Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

neutral z kopca - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuneutral z kopca - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
23.05.2008 11:58

neutral z kopca

CUCKA
 Kávičkár 

Ikona

Zaujimalo by ma, ale iba cisto teoreticky a iba z technickej stranky ci trpi prevodovka na motorke pri jazde z kopca na neutrale.
Pytam sa preto ze nemam velke znalosti o moto prevodovkach. Napriklad pri nakladakoch ktore maju ZF prevodovky vyradenie znamena nemazanie hornej hriadele a tym spojene zapecenie prevodovky.(inac preto sa pri vleceni nakladakov odpaja kardan..to len tak na margo..)


23.05.2008 12:05

Re: neutral z kopca

Hospoder
 Jogurťák 

Neutral z kopca urcite nie, moto musí mať svoje otáčky. Keď už aj dáš ten neutrál, tak potom musíš úplne spomaliť aby si tam zaradi dvojecku, bo ti spočíta zuby.


23.05.2008 12:07

Re: neutral z kopca

neexist
 Edvenčr 

Ikona

dole kopcom treba brzdit aj motorom, hlavne na dlhsom kopci ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil neexist (23.05.2008 12:07)


23.05.2008 12:07

Re: neutral z kopca

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

myslim ze na moto to nie je problem, si zober ze kolkokrat vypnem motor uplne a len tak sa spustim, teda nie na hlavnych ale len tak dakde na bocnych cestach a vtedy sa teda tiez toci ten hriadel na vyvodovom kolecku ale urcite sa nezadre.


23.05.2008 13:47

Re: neutral z kopca

roman
 Turista 

Ikona

Hm este ze Jawa 350 ma neutral dvakrat medzi 1-2 a 3-4 :-D.


23.05.2008 13:53

Re: neutral z kopca

Morph
 Kávičkár 

Ikona

Hospoder: preco dvojecku?? sak tam nahadze 4 alebo 5 a je to...raz sa mi stalo ze mi vyskocila 4ka do neutralu, tak som ju tam zase nakopal,pustil spojku a islo dalej...


23.05.2008 14:04

Re: neutral z kopca

MalyMirec
 Kávičkár 

Ikona

morph: ale ked chce z neutralu zaradit 4,5, tak musi ist cez dvojocku, nemyslis? ;-)
A to s doooost velkym medziplynom.

Cucka, trpiet by to nemalo, moto si tlaci olej pod tlakom, takze je vsade.


23.05.2008 14:14

Re: neutral z kopca

PETO1
 Bahniak 

Ikona

Kardan sa na nákladných autách pri vlečení neodpája. Povoľujú sa brzdové válce, aby sa auto dalo odbrzdiť aj bez vzduchu vo vzduchojemoch. Vtedy brzdí iba predná náprava... ;-)


23.05.2008 14:35

Re: neutral z kopca

CUCKA
 Kávičkár 

Ikona

PETO1 mal som na mysli nakladne auta s prevodovkou ZF. Tam ked neodpojis kardan tak mas po prevodovke. Neviem s urcitostou ci aj na mylach ale na 16stupnovych na 100%

A nerozoberal som problem brzdenia pri vleceni...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil CUCKA (23.05.2008 14:37)


23.05.2008 14:42

Re: neutral z kopca

Truhliik
 Kávičkár 

Ikona

CUCKA ma pravdu odpaja sa kardan.Neviem ci je to nutne pri kazdom kamione ale roby sa to vzdy.Otec mi aj vysvetloval preco ale som uz zabudol :-D Ze sa zapece prevedovka ale viac som si nezapametal.

Ale spat k teme


23.05.2008 15:57

Re: neutral z kopca

Gastan
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nie nič za nezapečie, čo by sa malo zapiecť

opravte ma ak sa mýlim

všetky kolieska v prevodovke sú stále v zábere, kvoli rovnomernému opotrebovaniu,
mení sa len tok výkonu cez jednotlivé prevody, taká pekná skladačka,
pri neutráli sa odpája vstup od motora, t,j, prevodovka sa točí silou od kolesa,
ak sa z nej poháňa aj čerpadlo nemá odpojenie od motora žiaden vplyv
preto môžeš pri jazde kľudne zaradiť neutrál a len tak sa pustiť z kopca,

otázka praktickosti nebola zadané názvom témy.


