Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Spotreba DL1000 V Strom - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSpotreba DL1000 V Strom - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
19.07.2006 8:23

Spotreba DL1000 V Strom

SOSAK
 Turista 

NO PANI MNE TO ZERIE 5,6L /R.V.2003/,VELKA SPOKOJNOST


19.07.2006 9:40

Re: Spotreba DL1000 V Strom

dominator
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

Som zvedavy na tu moju, ale z viacerych zdrojov som mal potvrdene, ze aj pri sviznej jazde to zerie 5,5-6l, takze je to super! ;-)


21.07.2006 8:04

Re: Spotreba DL1000 V Strom

dominator
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

Predvcerom som sa dozvedel, ze na tej svojej byvalej spravil J. Balogh 4,5l/100km :-O



Takze, prve dojmy so spotrebou po 1 vikende: spotreba 5,6l/100km so spolujazdcom, mesto 30%/ mimo mesta 70% pri otackach od 3-5tis. Myslim, ze na nejakom dialkovom vyjazde k moru sa na tych 5L dostaneme! ;-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil dominator (05.11.2006 10:45)


25.08.2006 13:54

Re: Spotreba DL1000 V Strom

dominator
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

Nove poznatky:
zatial minimum: 5,18l/100km (mimo mesta nabaleny s 3 kuframi + spolujazdec)
maximum: 8l/100km (100% mesto + zapchy v nom)


25.08.2006 14:23

Re: Spotreba DL1000 V Strom

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

nepatri to sem, ja viem, ale:

varaderko 1999
minimum 6,5l 100% mimo mesto, ustalena rychlost 90-100 km/h
maximum 10,0l 100% mesto

ale pockajte, ked bude striekacka a sestkvalt.... :-)))


05.10.2006 8:03

Re: Spotreba DL1000 V Strom

dominator
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

aktualizacia:
minimum za 4,8l/100km vo dvojici, cesta zo ZA do ZM! ;-)


05.10.2006 10:06

Re: Spotreba DL1000 V Strom

PetoDL
 Turista 

Ikona

Moja skúsenosť po 5000km:
- bežné jazdenie ( mesto + mimo mesta bez diaľnic, vrátane nejakého toho nespevneného povrchu ) - 5,5l
- diaľnica ( 130-14Okm/h ustálene) - 4,5l.
V princípe úspornejšia pri rýchlostiach nad 120 km/h za hodinu a viac žravá pri bežnom jazdení než DL 650.


05.10.2006 10:59

Re: Spotreba DL1000 V Strom

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Chlapci - ani neviete, ako ma tato diskusia potesila. Mam Stroma necely tyzden a tiez som zvedavy na spotrebu. Pocitam, ze na zaciatku to bude asi viac, kym sa naucim jemne s plynom a rozumne s rychlostami, ale vase skusenosti mi vycarovali veeelky usmev na tvari. :-D :-D
Urcite casom pridam aj ja nieco. 8-)


05.10.2006 11:29

Re: Spotreba DL1000 V Strom

IvanB
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Skusenosti po ca. 800km . bezne kludne jazdenie (kombinovane mesto (vcitane poposuvania sa v zapchach), vidiek, dialnica do 130 km/h) - medzi 4,7 az 5,3 litra. Sam, otacky 3 - 5 tisic).

Upravené 1 krát. Naposledy upravil IvanB (05.10.2006 11:30)


20.10.2006 7:39

Re: Spotreba DL1000 V Strom

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Tak po cca 2000 km mam prve udaje o spotrebe u mna.
Vsetko jazdim vo dvojici a posledny vylet s Awiom do Hortobagyi vysla spotreba 5,1. Samozrejme Awiove tempo, cize 120 - 140. :-D
Jazda mestom zatial maximum 5,8.
Velka spokojnost, ked uvazim, ze jazdim svizne 130-140 aj po dialniciach... 8-)

Richie


30.10.2006 9:39

Re: Spotreba DL1000 V Strom

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Posledna aktualizacia:
Predpisova jazda, sem-tam 110, dvaja v uplnej pohodicke - 4,75 l/100km. :-D


Tesim sa jak maly. :-D :-D


06.02.2007 12:16

Re: Spotreba DL1000 V Strom

IvanB
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Chcem sa opytat, ci ste niekto demontoval na DL1000-ke ten senzor O2, ktory meria - ak tomu dobre chapem - uroven splodin vo vyfuku a kvoli dodrzaniu europskych noriem tam podla potreby dostrekuje palivo, aby tie splodiny zhoreli a bolo co najmenej emisii (sorry, ak som to poplietol :-) ). Cital som na viacerych forach (napr. vstrom.cz/) ze to dokaze znizit spotrebu aj o 0,5 litra. Zaujima ma, ked sa to demontuje, ci displej potom stale nezobrazuje nejake chybove hlasenia (typu, ze senzor je chybny a podobne).


