Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zaujimalo by ma, ale iba cisto teoreticky a iba z technickej stranky ci trpi prevodovka na motorke pri jazde z kopca na neutrale. |
Neutral z kopca urcite nie, moto musí mať svoje otáčky. Keď už aj dáš ten neutrál, tak potom musíš úplne spomaliť aby si tam zaradi dvojecku, bo ti spočíta zuby. |
dole kopcom treba brzdit aj motorom, hlavne na dlhsom kopci Upravené 1 krát. Naposledy upravil neexist (23.05.2008 12:07) |
myslim ze na moto to nie je problem, si zober ze kolkokrat vypnem motor uplne a len tak sa spustim, teda nie na hlavnych ale len tak dakde na bocnych cestach a vtedy sa teda tiez toci ten hriadel na vyvodovom kolecku ale urcite sa nezadre. |
Hospoder: preco dvojecku?? sak tam nahadze 4 alebo 5 a je to...raz sa mi stalo ze mi vyskocila 4ka do neutralu, tak som ju tam zase nakopal,pustil spojku a islo dalej... |
morph: ale ked chce z neutralu zaradit 4,5, tak musi ist cez dvojocku, nemyslis? |
Kardan sa na nákladných autách pri vlečení neodpája. Povoľujú sa brzdové válce, aby sa auto dalo odbrzdiť aj bez vzduchu vo vzduchojemoch. Vtedy brzdí iba predná náprava... |
PETO1 mal som na mysli nakladne auta s prevodovkou ZF. Tam ked neodpojis kardan tak mas po prevodovke. Neviem s urcitostou ci aj na mylach ale na 16stupnovych na 100% Upravené 1 krát. Naposledy upravil CUCKA (23.05.2008 14:37) |
CUCKA ma pravdu odpaja sa kardan.Neviem ci je to nutne pri kazdom kamione ale roby sa to vzdy.Otec mi aj vysvetloval preco ale som uz zabudol |
nie nič za nezapečie, čo by sa malo zapiecť |
Pri N a jazde sa to toci trosku inac, preto ma zaujima ci sa tam napriklad, nemoze objavit nieco co je nedostatocne premazane na dane otacky. |
ak ste si všimli tak ani v knižkách na obsluhu neodporúčajú dlhý zjazd na N, lebo vraj nedostatočne maže celý mechanizmus motora a môže dôjsť k poruche. |
Jeden moj znamy, pri svojej druhej jazde na Jawe 350, takto zaradil neutral ked siel dole Prazskou, kontrolka zasvietila, pustil spojku ale ona tam bola jednotka. |
V navodoch je popisana kopa kravin Upravené 2 krát. Naposledy upravil karburator (23.05.2008 17:02) |
presne tak, nesmie sa moto ktore ma jednu olejovu napln spojenu ako pre mazanie samotneho motora a prevodovky, tahat alebo spustat z kopca na neutrali s vypnutym motorom, pretoze je iba jedno cerpadlo ktore dodava olej na vsetky komponenty motora a taktiez prevodovku... |
Ja mám páni N medzi 1-2. Neutral nedávam pretože mám moto so stálim prevodovým stupňom keby som chcel dať neutrál tak musím držať spojku a klepať to dole. A potom zasa hore. takže záleží aj od motorky. |
No zaujimave, ale neviem si predstavit preco by som daval dole kopcom N |
podla mna to je uplna chujovina.. navyse ked tam mas neutral a ides rychlejsie dolu kopcom je dost "krute" k prevodovke drbnut tam dvojku .. |
Ja som sa na to špeciálne pýtal technika v Honde. Idem 4km poľnou cestou do kopca, tak prečo to cestou späť nehodiť do neutrálum vypnúť motor a počuť len reťaz a brzdy. Povrdil, že motorke to nijako neškodí, na rozdiel od áut. |
locksey:presne tak,len mi vysvetli preco to vadi autam?zato ze nefunguje brzdovy posilovac?a co?volant sa aj tak nezasekne tak neviem |
Powered by: Raz som o tom čítal jeden článok kde to nedoporučujú kvôli obmedzenému mazaniu niektorých častí, ktoré sa mažú len keď ide motor. Čítal, pustil z hlavy a na aute to aj tak nikdy nevyužijem, už kvôli tebou spomínanému nefunkčnému posilovaču bŕzd a serva. Ale na využití neutrálu pri jazde na motorke som sa pýtal a motorke to nijako neškodí. Jedno vážne obmedzenie je, že pri využití na ceste musí moto svietiť a teda cická baterku a už v diskusii spomínané riziko - že neutrál je okrem Jawasaki medzi 1 a 2 stupňom a zaradenie takej dvojky pri nejakej 80tke môže byť fatal chyba |
zego > medzi 2-3 nie je ani na Jawe neutral. Ale to nevylucuje ze pri danej koncepcii prevodovky sa moze stat ze najdes taku polohu ze sa ti bude zdat ze tam je. |
locksley:akoze neviem ci sa rozumieme,na aute pri zaradenom neutraly sa nic mazat nemusi,motor sa netoci a v prevodovke sa olej prelieva,ine by bolo na niektorych typoch keby vypol zapalko a brzdil motorom.na motorke to moze vadit mozno kardanu,ale neviem,nemam s tym skusenosti.inac posilovac na aute je nefunkcny okolo 80km/h z bezpecnostnych veci a aj tak pri cca 50km/h uz ucinok posilovaca nepocitis.brzdovy posilovac pocitis,len s tym treba "vediet" jazdit a dopomahat si ruckou. |
poweredby - no ty prilievas olej do ohna |
O autách nebudem polemizovať, povedal som názor ktorý mám z dôveryhodného zdroja ale rovnako sa mi zdá logické to čo tvrdíš ty. Aj správanie striekačky po ubratí plynu už bolo niekoľkokrát spomínané. Mňa na vypnutie motora a neutrál dole kopcom inšpirovala dlhé a pomalé klesanie v ľahšom teréne (4KM), kde sa mi zdalo ozaj zbytočné aby mi išiel motor. Vliekol som sa a roztáčal som iba chladič. Brzdenie motorom nebolo plynulé, terén bol občas drsný a vyžadovalo si to preraďovanie, spojku. Neutrál a vyplnutý motor to poriešil... |
sak jasne ale maTooB ma asi nepochopil |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 236053 | Včera: 186604