23.05.2008 16:21

Re: neutral z kopca

CUCKA
 Kávičkár 

Ikona

Pri N a jazde sa to toci trosku inac, preto ma zaujima ci sa tam napriklad, nemoze objavit nieco co je nedostatocne premazane na dane otacky.


23.05.2008 16:40

Re: neutral z kopca

sici
 Motarďák 

ak ste si všimli tak ani v knižkách na obsluhu neodporúčajú dlhý zjazd na N, lebo vraj nedostatočne maže celý mechanizmus motora a môže dôjsť k poruche. :-O


23.05.2008 16:54

Re: neutral z kopca

DrTic
 Čoprák 

Ikona

Jeden moj znamy, pri svojej druhej jazde na Jawe 350, takto zaradil neutral ked siel dole Prazskou, kontrolka zasvietila, pustil spojku ale ona tam bola jednotka.
Lahol ako kabela a kolieska sa kotulali az po Patronku...
Mrzute, ze? :-)))


23.05.2008 16:57

Re: neutral z kopca

karburator
 Turista 

Ikona

V navodoch je popisana kopa kravin :-D Na aute s kazdou prevodovkou ktora ma vlastny mazaci okruh,teda aj vlastne olejove cerpadlo (teda vsetky automaticke,a mechanicke s automatickym radenim) by sa mal pri tahani nad cca viac ako 30km odpojit kardan. Ale iba v tom pripade,ak pocas tahania nemoze byt nastartovany motor. Len tak mimo teemy.....
Obycajnej mechanickej prevodovke ktora je mazana len ponorenim do oleja jazda na neutral,alebo tahanie uskodit nemoze.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil karburator (23.05.2008 17:02)


23.05.2008 17:12

Re: neutral z kopca

CUCKA
 Kávičkár 

Ikona

karburator na takuto nejaku odpoved som cakal. Dik [dobre]


25.05.2008 11:54

Re: neutral z kopca

mirisko
 Kávičkár 

Ikona

presne tak, nesmie sa moto ktore ma jednu olejovu napln spojenu ako pre mazanie samotneho motora a prevodovky, tahat alebo spustat z kopca na neutrali s vypnutym motorom, pretoze je iba jedno cerpadlo ktore dodava olej na vsetky komponenty motora a taktiez prevodovku...
ine je to samozrejme u moto (zväcsa 2T) Jawa, Simson atd., ktore maju prevodovku mazanu-ponorenu v olejovej lazni a ja mazana neustale aj bez chodu motora...


25.05.2008 15:00

Re: neutral z kopca

Stevo13
 Turista 

Ikona

Ja mám páni N medzi 1-2. Neutral nedávam pretože mám moto so stálim prevodovým stupňom keby som chcel dať neutrál tak musím držať spojku a klepať to dole. A potom zasa hore. takže záleží aj od motorky. ;-)


25.05.2008 17:33

Re: neutral z kopca

BRACHO
 Čoprák 

Ikona

No zaujimave, ale neviem si predstavit preco by som daval dole kopcom N :-O Aby sa mi tazsie brzdilo ?!? :-)))


25.05.2008 17:44

Re: neutral z kopca

rp76
 Kávičkár 

Ikona

podla mna to je uplna chujovina.. navyse ked tam mas neutral a ides rychlejsie dolu kopcom je dost "krute" k prevodovke drbnut tam dvojku ..


25.05.2008 18:56

Re: neutral z kopca

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

roman-a medzi 2-3 nemas? :-O


25.05.2008 23:17

Re: neutral z kopca

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Ja som sa na to špeciálne pýtal technika v Honde. Idem 4km poľnou cestou do kopca, tak prečo to cestou späť nehodiť do neutrálum vypnúť motor a počuť len reťaz a brzdy. Povrdil, že motorke to nijako neškodí, na rozdiel od áut.