06.02.2007 12:57

Re: Spotreba DL1000 V Strom

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

IvanB spravna otazocka. Mna to uz tiez dlhsi cas zaujima, ale zatial som sa k uspokojivej odpovedi nedostal. Docital som sa akurat, ze na displeji bude blikat kontrolka FI alebo take nieco, ale ze masina pojde v poho dalej. Ale niesom si isty. ;-)


06.02.2007 13:12

Re: Spotreba DL1000 V Strom

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

A ste si istý, že sa tam vstrekuje palivo? Pokiaľ viem tak sa tam vstrekuje kyslík aby to dohorelo.

Awia


06.02.2007 23:11

Re: Spotreba DL1000 V Strom

janoDL
 Edvenčr 

Ikona

Da sa to demontovat ale neviem ci to pomoze k nizsej spotrebe.Bud ho proste odpojis ale bude ti svietit kontrolka FI (fuel-injection) alebo ho vymontujes a pripevnis ten senzor niekam inam kde nebude zavadzat.Tretia moznost je odpojit ho uplne ale takto z hlavy Vam nepoviem ten postup, prerusuje sa tam jeden vodic z riadiacej jednotky, mam na to manual.


07.02.2007 7:56

Re: Spotreba DL1000 V Strom

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Druhotne spalovanie. Do vyfukoveho potrubia sa vhana vzduch, aby doslo k dohoreniu spalin a tym k znizeniu emisii. Ja to mam na Dylane, aj ked v neriadenej podobe, kedze tam nie je vstrekovanie. Neviem, ako by to mohlo znižit spotrebu paliva. Ešte za socializmu sme vo VSZ dostavali zapisniky s heslom: "Je este vela co zlepsovat. Zlepsujte."


07.02.2007 8:22

Re: Spotreba DL1000 V Strom

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Mne ani tak nejde o tu spotrebu, ale skor o to, ci by masina bola schopna normalnej prevadzky v pripade poruchy tej lambda sondy. Aby sa nestalo, ze niekde 1500 km od domova ta sonda vypovie sluzbu a ja dojdem len tak tak domov so spotrebou 10 litrov a strielajucim motorom. To by bolo zleee. :-~


07.02.2007 9:56

Re: Spotreba DL1000 V Strom

IvanB
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Takze pise o tom "Lada" na tejto stranke:
vstrom.cz/technika1.htm#ODSTRAN%CCN%CD_%8AKRT%CDC%CD_KL...

Detto ako to je s tou skrtiacou klapkou; ci to niekto odstranoval a ake su skusenosti.


07.02.2007 10:22

Re: Spotreba DL1000 V Strom

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Tak moment, podla mojich skromnych vedomosti, privadzanie vzduchu do vyfuku a lambda sonda su dve rozdielne veci. Lambda sonda meria mnozstvo spalin vo vyfukovom potrubi a podla nameranych hodnot riadiaca jednotka upravuje davkovanie zmesi. (Napriklad aj v zavyslosti od nadmorskej vysky a rozdielneho mnozsta vzduchu ktory sa do valcou dostane pri hladine mora a napr. vo vyske 2000m. To je jedno z "+" vstrekovania.)

Kedže riadiaca jednotka z nej berie informacie, bez nej asi nebude pracovat spravne. Ale to uz iba hadam.


07.02.2007 10:47

Re: Spotreba DL1000 V Strom

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Ako pise pilgrim. To iste som sa docital tu" www.gsxr.wz.cz/inject.htm
Proste sa vstrekuje len tolko paliva, aby vo valcoch spolahlivo zhorelo a nevychadzali z vyfuku zvysky nespalenej zmesi.


07.02.2007 10:55

Re: Spotreba DL1000 V Strom

IvanB
Darca Krvi  Turista 

Ikona

agressor: Vdaka za ten link; je to tam skutocne dobre a nazorne povysvetlovane.

Takze ta "lambda sonda" a senzor O2 (ako pise Lada na vstrom.cz) => jedna sa o to iste? Alebo su to rozdielne senzory? Podla vzhladu - ako si to pamatam - asi to iste?


07.02.2007 11:24

Re: Spotreba DL1000 V Strom

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

V manualy to volaju HO2 Senzor (heated oxygen senzor), po nasom lambda sonda, tusim. :-}


07.02.2007 22:11

Re: Spotreba DL1000 V Strom

janoDL
 Edvenčr 

Ikona

Richie: v pripade poruchy HO2 senzora ti riadiaca jednotka nahradi signal z tohoto senzora nejakym predprogramovanym priemernym udajom aby si mohol kludne pokracovat v ceste. Presne toto bola tema minulo-tyzdnoveho dvojdnoveho skolenia mechanikov Suzuki ktoreho som sa zucastnil.


