Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Som zvedavy na tu moju, ale z viacerych zdrojov som mal potvrdene, ze aj pri sviznej jazde to zerie 5,5-6l, takze je to super! |
Predvcerom som sa dozvedel, ze na tej svojej byvalej spravil J. Balogh 4,5l/100km Upravené 2 krát. Naposledy upravil dominator (05.11.2006 10:45) |
Nove poznatky: |
nepatri to sem, ja viem, ale: |
aktualizacia: |
Moja skúsenosť po 5000km: |
Chlapci - ani neviete, ako ma tato diskusia potesila. Mam Stroma necely tyzden a tiez som zvedavy na spotrebu. Pocitam, ze na zaciatku to bude asi viac, kym sa naucim jemne s plynom a rozumne s rychlostami, ale vase skusenosti mi vycarovali veeelky usmev na tvari. |
Skusenosti po ca. 800km . bezne kludne jazdenie (kombinovane mesto (vcitane poposuvania sa v zapchach), vidiek, dialnica do 130 km/h) - medzi 4,7 az 5,3 litra. Sam, otacky 3 - 5 tisic). Upravené 1 krát. Naposledy upravil IvanB (05.10.2006 11:30) |
Tak po cca 2000 km mam prve udaje o spotrebe u mna. |
Posledna aktualizacia: |
Chcem sa opytat, ci ste niekto demontoval na DL1000-ke ten senzor O2, ktory meria - ak tomu dobre chapem - uroven splodin vo vyfuku a kvoli dodrzaniu europskych noriem tam podla potreby dostrekuje palivo, aby tie splodiny zhoreli a bolo co najmenej emisii (sorry, ak som to poplietol ). Cital som na viacerych forach (napr. vstrom.cz/) ze to dokaze znizit spotrebu aj o 0,5 litra. Zaujima ma, ked sa to demontuje, ci displej potom stale nezobrazuje nejake chybove hlasenia (typu, ze senzor je chybny a podobne). |
IvanB spravna otazocka. Mna to uz tiez dlhsi cas zaujima, ale zatial som sa k uspokojivej odpovedi nedostal. Docital som sa akurat, ze na displeji bude blikat kontrolka FI alebo take nieco, ale ze masina pojde v poho dalej. Ale niesom si isty. |
A ste si istý, že sa tam vstrekuje palivo? Pokiaľ viem tak sa tam vstrekuje kyslík aby to dohorelo. |
Da sa to demontovat ale neviem ci to pomoze k nizsej spotrebe.Bud ho proste odpojis ale bude ti svietit kontrolka FI (fuel-injection) alebo ho vymontujes a pripevnis ten senzor niekam inam kde nebude zavadzat.Tretia moznost je odpojit ho uplne ale takto z hlavy Vam nepoviem ten postup, prerusuje sa tam jeden vodic z riadiacej jednotky, mam na to manual. |
Druhotne spalovanie. Do vyfukoveho potrubia sa vhana vzduch, aby doslo k dohoreniu spalin a tym k znizeniu emisii. Ja to mam na Dylane, aj ked v neriadenej podobe, kedze tam nie je vstrekovanie. Neviem, ako by to mohlo znižit spotrebu paliva. Ešte za socializmu sme vo VSZ dostavali zapisniky s heslom: "Je este vela co zlepsovat. Zlepsujte." |
Mne ani tak nejde o tu spotrebu, ale skor o to, ci by masina bola schopna normalnej prevadzky v pripade poruchy tej lambda sondy. Aby sa nestalo, ze niekde 1500 km od domova ta sonda vypovie sluzbu a ja dojdem len tak tak domov so spotrebou 10 litrov a strielajucim motorom. To by bolo zleee. |
Takze pise o tom "Lada" na tejto stranke: |
Tak moment, podla mojich skromnych vedomosti, privadzanie vzduchu do vyfuku a lambda sonda su dve rozdielne veci. Lambda sonda meria mnozstvo spalin vo vyfukovom potrubi a podla nameranych hodnot riadiaca jednotka upravuje davkovanie zmesi. (Napriklad aj v zavyslosti od nadmorskej vysky a rozdielneho mnozsta vzduchu ktory sa do valcou dostane pri hladine mora a napr. vo vyske 2000m. To je jedno z "+" vstrekovania.) |
Ako pise pilgrim. To iste som sa docital tu" www.gsxr.wz.cz/inject.htm |
agressor: Vdaka za ten link; je to tam skutocne dobre a nazorne povysvetlovane. |
V manualy to volaju HO2 Senzor (heated oxygen senzor), po nasom lambda sonda, tusim. |
Richie: v pripade poruchy HO2 senzora ti riadiaca jednotka nahradi signal z tohoto senzora nejakym predprogramovanym priemernym udajom aby si mohol kludne pokracovat v ceste. Presne toto bola tema minulo-tyzdnoveho dvojdnoveho skolenia mechanikov Suzuki ktoreho som sa zucastnil. |
Ja som mal poruchu lamda sondy. Kontrolka nesvietila, lebo sonda pracovala ale vykazovala chybne hodnoty merania. V praxi to znamenalo zvysenie spotreby cca o 1l/100 a znizenie tahu motora v strednych otackach. Sonda neriadi hodnoty vstrekovania paliva a vzduchu ale iba dodava riadiacej jednotku údaje o zložení výfukových plynov, ktorá následne koriguje pomer vzduchu a paliva prúdiaceho do motora. Lambda sonda spolupracuje spolu s meračom prietoku vzduchu , ktorý je za vzduchovým filtrom a so snímačom polohy vačkového hriadeľa, ktorý dáva impulz pre čas zopnutia predstihu zapaľovania. Riadiaca jednotka vyhodnotí tieto tri veličiny a určí zloženie paliva spolu s časom vstreknutia, objemom vstreknutia a časom kedy sa zmes zapáli. Pri vyradení jednej s veličiny (okrem senzora polohy vačkového hriadeľa) - lambdy alebo prietokomeru, riadiaca jednotka pracuje v bezpečnom režime (alebo servisnom) a hlási poruchu. |
Dík janoDL. Takze ked tomu dobre rozumiem, tak mozem byt kludny aj daleko od domova, ked mi ta sonda nahodou vyprdne, tak ma Strom s kludnym svedomim dovezie domov a nic sa nikomu nestane? Nieco take som potreboval pocut, aby som bol fakt kludny. |
No a to ked sa mi nahodou ta sonda pokazi, to na to vlastne ani nepridem, len budem mat vyssiu spotrebu a hotovo? |
Kua , pekne malo Vam zeru tie striekacky |
myslím že čarami s lambda sondou veľké úspory paliva nedosiahnete, lebo lambda sonda udržuje práve optimálny pomer. |
aktualizacia (s ladakmi scorpion): |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 207870 | Včera: 153800