25.05.2008 23:28

Re: neutral z kopca

locksey:presne tak,len mi vysvetli preco to vadi autam?zato ze nefunguje brzdovy posilovac?a co?volant sa aj tak nezasekne tak neviem :-~


26.05.2008 8:07

Re: neutral z kopca

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Powered by: Raz som o tom čítal jeden článok kde to nedoporučujú kvôli obmedzenému mazaniu niektorých častí, ktoré sa mažú len keď ide motor. Čítal, pustil z hlavy a na aute to aj tak nikdy nevyužijem, už kvôli tebou spomínanému nefunkčnému posilovaču bŕzd a serva. Ale na využití neutrálu pri jazde na motorke som sa pýtal a motorke to nijako neškodí. Jedno vážne obmedzenie je, že pri využití na ceste musí moto svietiť a teda cická baterku a už v diskusii spomínané riziko - že neutrál je okrem Jawasaki medzi 1 a 2 stupňom a zaradenie takej dvojky pri nejakej 80tke môže byť fatal chyba


26.05.2008 10:57

Re: neutral z kopca

roman
 Turista 

Ikona

zego > medzi 2-3 nie je ani na Jawe neutral. Ale to nevylucuje ze pri danej koncepcii prevodovky sa moze stat ze najdes taku polohu ze sa ti bude zdat ze tam je.

Drtic tak ten tvoj znamy asi nevedel o tom ze mu to staci sklepnut medzi 3-4 . Problem je len v tom ze v tom pripade ale nesvieti kontrolka neutralu :-D


26.05.2008 15:35

Re: neutral z kopca

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

roman-mas pravdu technicky tam neni ale prakticky ano ;-)


26.05.2008 19:14

Re: neutral z kopca

locksley:akoze neviem ci sa rozumieme,na aute pri zaradenom neutraly sa nic mazat nemusi,motor sa netoci a v prevodovke sa olej prelieva,ine by bolo na niektorych typoch keby vypol zapalko a brzdil motorom.na motorke to moze vadit mozno kardanu,ale neviem,nemam s tym skusenosti.inac posilovac na aute je nefunkcny okolo 80km/h z bezpecnostnych veci a aj tak pri cca 50km/h uz ucinok posilovaca nepocitis.brzdovy posilovac pocitis,len s tym treba "vediet" jazdit a dopomahat si ruckou.

inac nevidim dvovod davat neutral z kopca na masinach zo striekackou(mozno kvoli pocitu/mozno na extremne dlhom kopci),kedze pri ubranom plyne striekacka nedava ani kvapku stavy,na karbecovom motore to ma opodstatnenie kedze z kabcecu sa podtlakom taha furt,takze tak. ;-)


26.05.2008 19:28

Re: neutral z kopca

poweredby - no ty prilievas olej do ohna >:-) [dobre]

technicky sa do toho velmi nerozumiem ako je to z mazanim a tak, ale na aute davam neutral z kopca bezne ak nechcem brzdit motorom, na motorke jazdim so zaradenou rychlostou. a vypinat motor by ma vobec nenapadlo a na aute uz vobec nie...


26.05.2008 19:30

Re: neutral z kopca

locksley
 Edvenčr 

Ikona

O autách nebudem polemizovať, povedal som názor ktorý mám z dôveryhodného zdroja ale rovnako sa mi zdá logické to čo tvrdíš ty. Aj správanie striekačky po ubratí plynu už bolo niekoľkokrát spomínané. Mňa na vypnutie motora a neutrál dole kopcom inšpirovala dlhé a pomalé klesanie v ľahšom teréne (4KM), kde sa mi zdalo ozaj zbytočné aby mi išiel motor. Vliekol som sa a roztáčal som iba chladič. Brzdenie motorom nebolo plynulé, terén bol občas drsný a vyžadovalo si to preraďovanie, spojku. Neutrál a vyplnutý motor to poriešil...


26.05.2008 19:34

Re: neutral z kopca

sak jasne ale maTooB ma asi nepochopil :-))) len vravim co viem,nehovorim ze sa tym riadim alebo ze to je pravidlo,ale iba spravanie motora a pod. ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 161739 | Včera: 137211