08.02.2007 8:32

Re: Spotreba DL1000 V Strom

kaktus02
 Turista 

Ikona

Ja som mal poruchu lamda sondy. Kontrolka nesvietila, lebo sonda pracovala ale vykazovala chybne hodnoty merania. V praxi to znamenalo zvysenie spotreby cca o 1l/100 a znizenie tahu motora v strednych otackach. Sonda neriadi hodnoty vstrekovania paliva a vzduchu ale iba dodava riadiacej jednotku údaje o zložení výfukových plynov, ktorá následne koriguje pomer vzduchu a paliva prúdiaceho do motora. Lambda sonda spolupracuje spolu s meračom prietoku vzduchu , ktorý je za vzduchovým filtrom a so snímačom polohy vačkového hriadeľa, ktorý dáva impulz pre čas zopnutia predstihu zapaľovania. Riadiaca jednotka vyhodnotí tieto tri veličiny a určí zloženie paliva spolu s časom vstreknutia, objemom vstreknutia a časom kedy sa zmes zapáli. Pri vyradení jednej s veličiny (okrem senzora polohy vačkového hriadeľa) - lambdy alebo prietokomeru, riadiaca jednotka pracuje v bezpečnom režime (alebo servisnom) a hlási poruchu.


08.02.2007 11:48

Re: Spotreba DL1000 V Strom

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Dík janoDL. Takze ked tomu dobre rozumiem, tak mozem byt kludny aj daleko od domova, ked mi ta sonda nahodou vyprdne, tak ma Strom s kludnym svedomim dovezie domov a nic sa nikomu nestane? Nieco take som potreboval pocut, aby som bol fakt kludny. :-)))


29.05.2007 14:14

Re: Spotreba DL1000 V Strom

dominator
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

No a to ked sa mi nahodou ta sonda pokazi, to na to vlastne ani nepridem, len budem mat vyssiu spotrebu a hotovo? :-~


29.05.2007 15:09

Re: Spotreba DL1000 V Strom

TomThomas
 Turista 

Ikona

Kua , pekne malo Vam zeru tie striekacky :-)
Vstrekovanie paliva do "vyfuku" ma MIG29 , hovori sa tomu forsaz >:-)


29.05.2007 15:51

Re: Spotreba DL1000 V Strom

Atman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

myslím že čarami s lambda sondou veľké úspory paliva nedosiahnete, lebo lambda sonda udržuje práve optimálny pomer.
Pri riadenom prisávaní vzduchu do výfuku, čo je iný prípad - má to napríklad aj moja Aprilia Pegaso strada, volajú to SAS ( secundary air system ) sa odpojením SAS ventilu dá dosiahnuť úspora paliva, ale treba prestaviť cez prístrojovku bohatosť. S funkčným SAS ide motor na bohatšiu zmes, má cca 5 až 6 % CO pri výstupe z hlavy a ten sa po prisatí vzduchu cez riadený SAS ventil spaľuje a CO klesne na povolenú hodnotu. Zároveň sa NOx-y vzhľadom na bohatšiu zmes a nedostatok O2 udržujú na nízkej hodnote, bohatšia zmes má aj chladiace účinky a znižuje sklon k samozápalom a detonáciám. Ak sa odstaví SAS a nastaví ( ochudobní ) zmes, aby mala hneď na výstupe z motora do 2% CO, dosiahne sa úspora paliva. Ale zase stúpnu NOx -y vzhľadom na vyššie teploty vo valci kvôli optimálnejšiemu spaľovaniu s dostatkom O2, a zrejme sa zvýši aj tepelné zaťaženie motora ako takého, čo sa zase prejaví na životnosti.
Výsledok: Výrobca vie, prečo také komplikovanosti robí. Osobne podľa mojich vedomostí a znalostí nebudem SAS odpájať, hoci niektorí to robia.
A keďže spotrebu mám okolo 4,0 až 4.5, nie je čo riešiť.


18.06.2007 15:37

Re: Spotreba DL1000 V Strom

dominator
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

aktualizacia (s ladakmi scorpion): ;-)
4,7l/100km (Jazda za zosnulych - ZA-ZV-BB-ZA aj s vrcanim na Šturci, rychlost 90-120, otacky 3-4,5 tis., bez spolujazdca)

Novy poznatok:
ci som nalozeny, alebo idem sam, je to uplne jedno - zere to stale rovnako!



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 207870 | Včera: 153800