejakych 500 km ubehnutych |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 53352 | Včera: 206083